Kanuni Kanuni - Ronny

Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
449
Burada yazılanlar üzerine bu ufaklıktan bende aldım.. Sayesinde trafikten keyif alır oldum :) İlk bakıma 350 km 'de gittim. O an'a kadar sıkıntı yoktu ancak servisden çıktığımda yolda kaldım.. Nedeni ise sağ kumanda paneli içinde bir temassızlık oluşu.. Sanırım bayiye geldiğinde sorunluymuş ve sıfır teslimatı öncesi sökülüp elden geçmiş çünkü civatasını yalama etmişler..
Yakıt tüketimim 3,4 litre ortalama... Daha düşer gibime geliyor çünkü ilk 50 km hariç değişken devirlerde yumuşak ama tam gaz vererek sıkıştırarak kullanıyorum rodaj için.. Tabi ne görecek diye bakmak amaçlı değil.. Bir hızlanıyorsam akabinde kompresyona bırakıp yavaşlıyorum.. Frenler bu zaman zarfında alıştı sayılır..

Sorunlarım servis öncesi basitti..

-Gaz telim takılı kalıyordu, yağlandı çözüldü
-Arka fren takılı kalıyordu ve sonuna kadar sıkılmasına karşın zayıf tutuyordu, yağlandı sıkıldı çözüldü
-Orta sehpa tam geri kapanmıyordu, yağlandı çözüldü.
-Zırıltılar vardı, egzoz içinden gelen hariç çözüldü. (Egzoz sanırım yakında değişim kıvamına gelir)
-Aynalar kötüydü, arkayı gösterenlerle değiştirildi.

Bir de arka çanta taktım ki şu an mutlu bir beraberliğimiz var.. Trafik bile artık çok sıkıcı gelmiyor..

Motorun hayırlı olsun Sinan.Ayna olayı ozellikle iki kişiyken dert.Geçtiğimiz Salı kız arkadaşımla Dimçay a gittik.Yanlış yoldan giriş yapmışız.Yaklaşık 1-2 km taşlı topraklı 20-25 derece yer yer 30-35 derece yokuş aşağı köy yolundan gittik.Ronny beni üzmedi.Bu zorlu cross vari etap sonrası 2 kare fotoğrafı sizlerle paylaşmak istedim.Herkese keyifli sürüşler :cat:
PICT2751copy.jpg

PICT2759copy.jpg
 
Katılım
30 Haz 2011
Mesajlar
45
Sinan sen motoru ikinci elmi aldın ne yaptın anlamadım çok fazla sorun çıkmış benim şuan 250 km oldu tabi ufak tefek sorunlar var mesela yan ayaklık tam kapanmıyor,arka stop ledin 1 tanesi yanmış degişecek parça bekliyorum.Arka fren hiç tutmuyor gibi birşey ama ön frenim iyi,motorun genel gidişatı iyi gibi tabi birde dedigin gibi eğzoz sorunu var biraz tırlıyordu sanayide düzelttiler ama devam ederse onuda degiştirticem sonuçta 2 yıl garantili denildi.Antalyada olanlara tayfun motoru öneriyorum gerçekten çok güzel bir servis.

Hocam sen sorun görmemişsin.. Bunlar sorun değilki? Tek ciddi kayda değer sorun sağ kumanda panelinin sorunlu olması. O da bugün garantiden değişiyor.. Diğer hepsi alışma döneminde normal olan ve ayarla yağlamayla düzelen şeyler.. :wiinkk:

Makinanın torku enteresan.. Şu an daha öyle 90-100 lere çıkamasa da yokuşları eşek gibi tırmanıyor bayılmadan.. Üstelik üstünde tek veya çift olmak da çok fark ettirmiyor.. Gayet başarılı..:cat:
 
Katılım
31 May 2011
Mesajlar
180
Anladım hocam doğrudur benim ilk sıfır motorumda :) ama güzel yaa yakında bende foto eklemeyi düşünüyorum.Ama motor seri güzel ve fiyatına göre gayet iyi bu arada fiyatı 2212 tlye çıkmış www.kanuni.comdan baktım.Bence olması gerekende çok düşükte satıyorlar buda güzel birşey:) Bende 2100 tl ye aldım.Toplamda total 2400 e mal oldu.Bakalım artık şuanda 300 km oldu.400 de bakıma götürmeyi düşünüyorum.Motorun sesi degişti galiba artık yağı degişmesi gerekiyor.
 
Katılım
22 Ara 2010
Mesajlar
154
@esp explorer fotolar güzel :cat: senden özendim bir iki fotoda ben çektim :mrgreen:

2011-07-01182748-1.jpg

2011-07-01182914.jpg

2011-07-01182829.jpg
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
26
Explorer kardeş boyun kilon kaç acaba motora göre duruşunu kendime hesaplicam? :D :D
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
449
Explorer kardeş boyun kilon kaç acaba motora göre duruşunu kendime hesaplicam? :D :D

Boy 1.89 kilo 88.Hesabı sen yap :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:26 ----------

aslında pek bir nedeni yok ama herkes kapatıyor diye kapattım hem plakamın bilinmesine de pek gerek yok gibi herkesce :)

Tabi tercih meselesi.Ben sahsen gorunmesinden yanayim.Antalyada yaşayan bir Karşıyakalı olarak :mrgreen:
 
Katılım
26 Mar 2011
Mesajlar
76
evet arkadaslar demişdim fiyatın artıcagını ve dahada artcak çünkü motoru kullanan beyeniyor ve talep artıyor buyuzdende artıyor yeni alan arkadaslarım ufak tefek sorunları kafanıza takmayım 800km bakımında hepsini yapıtırırsınız sonrda bizim gibi keyifle binersiniz iyi sürüsler herkeze
 
Katılım
22 Ara 2010
Mesajlar
154
Boy 1.89 kilo 88.Hesabı sen yap :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:26 ----------



Tabi tercih meselesi.Ben sahsen gorunmesinden yanayim.Antalyada yaşayan bir Karşıyakalı olarak :mrgreen:

Yaşadığım yer belli etmemek için yapmadım onu ben ki izmitin en iyi yeri sayılır yaşadığım yer :) karşıyaka kadar olmasada çok benzer :mrgreen:
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
449
Yaşadığım yer belli etmemek için yapmadım onu ben ki izmitin en iyi yeri sayılır yaşadığım yer :) karşıyaka kadar olmasada çok benzer :mrgreen:

Tamam kardesim.Türkiye güzel memleket sonucta.Dogusundan batisina, kuzeyinden guneyine :cat: Bir gun geliriz oralara :cat:.Sezon sonu Karşıyakaya motorla gitme dusuncem var.Gectigimiz gunlerde okudugum bir konu beni gaza getirdi acikcasi.Bakarsin orada toplaniriz ;)
http://www.motosiklet.net/forum/etk...-ile-2400-km-hayaldi-2700-km-gercek-oldu.html

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:25 ----------

evet arkadaslar demişdim fiyatın artıcagını ve dahada artcak çünkü motoru kullanan beyeniyor ve talep artıyor buyuzdende artıyor yeni alan arkadaslarım ufak tefek sorunları kafanıza takmayım 800km bakımında hepsini yapıtırırsınız sonrda bizim gibi keyifle binersiniz iyi sürüsler herkeze

Dogru diyorsun.Ben bu Sali Tayfun Motora 2500 km bakimina gidicegim kismetse.Atilla zamanin olursa orada denk gelelim.
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
87
Merhaba Arkadaslar.
Sarı ışıkta yukardan gelen taksi bana yandan çarptı Egzoz koruması kısmından.
Motor ayaklık tarafına düştü zaten hızım yavaştı.
Motorun dengesi gitti.
On konsol da titreme sağ aynada tıkırtı. Var.
Beni titreme korkuttu.
Servise gittim.bana ön kısmı tamamen söküp bakalım sıkar veya kırıksa yapıştırir kullanırsın dediler.
Sizin fikir tavsiyeleriniz neler
 
Katılım
22 Ara 2010
Mesajlar
154
Merhaba Arkadaslar.
Sarı ışıkta yukardan gelen taksi bana yandan çarptı Egzoz koruması kısmından.
Motor ayaklık tarafına düştü zaten hızım yavaştı.
Motorun dengesi gitti.
On konsol da titreme sağ aynada tıkırtı. Var.
Beni titreme korkuttu.
Servise gittim.bana ön kısmı tamamen söküp bakalım sıkar veya kırıksa yapıştırir kullanırsın dediler.
Sizin fikir tavsiyeleriniz neler

Çok geçmiş olsun..

Çok büyük bir problem olacağını düşünmüyorum hızın yavaşmış zaten ki o hızda yürüyen aksama yada şaseye bir hasar geleceğini sanmam. Büyük ihtimalle plastik kısımlar oynama yapmıştır ve titreşim yapıyordur. Ustanın dediği gibi konsolu söküp tekrar takar düzelir gibime geliyor ancak sende takip et sökme takma işlerini enteresan birşey varsa görmüş olursun..
Ama esaz sorun motorun dengesi.. çok şeyden kaynaklanabilir.. umarım kolay halledilebilecek sorunlardır. Tekrar geçmiş olsun..
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
87
unutmadan ilk alırken yakında petrol ofisi vardı.full depo 168 km gitti
belki biraz daha giderdi yolda kalmamak için shell den 10 tl lik aldım (2.4 litre).
Eve geldim.motor tekrar calistirdim beklemede iken yani rölanti de stop etti.
Depo kapagini actim kapattim duzeldi.
acaba depo kapagindami benzinden mi.trafikte giderken aniden durmasin allah muhafaza arkadan gelen araba kamyonun altinda kalirim
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
449
unutmadan ilk alırken yakında petrol ofisi vardı.full depo 168 km gitti
belki biraz daha giderdi yolda kalmamak için shell den 10 tl lik aldım (2.4 litre).
Eve geldim.motor tekrar calistirdim beklemede iken yani rölanti de stop etti.
Depo kapagini actim kapattim duzeldi.
acaba depo kapagindami benzinden mi.trafikte giderken aniden durmasin allah muhafaza arkadan gelen araba kamyonun altinda kalirim

Gecmis olsun.Bobora nin dedigi gibi serviste basinda dur icin rahat olur.Daha onceki mesajlarda yazmistim.Shell den aldigim benzinle rodaj doneminde 230 km yol gitmistim.Bir de motoru ilk aldigim gun 3 kez giderken stop etmisti.Sorun direk depo kapagi.Kapak degistikten sonra sorun cozulmustu.Servis i bilgilendir degistirirler.
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
87
230Km

Gecmis olsun.Bobora nin dedigi gibi serviste basinda dur icin rahat olur.Daha onceki mesajlarda yazmistim.Shell den aldigim benzinle rodaj doneminde 230 km yol gitmistim.Bir de motoru ilk aldigim gun 3 kez giderken stop etmisti.Sorun direk depo kapagi.Kapak degistikten sonra sorun cozulmustu.Servis i bilgilendir degistirirler.

Bu 230 Km Olayını Anlayamadım.
Sitesinde 3.4 Litre diyor ki Bu 3 Lt Harcasa Bile 100 Km de.
Deposu 6 Litre olduğuna Göre Zorlamadan 40 km hızla filan 200 Km Gitmeniz Normal ama
Çoğu Kişi Yakıt olarak 100 Km Ani Hızlanma ve yavaşlama olduğunda Trafikte bazen 60-80km Hıza Çıkmak bazende Ani yavaşalama yapmak gerekli 60 tan 20 km inmek gibi
100 Km de bu kullanımda 31-3.3 hatta 3.4 Litre Yakması Lazım.Yani bir depo ile 180 Km anca hadi 200 Olsun.
Siz nasıl 230 Gidebildiniz Anlayamadım
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
449
Bu 230 Km Olayını Anlayamadım.
Sitesinde 3.4 Litre diyor ki Bu 3 Lt Harcasa Bile 100 Km de.
Deposu 6 Litre olduğuna Göre Zorlamadan 40 km hızla filan 200 Km Gitmeniz Normal ama
Çoğu Kişi Yakıt olarak 100 Km Ani Hızlanma ve yavaşlama olduğunda Trafikte bazen 60-80km Hıza Çıkmak bazende Ani yavaşalama yapmak gerekli 60 tan 20 km inmek gibi
100 Km de bu kullanımda 31-3.3 hatta 3.4 Litre Yakması Lazım.Yani bir depo ile 180 Km anca hadi 200 Olsun.
Siz nasıl 230 Gidebildiniz Anlayamadım

Motorun ilk zamanlarinda 30-50 km arasi gittigim donemde.Manavgat - Tekirova yolunda gerceklesen bir olaydi.Dur kal olayi az olan otoban ve cevreyolundan olusundan yol sartlari ile bir defaya mahsus gerceklesen bir olaydi.(Bu konunu 4. ve 5. sayfalarinda yazmistim hatta Atillaboz07 de yazmisti)
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/85105-kanuni-ronny-4.html
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/85105-kanuni-ronny-5.html
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
87
@Esp Explorer
Cevap için Sağ Olun.
Valla Tum Sayfaları Hızlıca Okudum Sonradan Dikkat ettim.
Yani Elimizdeki Motor 149cc ve 8.9 Beygir gucunde.
Sitesinde 100 Km de 3.4 Gider denilmiş ki bu iyimser bir rakam yani 3 Lt Yazabilirlerdi.
Ben Şehir içi Kullanıyorum ve trafikte bazen 40-50-60 derken 80 e Kadar Çıkıp Viraj Sollama veya Lambalarda 80 veya 70 km Hızdan Aniden 20 hatta 10 km Kadar Düşüyor Dur Kalk Yapıyorum.
3.4 Lt Bana Göre Normal yani 1 depo 6 Litre ise 170-180 Km Gitse yeterli.
 
Katılım
25 Nis 2011
Mesajlar
71
merhaba arkadaşlar yazlıkta duran ve arada ziyaret ettiğim sevgili ronnyim ile güzel maceralar yaşadım
ufak bir hasarsız atlattığım tehlike dışında sorun yoktu ama bir noktaya dikkat ediniz benimki yolda giderken aniden sinyaller iptal oldu
daha sonra anladım ki direksiyon (gidon) a gelen kabloların soketlerinden biri yerinden çıkmış ve takmak içiv ön panelin
orta kısmındaki farın üst bölümündeki ön paneli sökmek zorunda kaldım ve soketleri sıkıca yerleştirip kablo tutucu ile iyice sıktım
ön paneli sökmek bilmeyenler için (benim gibi) çok zor oldu ama aslında çok basitmiş (tabii 1 saat uğraştıktan sonra) bilenler için 2 dakika
neyse halloldu. bunun dışında benzin göstergesi yarım depodan sonra boşalmış gösteriyor ama ona alıştım. birde cantlara şerit çektim bence iyi durdu. hepinize selamlar.saygılar

http://imageshack.us/photo/my-images/594/sam060724062011.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/215/sam060524062011.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/171/sam060624062011.jpg/
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst