Selam arkadaşlar bende 2007 den itibaren cbf 150 sahibiydim taaki şu ötv indiriminden 1 ay öncesine kadar ben 2007 2008 2009 2010 olmak üzre her sene cbf imi sıfırlamıştım ve bu şıkırdama her motosikletimdede vardı bu cbf 150 nin kronik bir sorunu 2007 30 bin km den sonra aşırı derecede yağ eksiltmeye başlamıştı şıkırtı haddinden fazlaydı sattım 2008 aldım oda aynı çıktı ondada şıkırt vardı onuda sattım 2009 aldım sonuç yine hüsran sattım ve 2010 aldım bu son cbf im dedim ama 1000 km den sonra oda aynı şıkırtıyı başlattı ben manisalıyım ordu aş ye honda servisine gittiğimde bana halim usta tarafından verilen cvp motor ısınınca yapması normal parçalar genleşiyor yağ inceliyor bu sebepten dolayı bu şıkırtıyı yapıyor demişti ısrarla sübap ayarı yap dediğim halde hayır sübap ayarı gerekli değil bu cbf lerin hepsinde bu şıkırtı var normal kafaya takılacak bişey değil diyordu ama gelde takma 4 adet cbf im oldu ve hepsindede aynı sorunu yaşadığım için hepsini satmak zorunda kaldım şuan motosikletim yok YBR 125 ESD almayı düşünüyordum ama geçen manisada cbf 150 nin yeni kasasını gördüm 2011 model sordum arkadaş nakit 3700 tl ye almış tekrar cbf e aşık oldum siyahı çok hoş duruyordu sinyallet şeffaf çok yakışmış tabii extralarda var biliyorsunuz hemen gitiim hondaya varmı elinizde yok dediler sipariş alıyoruz dediler 3700 tl olur peşin dediler hergün formu takip ediyorum ama bu şıkırtı sorunu halaa giderilmemiş 2011 modellerdede var bence ustanın dediği gibi değil yani büyütülecek bir sorun özellikle sıcak havalarda o şıkırtı adamı delirtiyor yeni alan arkadaşlar ilerleyen günlerde bu sorunla karşılaştıklarında beni daha iyi anlayacaklar şuan nakit param var gönlüm cbf 150 den yana ama sadece o şıkırtıdan dolayı tereddütteyim 45 bin km ye kadar ybr 125 kullandım hiç sorun yaşamadım ne şıkırtı nede başka bir sorun 4 senelik cbf tecrübeme dayanarak söylüyorum cbf150 ybr 125 ten konfor ve uzun yol açısından çok çok daha üstün bir motosiklet daha seri daha atak daha güçlü kullanımıda bir okadar zevkli ben hergün 30 km yol yapıcam diğer eski cbf lerimlede hergün 30 35 km yol yapıyordum birkez olsun sorun yaşamadım ama bu şıkırtıdan ötürü çok geriliyordum ve bir çözüm bulamıyorları şimdi karar aşamasındayım ybr yada cbf ama cbf aklımdan çıkmıyor ybr çok dayanıklı ve sorunsuz bir makine cbf çok nazlı zincir uzar yağ yakar şıkırtı yapar bu sorunların hiç biri ybr de yok tekrar hayal kırıklığına uğramak istemiyorum derken dün arkadaşım sıfır YBR 125 ESD le geldi yanıma al bakalım dene nasıl dedi ama hiç zevk alamadım cbf gibi seri atak değil ve cbf den sonra bisiklet havası verdi bana hiç hoşuma gitmedi ama şöyle birşey var ybr sorunsuz bir makine ama cbf kadar rahat ve seri atak değil ben her ikisinlede uzun yol yaptım ybr ile
3 kez dinlendiğim yolda cbf ile 1 kez bile dinlenmeden gideceğim yere ulaştım çok kararsızım konfora rahata düşkün biriyim ben sorun yaşamak istemiyorum dersem ybr yok konfor olsun o şıkırtıya razıyım dersem cbf ama bir süre daha takip edicem formu bakalım bu şıkırtı tüm 2011 modellerde patlak verecekmi sizinde düşüncelerinizi bekliyorum herkeze hayırlı günler hayırlı formlar arkadaşlar CAKAL45 realden görüşelim arkadaşım
Bende 2009 model kullandım, elimizde iki tane de 2009 model halen var biri kardeşimde biri akrabamda olmak üzere. Ama inan yeni kaslardaki motor ısınıca aşırı şıkırdama daha yüksek seviyede, ben bu rahatsız edici şıkırdama için iki gün önce motorumu servise götürmüştüm. Usta sözde bana bi sübap ayarı yaptı, motor gram şıkırdamıyor ısınınca dahi. Ama eve geldim. ertesi gün motor çalışmıyor, rölanti düşük, rölantiyi açıyorum, motor çalışıyor her şey normal, 15-20 dk yol yapıyorum, bu seferde rölanti 3000-4000 seviyelerine çıkmış, haydaa. Yolda sağa çekip tekrar rölantiyi kısıyorum. Motor kamyon gibi oldu. Gazı bırakıyorum, önceden hemen rölanti devrine inen motor şimdi rölanti devrine 2-3 sn daha geç iniyordu. Ustam sağolsun sübapları fazla sıkmış, motor soğukken sıkı olan sübaplar nedeniyle rölantiyi yükseltme ihtiyacı olmadan çalışmıyor, motor ısınıcada rölanti birden sıkı sübapların genleşerek açılmasıyla 3000-4000 d. dk. seviyelerine kadar yükseliyordu. Ama çok ilginç gram sübap sesi yoktu motorda. Servis bana 80 km, tekrar gittim söylene söylene. Ustam böyle böyle dedim. Sübap sesi hiç yok ama motor rölanti tutmuyor. Motorun huyu suyu değişti. Isınınca kompresyon zayıfladı. Standart bi şekilde bi sübap ayarı yap, veya eski haline geri getir dedim. Usta demezmi, kendini haklı çıkaracak ya sözde, (Sen sibop sesi var dedin, sesi kesmemi istedin, bak sesi kestim ne oldu) Mübarek usta, sen bana desene madem, ısınınca bu aşırı da olsa çıkan ses normal diye, çok sıkarsak sübapları böyle olur, şöyle olur diye. Hiç müdahale etme ve beni geri gönder, dimi yani. İtiraz mı edicem yani. Motorda bişey yok de. Ama nerdee.. Bide servis bana 75 km uzaklıkta, buda işin öbür boyutu.
Dolayısıyla, kesinlikle soğukken ve ilk çalıştırmada sübap sesi yani şıkırdama yoksa, ısınınca artan rahatsız eden şıkırdama var diye sübap ayarınızı elletmeyin, gayet normalmiş. Ama bence gerçekten eski kasalardan çok şıkırdıyor. Kardeşimle beraber falan gezerken bazen karşılaştırıyorum. 2009 larda ben bı şıkırtıyı kaskın içinde falan duymuyordum. Şimdi gerçekten şıkı şıkı geziyoruruz. Ama normal miş, yapacak bi şey yok.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:20 ----------
ustam selamlar öncelikle.. bende motorumu çok şükür teslim aldım. şu anda 500 kusur km'de.. her şey güzelde motor çabuk ısınıyor vede ısındığında motordan zırıldı-şıkırtı sesi beni gerçekten rahatsız ediyor. Birde 10-50 tam sentetik yağ demişsin.. benim bulunduğum bölge yazları aşırı sıcak oluyor (denizli) banada bu yağı tavsiye eder misin? bakıma yaklaşık 500 km var.. en yakın servis de 143 km...

bende yağı değiştirmeyi düşünüyorum AMA 1000 km bakımında servise götüreceğim yine motoru.
aynı sorun bendede var yani
Slm, yukarıdaki mesajımda bahsettiğim gibi, motora yaptırdığım sübap ayarının devamında farklı bi olumsuzluk yaşadım. Dolaysıyla 2011 modellerde bu aşırı sübap sesi bi nevi kader, yapacak bişey yok, belki bulunulan iklim sıcaklığına uygun vizkozitede önemli olan sıcak bölgeler için yeteri kadar kalın vizkozite değerinde, ince olmayan ve kaliteli, tam sentetik bi yağ tercih ederek, belki biraz sesi azaltırsın ama lanet ses eski kasalardan daha fazla, km yaptıkça nasıl değişir bilemiyorum. Sen Denizli ikliminde 10-50 veya 15-50 tam sentetik kaliteli bi motosiklet yağını 4 mevsim gönül rahatlığı ile kullanabilirsin. Marka dandik olmadıktan sonra problem olmaz. Shell, mobil, castrol vb.. motorumuzun ihtiyacını fazlasıyla karşılayabiliyor.