2 Gündür Olanlara Hayırdır İnşallah Diyorum!

Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Arkadaşlar herkese merhaba.2 gündür olanları maddeler halinde sıralıyorum
Dün;
1- Dün Sabah motorum ile işe gelmek için yola koyulmadan önce 2. kaskımı arkaya bağladım ve yola çıktım.Kartal'dan Gebze'ye doğru otobanda 90 km hız civarında giderken bir araba yanımdan korna çalıp geçti.Arabaya baktım ama içinden bana işaret yapan biri filan göremeden geçti gitti:silent:Alla alla dedim kornayı neden çaldı adam diye düşünürken aklıma kask geldi:cyclopsanElimi arkaya attım ki kask yok:pale:Tüh dedim düşmüş hemen sağa çektim motoru ipe bakayım diyerek.Motordan indimki kask 1,5 -2 metre uzunlugunda ipin ucunda motora bağlı sallanıyor:queen:Kaskı elime aldım her yanı çizik kim bilir asfaltta ne kadar sürüklenmiş.

Çok şanslıydım Allah Korudu.İp veya kask bir yere dolanda kötü bir kaza yapmam kesindi.

2-Dün Akşam işten eve dönüş yolumda trafikte seyir ederken Aydın'lı Mah den Otoban yoluna giderken solumdaki araç aniden fren yaptı ben daha ne oldugunu anlamadan birden önümde bir pimapenci kamyonet beliriverdi.Mesafe oldukça kısa ve hızımda uygun olmadıgı için kaçma hamlesini düşünemeden ani fren yaptım en son durdugumda arka teker havada ön teker üstünde duruyordum.Yanımdaki araç gerizekalı gibi karşı tarafa geçmek isteyen minibüse yol vermiş minibüste mal gibi trafiği hiç kontrol etmeden yol dik dalmıştı.İçinde de iki gerizekalı coçuk benim frenimi ağızları 5 karış açık hatta biri kolunu suratına kaldırmıştı.Sonra geçen diyalog şöyle

Ben-Arkadaşım ne yapıyorsun sen?
Kamyonet*Önüne baksana kardeşim!
-Yola bakmadan çıkılırmı öyle
*Sen sağdan araba geçiyorsun Soldan geçilir soldan!
-Ne araba geçmesi bura normal şerit ben şeridimdeyim zaten!
-Can bu can oyun değil trafik düzgün kullan
*Bizimkide can
-İyi o zaman kendi canına dikkat et alırlar canını! dedim bastim gittim.

Eve giderken de bir araba virajda dibime gelip sıkıştırdı birde korna bastı bir diğer araçta ışıklarda aniden önüme kırdı.Neyse sağ salim eve girdim dün gece.

3-Bu sabahta dünkü olayın tam tersi minibüs sağa yolcu almak için yanaştı bende solundan geçerken aniden gerizekalı bir genç yola fırladı yine ani fren bu dondu kaldı.Tam dibinde durdum bunun.Kolundan tutup ittip başımı belaya sokucaksın diye bağırdım sonra yoluma devam edip işe geldim.

Hayırdır inşallah!:)
 
Katılım
15 Tem 2011
Mesajlar
113
abicim bunlarla geçmiş olsun motorları kimse farketmiyor bizim daha dikkatli olmamız gerek sende gayet dikkatliymişin abi olanları bire bir görmüşün bununla geçmiş olsun abi
daha dikkatli kullanman dileğiyle
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
trafikte efendi kullanan insanı rahatsız etmeye bayılıyorlar... ben şahsen hiç sevmesem de bazen serseri gibi davranıyorum trafikte... bi kaç kere uslu uslu gideyim dedim. yok. önüne kıran, senin de bi araç olduğunu varsaymayıp senin şeridindeki boşluğa kıçını sığdırmaya çalışan, en sağ şeritte yürüsüne be kardeşim diyen :)... halbuki gazlayıp ara gazı vere vere gittin mi ambulansa bile yol vermeyen adamlar yol veriyo :) yolları yaparlarken tersten yapmışlar herhalde. herkes bi garip.

zaten trafiği sağdan akıp da hangi ülke var ki sağ şeridi sol şeridinden daha hızlı aksın :).. şaşıyorum... özellikle bu gün işe gelirken bi kamyon bana sellektör yaptı çekil diye. orta şeritte ve 100 kusur hızla giderken... sonra da hız sınırlarına uyalım :) yok efendi olalım, yok efenim agresif hareketler yapmayalım bilmemne bilmem ne... :( kimseyi özendirmeye çalıştığım yada bu tür kullanış tarzını doğru bulduğum yada savunduğumdan değil.

trafikte doğru düzgün efendi efendi giden motorcunun kaza yapma riski bence çook daha fazla. mümkün mertebe trafiğin akış hızından biraz hızlı ve az da agresif kullanmak şu istanbul trafiğinde bence biraz daha güvenli.
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Dostum sana bir şey diyeyim mi kesinlikle sana katılıyorum.Her iki olaydada şeridi ortalamış ve nizami hızda gidiyordum ve bun olayları yaşadım.Dikkatsiz oldugumu düşünmüyorum.Çünkü dikkatsiz olsam şimdi burada kamyonete nasıl tosladıgımı yayayı nasıl ucurdugumu burada anlatıyor olurdum.Dikkatim sayesinde fren yapabildim:cat: Ama bu trafikte her şey olabilir aman dikkat edelim arkadaşlar

trafikte efendi kullanan insanı rahatsız etmeye bayılıyorlar... ben şahsen hiç sevmesem de bazen serseri gibi davranıyorum trafikte... bi kaç kere uslu uslu gideyim dedim. yok. önüne kıran, senin de bi araç olduğunu varsaymayıp senin şeridindeki boşluğa kıçını sığdırmaya çalışan, en sağ şeritte yürüsüne be kardeşim diyen :)... halbuki gazlayıp ara gazı vere vere gittin mi ambulansa bile yol vermeyen adamlar yol veriyo :) yolları yaparlarken tersten yapmışlar herhalde. herkes bi garip.

zaten trafiği sağdan akıp da hangi ülke var ki sağ şeridi sol şeridinden daha hızlı aksın :).. şaşıyorum... özellikle bu gün işe gelirken bi kamyon bana sellektör yaptı çekil diye. orta şeritte ve 100 kusur hızla giderken... sonra da hız sınırlarına uyalım :) yok efendi olalım, yok efenim agresif hareketler yapmayalım bilmemne bilmem ne... :( kimseyi özendirmeye çalıştığım yada bu tür kullanış tarzını doğru bulduğum yada savunduğumdan değil.

trafikte doğru düzgün efendi efendi giden motorcunun kaza yapma riski bence çook daha fazla. mümkün mertebe trafiğin akış hızından biraz hızlı ve az da agresif kullanmak şu istanbul trafiğinde bence biraz daha güvenli.
 
Katılım
16 Nis 2003
Mesajlar
1,149
"Deveye diken, insana .iken lazım" tabiri dünyanın başka hangi ülkesinde vardır acaba? Maalesef durum bu.Bizim milletimiz bundan anlıyor. Ne zaman insan gibi süreyim, kurallara uyayım desem binbir tane bela ile karşılaşıyorum.Artık psikopat gibi sürmekten de bıktım.Sakin sakin, kurallara uyarak gitmek istiyorum ama mümkün olmuyor.

Bir diğer garabet kuralsızlığın kural olması.Ve cezasının olmaması. Yeter ki radara girme, kameraya yakalanma.Onun dışında her şey serbest. Kurallara uymaya çalışan kendini beğenmiş muamelesi görüyor. "Bak bak bak şuna bak, aklı sıra kurallara uyacak, yürüsene lan!"

Arkadaşlar kural mural yok.Yardırın yardırabildiğiniz kadar.Susturucuları da sökün. Böyle başa böyle tarak. Polisin kendisi uymuyor kurala hatta bir yerde beklerken "ne bekliyorsun orada yürüsene" falan diyor.Aralardan geçip gitmeme teşvik ediyor. Burada bir avuç irlandalı, isviçreli olarak kaldınız haberiniz yok. Bu ülke Pakistan Hindistan gibi bir ülke.Yıllardır söylüyoruz anlatamıyoruz.Yinede kurallara uyacam diye inat edecek olana motosikleti bırakıp kamyon, tır, otobüs gibi bir araç kullanmasını öneriyorum.Ülke yolları motosiklete saygı göstermeye yetecek kapasitede değil.Trafik zaten keşmekeş.Halen daha "motora saygı, kurallara uyalım" vs. diye ütopik yazılarla klimalı ofislerinden bilgisayar başında yazı yazan arkadaşlar var. Üniversitedeki prof lar dahi bıraktı bu toplumu adam etme çabasını.Siz uğraşın buradan, düzelir belki.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
bu trafikte ve bu gerizekalı insanlara karşı pasif ve sakin kullanmıyacaksın.agrasif kullanacaksınki karşı taraf seni farketsin....
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Çok geçmiş olsun. Malesef bu 4 tekerlekli apaçilerden çok var bu ülkede. Bizim azami dikkat etmemiz gerekiyor. Benimde bi kaç kez kendi şeridimde giderken üstüme süren arabalar oldu. Bende artık böyle yapanların üstüne sürüyorum :queen:
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
geçmiş olsun.... bazen herşey peşpeşe gelir... öyle anlarda çok daha dikkatli olup sinirlenmemek lazım....
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Bunlar yaşanacak trafikte normal.Ama ne yaşarsak yaşayalım dikkatimizi kaybetmemeli ve kontrollü olmalıyız.
Çok teşekkürler arkadaşım.

geçmiş olsun.... bazen herşey peşpeşe gelir... öyle anlarda çok daha dikkatli olup sinirlenmemek lazım....


---------- Post added at 13:48 ---------- Previous post was at 13:44 ----------

Evet bende zaten bir işaret mi bunlar diye kendi kendime sordum ve burada paylaştım.Diken üstünde kullanıyorum valla motoru tüm tarayıcılarım açık gözüm yolda gönlüm Yamaha XT 660 R da :)

geçmiş olsun aksilikler üstüste gelir bazen.
 
Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
145
tayfun bişi dolaşıyor etrafında ama sen yırtıyosun sürekli:) aman dikkat et. ben yırtamadım. 20 gün önce cok büyük olmasada bi kaza gecirdim. 9000 tl lik hasar var motorda derken 1 hafta önce de arabam pert sınırına geldi. (gerci arabamla kaza yapan ben degiim ama yinede bende var sanırım bi sıkıntı:)) nazara bilmemneye inanmazdım ama artık inanıyorum okutacam kendimi:)

trafikte gercekten cok aptalca hareket yapanlar var ama en acısıda bide bilmişlik taslamaları yok mu beni çıldırtıyor. motorla yaptıgım kazada adam tek şerit yolda yolun sagında durur pozisyonda iken U dönüşünün yasak oldugu bi yerde sag seritten U dönüşü için yola cıktı önüme:) sonuc belli. ama bana en koyan bide herifle tartışırken "25 yıldır araba sürüyom" falan dedi herif ya. ama şunu anlamıyor adam 25 yıldır araba sürmesi onun cok daha büyük bi aptal oldugunu gösterir ki 25 yıldır ögrenememiş araba sürmesini. U dönüşü yasak yerde dönüş yapıyosun bari adam gibi bak yola. şikayetci olmadım ama daha 2 ay önce sıfır aldıgım motorda hasar oldu sonucta bilmiyorum belki mahkemeye veririm sora motorum kazalı oldu deger kaybetti falan diye.
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Valla motorda olsa arabada kamyonda iş şöförde bitiyor ne kamyoncular var yer açıyor sollarken kimi motorcusuda sağımdan son hız gaz geçip geçmeyi marifet sanıyor

Çok geçmiş olsun. Malesef bu 4 tekerlekli apaçilerden çok var bu ülkede. Bizim azami dikkat etmemiz gerekiyor. Benimde bi kaç kez kendi şeridimde giderken üstüme süren arabalar oldu. Bende artık böyle yapanların üstüne sürüyorum :queen:


---------- Post added at 14:00 ---------- Previous post was at 13:55 ----------

İşte bende bunu hissediyorum "Son Durak" gibi birşey bu ugursuz bir his.Eski motorumun kaskosu vardı bunu yeni aldım henüz yaptırmamıştım dedim trafik sigortasının zamanı gelince onun ile beraber yaptırırım.Bu sabah ilk işim sigorta şirketine evrakları yollamak oldu.Kaskosuz motora binmem abi:)

Senin adına üzüldüm senin durum çok kötüymüş hem motor hem araba.Öyleki sıfır motor değil 2.el de olsa kaza yaptınmı değeri düşüyor anında motorsuz kaldıgında cabası.Çok geçmişler olsun

tayfun bişi dolaşıyor etrafında ama sen yırtıyosun sürekli:) aman dikkat et. ben yırtamadım. 20 gün önce cok büyük olmasada bi kaza gecirdim. 9000 tl lik hasar var motorda derken 1 hafta önce de arabam pert sınırına geldi. (gerci arabamla kaza yapan ben degiim ama yinede bende var sanırım bi sıkıntı:)) nazara bilmemneye inanmazdım ama artık inanıyorum okutacam kendimi:)

trafikte gercekten cok aptalca hareket yapanlar var ama en acısıda bide bilmişlik taslamaları yok mu beni çıldırtıyor. motorla yaptıgım kazada adam tek şerit yolda yolun sagında durur pozisyonda iken U dönüşünün yasak oldugu bi yerde sag seritten U dönüşü için yola cıktı önüme:) sonuc belli. ama bana en koyan bide herifle tartışırken "25 yıldır araba sürüyom" falan dedi herif ya. ama şunu anlamıyor adam 25 yıldır araba sürmesi onun cok daha büyük bi aptal oldugunu gösterir ki 25 yıldır ögrenememiş araba sürmesini. U dönüşü yasak yerde dönüş yapıyosun bari adam gibi bak yola. şikayetci olmadım ama daha 2 ay önce sıfır aldıgım motorda hasar oldu sonucta bilmiyorum belki mahkemeye veririm sora motorum kazalı oldu deger kaybetti falan diye.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Arkadaşlar herkese merhaba.2 gündür olanları maddeler halinde sıralıyorum
Dün;
1- Dün Sabah motorum ile işe gelmek için yola koyulmadan önce 2. kaskımı arkaya bağladım ve yola çıktım.Kartal'dan Gebze'ye doğru otobanda 90 km hız civarında giderken bir araba yanımdan korna çalıp geçti.Arabaya baktım ama içinden bana işaret yapan biri filan göremeden geçti gitti:silent:Alla alla dedim kornayı neden çaldı adam diye düşünürken aklıma kask geldi:cyclopsanElimi arkaya attım ki kask yok:pale:Tüh dedim düşmüş hemen sağa çektim motoru ipe bakayım diyerek.Motordan indimki kask 1,5 -2 metre uzunlugunda ipin ucunda motora bağlı sallanıyor:queen:Kaskı elime aldım her yanı çizik kim bilir asfaltta ne kadar sürüklenmiş.

Çok şanslıydım Allah Korudu.İp veya kask bir yere dolanda kötü bir kaza yapmam kesindi.

2-Dün Akşam işten eve dönüş yolumda trafikte seyir ederken Aydın'lı Mah den Otoban yoluna giderken solumdaki araç aniden fren yaptı ben daha ne oldugunu anlamadan birden önümde bir pimapenci kamyonet beliriverdi.Mesafe oldukça kısa ve hızımda uygun olmadıgı için kaçma hamlesini düşünemeden ani fren yaptım en son durdugumda arka teker havada ön teker üstünde duruyordum.Yanımdaki araç gerizekalı gibi karşı tarafa geçmek isteyen minibüse yol vermiş minibüste mal gibi trafiği hiç kontrol etmeden yol dik dalmıştı.İçinde de iki gerizekalı coçuk benim frenimi ağızları 5 karış açık hatta biri kolunu suratına kaldırmıştı.Sonra geçen diyalog şöyle

Ben-Arkadaşım ne yapıyorsun sen?
Kamyonet*Önüne baksana kardeşim!
-Yola bakmadan çıkılırmı öyle
*Sen sağdan araba geçiyorsun Soldan geçilir soldan!
-Ne araba geçmesi bura normal şerit ben şeridimdeyim zaten!
-Can bu can oyun değil trafik düzgün kullan
*Bizimkide can
-İyi o zaman kendi canına dikkat et alırlar canını! dedim bastim gittim.

Eve giderken de bir araba virajda dibime gelip sıkıştırdı birde korna bastı bir diğer araçta ışıklarda aniden önüme kırdı.Neyse sağ salim eve girdim dün gece.

3-Bu sabahta dünkü olayın tam tersi minibüs sağa yolcu almak için yanaştı bende solundan geçerken aniden gerizekalı bir genç yola fırladı yine ani fren bu dondu kaldı.Tam dibinde durdum bunun.Kolundan tutup ittip başımı belaya sokucaksın diye bağırdım sonra yoluma devam edip işe geldim.




Hayırdır inşallah!:)


Hiç şikayet etme kusurun %100 ü sende ,dikkatin yolda değil. Gayet net bilinen bir kuraldır "önünde bir araç durur ise neden durduğunu anlamadan onu geçmemelisin" (sağdan veya soldan farketmez araç durduysa mutlaka bir nedeni olmalı) bu tür geçişlerde %100 konsantrasyon gereklidir , hatta okul taşıtları bu şekilde durur ve arkalarındaki DUR lambasını yakarlar ise yol müsait olsa bile beklemek zorundasın.

Sevgiler
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Doğru haklısınız hocam trafikteki her aracın tepkisinin bir sebebi vardır.Bunun sebebini düşünmeden hareket edilmez.Domino etkisi de denebilir buna.Ancak benim yaşadığım iki olayda şeridim dışında gelişen olaylar ve ikiside takibim dahilinde olması sebebi ile kaza olmadan atlatıldı.Zaten her iki olay da akan trafikte gerçekleşti ve arkadan araçlar geliyordu.Bir arkamdaki araçta ayni şeyi yaşayabilirdi.Kaldıki yola dik giren bir kamyonet'e ve kaldırıma uzaklıgımın 2. şerit olan yola minibüs arkasından fırlayan yayaya çarpmamamı sadece zamanında ve kontrollü frene borçluyum.Üstelik fren yapıcam diye heyecan yapıp ne arka tekeri kitleyip kaydım nede ön tekeri kitleyip takla attım.Süper sürücüyüm anlamında değil bu yazdıklarım sadece olay bu şekil gerçekleşti.Ama bu konu bence faydalı oldu dikkat çekme açısından.Bu yazdıgınızda bir katkıdır ve okuyanın aklında kalacaktır.

Hocam hala %100 suçlusun diyecek misiniz? Objektif olacağınızı bildiğim için hemen kabul edicem:)

Hiç şikayet etme kusurun %100 ü sende ,dikkatin yolda değil. Gayet net bilinen bir kuraldır "önünde bir araç durur ise neden durduğunu anlamadan onu geçmemelisin" (sağdan veya soldan farketmez araç durduysa mutlaka bir nedeni olmalı) bu tür geçişlerde %100 konsantrasyon gereklidir , hatta okul taşıtları bu şekilde durur ve arkalarındaki DUR lambasını yakarlar ise yol müsait olsa bile beklemek zorundasın.

Sevgiler
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
396
Bu dediklerinin daha fenalarını ben hergün yaşıyorum çok geçmiş olsun geçenler de Ankara ya gittim gelirken Gerede ye doğru yöneldim Gerede den sonra kendi kendime ; Tamam Karabük e geldim o kadar sonradan görme şoförler varki aklınız hayaliniz durur buradaki araç sürücülerinin hiçbirisi İstanbul,Ankara,İzmir, Bursa gibi büyük şehirlerde araç kullanamaz tabir i caizse bakkaldan ehliyet alıyorlar...
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Geçenlerde Cide'ye giderken Gerede'den geçtim.KArdeşimle mola verdik.Tam durdugumuz yerin 5 mt ilerisinde toprak kaydı.Dozerler kepçeler filan müdahale ettiler:) O yolları biliyorum virajlı ve tüneller tuzak dolu.Hele Zonguldak tüneli girer girmez duvara çarpası geliyor insanın. Evet bunlar daha öncede yaşadıgım şeyler.2 gün üst üste olunca batıl inançlarım kabardı:)

Bu dediklerinin daha fenalarını ben hergün yaşıyorum çok geçmiş olsun geçenler de Ankara ya gittim gelirken Gerede ye doğru yöneldim Gerede den sonra kendi kendime ; Tamam Karabük e geldim o kadar sonradan görme şoförler varki aklınız hayaliniz durur buradaki araç sürücülerinin hiçbirisi İstanbul,Ankara,İzmir, Bursa gibi büyük şehirlerde araç kullanamaz tabir i caizse bakkaldan ehliyet alıyorlar...
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
"Deveye diken, insana .iken lazım" tabiri dünyanın başka hangi ülkesinde vardır acaba? Maalesef durum bu.Bizim milletimiz bundan anlıyor. Ne zaman insan gibi süreyim, kurallara uyayım desem binbir tane bela ile karşılaşıyorum.Artık psikopat gibi sürmekten de bıktım.Sakin sakin, kurallara uyarak gitmek istiyorum ama mümkün olmuyor.

Bir diğer garabet kuralsızlığın kural olması.Ve cezasının olmaması. Yeter ki radara girme, kameraya yakalanma.Onun dışında her şey serbest. Kurallara uymaya çalışan kendini beğenmiş muamelesi görüyor. "Bak bak bak şuna bak, aklı sıra kurallara uyacak, yürüsene lan!"

Arkadaşlar kural mural yok.Yardırın yardırabildiğiniz kadar.Susturucuları da sökün. Böyle başa böyle tarak. Polisin kendisi uymuyor kurala hatta bir yerde beklerken "ne bekliyorsun orada yürüsene" falan diyor.Aralardan geçip gitmeme teşvik ediyor. Burada bir avuç irlandalı, isviçreli olarak kaldınız haberiniz yok. Bu ülke Pakistan Hindistan gibi bir ülke.Yıllardır söylüyoruz anlatamıyoruz.Yinede kurallara uyacam diye inat edecek olana motosikleti bırakıp kamyon, tır, otobüs gibi bir araç kullanmasını öneriyorum.Ülke yolları motosiklete saygı göstermeye yetecek kapasitede değil.Trafik zaten keşmekeş.Halen daha "motora saygı, kurallara uyalım" vs. diye ütopik yazılarla klimalı ofislerinden bilgisayar başında yazı yazan arkadaşlar var. Üniversitedeki prof lar dahi bıraktı bu toplumu adam etme çabasını.Siz uğraşın buradan, düzelir belki.

Sevgili Jawa Katılmamak Elde değil!
Daha dün bir trafik polisini eziyordum gecenin bir yarısı adam 4 şeritli ana yolda gecenin bi vakti elini kolunu sallaya sallaya karşıya geçmeye çalışıyor sanki tarlada yürüyor, üzerindeki üniformanın taşıtgeçirmez olduğunu düşünüyordu galiba, kornaya basınca nasıl hoplayıp zıplayacağını şaşırdı.
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
İstanbul gibi bir şehir de motosiklet sürmek ayrıca bir hayatta kalma mücadelesidir..gün de 2 milyondan fazla araç trafiğe çıkıyor 2 milyonun içinde ne kadar maganda varsa onlar da bizi buluyor..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst