Düzce 1-Güzeldere şelalesi ve çevresi,

Katılım
1 Ağu 2009
Mesajlar
497
Selam dostlar,
havalar ısınmaya başladı,artık gezme zamanı.:)
Fırsat buldukça sizlere Düzce'nin güzel yerlerini hem kendim tanımaya hem de sizlere tanıtmaya çalışıcam,ilk olarak Güzeldere Şelalesi ile başlayalım bakalım,
İsterseniz önce Güzeldere Şelalesi hakkında biraz bilgilenelim.
Guzeldere Şelalesi, Duzce'nin Gölyaka ilcesinin sinirlari icerisinde Guzeldere Köyu'ndedir ve rakimi 630 metredir. Guzeldere Köyu'nden gecen Bicki Deresi uzerinde bulunan Guzeldere Şelalesi 135 m. yuksekliktedir ve estetik yönden yörede ayricalikli bir konuma sahiptir. Guzeldere Şelalesi Orman Bakanligi Milli Parklar ve Av-Yaban Hayati Koruma Genel Mudurlugu tarafindan "Orman Ici Dinlenme Yeri" olarak tescil edilmiştir. Elmacik Dagi (1700 m)'na uzanan bu şelale ve cevresi orman yapisi ile de dikkat cekmektedir.
Şelalenin bulundugu alanda, Kayin, Gurgen, Köknar, Porsuk, Saricam, Karacam, Kestane, Ihlamur, Akcaagac, Dişbudak, Ceviz, Orman Kavagi, Orman Sögudu, Orman Gulu, Kara Yemiş, Papaz Kulahi agaclari; Bögurtlen, Üvez, Alic, Taflan, Kantaron Otu, Kardelen, Arap Sumbulu, Siklamen, Menekşe, Dugun, Egrelti, Fig, Burcak gibi bitkiler de görulmektedir.
Yaban hayati yönunden de bu bölge zengindir. Boz Ayi, Kurt, Tilki, Çakal, Vaşak, Karaca, Geyik, Yaban Domuzu, Sansar, Karatavuk ve Agackakan gibi hayvanlar da görulmektedir.

Turkiye'nin en yuksek şelalesi Guzeldere Şelalesidir. Kademeli olarak akan şelalenin yuksekligi 135 metreyi buluyor. Dar bir vadide yer almasi ve yogun orman dokusuyla cevrelenmiş olmasi, şelaleyi tam olarak görmenizi engelliyor. Özellikle yakina geldiginizde şelalenin tamamini göremiyorsunuz.
Yuzotuzbeş metreden dökulen buyuk şelalenin sularina az aşagida bir dere daha karişiyor. Bu muhteşem göruntuyu, sonbaharin sari tonlarinda ruzgarla dans eden yapraklar suslediginde icsel yolculuklara cikip anilara dalmamak elde degil.
Şelalenin ust noktasi, denizden 600 mt yukseklikte. Yaz mevsiminde suyun debisi cok yuksek degil. Ancak Bahar ortasinda karlar erimeye başladiktan sonra giderseniz oldukca yuksek bir debiyle karşilaşirsiniz.

kisaca ...
Guzeldere Şelalesinde kuş ve su sesinin birbirine kaynaştigi bu cennet mekani görmelisiniz....
Görduklerinize inanamayacaksiniz...!!!
Alıntıdır,

Arkadaşlar,Güzeldere şelalesi Tem Düzce çıkışından 23 km.mesafede olup bunun 10 km.si dağa tırmanıştır.yollar asfalt gayet güzel,fakat özellikle belirtmek isterim ki 10 km.lik dağa tırmanış yolu bizler için gayet güzel,bol virajlı bir yol fakat yol dar ve gidiş-geliş olduğundan ayrıca hem sık hem de arada keskin virajları olduğundan gelecek arkadaşların dikkat etmesi ve süratlerini iyi ayarlamaları gerekir.Şelale girişi ücretli motosikletten 3 lira alıyorlar,içeride ufak bir tesis var,balık ve köfte ızgara yapılıyor ama ben yol üzerindeki bir tesisi tavsiye ederim.çay mevcut fakat mekana göre bana fiyatı yüksek geldi doğrusu(1 lira).

Bu kadar yeter,resimlere gelelim,








































 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
1,177
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Maşallah yakışır hocama...
hocam bizde isterizzzz :)
göz hakkı var kul hakkı var biliyorsun :)
 
Katılım
1 Ağu 2009
Mesajlar
497
aradan 3 sene geçti ama hiç bir şey değişmemiş.....

buda mt olarak yaptığımız geziydi...

http://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.146469374763.109528.608854763&type=3
Evet pek bir değişiklik yok Ramazan kardeşim,işleticisi değişse belki bi yenilikler olur.
Maşallah yakışır hocama...
hocam bizde isterizzzz :)
göz hakkı var kul hakkı var biliyorsun :)
teşekkürler kardeşim,önümüz yaz gelirsin bi gün beraber de gideriz.
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
abi bir ara çıkarız tepeciklere yayan :)
bizim mötör çıkmaz O kadar yükseğe heralde.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.

Ramazanım hele bir iyileşte
bizide al götür oralara,
hem biz memleket görelim,hemde sen hatırlamış ol tekrar.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Ramazanım hele bir iyileşte
bizide al götür oralara,
hem biz memleket görelim,hemde sen hatırlamış ol tekrar.

tamam o zaman şimdiden sözleşelim... haziranın ilk haftaasına..... o zamana kadar inşallah çok daha iyi olacağım.. amaliyattan sonraki 80 ninci gün falan olacak.....
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Şu sıkıntılı günlerimde gözüm gönlüm açıldı, teşekkürler resimler için...
Ne kadar çok görülesi yeri var güzel yurdumun...
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
33
fotoğraflar için teşekkürler uzun yıllar sonra geçtiğimiz yaz Düzce'ye tekrar geldim ve şelaleye gittik harikaydı bu yaz tekrar gelmek ve daha uzun süre kalmak niyetindeyiz
 
Katılım
1 Ağu 2009
Mesajlar
497
fotoğraflar için teşekkürler uzun yıllar sonra geçtiğimiz yaz Düzce'ye tekrar geldim ve şelaleye gittik harikaydı bu yaz tekrar gelmek ve daha uzun süre kalmak niyetindeyiz
İzmir dönüşünde beraber gelebiliriz,Mutto'ya da izin ayarlayabilirsek harika olur.
 
Katılım
17 Şub 2008
Mesajlar
2,907
tekerinize sağlık düzceye senede 3-4 defa gitmeme nazaran hala gitmek isteyipde gidemediğim bir yer :salut:


İzmir dönüşünde beraber gelebiliriz,Mutto'ya da izin ayarlayabilirsek harika olur.

Muhittin izmire gittiğinden beri buraları unuttu. izin alırsanız istanbulada getirin o hayırsızı :wiinkk:
 
Katılım
1 Ağu 2009
Mesajlar
497
tekerinize sağlık düzceye senede 3-4 defa gitmeme nazaran hala gitmek isteyipde gidemediğim bir yer :salut:

Muhittin izmire gittiğinden beri buraları unuttu. izin alırsanız istanbulada getirin o hayırsızı :wiinkk:
geldiğinizde haberim olsunda beraber çıkarız.Muhittin aşırı yoğun bi şekilde çalışıyormuş,doğru mu bilmiyorum öyle diyo.:)
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
1,401
Dostum İlhan çok güzel fotoğraflar çekmişsin.
Biliyorsun bu sene hedef güzergahlarımızdan bir tanesi de Güzeldere Şelalesi.
Bir topicte burası için açacağız zamanı geldiğinde.
Tayfaya duyurulur !
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst