Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Nis 2012
Mesajlar
22
Arkadaşlar İlk kez bi Motor sahibi olucam ve ilk kez motor kullanıcam. Bu motoru tavsiye edermisiniz yada nasıl bişeyle başlamalıyım.?
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
Arkadaşlar benim motorun benzin ibresi çeyreğe indi, alır almaz fullemiştim ve yaklaşık 250km falan yaptım daha.Eğer ibreye göre konuşacak olursam taş çatlasın 350km yapacak gibi duruyor.
Geçen gün Honda' nın GS2 eğitimine katıldım. 2. gün eğitime motosikletimle gittim. Bahçelievlerden Honda fabrikasına gidiş dönüş yaklaşık 150km yapmışımdır.Hız olarak ağırlıklı olarak 5. viteste 80-95km arasında uzun süre seyir ettim(yarım saat gibi).Motorun gazını tam açmadım ve aşırı yüklenmedim, sadece son vites olduğu için bu hızlara çıktım.Geri kalan kilometreleri E5' de ve sokak aralarında normal kullanım ile kat ettim. Bu sürüş tarzımdan dolayı fazla tüketmiş olabilirmiyim ?
Bugün imkanım olursa belki depoyu doldurtur, tüketim sonucunu size söylerim.
Ayrıca dün feyizoğlundan Coocase Astra s48 led çantamı alıp taktırdım.Gayet hoş durdu. Çantanın dahili elektrik kablosunu honda servisinde taktırmayı düşünüyorum ilk servise gittiğimde. Birde tankpad aldım, depoyu çizilmelere karşı korumak için.

Normal kardeş.. Geçen de bi öğrencime aldık.. bayiden benzinciye gittik.. 30 liralık doldurduk anca çeyreğe geldi. Zaten hiç bir araçta ibreler tam değerleri vermezler.. Bu alette 2.6 litre rezerve var. yani kırmızının altına inip de musluktan yedek depoya geçtiğin zaman bile 100 km den fazla götürecek benzin var içinde.. O yuzden rahat ol :)
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
Normal kardeş.. Geçen de bi öğrencime aldık.. bayiden benzinciye gittik.. 30 liralık doldurduk anca çeyreğe geldi. Zaten hiç bir araçta ibreler tam değerleri vermezler.. Bu alette 2.6 litre rezerve var. yani kırmızının altına inip de musluktan yedek depoya geçtiğin zaman bile 100 km den fazla götürecek benzin var içinde.. O yuzden rahat ol :)

Yalnız bende rezerv musluğu açık.
Şimdi sormak istediğim şey, motosikletin rezervi kapalıyken motosiklet 13lt-2.6lı=10.4lt benzini gösteriyor ibrete.
Rezerv açık iken yani depodaki benzinin tamamını kullanabilecekken, benzin ibresi 13lt' ye göre mi hareket ediyor ?

Ben motosikleti alıp benzinciye gittiğimde pompacı rezervi açtığını, benzinimi buna göre kullanmam gerektiğini(yolda kalmamam için) istersem kapayacağını belirtti.Bende boşver açık kalsın demiştim.Nasıl olsa göstergede herşey belli oluyor diye.
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
Yalnız bende rezerv musluğu açık.
Şimdi sormak istediğim şey, motosikletin rezervi kapalıyken motosiklet 13lt-2.6lı=10.4lt benzini gösteriyor ibrete.
Rezerv açık iken yani depodaki benzinin tamamını kullanabilecekken, benzin ibresi 13lt' ye göre mi hareket ediyor ?

Ben motosikleti alıp benzinciye gittiğimde pompacı rezervi açtığını, benzinimi buna göre kullanmam gerektiğini(yolda kalmamam için) istersem kapayacağını belirtti.Bende boşver açık kalsın demiştim.Nasıl olsa göstergede herşey belli oluyor diye.

Amma komplikeleştirmişsiniz olayı ya :)

Rezerv dediğimiz şey ayrı bir depo değil. Sadece benzinin depo içinden çekileceği yeri belirten bir kavram..

Şimdi şöle oluyor.. aşağıdaki resme bakınız..

Petcock.jpg


Bu fotografta gorunen uzun boru nromal depo dediğimiz yer.. Normalde benzin o uzun borudan gelir. Yakıt azalır azalır taki o borudan gelmeyecek düzeye gelir, o zaman benzin musluğunu rezerve konumuna getirince kısa borudan benzin almaya başlar.. Bu da motorun sürücüye "yakıtın azaldı git benzin al yoksa ben daha gitmem ey sürücü" uyarısıdır..

Benzin musluğunun çalışma prensibi budur.
Herkesin yanlış bildiği yedek depo tabir edilen şey bundan ibaret. Benzin ibresi genelde kırmızının altına düştüğünde yakıt da uzun borunun bitim noktasına gelmiş olur.

Umarım anlatabilmişimdir. Cepten anca bu kadar yazabiliyorum :)
 
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
28
Evet jantlara da lacivert- mavi arası şerit çektim :) Karanlıkta ışık gelince parlıyor sanırım reflektör deniyor buna :) Beyaz renk cb125e lere kesinlikle tavsiye ediyorum. Yakın zamanda foto paylaşırım arkadaşlar ;) Kazasız belasız günler dilerim ...
 
Katılım
4 Nis 2012
Mesajlar
91
Normal kardeş.. Geçen de bi öğrencime aldık.. bayiden benzinciye gittik.. 30 liralık doldurduk anca çeyreğe geldi. Zaten hiç bir araçta ibreler tam değerleri vermezler.. Bu alette 2.6 litre rezerve var. yani kırmızının altına inip de musluktan yedek depoya geçtiğin zaman bile 100 km den fazla götürecek benzin var içinde.. O yuzden rahat ol :)

Eralp Bey, Bende toplasak 10 saat falan arkadaşımın motosikletini öğrenmek amaçlı kullandım. Sıfır CB125 E mi almalı? yoksa bir ÇİNLİ mi? 1-2 sene sonra satacağım? Sıfır motora acemilik sırasında zarar verir miyim,(rodajı yapamazsam diye korkuyorum)? İkinci elde elimde kalmasın motosiklet? Gerçi siz ''BİR ÖĞRENCİME ALDIK '' demişssiniz.. tavsiyelerinizi bekliyorum...
TEMİZ 2.el ybr,cbf baktım ankarada yok..ya ikinci el çinli,ya da sıfır cb125 e ? 1-2 sene sonra satınca 1000 tl'den fazla zarar da etmek istemiyorum...
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
Amma komplikeleştirmişsiniz olayı ya :)

Rezerv dediğimiz şey ayrı bir depo değil. Sadece benzinin depo içinden çekileceği yeri belirten bir kavram..

Şimdi şöle oluyor.. aşağıdaki resme bakınız..

http://forum.motorcycle-usa.com/attach.aspx/12612/Petcock.jpg

Bu fotografta gorunen uzun boru nromal depo dediğimiz yer.. Normalde benzin o uzun borudan gelir. Yakıt azalır azalır taki o borudan gelmeyecek düzeye gelir, o zaman benzin musluğunu rezerve konumuna getirince kısa borudan benzin almaya başlar.. Bu da motorun sürücüye "yakıtın azaldı git benzin al yoksa ben daha gitmem ey sürücü" uyarısıdır..

Benzin musluğunun çalışma prensibi budur.
Herkesin yanlış bildiği yedek depo tabir edilen şey bundan ibaret. Benzin ibresi genelde kırmızının altına düştüğünde yakıt da uzun borunun bitim noktasına gelmiş olur.

Umarım anlatabilmişimdir. Cepten anca bu kadar yazabiliyorum :)

Eralp bey yazınızı dikkatle okudum fakat yine şuna cevap bulamadım.
Rezervim açık iken(deponun tamamı kullanıma açık iken), benzinimi ibreye bakarak tayin edebileceğim değil mi ?
Yoksa ibre sadece rezerv dışındaki kapasiteyi mi ifade ediyor ??
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
Eralp bey yazınızı dikkatle okudum fakat yine şuna cevap bulamadım.
Rezervim açık iken(deponun tamamı kullanıma açık iken), benzinimi ibreye bakarak tayin edebileceğim değil mi ?
Yoksa ibre sadece rezerv dışındaki kapasiteyi mi ifade ediyor ??

Yukarda da yazdım, ibrenin kırmızısı bittikten sonra motor teklemeye başlar o zaman rezerve geçiyorsunuz resimdeki alt borudan yakıt almaya başlıyor motor. Yani normal kullanımda yakıt varken kesinlikle musluk on modunda kullanmanız gerekir. yani kol aşağı dogru olacak şekilde.. Bitince kolu yukarı çıkaracaksınız..

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:09 ----------

Eralp Bey, Bende toplasak 10 saat falan arkadaşımın motosikletini öğrenmek amaçlı kullandım. Sıfır CB125 E mi almalı? yoksa bir ÇİNLİ mi? 1-2 sene sonra satacağım? Sıfır motora acemilik sırasında zarar verir miyim,(rodajı yapamazsam diye korkuyorum)? İkinci elde elimde kalmasın motosiklet? Gerçi siz ''BİR ÖĞRENCİME ALDIK '' demişssiniz.. tavsiyelerinizi bekliyorum...
TEMİZ 2.el ybr,cbf baktım ankarada yok..ya ikinci el çinli,ya da sıfır cb125 e ? 1-2 sene sonra satınca 1000 tl'den fazla zarar da etmek istemiyorum...

Çinliden hem çok zarar edersin hemde kötü bi motora denk gelirsen seni motosikletten bile sogutabilir.. İmkanın var ise sıfır cb, ybr cbf ya da ikinci el ybr cbf bakmanı tavsiye ederim. ikinci el bi ybr 2 küsürlere alırsan, 200-300 zararla satarsın tekrar..
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Arkadaşlar, depo elinizle hafifçe sağa sola baskı yaptığınızda oynuyor mu? Benim depo oynuyor ve bayi bunun normal olduğunu söyledi. Hatta diğer cb125'lere de baktım onlarda da oynama vardı.
 
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
28
Arkadaşlar, depo elinizle hafifçe sağa sola baskı yaptığınızda oynuyor mu? Benim depo oynuyor ve bayi bunun normal olduğunu söyledi. Hatta diğer cb125'lere de baktım onlarda da oynama vardı.

aynen dostum bende de var bu, gayet normal böyle olması ;) çünkü o depo lastik takozlar üzerinde duruyor bu yüzden hafif bir esneme oluyor...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:49 ----------

Bu arada buyrun motorsikletimin son halleri :)

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150720150327211.415424.740672210&type=3&l=eb89dae78d
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
aynen dostum bende de var bu, gayet normal böyle olması ;) çünkü o depo lastik takozlar üzerinde duruyor bu yüzden hafif bir esneme oluyor...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:49 ----------



https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150720150327211.415424.740672210&type=3&l=eb89dae78d
Bu arada buyrun motorsikletimin son halleri :)Mavı cok yakısmıs genelde hep kırmızı gorudugmuzde farklı ve guzel geldı bana bende yapmalıyım nekadr bu serıtler uygulamak kolay mı ? bu arada faceten ark ıst yolladım bılgıne
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
arkadaslar malum ısı gostergemz yok ılk calstırmada hava ortalama 15 derece ıken kac dk jıkleyle oldugu yerde calıstırıyorsunuz. Rodajda daha cok beklemek lzım mı 2 dk yeterlı mıdır...
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
Bu konuda iddalı bir tezim yok :) Eralp abiden yardım alalım ;) Hem bende bilgi edinmiş olurum Cihan ;)

bılene soralım dıon tıpık kaeburator ıste:p ya ılk calıstırıdıgımda jıgleyı parmagımla asagı basmadan almadı cok sacma ama bıdaha yapmadı belkı o bana ben ona zamanla alıscaz:D
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Kılavuzda jigleyi 15 saniye sonra tamamen kapatın diyor. Ben de jigle açık çalıştırıp, 15sn sonra kapattığımda stop etmişti motor.
Kılavuzdaki cümleye bakılırsa belki de kademeli olarak jigleyi kapatıp, 15sn sonra tamamen kapalı konuma getirmeliyiz gibi de anlaşılabilir.
 
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
28
Kılavuzda jigleyi 15 saniye sonra tamamen kapatın diyor. Ben de jigle açık çalıştırıp, 15sn sonra kapattığımda stop etmişti motor.
Kılavuzdaki cümleye bakılırsa belki de kademeli olarak jigleyi kapatıp, 15sn sonra tamamen kapalı konuma getirmeliyiz gibi de anlaşılabilir.

Olabilitesi yüksek bir durum :)
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Valla öyle de, bugün sabah da jigleyi açıp 15-20 saniye içinde kademeli olarak kapattığımda yine stop etti motor.
Ama jigle kapalı halde iken, çok az gaz vererek marşa basıp çalıştırırsam stop etmiyor hiç.
Bu tuhaf durum neyden kaynaklanıyor acaba? Kılavuzda ise jigle ile çalıştırılması önerilmiş.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst