Asya Motor Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
67
aynen öyle..bu motora içim rahat binemiyorum doğru düzgün :/ Motoru yaptırdık yeni yeni huylar çıkardı ortaya .. selamun aleyküm bu arada yeni huylardan bir tanesini size iletiyorum yardım ederseniz sevinirim :mrgreen: Bu benzin kaçırma muhabbetini daha önce söylemiştim . Motorcuma da sordum , motoru park ettikten sonra benzin musluğunu kapatmamı söyledi daha sağlıklı olması için . 3-4 gündür hava karlı olduğundan motora hiç dokunmadım . bugün aliyim dedim ki motor çalışmıyor :/ :pr: akü bitti sonunda ayaklıktanda çalıştıramadım . aradan 1-2 saat sonra tekrar denedim halen tık yok . vurdurarak denedim çalıştı . :farao: görüşleriniz neler üstadlar ? ? ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------

bu arada vurdurarak çalıştıktan sonra marştan çalıştırmayı denedim gayet normalde herşey .. bunuda iletiyim dedim ..
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
ustam park halindeyken benzin musluğunu kapatacaksan. biraz erken kapat park edeceğin yere gidesiye şamandırada ki benzinden yesin. böylece şamandıra iğnesi serbest durur ki tekar çalıştıracagın zaman kolay olur. 4-5 gün çalışmayan motoru çalıştırmaya başlamadan önce ( tabi benzin musluğu açıldığsa :) ) şamandıranın tahliyesinden biraz benzin akıtıp çalıştırın. çok yaygın bir hastalık değil ama bazı motorların karbüratorlerındeki iğne ve iğnenin contası anlaşamaz. zamanla yumuşayan oring conta zontalık yapıp iğneyi sarası gelir bu durumda iğne benzine yol vermez ve anlamsız ve tanısı konulamaz şikayetler baş gösterir.
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
67
Anladım üstad Allah razı olsun . Da birşey daha sorcam . Bu şamandıra tahliyesi nerede tam olarak musluğa mı bağlı ? Pek anlamıyorum da :D :thumright
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
938
ben bir ay çalışmayan motoru bir veya iki denemede çalıştırıyorum :D, kontağı açıp gaz kolunu bir kaça kez sona dayıyorum , sonra ayak marşını 5-6 kez hafifce basıyorum, ardından kuvvetlice 2-3 kere basıyorum, altaki cikle sonuna kadar çekik vaziyette tutuyorum (aşırı) gaz koluna dokunmadan üç demeden çalışıyor.benzin musluğunda hiç kapatmadım
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
Anladım üstad Allah razı olsun . Da birşey daha sorcam . Bu şamandıra tahliyesi nerede tam olarak musluğa mı bağlı ? Pek anlamıyorum da :D :thumright
şamandıra tahliyesi şamandıranın altına doğru yandan görülen bir vidadadır. genelde ucunda hortum takılı olup şamandıranın içindeki pisliği tahliye etmeye yarar bu arada hortumdan süzülen pis benzin motoru falan kirletmeden yere akaçak kadarda uzundur. mondial mct kullanıcıları sayfa 370 den araklama şu resimde görünüyor. seninkide çok farklı değildir.
foto570.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
67
hımmm.. Yani pis benzini yere mi akıtıyor ? Ben motoru park ettiğimde benzin akıttığını farkettim ondan dolayı musluğu kapatıyordum . O zaman normal bişey yani kapatmama gerek yok :D :D Teşekkür ederimmm :D
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
hımmm.. Yani pis benzini yere mi akıtıyor ? Ben motoru park ettiğimde benzin akıttığını farkettim ondan dolayı musluğu kapatıyordum . O zaman normal bişey yani kapatmama gerek yok :D :D Teşekkür ederimmm :D
şimdi bir yanlış anlaşılma varsa düzeltelim.
benzin akması kötü ama pis benzini şamandıranın içinden tahliye etmek için kontrollü akıtmak kötü değil.
Bu benzin kaçırma muhabbetini daha önce söylemiştim . Motorcuma da sordum , motoru park ettikten sonra benzin musluğunu kapatmamı söyledi daha sağlıklı olması için
bende
ustam park halindeyken benzin musluğunu kapatacaksan. biraz erken kapat park edeceğin yere gidesiye şamandırada ki benzinden yesin. böylece şamandıra iğnesi serbest durur ki tekar çalıştıracagın zaman kolay olur
şamandıra iğnesinin oturduğu conta bozuksa iğne tam kapatamaz park ettikten sonra benzini akıtmaya devam eder. yine aynı conta bozuksa iğne kapattıktan sonra açması gereken zamanda açmaz karbüratore rahat benzin gelmez bu seferde çalışması gereken motor çalışmaz aküsü falan biter sahibi kanter içinde kalır.
4-5 gün çalışmayan motoru çalıştırmaya başlamadan önce ( tabi benzin musluğu açıldığsa :) ) şamandıranın tahliyesinden biraz benzin akıtıp çalıştırın. çok yaygın bir hastalık değil ama bazı motorların karbüratorlerındeki iğne ve iğnenin contası anlaşamaz. zamanla yumuşayan oring conta zontalık yapıp iğneyi sarası gelir bu durumda iğne benzine yol vermez ve anlamsız ve tanısı konulamaz şikayetler baş gösterir.
3-4 gün yatan motorlar çalışırken kolay çalışmıyorsa sahibi kanter içinde kalmasın şamandıra tahliyesinden pis benzini akıtsın motoru kolay çalışsın dediydim.
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
67
Hmm.. Şimdi daha iyi anladım .. Teşekkür ederim kusura bakma yordum senide .. :thumright
 
Katılım
17 Kas 2007
Mesajlar
14
merhaba arkadaşlar.
motoru biraz modifiye ettim bakalım beğenecekmisiniz.
ama nasıl resim ekleyeceğim :pr:
 
Katılım
25 Tem 2011
Mesajlar
67
Lifan, Mondial. Asya yeni... Biçim düzen olarak cross-enduro 150/250 aralığında motorlarıyla piyasada. Hiçbiri motor değil. Bzim 200 GY bütün zırtoluğu ile hepsinden iyi. Yaşasın zırtoluk! (Zırto: Deli-değişik-aksi-efe-bizden!) Asya yazısı bırakmayın motorunuzun üzerinde: Zaten satıp kaçan adamlar, ama motor kendisi yaşayabilen bir eşkıya!!
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
2
Selam

Arkadaslar motoru yeni aldım bi problemim var zorunlu sigorta en ucuz yollu nereden yaptırabilirim yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
yapıkredi acentelerine bir sor benimki o gün için en ucuz fıyatı yapıkredi sigorta vermişti.
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
67
axa sigorta da 142 tl civarına yaptırmıştım ocak ayında . Bu arada selamun aleykum . Benim bir sorum var her zamanki gibi :) Arkadaşlar Bugün yağını değiştirttim motorun 1 LT yağ koydu motorcu . Yalnız ben yağ camına baktığımda MAX seviyesinin biraz üstünde duruyor . Acaba bunun motora bir zararı olur mu ? ?
 
Katılım
4 Eyl 2011
Mesajlar
69
axa sigorta da 142 tl civarına yaptırmıştım ocak ayında . Bu arada selamun aleykum . Benim bir sorum var her zamanki gibi :) Arkadaşlar Bugün yağını değiştirttim motorun 1 LT yağ koydu motorcu . Yalnız ben yağ camına baktığımda MAX seviyesinin biraz üstünde duruyor . Acaba bunun motora bir zararı olur mu ? ?

SORUN OLMAZ 2 SENEDİR BAKIMLARDA 1LT YAĞ KULLANIYORUM HİÇ SORUN YAŞAMADIM 1LT'DEN FAZLA KONMAMASI GEREKTİĞİNİ SÖYLER USTAM ÖYLEDE YAPIYORUZ
KAZASIZ BELASIZ...
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
SORUN OLMAZ 2 SENEDİR BAKIMLARDA 1LT YAĞ KULLANIYORUM HİÇ SORUN YAŞAMADIM 1LT'DEN FAZLA KONMAMASI GEREKTİĞİNİ SÖYLER USTAM ÖYLEDE YAPIYORUZ
KAZASIZ BELASIZ...

2011 lerde 1.3 lt yazıyor yağ doldurma yerinde yanlışlık olmasın sonra.Birde sigorta fiyatı o kadar yüksek olmaması lazım ben benim 652cclik 99 model motoru 60 mı 70 mi ne yaptırmıştım. Herzaman söylüyorum burda da yazayım sigorta yaptırırken kesinlikle 1 kişiden fiyat almayın dolaşın dolaşmicaksanız da telefonla arayın illaki en uygun fiyat veren çıkacaktır bilginize..
 
Katılım
4 Eyl 2011
Mesajlar
69
2011 lerde 1.3 lt yazıyor yağ doldurma yerinde yanlışlık olmasın sonra.Birde sigorta fiyatı o kadar yüksek olmaması lazım ben benim 652cclik 99 model motoru 60 mı 70 mi ne yaptırmıştım. Herzaman söylüyorum burda da yazayım sigorta yaptırırken kesinlikle 1 kişiden fiyat almayın dolaşın dolaşmicaksanız da telefonla arayın illaki en uygun fiyat veren çıkacaktır bilginize..

1.3 lt koyduğunda yağ sızıntıları yağ kaçakları oluşmaya başlama riski daha fazla tecrübelerimden dolayı böyle yazıyorum 1lt orta karar ideal ölçü arkadaşlar tabi tercih sizin
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
1.3 lt koyduğunda yağ sızıntıları yağ kaçakları oluşmaya başlama riski daha fazla tecrübelerimden dolayı böyle yazıyorum 1lt orta karar ideal ölçü arkadaşlar tabi tercih sizin

bendeki 2006 idi 2011'de tecrübe etme imkanım olmadı ama vardır onu yapan mühendislerin bir bildiği sanki.Ama Ersay yaşamış demekki uymakta fayda var, neticede çok yüksek devir çeviren aletler değil..
 
Katılım
28 Mar 2012
Mesajlar
72
slm arkdasım kullandım bundan 1 kac hafta kadar cogu cın malı makınaya gore daha dayanıklı benım ezıyetlerıme dayandı benden gecer notu var bunun tavsıye edebılırım ...
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
938
arkadaşlar motorsiklete arka jantı 18 lik çember takılmasında bir sakınca var mıdır ? 17" çember bulamadım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst