kaza durumunda sigorta tazminatı

Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
694
arkadaşlar başlıktanda anlaşılacagı üzere kaza sonrası sigorta ödemesi nasıl işliyor

konuyu genelleyecek olursak bir trafik kazasına karıştınız ve karşı taraf %100 suçlu. ilk yapılması gereken kaza raporu tutmak ve motosikleti servise çekmek. sonrasında exper incelemesi daha sonra hasar tesbiti.

işte bundan sonraki süreçte en kıza sürede zararın tanzimi için ne yapılması gerekiyor. zararın ödenmesi için yasal bir süre varmı. varsa ne kadar bir zaman. diyelim ki 1 ay ve bu süre doldu ama yinede magduriyet giderilmiyor. bu durumda ne yapmak gerekir.
 
Katılım
29 Mar 2012
Mesajlar
11
Merhaba,
Açıkçası kanuni süreler nedir tam bilmiyorum ancak 2 yıl önce babam arabayla kaza yaptığında sigorta şirketinin peşinden 4 ay uğraşmıştım parayı alana kadar.
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
Kaza sonrası tutanak tutulur, karşı taraf suçunu kabul ediyorsa sorun yok, eğer etmezse hemen etraftan şahit bulup numarasını tutanağa yazarsın.Kaza yerinde araçları yerlerinden oynatmadan fotoğraflarını çekersin, eğer trafiğin akışını engelliyorsa fotoğraflardan sonra kenara çekebilirsiniz.Daha sonra her iki tarafın da 2'şer adet ehliyet ruhsat sigorta ve tutanak fotokopileri çektirilir hadi eyvallah denilir.

Servise motoru ve evrakları bırakırsın.Fotoğrafları bilgisayar ortamında atarsın.Gerisini o hallediyor karşı tarafın sigortasından eksper çağırıp dosya açtırıyor.Daha sonra olay tramere intikal ediyor, sen de bu arada tramere girip fotoğrafarı,tutanağı ve kusur yüzdesini görebilirsin.Kusur karşı taraftaysa senden ruhsat sahibinin IBAN numarasını isterler.Daha sonra eksper şirketi dosyayı hazırlayıp sigorta şirketine gönderir dosya sigorta şirketinin eline geçtikten sonra yasal olarak 8 iş günü içinde servisin çıkarttığı faturadaki ücreti ödemesi gerekiyor.Eğer geciktirme girişiminde bulunurlarsa telefon açıp yasal prosedürden bahsedersin, (ben bu şekilde hallettim) olmazsa şikayetvara yazarsın.Ama çoğu eğer dosyada bir yenik yoksa ödemeyi zamanında yaparlar.

Ortalama olarak bu süreç 1 ay sürüyor.Ama şöyle bir durum var kusur 4-5 güne tramerde belli olur bu süre içinde sen parayı kendi cebinden ödeyip motoru teslim alabilirsin.Daha sonra sigortadan ödemeyi alırsın.Bunu yapmak istemezsen de malesef 1 ay motorsuz kalmak zorunda oluyorsun.

Bu da benim yaşadığım bir olay.

http://www.motosiklet.net/forum/mot...sar-ucretini-alma-hakkinda-isleyis-nasil.html
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
arkadaşlar başlıktanda anlaşılacagı üzere kaza sonrası sigorta ödemesi nasıl işliyor

konuyu genelleyecek olursak bir trafik kazasına karıştınız ve karşı taraf %100 suçlu. ilk yapılması gereken kaza raporu tutmak ve motosikleti servise çekmek. sonrasında exper incelemesi daha sonra hasar tesbiti.

işte bundan sonraki süreçte en kıza sürede zararın tanzimi için ne yapılması gerekiyor. zararın ödenmesi için yasal bir süre varmı. varsa ne kadar bir zaman. diyelim ki 1 ay ve bu süre doldu ama yinede magduriyet giderilmiyor. bu durumda ne yapmak gerekir.

Kaza sonrası tutanak tutulur, karşı taraf suçunu kabul ediyorsa sorun yok, eğer etmezse hemen etraftan şahit bulup numarasını tutanağa yazarsın.Kaza yerinde araçları yerlerinden oynatmadan fotoğraflarını çekersin, eğer trafiğin akışını engelliyorsa fotoğraflardan sonra kenara çekebilirsiniz.Daha sonra her iki tarafın da 2'şer adet ehliyet ruhsat sigorta ve tutanak fotokopileri çektirilir hadi eyvallah denilir.

Servise motoru ve evrakları bırakırsın.Fotoğrafları bilgisayar ortamında atarsın.Gerisini o hallediyor karşı tarafın sigortasından eksper çağırıp dosya açtırıyor.Daha sonra olay tramere intikal ediyor, sen de bu arada tramere girip fotoğrafarı,tutanağı ve kusur yüzdesini görebilirsin.Kusur karşı taraftaysa senden ruhsat sahibinin IBAN numarasını isterler.Daha sonra eksper şirketi dosyayı hazırlayıp sigorta şirketine gönderir dosya sigorta şirketinin eline geçtikten sonra yasal olarak 8 iş günü içinde servisin çıkarttığı faturadaki ücreti ödemesi gerekiyor.Eğer geciktirme girişiminde bulunurlarsa telefon açıp yasal prosedürden bahsedersin, (ben bu şekilde hallettim) olmazsa şikayetvara yazarsın.Ama çoğu eğer dosyada bir yenik yoksa ödemeyi zamanında yaparlar.

Ortalama olarak bu süreç 1 ay sürüyor.Ama şöyle bir durum var kusur 4-5 güne tramerde belli olur bu süre içinde sen parayı kendi cebinden ödeyip motoru teslim alabilirsin.Daha sonra sigortadan ödemeyi alırsın.Bunu yapmak istemezsen de malesef 1 ay motorsuz kalmak zorunda oluyorsun.

Bu da benim yaşadığım bir olay.

http://www.motosiklet.net/forum/mot...sar-ucretini-alma-hakkinda-isleyis-nasil.html

sezer öncelikle geçmiş olsun
sonrasndaki durum şu şekilde
sen evraklarını teslim ediyorsun serviste dosya açılıyor. servisteki dosya açıldıktan sonra exper 1 hafta içerisinde araca gelip bakmak zorunda
normal şartlar altında işlem süresi ortalama 1 aydır. tabi buradaki en büyük sıkıntı bu 1 aylık süre serviste açılan dosyanın süresi değil experin açıpta sigorta firmasına göndereceği dosyanın açılmasıyla başlıyor ne yazıkki...
ben kaza yaptım en son biliyorsunuzdur paramı 2 -3 ay sonra alabildim. ilgili experin saolsun binbir takla ile oyalaması vs sonucu (motoru pert olarak çok cüzi miktardan birisine satmaya çalışması nedeni ile) baya bir oyalandım. yoksa normal şartlar altında pert durumunuz yok ise 1 ay içerisinde işleminiz rahatlıkla çözülür
pert olduğunda da önce motorunuz pert olarak satılıyor sonra kalan miktar sigorta firması tarafından size (ruhsat sahibine) ödeniyor

ayrıca carbon nickli arkadaş
o yazdığın şahitlerin hiç biri aranmıyor neredeyse bilgin olsun...
 

ygk

Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
401
1 ay diye resmi bir süre yok. exper gelip motora baktıktan sonraki 7 gün iş günü içerisinde motorun tamir parasını ödemek zorunda. geri kalanı servisin maharetine kalmış. 7 günü geçtikten sonra şirketle konuşup suç duyurusunda bulunacağını söylerseniz paranızı öderler.
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
ayrıca carbon nickli arkadaş
o yazdığın şahitlerin hiç biri aranmıyor neredeyse bilgin olsun...

Tutanakta 2 tarafın ifadesi de aynı ise sorun yok zaten de, ifadeler çelişiyorsa ne olacak.Örnek olarak kırmızıda biri arkadan vurursa %100 suçlu oluyorken yeşilde durursa %50 - %50 oluyor. O zaman şahit ifadesine başvurabilirler diye tahmin ediyorum.
 
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
694
cevap veren arkadaşlara teşekkürler.

bir tanıdıgım bu durumda. servis dosya açmış exper inceleme yapmış olay tramere intikal etmiş. herşey kanuni ve nizami. ancak sigorta şirketi yaklaşık 40 gündür oyalıyor. kusur oranı tamamiyle karşı tarafta. çünkü ters şerite girmiş. yani o aracın trafik kurallarına göre orada olmaması gerekiyor. motosiklet kazada ciddi bir hasar almamasına karşın serviste çıkan rakam motosikletin degerinin 3/4 kadar. malum parçalar pahalı.

şimdi esas önemli nokta sigorta şirketi eninde sonunda bu dosyayı kapatacak. ya perte ayıracak yada anlaşıp hasar bedelini ödeyip dosyayı kapatacak.

bakalım sonuç ne olacak.
 
Katılım
15 Eki 2011
Mesajlar
165
Tutanakta 2 tarafın ifadesi de aynı ise sorun yok zaten de, ifadeler çelişiyorsa ne olacak.Örnek olarak kırmızıda biri arkadan vurursa %100 suçlu oluyorken yeşilde durursa %50 - %50 oluyor. O zaman şahit ifadesine başvurabilirler diye tahmin ediyorum.

Yesilde durursa derken? Kirmizida da yesilde de arkadan carpan % yuz sucludur.
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
olay yerını terk etmek yada bırının kacması dısında her kez sonuclanır kurallar dogrultusunda tramer ıfadeler dısında kaza olus fotograflarına anayol arayol gıbı seylerıde goz onunde bulunduruhor ama vurup kacarsa vay halınıze ben adamı ertesı gn bldm mahkemeeye werdım ıtıraz etmıstı 2 yıl sonra paramı faızıyle aldım:) 300tldı hasar ,ahkeme masrafı 100tl dı ulkemı seveyım
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Yesilde durursa derken? Kirmizida da yesilde de arkadan carpan % yuz sucludur.

eğer yeşil ışıkta şerih ihlali yapıp arkasında kalan aracı şaşırtarak kasti fren yapıyorsa %70 kendisi suçludur ama saolsun bizim emekli polis olan çok bilmiş tramercilerimiz arkadan çarpana hiç acımazlar.
yoksa bu bahsettiğim olay başıma geldi heleki motosikletçiysen hiç şansın yok neredeyse...
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
864
şimdi,diyelim kazayı biz yaptık,kusurun hepsi motorda,karşı araçtada hasar var,bu bzm sigorta ne kadarını karşılıyo,bize dokunan ne olur.?
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
şimdi,diyelim kazayı biz yaptık,kusurun hepsi motorda,karşı araçtada hasar var,bu bzm sigorta ne kadarını karşılıyo,bize dokunan ne olur.?

Sigorta karşı tarafın garantisidir, kusur %100 sende ise sigortan 20.000 TL'ye kadar (değişiklik gösterebilir) karşı tarafın hasarını karşılar.Yani adamın aracını tamamen yaptırır.Eğer motoruna kasko yaptırmamışsan hasarlı motorunu kendi cebinden yaptırırsın.Sigortaya ödettirdiğin ücretin karşılığı da ertesi yıl sigortanı yenilettirirken karşına çıkar.Çok fazla da değil ama ücret artışı...
 
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
2,951
Motosikleti
Suzuki GSX-S 1000 F ...S..... CGSUKİ 250 MELEZ KROSS
şimdi,diyelim kazayı biz yaptık,kusurun hepsi motorda,karşı araçtada hasar var,bu bzm sigorta ne kadarını karşılıyo,bize dokunan ne olur.?

sana dokunan şey kendi suçundan dolayı motorunun masrafı olur...
karşı tarafın masrafını senın sıgortan halleder...
ben gecen yaz 2011 model mercedes e arkadan çarptım...bıraz da hasar verdım...300-500 belkı daha fazladır...
tutanagı tuttuk o yoluna ben yoluma...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst