Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
Selahattin ustaya bugün gittim Allahtan açıktı.Dükkanın önüne yanaştım yardımcısı genç bir arkadaş nesi var dedi,sürekli stop ediyor, galiba sübap ayarı gerekiyor dedim sen nerden bilecen ki dedi aldı motoru bir tur attı geldi o aradada selahattin usta geldi hiç motora bakmadan sübap ayarı lazım dedi :) araya cuma namazı girdi namazdan sonra selahattin usta sübap ayarını yaptı sol kırılan kütüklüğüde değiştirdi aynayı da taktı motorum yağ gibi oldu.sesi bile değişti motorumun.Selahattin usta tanıdıkta çıktı bu arada valla iyiki gitmişim sağol sinan abi.Bu arada mcx si sürmekte nasip oldu mc den baya bi farklı geldi sürünce arada ki fark sürünce belli oluyor.Sele sayesinde daha konforlu sürüşü var diyebilirim çay içinde teşekkür ederim sinan abi.
Yücel kardeşim her zaman beklerım .cayımız hazır yanı bıde köpeğimiz cayımıza salça olmasa değilmi neyse selahattın ustadan memnun kalmış olmana ve motosıkletının düzelmiş olmasına sevındım .artık orayı adres olarak bıl sanırım orda aradığımız işçiliği bulabıleceğiz
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
evet takip te fakat yakıt biraz fazla olduğu için pek üzerine düşmedim kaliteli olsada biraz fazla yakıyor bence:farao:

sehir icinde az yakiyor. Sirf sehir ici kullanimda 100km de 2,5lt yaktim. Ama uzun yolda cok yakiyor meret. Tabii ben hep 100km/h üstü kullaniyorum. 3,9lt ye kadar yükseldigini hesap ettim.
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
sehir icinde az yakiyor. Sirf sehir ici kullanimda 100km de 2,5lt yaktim. Ama uzun yolda cok yakiyor meret. Tabii ben hep 100km/h üstü kullaniyorum. 3,9lt ye kadar yükseldigini hesap ettim.
valla on yıldır motosıklet kullanıyorum cıddi cıddi hiç bir motosıkletın yakıtına bakmadım 3 aşağı 5 yukarı dedım hep ama şim mcx motosıkletımın yakıtına ıyıce bakmak lazım ılgılenmek lazım dediğin gıbı yakıyorsa işimiz var demektır .
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
sehir icinde az yakiyor. Sirf sehir ici kullanimda 100km de 2,5lt yaktim. Ama uzun yolda cok yakiyor meret. Tabii ben hep 100km/h üstü kullaniyorum. 3,9lt ye kadar yükseldigini hesap ettim.
kardeş ne yaptın sen ya bende sahibinden de 2000 tl civarı motor bakıyordum mc ama yakıt değerlerine bakınca açıkçası çok korktum sonuçta ben 4 lt yakan motora bineceksem bu 250 cc olsa hiç zoruma gitmez fakat 163 cc olunca bu değer çok ama çok bana dokunur yani:farao:
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
603
kardeş ne yaptın sen ya bende sahibinden de 2000 tl civarı motor bakıyordum mc ama yakıt değerlerine bakınca açıkçası çok korktum sonuçta ben 4 lt yakan motora bineceksem bu 250 cc olsa hiç zoruma gitmez fakat 163 cc olunca bu değer çok ama çok bana dokunur yani:farao:

Dostum senin ybr ve cbf arasında kaldığını biliyorum mc fazla yaktığını düşünüyosan 125 driftlerede bakmanı öneririm hatta kanuni winyd 125 te düşünülebilir.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Dostum senin ybr ve cbf arasında kaldığını biliyorum mc fazla yaktığını düşünüyosan 125 driftlerede bakmanı öneririm hatta kanuni winyd 125 te düşünülebilir.
arkadaş tşk ederim ama ben ybr de karar kıldım zaten mondiali satana kadar akla karayı seçtim bir daha allah çin malı na düşürmesin beni o yüzden ybr apachi cbf ten başka motor araştırmadım apache 2 kişi artçı için konforsuz olduğunu söyledi bi arkadaşım cbf lerinden bence biraz fazla problemleri var o yüzden ybr de karar kıldım pazartesi alıyorum 2. el de olsa kendini kanıtlamış bi marka model olduğu için ybr olacak yani kazasız sürüşler...
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
603
arkadaş tşk ederim ama ben ybr de karar kıldım zaten mondiali satana kadar akla karayı seçtim bir daha allah çin malı na düşürmesin beni o yüzden ybr apachi cbf ten başka motor araştırmadım apache 2 kişi artçı için konforsuz olduğunu söyledi bi arkadaşım cbf lerinden bence biraz fazla problemleri var o yüzden ybr de karar kıldım pazartesi alıyorum 2. el de olsa kendini kanıtlamış bi marka model olduğu için ybr olacak yani kazasız sürüşler...

Şimdiden hayırlı olsun ybr ve cbf hangisini alsan pişman olmazdın zaten
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Şimdiden hayırlı olsun ybr ve cbf hangisini alsan pişman olmazdın zaten
saol kardeş yakıt değerleri çok olmasa mondial alırdım ama km de 15 krş çok geldi ee ben bir haftada işten çok keyfi geziyorum yani o yüzden dağ bayır bana benzin çok gelir di yani bu yolları cub lan geziyordum ybr nin gücü bana hayli hayli yeter mc olsa da güzel olurdu ama malesef ekonomiyi düşünmem lazım o yüzden karar bu oldu
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
603
saol kardeş yakıt değerleri çok olmasa mondial alırdım ama km de 15 krş çok geldi ee ben hafta işten çok keyfi geziyorum yani o yüzden dağ bayır bana benzin çok gelir di yani bu yolları cub lan geziyordum ybr nin gücü bana hayli hayli yeter mc olsa da güzel olurdu ama malesef ekonomiyi düşünmem lazım o yüzden karar bu oldu

MC ybr ve cbf ten en fazla 2 krş fazla yakar motorum 8000 km oldu memnunum.İnşallah mondial kaliteyi biraz daha yükseltirde ybr ve cbf hegomanyasından kurtuluruz.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
MC ybr ve cbf ten en fazla 2 krş fazla yakar motorum 8000 km oldu memnunum.İnşallah mondial kaliteyi biraz daha yükseltirde ybr ve cbf hegomanyasından kurtuluruz.
evet bitirseler ii olurdu tüketici açısından biz kullanıcılara çok yararı olur bizlere honda yamaha bu kadar pahalı satamaz sıfır km motosikletleri aslında ybr nin ederi bence 3250 dir ama marka olduğu için böyle biz de faydalanırdık ama mondialden kanuniden daha kaliteli malları getirip piyasayı daha da aşşağıya çekmesi gerekli bence
 
Katılım
29 Haz 2011
Mesajlar
5
Arkadaşlar Son yakıt bilgiside benden gelsin;
MC kullanıcısıyım. Motorum 2 aylık. KM= 1650
Bende Atiturhan gibi genelde uzun yolda kullanıyorum.
Son olarak aldığım benzin 11.58 litre (50.03 TL)
Yaptığım Km 375 (250 şehir içi, 125 şehir dışı)
Yaptığım hesaba göre 100 Km de 3.09 L.yakmışım.
Şehir içi ağırlıklı olarak Kilometrede 13.3 kuruş yakıyor.
Üstelik Şehir içi ve dışında yüksek devirli ve atak kullanıyorum.
Bir dipnot daha; Bu türden motorların hepsini bir solukta yolda bırakıyorum. Ben çok denedim, aksini söyleyen olabilir ama ben kesin yargımı verdim. Aldığıma ve kullandığıma
çok memnunum. Yüksek olmasıda çok keyifli.Kendimi emniyette hissediyorum. Sadece iki şikayetim var, onlarında çaresine en yakın zamanda bakacağım. Birincisi; Oturak biraz ince kaldığı için40-50 km. sonra altınızda rahatsızlık hissi yaratıyor (arkada oturanda dahil). İkincisi; Gaz vererek uzun süre gidiyorum. Yarım saat sonra sağ el bileğinde karıncalanmalar oluyor. Elim biraz uyuşuyor. Elimi gazdan çekmeden veya çekerek elimi açık kapayarak masaj yapıyorum geçiyor. Bir müddet sonra yine uyuştuğunda aynı şeyleri yapıyorum. Bunu belli belirsiz oluşan vibrasyona bağlayanları okudum, ancak bana göre doğru değil. Geçen hafta eniştemin Scarabeo 200 cc scooterini izmir aliağa arası kullandım. Motor pamuk gibi yumuşak ve çok sessiz olmasına rağmen bir müddet gittikten sonra elim yine uyuştu. Aynı tekniği kullanarak elimin uyuşukluğunu gidermek zorunda kaldım. Bence eli uyuşturan sebep kan dolaşımının o bölgede durması. Bu konuda gaz elciğini fazla sıkmadan gitmek ve masajdan başka aklıma bir çare gelmiyor. Bu konuda başka düşüncesi olanlar lütfen burada paylaşırlarsa memnun olurum. Herkese iyi günler..
 
Son düzenleme:
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
603
Arkadaşlar Son yakıt bilgiside benden gelsin;
MC kullanıcısıyım. Motorum 2 aylık. KM= 1650
Bende Atiturhan gibi genelde uzun yolda kullanıyorum.
Son olarak aldığım benzin 11.58 litre (50.03 TL)
Yaptığım Km 375 (250 şehir içi, 125 şehir dışı)
Yaptığım hesaba göre 100 Km de 3.09 L.yakmışım.
Şehir içi ağırlıklı olarak Kilometrede 13.3 kuruş yakıyor.
Üstelik Şehir içi ve dışında yüksek devirli ve atak kullanıyorum.
Bir dipnot daha; Bu türden motorların hepsini yolda bir solukta yolda bırakıyorum. Ben çok denedim, aksini söyleyen olabilir ama ben kesin yargımı verdim. Aldığıma ve kullandığıma
çok memnunum. Yüksek olmasıda çok keyifli.Kendimi emniyette hissediyorum. Sadece iki şikayetim var, onlarında çaresine en yakın zamanda bakacağım. Birincisi; Oturak biraz ince kaldığı için
40-50 km. sonra altınızda rahatsızlık hissi yaratıyor (arkada oturanda dahil). İkincisi; Gaz vererek uzun süre gidiyorum. Yarım saat sonra sağ el bileğinde karıncalanmalar oluyor. Elim biraz
uyuşuyor. Elimi gazdan çekmeden veya çekerek elimi açık kapayarak masaj yapıyorum geçiyor. Bir müddet sonra yine uyuştuğunda aynı şeyleri yapıyorum. Bunu belli belirsiz oluşan vibrasyonabağlayanları okudum, ancak bana göre doğru değil. Geçen hafta eniştemin Scarabeo 200 cc scooterini izmir aliağa arası kullandım. Motor pamuk gibi yumuşak ve çok sessiz olmasına rağmen
bir müddet gittikten sonra elim yine uyuştu. Aynı tekniği kullanarak elimin uyuşukluğunu gidermek zorunda kaldım. Bence eli uyuşturan sebep kan dolaşımının o bölgede durması. Bu konuda
gaz elciğini fazla sıkmadan gitmek ve masajdan başka aklıma bir çare gelmiyor. Bu konuda başka düşüncesi olanlar lütfen burada paylaşırlarsa memnun olurum. Herkese iyi günler..



Sele sıkıntısı bendede var forumdaki arkadaşlardan biri sele kaplaması ile ilgili istanbulda bir adres verdi orda seleyi daha dolgun ve yumuşak kaplatmayı düşünüyorum.13-15 krş arası yakıt normal mc nin ortalama değerleri budur zaten kimse 11 krş diyemez.Motoruma iyi bakarım bakalım bu mondi kaç bin km görücek
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
603
Arkadaşlar Son yakıt bilgiside benden gelsin;
MC kullanıcısıyım. Motorum 2 aylık. KM= 1650
Bende Atiturhan gibi genelde uzun yolda kullanıyorum.
Son olarak aldığım benzin 11.58 litre (50.03 TL)
Yaptığım Km 375 (250 şehir içi, 125 şehir dışı)
Yaptığım hesaba göre 100 Km de 3.09 L.yakmışım.
Şehir içi ağırlıklı olarak Kilometrede 13.3 kuruş yakıyor.
Üstelik Şehir içi ve dışında yüksek devirli ve atak kullanıyorum.
Bir dipnot daha; Bu türden motorların hepsini yolda bir solukta yolda bırakıyorum. Ben çok denedim, aksini söyleyen olabilir ama ben kesin yargımı verdim. Aldığıma ve kullandığıma
çok memnunum. Yüksek olmasıda çok keyifli.Kendimi emniyette hissediyorum. Sadece iki şikayetim var, onlarında çaresine en yakın zamanda bakacağım. Birincisi; Oturak biraz ince kaldığı için40-50 km. sonra altınızda rahatsızlık hissi yaratıyor (arkada oturanda dahil). İkincisi; Gaz vererek uzun süre gidiyorum. Yarım saat sonra sağ el bileğinde karıncalanmalar oluyor. Elim biraz uyuşuyor. Elimi gazdan çekmeden veya çekerek elimi açık kapayarak masaj yapıyorum geçiyor. Bir müddet sonra yine uyuştuğunda aynı şeyleri yapıyorum. Bunu belli belirsiz oluşan vibrasyonabağlayanları okudum, ancak bana göre doğru değil. Geçen hafta eniştemin Scarabeo 200 cc scooterini izmir aliağa arası kullandım. Motor pamuk gibi yumuşak ve çok sessiz olmasına rağmen bir müddet gittikten sonra elim yine uyuştu. Aynı tekniği kullanarak elimin uyuşukluğunu gidermek zorunda kaldım. Bence eli uyuşturan sebep kan dolaşımının o bölgede durması. Bu konuda gaz elciğini fazla sıkmadan gitmek ve masajdan başka aklıma bir çare gelmiyor. Bu konuda başka düşüncesi olanlar lütfen burada paylaşırlarsa memnun olurum. Herkese iyi günler..


Sele sıkıntısı bendede var forumdaki arkadaşlardan biri sele kaplaması ile ilgili istanbulda bir adres verdi orda seleyi daha dolgun ve yumuşak kaplatmayı düşünüyorum.13-15 krş arası yakıt normal mc nin ortalama değerleri budur zaten kimse 11 krş diyemez.Motoruma iyi bakarım bakalım bu mondi kaç bin km görücek
 
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
63
Walla arkadaşlar ben 100km yi durmaksızın 6000-7000 devir/dak ile gitttiğimde bile ellerimde hiçbir sorun hissetmiyordum(ilk zamanlarda)..bunu çokda denedim..Lakin 6 ay geçti alalı,şimdi biraz titreşim var,elelrimde uyuşma oluyor hemde 50 km gittikten sora..
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
YAMAHA YENI BIR MODEL GETIRMİŞ MCX in aynısı fıyatı 8 bın tl o da 160 cc tıtreşim yok yakıtta 160 cc de olması gereken kadar .alırmıydınız hatta sınıf olarak aynı değil ama crosmodelı 7800 tl ve 125 cc almazdık alamazdık bu bütcelere cıktığımız an 2 elde daha yüksek cc modellere yönelırdık değilmi arkadaşlar öyleyse aldığımız mondıal mcx modeli benım için fıyatının karşılığı bır motosıklet tir pıyasa şartlarına göre tabııı ben tahmını olarak konuştum bu motor un yakıtı 130 krş gecmez tıtreşımıde zamanla artar önemli olan bı motosıkletın cabuk dökülmemesi ve parca sıkıntısının olmaması ve olan parçalarınında uygun fıyata bulunabılmesı ben galıba mondiali tarıf ettım siz ne dersınız
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
son yazdığım mesaj nıye ana sayfada ve son mesajda görünmüyor anlamış değilim
 

isg

Katılım
26 Şub 2011
Mesajlar
114
kardeş ne yaptın sen ya bende sahibinden de 2000 tl civarı motor bakıyordum mc ama yakıt değerlerine bakınca açıkçası çok korktum sonuçta ben 4 lt yakan motora bineceksem bu 250 cc olsa hiç zoruma gitmez fakat 163 cc olunca bu değer çok ama çok bana dokunur yani:farao:

Arkadaşlar bende yine mondialin RF 150 scooter var ben yakıt tüketimini söylesem şaşarsınız herhalde 100 kmde 4.1 litre hatta bazen daha fazla. eğer MC 3,1 yada 3,5 yakıyorsa ve 110 120 km hızı rahat görüyorsa (benim RF 90'ı geçmiyorda) bence altınızdaki motorun kıymetini bilin bu gün ortalama 60 km falan 2 kişi yol gittim 10+10 tl yakıt aldım motora depoda az birşey var haftada rahat 40 tl yakıta para veriyorum üstelik işede servisle gidiyorum ama sanki kuryeyim heryere motorla gidiyorum. boyum ufak kendi selemde ufak olsaydı:):queen::queen: az yakan YBR alırdım ama beni(94 kg) MC den başkası paklamaz.
son yorumlardada MCX selesi daha rahatmış ama henüz 2. eli yok o yüzden biraz daha beklicem.
hepinize kazasız sürüşler.
 
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
63
Arkadaşlar Mc nin Lastiklerini değiştirmek istiyorum..Çok ii bi yol tutuş için önerileriniz nedir?değiştiren arkadaşlar hangi modeli tavsiye ediyorsunuz_
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst