Arkadaşlar benim motorun benzin ibresi çeyreğe indi, alır almaz fullemiştim ve yaklaşık 250km falan yaptım daha.Eğer ibreye göre konuşacak olursam taş çatlasın 350km yapacak gibi duruyor.
Geçen gün Honda' nın GS2 eğitimine katıldım. 2. gün eğitime motosikletimle gittim. Bahçelievlerden Honda fabrikasına gidiş dönüş yaklaşık 150km yapmışımdır.Hız olarak ağırlıklı olarak 5. viteste 80-95km arasında uzun süre seyir ettim(yarım saat gibi).Motorun gazını tam açmadım ve aşırı yüklenmedim, sadece son vites olduğu için bu hızlara çıktım.Geri kalan kilometreleri E5' de ve sokak aralarında normal kullanım ile kat ettim. Bu sürüş tarzımdan dolayı fazla tüketmiş olabilirmiyim ?
Bugün imkanım olursa belki depoyu doldurtur, tüketim sonucunu size söylerim.
Ayrıca dün feyizoğlundan Coocase Astra s48 led çantamı alıp taktırdım.Gayet hoş durdu. Çantanın dahili elektrik kablosunu honda servisinde taktırmayı düşünüyorum ilk servise gittiğimde. Birde tankpad aldım, depoyu çizilmelere karşı korumak için.
Normal kardeş.. Geçen de bi öğrencime aldık.. bayiden benzinciye gittik.. 30 liralık doldurduk anca çeyreğe geldi. Zaten hiç bir araçta ibreler tam değerleri vermezler.. Bu alette 2.6 litre rezerve var. yani kırmızının altına inip de musluktan yedek depoya geçtiğin zaman bile 100 km den fazla götürecek benzin var içinde.. O yuzden rahat ol![]()
Yalnız bende rezerv musluğu açık.
Şimdi sormak istediğim şey, motosikletin rezervi kapalıyken motosiklet 13lt-2.6lı=10.4lt benzini gösteriyor ibrete.
Rezerv açık iken yani depodaki benzinin tamamını kullanabilecekken, benzin ibresi 13lt' ye göre mi hareket ediyor ?
Ben motosikleti alıp benzinciye gittiğimde pompacı rezervi açtığını, benzinimi buna göre kullanmam gerektiğini(yolda kalmamam için) istersem kapayacağını belirtti.Bende boşver açık kalsın demiştim.Nasıl olsa göstergede herşey belli oluyor diye.
Normal kardeş.. Geçen de bi öğrencime aldık.. bayiden benzinciye gittik.. 30 liralık doldurduk anca çeyreğe geldi. Zaten hiç bir araçta ibreler tam değerleri vermezler.. Bu alette 2.6 litre rezerve var. yani kırmızının altına inip de musluktan yedek depoya geçtiğin zaman bile 100 km den fazla götürecek benzin var içinde.. O yuzden rahat ol![]()
Amma komplikeleştirmişsiniz olayı ya
Rezerv dediğimiz şey ayrı bir depo değil. Sadece benzinin depo içinden çekileceği yeri belirten bir kavram..
Şimdi şöle oluyor.. aşağıdaki resme bakınız..
http://forum.motorcycle-usa.com/attach.aspx/12612/Petcock.jpg
Bu fotografta gorunen uzun boru nromal depo dediğimiz yer.. Normalde benzin o uzun borudan gelir. Yakıt azalır azalır taki o borudan gelmeyecek düzeye gelir, o zaman benzin musluğunu rezerve konumuna getirince kısa borudan benzin almaya başlar.. Bu da motorun sürücüye "yakıtın azaldı git benzin al yoksa ben daha gitmem ey sürücü" uyarısıdır..
Benzin musluğunun çalışma prensibi budur.
Herkesin yanlış bildiği yedek depo tabir edilen şey bundan ibaret. Benzin ibresi genelde kırmızının altına düştüğünde yakıt da uzun borunun bitim noktasına gelmiş olur.
Umarım anlatabilmişimdir. Cepten anca bu kadar yazabiliyorum![]()
Eralp bey yazınızı dikkatle okudum fakat yine şuna cevap bulamadım.
Rezervim açık iken(deponun tamamı kullanıma açık iken), benzinimi ibreye bakarak tayin edebileceğim değil mi ?
Yoksa ibre sadece rezerv dışındaki kapasiteyi mi ifade ediyor ??
Eralp Bey, Bende toplasak 10 saat falan arkadaşımın motosikletini öğrenmek amaçlı kullandım. Sıfır CB125 E mi almalı? yoksa bir ÇİNLİ mi? 1-2 sene sonra satacağım? Sıfır motora acemilik sırasında zarar verir miyim,(rodajı yapamazsam diye korkuyorum)? İkinci elde elimde kalmasın motosiklet? Gerçi siz ''BİR ÖĞRENCİME ALDIK '' demişssiniz.. tavsiyelerinizi bekliyorum...
TEMİZ 2.el ybr,cbf baktım ankarada yok..ya ikinci el çinli,ya da sıfır cb125 e ? 1-2 sene sonra satınca 1000 tl'den fazla zarar da etmek istemiyorum...
Arkadaşlar, depo elinizle hafifçe sağa sola baskı yaptığınızda oynuyor mu? Benim depo oynuyor ve bayi bunun normal olduğunu söyledi. Hatta diğer cb125'lere de baktım onlarda da oynama vardı.
Bu arada buyrun motorsikletimin son halleriaynen dostum bende de var bu, gayet normal böyle olmasıçünkü o depo lastik takozlar üzerinde duruyor bu yüzden hafif bir esneme oluyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:49 ----------
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150720150327211.415424.740672210&type=3&l=eb89dae78d
15 sn sonra jikleyi kapat15 sn yi geçmemeni tavsiye ederim
![]()
15sn sonra stop edıo ama kapatınca etmesede ılk gaz verme cabamda kut gıdıo...hos ıkı kere soguk calıstırdım aldıgımdan berı ama belkı ondandır.
Bu konuda iddalı bir tezim yokEralp abiden yardım alalım
Hem bende bilgi edinmiş olurum Cihan
![]()
Kılavuzda jigleyi 15 saniye sonra tamamen kapatın diyor. Ben de jigle açık çalıştırıp, 15sn sonra kapattığımda stop etmişti motor.
Kılavuzdaki cümleye bakılırsa belki de kademeli olarak jigleyi kapatıp, 15sn sonra tamamen kapalı konuma getirmeliyiz gibi de anlaşılabilir.