Buradaki erken yaşta BİLİNÇLENDİRME fikrine buradaki her katılımcı gibi bende %100 destek veriyorum. Buradaki mesele ve yorumlarda ele alınanda bunun nasıl sağlanacağı hakkında olmakla birlikte bende ''cezalandırma'' yönteminden daha ziyade ''MOTOSİKLET KULLANIMINA TEŞVİK'' mantığını ve ''TÜM MOTOSİKLET KULLANICILARININ KENDİSİ ÇEVRESİNE İYİ BİR ÖRNEK OLMALI ve YAPACAKLARI BİR HATANIN TÜM MOTOSİKLET KULLANICILARINA YÜKLENECEĞİ SORUMLULUĞUNDA OLMALI'' fikirlerine katılıyorum... :thumleft:
Şunu da söylemeden geçmek istemiyorum bazı arkadaşlar şöyle '' 13 yaşında motosiklete binilir mi?, Kasksız binilir mi kardeşim? Sizin Beyniniz mi yok arkadaşım? vs...vs...'' sitem ediyorlar , hatta hakaret ediyorlar... Korumasız vs.. motosiklete binilmemesi gerektiği vs. fikirlerine tamamen katılıyorum AMA BURADA ŞU KONUYU UNUTMAMAK GEREKİR: '' Siz önce o insanlara eğitim ve bilinçlerdirme yapmazsanız, o insanların bunlardan haberi bile olmayabilir ..'' Lütfen kaçıncı yüzyılda yaşıyoruz arkadaşım girsin google' a öğrensin demeyin.... Örnekleyecek olursak Hz. Ömer (belki de başka bir halife olabilir dini bilgim zayıftır) di galiba islamiyet öncesi KIZ ÇOCUĞUNU KENDİSİ GÖMÜYOR, daha sonra bunu yapanlara karşı çıkıyor...Hindistanda inekler sokakta geziyor kutsal, bizde onların yeri ahır (Hindu arkadaşlar var ise burada kastım bu durum saçma falan demek değil yanlış anlaşılmasın , herkesin İNANCI KENDİNE)... Yani EĞİTİMLE,BİLİNÇLE her insan neye İNANDIRILIRSA onu yapar....
ÖRNEK ve GERÇEK YAŞANMIŞ BİR DURUM: Benim annem/babam ilkokul mezunu(onlarla gurur duyuyorum) benim ilkokul 4 ve 5 te bisiklet kullanmama, Ortaokul 1,2 ve 3'te (1985-1988) motosiklet kullanmama izin verdiler KONYA OVALARINDA...Onlar beni ÇOK seviyorlardı ve hala seviyorlardır umarım

... Bende hani öyle çok zeki sayılmasamda ANLATILSA kask ve koruma ekipmanlarının faydasını anlayacak seviyedeyim ( Umarım

)...Ama ben o YILLARDA KASKTA, KORUMADA KULLANMADIM....Yani bunlar ne bilmiyordum bile, Ailemde benim ÖLMEMİ istemiyorlardı emin olun (acaba???:silent::silent

...Ben de etrafımda korumalı motosikletçi görsem heralde kendime sorardım bu kafadaki kask ne işe yarıyor, acaba bunu takınca kızların üstlerindeki elbiseli yok sayıp altlarını mı gösteriyo diye :queen::queen:
ÖZETLE: Kaskın,korumanın farkında olan ve motosiklet bilincine/eğitimine sahip SİZ ŞANSLI İNSANLARIN, bunların farkında olmayan diğer ŞANSIZ İNSANLARA karşı bence bir numaralı görev ve sorumluluğu onların EĞİTİMİNE ve BİLİNCİNE KATKIDA BULUNMAK İÇİN ÇABALAMASIDIR..... (Kask ve korumayı icat eden kişi bunu sadece kendisi kullanıp ölseydi halimiz nice olurdu ???) . ....ONLARI KINAMAYALIM, her motosikletçi onları gördükçe BEN bu ekipmanların faydasını biliyorum ama bunu ANLATAMAMIŞIM hala,kendi görev ve sorumluluğumu yerine getirmemişim, YA BU ARKADAŞA BİR ŞEY olursa ben bildiklerimi ona anlatmadan diye KENDİMİZE MİDEMİZE AĞRI GİRENE KADAR KIZALIM, yoksa bilinçsiz oldukları için onlara değil...NE çok yazdım yine..Sevgiyle kalın...:queen::queen::queen:
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:38 ----------
YAŞIMDA 17'den küçükmüş, HEMDE EHLİYETSİZ binmişim daha yeni dikkatimi çekti ya...:flower::flower: (Ailem benden kurtulmak mı istemiş acaba:silent
