Mondial Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
dostum o açtığın yerde keçe var, ona nerden ulaşıcam biliyomusun. 3. fotonda görülen dişlinin arkasında olması lazım ama o dişli ile birlikte tekere giden milde çıkıyormu, zor bi işlemmi onu çıkarmak. elime yüzüme bulaştırmiyim sonra

Valla ne desem yalan olur, çünkü dokunmadım oralara. Fotoğrafta görüldüğü gibi çıkıyor. Gerisi nasıldır bilemiyeceğim.
 
Katılım
5 Nis 2008
Mesajlar
220
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
2
kastamonu22 ye sorum olacak .
ya hocam merhabalar ben bursa mudanya da yaşıyorum hergün bursaya mondial zat la g,diyorum forumdaki yorumlarını okudum motorun hızını yurt dışından getirttiğin bir parçayla hallettiğini yazmışsın senden ricam o parçayı nereden temin ettiğini yada resmini benim adresime yollayabilirsen çok mutlu olurum..foto ve çap özellikleri varsa burdan temin edebilirim yada tornacı tanıdığıma yaptırabilirim diye düşünüyorum.peki motorda o parçayı taktırdıktan bugüne bir sorun yarattımı ?şimdiden tşk.
 
Katılım
12 Eyl 2009
Mesajlar
129
arkadaşlar tekrar selamlar,

sıkıştığım için gözbebeğimi satmak zorunda kaldım... Aracım izmir'de tektir, gerçekten muazzam...

Dostum üzgünüm ama Scooterin İzmir'de tek değil. :( Ahmet Erşen'in İzmir'deki Zat ı üzerine motor tanımam.

P1010487-1.jpg


Detaylı fotoğrafları

http://www.scooter.web.tr/forumlar/44-fotograf-paylasimlari/1179-mutlu-scooterlarimizin-fotolarini-paylasalim-mi.html?limit=6&start=6
 
Katılım
30 Tem 2011
Mesajlar
1
Selamünaleyküm arkadaslar size bir sorum olacakti 2 gün once bende aldim 150 zatimi aldıgım kisi motorsikletin karbiraötünü 125likle değistirmis az yaksın diye bu herahngi bir sorun yasatırmi simdiden tesekürler
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
Selamünaleyküm arkadaslar size bir sorum olacakti 2 gün once bende aldim 150 zatimi aldıgım kisi motorsikletin karbiraötünü 125likle değistirmis az yaksın diye bu herahngi bir sorun yasatırmi simdiden tesekürler

benzin-hava karışımı doğru ise bi sorun yaratmaz.
çekişi azalır diyicem ama yarım gaz-tam gaz arasında motor pek tepki vermediği için çekişindede düşüş olacağını sanmıyorum. 100km de kaç lt yakıyor acaba?
 
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
10
ii geceler millet altı çok vuruyorum ne tavsiye ediyosunzu arka lastiğin değişimi dışında ?

KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER...
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar.
Yeni uygulamalarla yeniden karşınızdayım.
Kısaca hangi devreleri yaptığımdan bahsedersek, ilk sırada sinyalli led sis farı uygulaması daha sonra gündüz far uygulaması ve de daha sonra sıcaklık uygulamasına kattığım ek zellikler..

Resimde görüldüğü gibi sıcaklık uygulaması, gündüz far kontrol uygulaması, sinyalli led sis farı devresi vs. görülmekte.


Burda görüldüğü gibi sis kutusunun içine göre led aydınlatma tasarladım ve sürücü kısmı da görülmekte.


Sis farının motor üzerinde görünümleri..








Bu resimde görülen ise gündüz far kontrol uygulamasının ışık sensörü (LDR)..


Evet görüldüğü gibi gündüz far kontrol devresinin çalışmasına örnek..


Burda da gösterge panelinin durumu. Uyarı ve bilgi ışıkları ve sis farı açma kapama vs.


Yaptıklarımdan kısaca bahsedersek; dış sıcaklık uygulamasına birkaç özellik katım. Bunlar, sıcaklık ölçümünü -35 den +99 kadar ölçebilmesi ve de 15 derecenin altına düştüğünde otomatik olarak elcik ısıtmasını devreye sokması vede elcik ıstmanın çalıştığını bildirmek üzere bilgi ışığı mevcut.
Diğeri isr gündüz far kontrol devresi. Bu hem akümüzün hemde konjektörün sağlığı için bir uygulama. Yani gündüz farkedilmek için ışıkları açtığımızda farın birini yakacak ve bu her 3,5dk bir diğerine geçecek(Maksat tek bir ampulün ömrü erkenden tükenmesin). Akşam olduğunda ise her ikisi birden yanacak.
Bir diğeri ise sinyalli led sis farı. Dediğim gibi tamamen led aydınlatma ile tasarlandı. Torpido da bir açıp kapama tuşu ile çalışıyor. Çalışması için aydınlatmadan en az bir diş açmak gerekiyor. Dinyal verdiğimizde ise sis farlarının içinde resimde görüldüğü gibi sinyal verilyor. Bir de selektör kullanmamız da sis farı da selektör atıyor.

Yaptığım uygulamalar şimdilik bu kadar. Kısmet olursa devamı farklı uygulamalarla gelecek.

Herkese kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Herkese selamlar...
Arkadaşlar bugün itibari ile 2006 model bir ZAT aldım. İlk sahibinden ve oldukça temiz bir motor. Umut beye teşekkür ederim. Uzun zamandır kullandığım en güzel motorlardan birisi. Almadan önce tüm paylaşımları okuyup öyle karar verdim. bugün 45km yol yaptım. tüketimine bakmadım.

1- Motorun gidişi çok güzel. Oturumu çok rahat. Ayaklarınızı istediğiniz gibi uzatabiliyorsunuz. Ancak virajlarda direksiyonu sert. Motorun boyu uzun olduğundan sanırım yönlendirmesi garipgeldi bana...
2- Frenleri iyi...Ama arka tarafı savuruyor. Sanırım alışmam gerek...
3- Oldukça sessiz bir motor. Egsozu orjinal. Ama motorun sesi yok gibi.
4- Ön camı ses yapıyor....Sesi kesmem konusunda önerilerinizi bekliyorum..
5- Altı vuruyor....Hafif bir tümsekten geçerken dahi vuruyor. Sanırım amortisörü yükseltmem gerekecek...
6- Benzin göstergesi arızlalı...Satan arkadaş şamandranın 3 defa arıza yaptığını, servisin en sonunda "bunlar böyle abi" dediğini söyledi...Bu konuda önerileriniz nedir...
Cevaplar ve paylaşımlar için teşekkür ederim...
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
@crazy motors, hakkaten nickini hakediyosun, yaptıklarına başka yorum yapamicam:)

Herkese selamlar...
Arkadaşlar bugün itibari ile 2006 model bir ZAT aldım. İlk sahibinden ve oldukça temiz bir motor. Umut beye teşekkür ederim. Uzun zamandır kullandığım en güzel motorlardan birisi. Almadan önce tüm paylaşımları okuyup öyle karar verdim. bugün 45km yol yaptım. tüketimine bakmadım.

1- Motorun gidişi çok güzel. Oturumu çok rahat. Ayaklarınızı istediğiniz gibi uzatabiliyorsunuz. Ancak virajlarda direksiyonu sert. Motorun boyu uzun olduğundan sanırım yönlendirmesi garipgeldi bana...
2- Frenleri iyi...Ama arka tarafı savuruyor. Sanırım alışmam gerek...
3- Oldukça sessiz bir motor. Egsozu orjinal. Ama motorun sesi yok gibi.
4- Ön camı ses yapıyor....Sesi kesmem konusunda önerilerinizi bekliyorum..
5- Altı vuruyor....Hafif bir tümsekten geçerken dahi vuruyor. Sanırım amortisörü yükseltmem gerekecek...
6- Benzin göstergesi arızlalı...Satan arkadaş şamandranın 3 defa arıza yaptığını, servisin en sonunda "bunlar böyle abi" dediğini söyledi...Bu konuda önerileriniz nedir...
Cevaplar ve paylaşımlar için teşekkür ederim...

3- motor bana çok gürültülü geliyor nedense:)
4- vidaların olduğu yere yumuşak contalardan koyabilirsin, ayrıca cam ile plastiğin temas ettiği yerede pencere kenarlarına yapıştırılan plastik şeritlerden yapıştırabilirsin. özellikle beyazı yapıştırıldığında havalı bile oluyor. ben bu yazdıklarımı yaptım ve ses hiç yok.
5-altının vurmaması için en kesin yöntem arka tekeri büyütmek, başka bir yöntem deneyeni hiç duymadım.
6-benim depo tam doluyken gösterge 1 yazan yerin yarım cm üstünde duruyor ve 80km boyunca hiç inmiyor, sonra inmeye başlıyor. böyle bir sorun varsa hakkaten "bunlar böyle"
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Teşekkür ederim paylaşım için. Altını vurmamak için amortisörü en son ayara getirdim. Bakalım ne olacak...Canım vidalarını sıkınca ses büyük bir ölçüde kesildi....Dediğinizi dikkate alacağım. Benim benzin göstergem hiç çalışmıyor. Sürekli 1 de duruyor...Tamir edilmesi gerek...Deponun yerini bilen var mı? Paylaşırsa sevinirim. Birde göstergenin sökülmesi mümkün mü? Teşekkürler
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Günaydın....bugün otoban deneyimi ve tüketim testi de yapıldı. Genelde kalkışlarda zorlamıyorum. 50 km hızın altında 70 km hızın üzerinde gitmiyorum. Sadece 10 km kadar otobanda deneme yaptım....O da uzun yolda kesilme yapıyor mu diye...80-90km hıza kadar çıktım. Daha fazlasına cesaret edemedim. Zira motor çok gezmeye başladı...Otobanda direksiyon tepkilerini alamıyorum. Sanırım eski motorumdan alışkanlık, vücut ağırlığının bir kısmını öne doğru veriyorduk. bunda otomobilde oturur gibi oturuyorum. Ama alışacağım sanırım..Sürüşü çok rahat..Ama ön camın bir faydasını görmedim. Yarım kask kullanıyorum ve genelde vizörü açık kullanırım. bu durumda bütün rüzgar gözüme doğru vuruyor...
Tüketimi çok iyi geldi bana....Dün depoyu ağzına kadar fullemiştim. 100 km bekleyemedim. 80km mesafede aynı yere kadar 2.8 litre benzin aldı..buda 100km de yaklaşık 3.5 litre demekdir ki...benim için gayet yeterli..
Altını hala vuruyor...artık kasisleri daha dikkatli geçmem gerekiyor..
Akü şarj göstergesi sürekli yeşilin sonuna yakın (ortada değil...en yukarda) duruyor. Şarjı da aküsüde kontrol edildi...Her şeyi normal...Akü sulu akü...Göstergenin bu durumu normal mi..?
 
Katılım
24 Tem 2009
Mesajlar
452
motorun altının yükseltilmesi.

Ben arka lastiği 110-90/12 kattım arka yükseldi, faydası oluyor.

---------- Post added 14-08-2011 at 00:48 ---------- Previous post was 13-08-2011 at 23:22 ----------

Arkadaşlar ön camı nasıl yükseltebiliriz? Piyasada satılan bir malzeme var mı?
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Motor almayı düşünüyorum ve 125 ZN ile 150 ZAT arasında kararsız kaldım...ZAT'a daha yakınım ama senin de dediğin gibi altını çok vuruyormuş.Bunun bir çaresi yok mudur?Bilenlerden yardım bekliyorum :D
Günaydın....Mondial 125 zn'nin bir değişik modeli olan Asya 125 T almıştım. Hatta ilk getirende o dur...2005 modeldi...Sürüş ve rahatlık bakımından güzel bir motor. Ama yere yakınlığı konusunda Zat'dan aşağı kalır yanı yok. Ayrıca, direksiyon tutuş pozisyonu nedeniyle virajlarda inanılmaz derecede güvensiz...Direksiyonu hissiz ve ön freni sağlıklı değil. Buna göre tercih yapın derim...

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:15 ----------

Ben arka lastiği 110-90/12 kattım arka yükseldi, faydası oluyor.

---------- Post added 14-08-2011 at 00:48 ---------- Previous post was 13-08-2011 at 23:22 ----------

Arkadaşlar ön camı nasıl yükseltebiliriz? Piyasada satılan bir malzeme var mı?

Benim arka lastikler 120-70/12...bende sizin gibi değiştireyim...belki fayda görürürm. Ön cam için çözüm bulursanız...benimle de paylaşın lütfen
 
Katılım
5 Nis 2008
Mesajlar
220
.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:15 ----------



Benim arka lastikler 120-70/12...bende sizin gibi değiştireyim...belki fayda görürürm. Ön cam için çözüm bulursanız...benimle de paylaşın lütfen




Arka lastiği 90 yaparsanız teker çapı ve uzunluğu artar..

Alt vurması azalır ,Hızda artış olur amma motora yük biner bilhassa kalkışlarda zorlanır , birde artçılı kullanıyorsanız. Silkeleme olayı erken başlar .
..Alt vurması için amortisör ayarını 5 e getirin ve kasislere dikkat edin.. zamanla alışacak ve altını vurmamaya başlayacaksınız..

Siperlik sesi ve titremesi için böyle bir çalışma var ..Faydalı olabilir..

Kolay gelsin.

http://www.scooter.web.tr/forumlar/96-scooter-grenaj/3082-150-zat-siperlik-cam-baglantisi.html
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst