Yeni aldıgım Motorsikletimle Dakika 1 Kaza 1

Katılım
2 Şub 2012
Mesajlar
11
Öncelikle siteye 15 dakika önce kayıt oldum tüm abilerime kardeşlerime selamlar olsun .. başlıktada belirtigim gibi 125 cc ramzey motorumla dün gece kaza yaptım vitesli oldugu için tam alışamadım yokuş yukarı çıkarken 2 den 1 e attım ve deviri ayarlayamadım motor beni üstünden attı ben bir yana motor bir yana tabiyki kafa grenajı paramparça oldu ama o önemli degil bi şekilde bulunur beni üzen konu direksiyonda sol tarafa dogru yamukluk oluştu motor konusunda pek bir bilgim olmadıgı için sorun neden kaynaklanıyor bilemiyorum neresi yamulmuştur veya ufak bir işimi var komple ön aksammı degişicek bilemiyorum vakit bulamadıgım içinde motorcuya götüremiyorum tabiyki görmeden kimse anlayamaz ama tahmin yürüte bilirseniz beni sevindirirsiniz ilgilenen arkadaşlara çok teşekür ediyorum saygılar
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
bir yere sağlam patlatmadıysa büyük ihtimal düşmenin etkisiyle gidon sadece eğilmiştir tabii görmeden birşey denmez ama ciddi bişey olcağını düşünmüyorum sağlam itelersen düzelebilir.Geçmiş olsun sana bişey olmasın motor yaptırılır :)
 
Katılım
11 Eki 2011
Mesajlar
848
geçmiş olsun hocam.düşe kalka öğrenirsiniz artık eğitim şart ama her şey imkanlar çerçevesinde.motora alışana kadar boş yolda biraz çalışmanızı öneririm.direksiyonda ki yamukluk önemli bir şey değil.çok fazla eğilmediyse düzeltilir.eğer düzelmeyecek gibiyse yenisini de çok pahalı bir şey değil.ben benim crossun gidonu nu düzelte düzelte bıktım artık hafif eğik kaldı.korumalarınızı eksik etmeyin.
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
öncelikle geçmiş olsun. direksiyonun sadece sol tarafımı yamuldu yoksa düz giderken sola dönük bir vaziyettemi gidiyorsun
 
Katılım
2 Şub 2012
Mesajlar
11
çok fazla bir egim yok ama acaba maşayı yamultmuş olabilirmiyim acaba ben hafta sonları 190 km yol gidip gelicem bu motoru tercih sebebimde bu düzeltme işlemi yapıldıktan sonra uzun yolda herhangi bir sorunla karşı karşıya gelirmiyim ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:50 ----------

öncelikle geçmiş olsun. direksiyonun sadece sol tarafımı yamuldu yoksa düz giderken sola dönük bir vaziyettemi gidiyorsun

çok saol emre kardeş evet direksiyonun sol tarafı yamuldu aynı dedigin şekilde sola dogru bir egim var

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:52 ----------

çok saol emre kardeş evet direksiyonun sol tarafı yamuldu aynı dedigin şekilde sola dogru bir egim var
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
motor düz giderken direksiyon sola dönük vaziyette seyir ediyorsan muhtemelen bağlantı yerlerinden yamulmuştur. direksiyonu saga doğru tam çevir ve sağa doğru hafiften ittir, tekrar seyir halinde kontrol et, hala tam düzelmediyse biraz daha yüklen ve tekrar seyir halinde kontrol et, ta ki düz konuma getirene kadar. fazla yüklenmemeye çalış buseferde direksiyon sağa bakmasın
 
Katılım
2 Şub 2012
Mesajlar
11
motor düz giderken direksiyon sola dönük vaziyette seyir ediyorsan muhtemelen bağlantı yerlerinden yamulmuştur. direksiyonu saga doğru tam çevir ve sağa doğru hafiften ittir, tekrar seyir halinde kontrol et, hala tam düzelmediyse biraz daha yüklen ve tekrar seyir halinde kontrol et, ta ki düz konuma getirene kadar. fazla yüklenmemeye çalış buseferde direksiyon sağa bakmasın

dedigin gibi yaptım diyelim düzeldi uzun yolda bi sorun yaşatırmı bana

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:10 ----------

aynen öyle çok teşekür ederim :)
 
Katılım
20 Eyl 2009
Mesajlar
1,475
kardeşim öncelikle geçmiş olsun. Bende sizin gibi bi olay yaşamıştım fakat mobilet ile. Tabi vites değiştirirken olmadı:) Neyse viraja hızlı girmiştim motoru düzeltiyim derken nasıl bir güç uyguladıysam direksiyon metalinden yamulmuştu. Kaza anında panik ve adrenalinle nasıl güç uyguladığımızı bilemeyiz. Demem o ki uyguladığınız güç neticesinde direksiyon metallerin kıvrım noktalarından yamulmuş olabilir. Tekrar geçmiş olsun selamlar.
 
Katılım
2 Şub 2012
Mesajlar
11
saolasın kardeşim olan grenaja oldu bizim paramparça nerden bulucaz yenisini bilmiyorum hiç bir yerde yok
 
Katılım
20 Eyl 2009
Mesajlar
1,475
Grenajı kafana takma servise git 0 almadın mı getirtir onlar. Hiç bulamazsan da başka bi motorun kafa grenajını monte edersin.
 
Katılım
2 Ağu 2011
Mesajlar
164
gidon pahalı bir şey değil, lakin önemli. düzelttirmeden ziyade sıfır almanı tavsiye ederim. sonuçta milimetrik bir olay, tekrar kazaya sebebiyet verebilir. umarım sadece gidon yamulmuştur. maşayı da yamulttuysan zarar büyük :) kafa grenajını da dert etme. hatta 2 tane iste. en ufak kazada yenisini takacaksın çünkü :D
 
Katılım
2 Şub 2012
Mesajlar
11
bende onu düşünüyorum ama ne takabilirim senin motoru inceledim ybr farı taksam aynı kablo görüntüsü bndede olucak ama dedigin gibi benim motor ramzeyin en tutulmayan modellerinden biri servisinde felan yok motorcular çarşısına indim bugun çok zor bulman dediler bu naked kafalar var belki bilirsin biliyosan onlar hakkında bilgi verirmisin veya hatta önere bilcegin uydurma parça ne olabilir kendi motorun olarak düşün çünkü aynı aşagı yukarı

---------- Mesajlar birleştirildi - 05:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:48 ----------

gidon pahalı bir şey değil, lakin önemli. düzelttirmeden ziyade sıfır almanı tavsiye ederim. sonuçta milimetrik bir olay, tekrar kazaya sebebiyet verebilir. umarım sadece gidon yamulmuştur. maşayı da yamulttuysan zarar büyük :) kafa grenajını da dert etme. hatta 2 tane iste. en ufak kazada yenisini takacaksın çünkü :D

çok ufak bir ehim var sol tarafa dogru yolda giderken felan hissetiriyor ama dedigin gibi maşayı yamultuysak hemen yaptıramıcaz motor yatıcak biraz :):) o kafayı keşke dedigin gibi bulmak kolay olsada 2 tane alsamm :):)

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:52 ----------

bir yere sağlam patlatmadıysa büyük ihtimal düşmenin etkisiyle gidon sadece eğilmiştir tabii görmeden birşey denmez ama ciddi bişey olcağını düşünmüyorum sağlam itelersen düzelebilir.Geçmiş olsun sana bişey olmasın motor yaptırılır :)

saolasın bakıcaz artık bişeyler yapmaya çalışıcaz saolasın cümlemize :):)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
813
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sanayide basit bir motosiklet tamircisine götürün 5 dk.lik isi var sonra eski haline dönecektir.
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
çok geçmiş olsun..Motora üzüldüğünü biliyorum ama sıkıntı yapma..İnsan yapımı herşeyin telafisi vardır
 
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
2,422
oncelikle gecmiş olsun mal yerıne gelirsende birsey varmı bende ilk motorumu aldıggımda eve gelirken yola ızlı cıkınca otbusun altına girmisti alahtn bıse yoktu . sornuna cozum etiremedim ama hosgeldin gecmiş olsun
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
düşe kalka tamircilere ayıla bayıla öğrenicelek buişi zamamanla...:rendeer: geçmiş olsun bu arada.... daha kötüsü olmaması dileğiyle hoş geldin...:rendeer:
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
yolda giderken direksiyonu hafifçe bırak, kafa sallıyor veya bir tarafa çekiyorsa ön takım zarar görmüş olabilir.
en iyisi bir tecrübeli arkadaşla irtibat kur....
 
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
888
Hocam çok geçmiş olsun.

Direksiyon ile çatalın birleştiği orta göbekte bir mesnet var
Genelde darbeler çok şiddetli değil ise mesnetten yamuluyor ve geri düzeltmesi 45sn falan sürüyor.
Eğer kafadan direkt patlamadıysan mesnettedir problem hemen hallolur.
Ancak çatalı yamulttuysan, çatalda kaçıklık varsa
en iyi ihtimalle sökülüp sanayide düzelttirilir. Ne kadar sağlıklı olacağı ise tartışma konusu
Düzeltilemeyecek gibi ise de yenisi takılacaktır.

Çatal yamulduğunda genelde keçelerden amortisör yağı kaçırmaya başlar makina.
Onu bi kontrol et. Bir de durduğun yerde gidona hızla bir kaç kere yüklen
Ön çatal açılıp kapanırken zorlanıyor mu? ufak tefek bile olsa sürtünme sesi geliyor mu
bunları kontrol ederek yamulup yamulmadığını da anlayabilirsin.
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Arkadaşların dediği gibi bir arkadaşın ön tekeri dizlerinin arasına alıp sıkıştırsın sende direksiyonu eğri olan yerin zıttına doğru kuvvetlice ittir. Düzeldiğinde bir tur at gel sıkıntı yoksa kafayı takma . Hiç bir şey olmaz. Tekrar geçmiş olsun:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst