enduroya geçmek istiyorum model fikirlerine ihtiyacım var

Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
merhaba herkese
2. motorum olarak 2 ay kadar kuba str250 kullanmıştım ve sonra elime imkan geçince ER-6N aldım fakat enduronun, krosun zevki heyecanı tadı damağımda kaldı diyebilirim.
bu yüzden tekrar er6 yı verip enduro almak istiyorum. seçim yapmak çok zor bu konuda fikirlere ihtiyacım var. bütçe 9-10 lira max.
kriterlerim;
hafif olmalı, küçük cüsseli olmalı (bu yüzden xt660 gibi modelleri direk eledim)
tek motorum olacağı için hem şehirde hemde arazide binebilmeliyim (bu yüzden spesiyalleri eledim, dual sport olmalı)

dikkatimi çeken modeller şunlar
Kawasaki KLX 250: Şu an favorim 9-9,5 lira 2009-2010 model ikinci elleri 22 beygir tip çok güzel ama alırsam bir daha elden çıkaramayacağım bir model gibime geliyor
Yamaha WR 250 R: kawasakinin en büyük rakibi hatta 33 beygir gücü ile onu geride bırakıyor fakar 12-13 lira fiyatı ile alınması mümkün değil o yüzden direk eleniyor.
KTM 400 LC4: hiç bilmediğim ve piyasada olmayan bir model sanırım fakat yabancı sitelerde okuduğum yorumlar çok iyi, titreşimi yok gücü çok fiyatı ucuz tam işime yarayacak gibi?
KTM 640 LC4: ktm400 ile aynı kiloda olmasına rağmen yüksek hacim ve beygir gücü var. buna da yabancıyım.
Honda XR 650 R: 128 kiloya 63 beygir müthiş bir güç. fakat eski modeller, sadece 4 tane satılık var.
DRZ 400: güzel makina laf yok ama 400cc motora da 12-13 lira istenmez.

yardım edin ne almalıyım?
 
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
Aslında kle 650 güzel ama fiyatı sana çok gelir. Peki bmw 650gs düşündün mü?
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
söylediğin modeller ilk kriterim olan hafif ve küçüğe uymuyor o yüzden elendiklerini yazmıştım
 
Katılım
7 Ara 2011
Mesajlar
99
SGURDAL seninle aynı sıkıntıyı yaşamaktayım.. .... buradaki başlığını takip edeceeğim.. :cat:

Ben şimdilik büyük lastiğine kandığım RT125 ile avutuyorum kendimi, fakat daha büyük hacimliler içinde de bi türlü karar veremiyordum.. ...

şimdilik rüyalarımda DRZ400 var, hele şu aşağıda paylaştığım şekilde donatırsam dadından yenmez...
drz400smspcialemaistrsbxb7.jpg


suzuki-drz400sm-0262.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
fikir için teşekkürler ama ne bileyim ben oldum olası NX4 leri pek beğenmemişimdir, daha bi asfalt endurosu havası var bence, ayrıca ağır kalıyor biraz.

---------- Post added at 20:09 ---------- Previous post was at 20:07 ----------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...c4-640-2007-cikisli-2002model-67320046/detay/
bu bana biraz daha derli toplu bakımlı gibi gözüktü ya bir de benmi yanlış biliyorum yoksa bu motorun zinciri diğer motorlara göre ters mi duruyor benim motordada solda ama bunu zinciri sağda

ktm işte ters adamlar :)
 

eyz

Katılım
26 Şub 2011
Mesajlar
197
fikirlerin degisir belki :) doğanın ayrı bi tadı zevki var en kısa zamanda bende gecicem tekrar

312859_10150363928942259_678012258_8150656_2005390044_n.jpg

321093_10150300243967259_678012258_7791767_6440847_n.jpg

315351_10150302467367259_678012258_7812443_2946161_n.jpg
 
Katılım
13 Mar 2010
Mesajlar
485
Boş mesaj atmayayım ben de. Bir iki şey belirteyim, bir fikir oluşsun kafanızda.

Ağır motosikletleri elemişsiniz, hafif enduro istiyorsunuz, güzel bir tercih. Bir kere, bu işte taze olduğunuzu varsayarak KTM LC4 400'den uzak durmanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Zira biraz eski ve pek bulunmayan bir motosiklettir, sizi kendisinden soğutabilir. 640 için ise aynı şeyleri söylemeyeceğim, o daha fazla tutulan bir model, parça bulma ihtimaliniz yüksek, kendini kanıtlamış bir motosiklet. Fakat o da biraz modellidir, eskidir biraz. KTM ya bu, alet titrer, iyi titrer hem de, hilti falan derler.

KLX ise bambaşak bir motosiklet. Blok yeni, tasarım yeni, donanımlar yeni, tamamiyle yeni bir motosiklet. Temiz kullanılırsa ömürlük bir motosiklettir. 250 cc tam kararında, tatmin edebilecek bir güçtür. WR 250 var rakibi olarak fakat güzel ülkemde onun rakipliğinden bahsedilemiyor pek zira yüksek fiyatlara satılıyor bu cihaz da.

DRZ 400, eğer modifiye işinden hoşlanıyorsanız ve maddiyat varsa kesinlikle tavsiye ederim. Modifiyeye çok açık, Avrupa'da her tür parçası bulunabilen, gayet yaygın ve sağlam bir motosiklet. Gücü kuvveti yerinde, gayet hafif, patır patır sesiyle bence gayet uygun bir motosiklet. Fakat onun da tek sorunu fiyatı. Yani dediğiniz gibi 400'lük bir motosiklete o paralar fazla fakat yatırım olarak düşünülebilir. Yani bir iki sene DRZ kullandıktan sonra bir 640'a da geçebilirsiniz o parayla.

Daha ucuz yollu bir alternatif olarak NX4 Falcon var. Yine Honda'nın şu XR 400'de kullandığı bloğu kullanıyor, taş gibi motor. Uzun ömürlü, yeterli güce sahip ve DRZ'ye nazaran daha konforlu. Düşük fiyatıyle tercih edilebilir, yani alıp uzun süre binebilirsiniz, yeteri kadar hafiftir, gücü de tatmin eder, ağırlığı öyle fazla değildir. Bu sayede şehiriçinde de gayet atik ve sıkı bir motosiklet.

Şimdi, bir gözden geçirelim; maddiyat iyiyse, DRZ 400 derim öncelikle, arkasından KLX ve 640 gelir bana kalırsa, aslında hiç birinde pişman olmazsınız. Biraz daha uygun fiyatlı olsun diyorsanız kesinlikle NX4 diyeceğim. Zira o paraya alacağınız 2000-2002 model bir 640 yerine NX4 sizi daha mutlu edebilir, fiyatı da daha uygun.

Kolay gelsin.
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
fikirleriniz için teşekkürler, çok güzel yazmışsınız.
400 lük olanı eledim, 640 ve klx seçeneklerim kaldı. 640 ın titreşimi dert olabilir onu düşünüyorum.
DRZ 400 zaten 5 tane ilan var sahibinden de, 2 tanesi mayıstan kalma çok eski ilan, bi tane 2001 model var ama görünümü çok kötü, 2008 ve 2009 modeller kalıyor geriye onlarda 12,5 ve 15,5 fiyatları ile "yuh" dedittiriyorlar :)
NX4 ten hiç hoşlanmadığım için eliyorum. kızanlar olacaktır ama bana göre bindiğim motoru tip olarakda beğenmeliyim.
KLX en mantıklı görünen ama olurda satmak istersem müşteri bulamam gibime geliyor ne dersiniz
 

eyz

Katılım
26 Şub 2011
Mesajlar
197
ben nx4 u 600f den sonra kullandım tip olarak kıyas ettigimiz zman nx4 kimse dönüp bile bakmıyordu :) ama insan kullndıktan sonra tipi sekli ikinci plana atıyor
 
Katılım
13 Mar 2010
Mesajlar
485
Madem NX4'ü elediniz, gidin alın bence KLX'i. Her kör malın topal bir alıcısı çıkar, illa ki satarsınız ihtiyaç duyarsanız, dert etmeyin fazla.
 
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
786
pek fazla tkip ettiğim birşey değil ama sunduğun seçenekler ve ve verilen bilgiler ışığında 640 ı başkalarıyla kıyaslayasım gelmedi :D çok cazip görünüyor. 250 lik parasında 650 lık beygir gibi makina :D enduro isteyen bir karakterin varsa titreşimi dert etmeyecek birisi olduğunu düşünüyorum. heralde aşırı titreyen makinelere denk gelmediğimdendir belki ama bu güne kadar titreşimi hiç şikayet etmedim. altınızdaki gücü hissetdiriyor. 640 lığın dezavantajı yakıtı olabilir. satmak istemeni gerektirecek bir sebep olmadığından kolay kolay satmayacağını düşünüyorum :D

şahsi düşüncelerim bunlar. ne alacaksan hayırlı olsun şimdiden :D
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
dikkatimi çeken modeller şunlar
Kawasaki KLX 250: Şu an favorim 9-9,5 lira 2009-2010 model ikinci elleri 22 beygir tip çok güzel ama alırsam bir daha elden çıkaramayacağım bir model gibime geliyor
Yamaha WR 250 R: kawasakinin en büyük rakibi hatta 33 beygir gücü ile onu geride bırakıyor fakar 12-13 lira fiyatı ile alınması mümkün değil o yüzden direk eleniyor.
KTM 400 LC4: hiç bilmediğim ve piyasada olmayan bir model sanırım fakat yabancı sitelerde okuduğum yorumlar çok iyi, titreşimi yok gücü çok fiyatı ucuz tam işime yarayacak gibi?
KTM 640 LC4: ktm400 ile aynı kiloda olmasına rağmen yüksek hacim ve beygir gücü var. buna da yabancıyım.
Honda XR 650 R: 128 kiloya 63 beygir müthiş bir güç. fakat eski modeller, sadece 4 tane satılık var.
DRZ 400: güzel makina laf yok ama 400cc motora da 12-13 lira istenmez.

yardım edin ne almalıyım?

Ben başlığı görünce STR250 tavsiye etmek için girmiştim :) Kullandığımdan değil içimden geldiği için tavsiye edecektim :) Nasıldı motor, memnun muydunuz??

Yazığınız modeller arasında WR250 nin 33 hp olduğunu bilmiyordum, emin misiniz?
Ayrıca Kawa ile KTM kıyaslaması seziyorum, tamam KTM ler daha yaşlı olabilir ama bence arada klasman farkı var.
Ayrıca LC640 tam şehir+arazi motoru bence. Aynı DRZ-400 gibi. Fiyatları için bişey diyemem ama 22hp lik kawasakiyi bunların yanında düşünmemeni önerebilirim...

SGURDAL seninle aynı sıkıntıyı yaşamaktayım.. .... buradaki başlığını takip edeceeğim.. :cat:

Ben şimdilik büyük lastiğine kandığım RT125 ile avutuyorum kendimi, fakat daha büyük hacimliler içinde de bi türlü karar veremiyordum.. ...

şimdilik rüyalarımda DRZ400 var, hele şu aşağıda paylaştığım şekilde donatırsam dadından yenmez...
drz400smspcialemaistrsbxb7.jpg

UŞŞŞŞŞŞŞ!!!! Napıyon sen, nereden buldun bu resmi?? DRZ-400 benim de kara listemde, 3.motor olarak ve bu motoru sürmeden ölmek niyetinde değilim. Ancak senin verdiğin bu resim hernekadar TransAlp/Pegasso adv. tarzına benzese de benim kafamdaki DRZ kalıbını tamamen yamulttu !!! :sunny:

Benim aklımda daha çok şöyle sportif bişeyler vardı;
DSCN1645.jpg


Yada komple kafayı mı kazıtsak? :) ......... ::deliir::
2009suzukidrz400sm5800x.jpg
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
Ben başlığı görünce STR250 tavsiye etmek için girmiştim :) Kullandığımdan değil içimden geldiği için tavsiye edecektim :) Nasıldı motor, memnun muydunuz??

Yazığınız modeller arasında WR250 nin 33 hp olduğunu bilmiyordum, emin misiniz?
Ayrıca Kawa ile KTM kıyaslaması seziyorum, tamam KTM ler daha yaşlı olabilir ama bence arada klasman farkı var.
Ayrıca LC640 tam şehir+arazi motoru bence. Aynı DRZ-400 gibi. Fiyatları için bişey diyemem ama 22hp lik kawasakiyi bunların yanında düşünmemeni önerebilirim...

STR 250 den genel olarak memnundum. Şimdi burada uzun uzun yazmak istemiyorum, STR 250 için topik var oraya girerseniz orada uzun uzun yazmıştım.
WR 250 ye gelince tekrar kontrol ettim de 30 beygirmiş. KLX e göre neredeyse %50 fazladan beygiri var ama over-price malesef
Maksadım kawa ile ktm kıyaslamak değil, biri 250cc diğeri 600 küsür cc nasıl kıyaslansın ki, amacım bana uygun olanı bulabilmek.
KTM bence de daha iyi bir tercih gibi ama yaşlı olmasından dolayı masrafından, beni yolda bırakabileceği korkusundan ve de uzun yolculuklarda titreşimin eziyet olmasından çekiniyorum.
 
Katılım
22 Haz 2008
Mesajlar
307
F650 düşük ( dahada düşürülebilir ) selesi ve mükemmel dengesi ile aradığın motordur arkadaşım . Biraz üstüne düşünürsen aradığın herşeyi bulduğunu göreceksin o motorda. Ağırlık , yükseklik ...vs gibi etmenlerin sorun olmadığını göreceksin...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst