dostum madem güvenli neden racing motorlarda disk fren kullanılıyor?ayrıca her bakımdan disk frenin artısı var.ufak bir örnek:disk fren balatasını kendin bile kolaylıkla deyiştirebilirsin ama kampana için;lastiği sök,kapağını aç vs...
Ya aslında Tmm Disk firenin artıları var ama şu yönden bakmanıda tavsiye ederim Ağır ve hızlı olan motorlara Disk takılıyor ama motor hafif se kampana takılıyor bunu hondada yamahada kawasaki de yapıyor sebebi ise hafif olan motorda disk freni sıktığın anda direk kitler ama kampana tmm dengeler altın elbiseli adam bile diyordu ybr cbf apache tanıtımında kampananın bi kusuru yok ağır olmadığı için Gayett yeterli diyordu dostumm
disk konusuna ben açıklık getireyim
öncelikle hala kanpana fren koymaları maliyet yüzünden oluyor ancak 600 motora bunu koymuyorlar en fazla 250 cc kadar sebebi ise arka frenin durmadaki rolünün daha az olmasından dolayı ve küçük bir motorun yaptığı hız (azemi ağırlık dikkate alınınca yeterli gözüküyor
zaten cbf150nin bile arka kanpanası 2 kişiyle bile sert basınca kızaklar demekki yeterli lakin kızaklamaması iyidir vede disk frenin biraz eksi yanı daha yumuşakta hemen alır kızaklar kampana ise ince olan lastiği diske oranla daha yumuşakta tutabilir .abs gibi kızaklamadan fren yapmak mesefayi azaltır
tabi en iyisi herzaman için disk frendir ancak disk frenim var diye en iyisi demekte değildir abs side olmalıdır
he son olarak kötü olsa hala arabalar arka frenleri maliyetten kaçmak için kanpana koymazlardı bu devirde en azından iş görüyo
