Kanuni Puma 150 C ve Seyhan 150 C ( uzun yol 2 kişi )

Katılım
29 May 2011
Mesajlar
47
Soru şu : uzun yol için hangisi ideal , ve uzun sure kullanım

Seyhan : 2540 TL

Puma : 3115 TL

özellikler aynı geldi hatta seyhan daha saglam geldi ama hangısı ?








Puma 150
Teknik Özellik Değer
Garanti 2 Yıl
Motor Tipi Tek Silindir 4 Zamanlı
Motor Hacmi 147 cm3
Motor Çapı 57x57.8 mm
Motor Sıkıştırma 10,5:1
Motor Soğutma Hava soğutmalı
Maksimum Güç 11.56 HP/8500 d/d dev/dk
Aktarma Zincir
Şanzıman 5 Vites
Ateşleme CDI
Çalıştırma Elektrik / Pedal
Uzunluk 2000
Genişlik 750
Yükseklik 1110
Aks Arası 1300
Sele Yüksekliği 780
Ağırlık 122 kg
Depo 14 litre
Ortalama Yakıt Tüketimi 3,05 lt / 100 km
Ön Süspansiyon Teleskopik
Arka Süspansiyon Helezonik yaylı
Ön Fren Disk
Arka Fren Tambur
Ön Lastik 2.75 - 18 TUBE
Arka Lastik 3.25 - 18 TUBE



Seyhan 150c
Teknik Özellik Değer
Garanti 2 Yıl
Motor Tipi Tek Silindir 4 Zamanlı
Motor Hacmi 149,4 cm3
Motor Çapı 62 x 49.5 mm
Motor Sıkıştırma 9,2:1
Motor Soğutma Hava soğutmalı
Maksimum Güç 11.9 HP/9000 d/d dev/dk
Aktarma Zincir
Şanzıman 5 Vites
Ateşleme CDI
Çalıştırma Elektrik ve Pedal
Uzunluk 2100
Genişlik 820
Yükseklik 1350
Aks Arası 1400
Sele Yüksekliği 740
Ağırlık 120 kg
Depo 12.5 Litre
Ortalama Yakıt Tüketimi 3,15 lt / 100 km
Ön Süspansiyon Teleskopik
Arka Süspansiyon Hidrolik çift amortisör
Ön Fren Disk
Arka Fren Tambur
Ön Lastik 3.25 - 18 TUBELESS
Arka Lastik 110 / 90 - 16 TUBELESS

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:33 ----------

2 sinden birini alıcam :)
 
Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
1,148
arkadaşım puma daha iyi görünüyor bence onu al ama sen bılırısn tabi
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
Yeni piyasaya çıkan bütün motorları bayilerden rica ederek deneme imkanımız oluyor size kendi görüşümü yazıyorum puma kanuni seyhan 150 nin yanında fazla şansı olan bir motor değil. Sebebine gelince kanuni kullananlar özellikle seyhan 150 lere binenler iyi bilir ki bu motor kolay kolay adamı yolda bırakmaz yakıtı azdır çekişi güzeldir. parçaları bol ve ucuzdur. Yine puma demişken kral kaptan 150 diye bir motor vardı aynı bayide onuda sürdüm baktım kalitesi iyi ancak sırf servisleri zengin etmek adına dışarıdan tek parça alıpta takabilinecek bir motor değil. Yani dış görünüş ve pasif bir motor binicisinin " çok iyi motor " demesine aldırış etme . yine de karar senin hangisini alırsan al kazasız belasız binmek nasip olsun.
 
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
47
üstat simdi arasında 600 tl gibi bi fark var motor hacimleri aynı seyhan sürdüm ben titreşim vardı ve cok azdı oda 120 km hızdayken

simdi puma alsam hem 600 tl daha pahalı hem parca sıkıntısı masraf vs ..
simdi pumayı alsam rodaj bıttı benım bı yolculuk planım var ve sadece gidiş tahmini : 1100 km edıcek bide dönüşü var 2200 km fln , simdi seyhana guvenırım yolda bırakmadan goturup getirir ,ama puma ?

bide puma dan cok kısı sıkayetcı bellı bı km den sonra cok bagırıyormuş ama gitmiyormuş ... :)

seyhan 100 km hızda titremeden yol alırmı ?
tek yada 2 kişi ?
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
Yeni piyasaya çıkan bütün motorları bayilerden rica ederek deneme imkanımız oluyor size kendi görüşümü yazıyorum puma kanuni seyhan 150 nin yanında fazla şansı olan bir motor değil. Sebebine gelince kanuni kullananlar özellikle seyhan 150 lere binenler iyi bilir ki bu motor kolay kolay adamı yolda bırakmaz yakıtı azdır çekişi güzeldir. parçaları bol ve ucuzdur. Yine puma demişken kral kaptan 150 diye bir motor vardı aynı bayide onuda sürdüm baktım kalitesi iyi ancak sırf servisleri zengin etmek adına dışarıdan tek parça alıpta takabilinecek bir motor değil. Yani dış görünüş ve pasif bir motor binicisinin " çok iyi motor " demesine aldırış etme . yine de karar senin hangisini alırsan al kazasız belasız binmek nasip olsun.

"şansı olan bir motor değildir"den sonrasını okumadım. Ben de Seyhan 150 alacaktım ve vazgeçtim. Sebep: Seyhan 150 kadar titreşim olan bir motor yok!!! uzun yolda hiç çekilmez. Sadece deneyerek nasıl motor olduklarını anlayabilirsiniz.
Daha bugün windy S 125 ile hiç durmadan 260 km yol yaptım, o kadar yolun son km'lerinde bile 125km/h yi net görebiliyordum. bu da bir seçenek olabilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
"şansı olan bir motor değildir"den sonrasını okumadım. Ben de Seyhan 150 alacaktım ve vazgeçtim. Sebep: Seyhan 150 kadar titreşim olan bir motor yok!!! uzun yolda hiç çekilmez. Sadece deneyerek nasıl motor olduklarını anlayabilirsiniz.
Daha bugün windy S 125 ile hiç durmadan 260 km yol yaptım, o kadar yolun son km'lerinde bile 125km/h yi net görebiliyordum. bu da bir seçenek olabilir.

bu sefer nereye gittin abi 260 km :D
 
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
47
az once pumanın gercek ozellıklerını ureten fırmadan baktım

Jianshe JS150-3, 150CC motorcycle

Engine Type: One cylinder, 4 stroke, air-cooled
Bore× Stroke(mm): 57× 57.8
Piston Displacement(ml): 147
Compression Ratio: 10.5: 1
Maximum Power(kw/rpm): 8.2/7500
Maximum Torque(N. M/rpm): 11.2/6500
Transmission: 1-N-2-3-4-5
Ignition Type: CDI
Starter System: : Electric/Kick
Drive system: Chain
L× W× H(mm): 2000× 790× 1110
Wheel base(mm): 1290
Ground Clearance(mm): 160
Dry weight(kg): 132
Brake(front/rear): Disk/Drum
Front Tyre Size: 2.75-18P/225Kpa
Rear Tyre Size: 3.25-18P /225Kpa
Fuel tank capacity(L)14
Max. Load Capacity(kg): 150
Max. Speed(km/h): 90
Container Capacity: 96 units/40HQ
Color available: Red: A 38 Black: B07 Blue: E37 Sliver: H33

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:52 ----------

bu sefer nereye gittin abi 260 km :D

üstat seyhan kullandınmı ? titreşimi sadece duyum olarak bılıyoruz gercekten kullanan arkadaslarım var ve memnunlar ama pumada gozume cok buyuk gorundu ama daha yenı iyimi kotumu belirsiz

bide seyhanda 100 km hızla yolda titreşim yaparmı
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
seyhan yuz ellı kullanan bırı olarak derımkı her yanın tıtrer avatarımdakı motor ama saglamlıgı saglamdır bangır bangır tıtrer zangır zangır gıder...
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
Bende başlığı görünce sandımki seyhan ve pumayla ikişer kişi uzun yol yapmış paylaşıyolar :) seyhan 150 c ile kısa bi süre kuryede çalıştım günlük 150-200 km yol yaptım uzun yolda vibrasyon fazla 50 km nin sonunda totoşu hissetmiyosun yani o derece :p fakat yakıtı ve gücü ideal pumayı bilmem? ama şahsi yorumum çokta farklı değildir sonuçta ikiside vatandaş :) ha ali mehmet ha mehmet ali yani:wiinkk:
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
3350 pumaya verilmez hatta çinliye verilmez verenler vardır onlar da kendisi bilir bu puma 2700 falan olsa alınabilir fakat şu an ki piyasa fiyatı çok abartılı:farao:
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
artık şunu anlamış olmalısın burda herkes farklı görüşlerde olduğundan seninde karar vermen biraz zor gözüküyor. Gider bayiden motoru görürsün ordan servise gider aküsü hazırlanır kontrol edilir alır gidersin. bugün titreşim olmayan motor 150 cc grubunda yok. ama kendi uğraşlarımla seyhan 150 yi titreşimden arındırdım bu sana bağlı. yoksa adam edildikten sonra puma=seyhan benim gözümde. ama hangisi daha akıllıca dersen seyhan 150.
 
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
47
seyhanı alıcam anlaşılan :) klasik model tam bana gore :)

titreşime elbet çare bulunur nede olsa 2011 model var dımı seyhan ?_ cunku stokta kalan eski modellerı satmaya calısır cogu satıcı
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
iki motorum da sahibi değilim fakat gördüm, kullandım Seçim senin. Seyhanın ön maşa açısı(tam adını bilmiyorum) çok dik. Ön tekerleğe fazla yük binmi ve arkadaş 120km/h ile gözümün önünde ön tekerleğin yalpalamasindan dolayı neredeyse düşüyordu. Dediğim gibi git seyhanı kullan! sonra da pumayi sadece çalıştır, sesini dinle titreşimine bak tabi hissedebilirsen:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:38 ----------

artık şunu anlamış olmalısın burda herkes farklı görüşlerde olduğundan seninde karar vermen biraz zor gözüküyor. Gider bayiden motoru görürsün ordan servise gider aküsü hazırlanır kontrol edilir alır gidersin. bugün titreşim olmayan motor 150 cc grubunda yok. ama kendi uğraşlarımla seyhan 150 yi titreşimden arındırdım bu sana bağlı. yoksa adam edildikten sonra puma=seyhan benim gözümde. ama hangisi daha akıllıca dersen seyhan 150.

Genel olarak görüşlerinize katılıyorum. Bilgili olduğunuz aşikar fakat üstten eksantrikli balansörlu bir motorla diğerini nasıl eşittir dediniz gerçekten anlayamıyorum.
Şu konu bir gerçek: çinli bile olsa 2010 üzeri yeni modellerde titreşim, motor ömrü iyileştirilmiş durumda. Beğenmezsiniz ama mesela Fat280 in kullandığı salcano wolfun da motor aksamı çok kaliteli.
 
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
47
aradaki 600 tl miktar cok fazla aynı motor hacmi ve puma kullanıcıları 100 basıyor bazıları 130 gormus ama bazıları 80 den yukarı cıkmamıs ses gelıyor motor bagırıyora ma gitmiyormuş cok konu okudum
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
ben motoru ilk aldığımda 95 100 yapıyordu kafayı yiyecektim. Herkez 120 130dan bahsediyordu. 8-9000km den sonra motor kendine geldi. Ben bile inanamadım:) puma nın da henüz o kadar kullanıcısı yok hatta dediğim km lere gelen hiç yok. Hatta çoğu bayide motor bile yok.
 
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
47
ama titreşim olayı duzeltılmıstır bence 2011 modelde

sizin gorusunuz ?

seyhan ıcın ?
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
kararını etkilemem istemem ama sırf senin için muratbag kardeşimin yazısı üzerine puma denemesi yaptım eğer seyhanı o motor yolda yesin bende bu işi bırakırım. nerden bakarsam bakayım seyhan artı bir motor, titreşim olayı içinde çözüm var yüzde 80 vibrasyonu alırsın ama almayacağın motor için de seni yönlerdirmeyeyim.pumada karar kılmışsın.eski bir seyhan 150 kullanıcı olduğum için değil pumanın bana göre görüntüsü var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst