Kanuni Puma 150 C ve Seyhan 150 C ( uzun yol 2 kişi )

Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
351
Bende bir seneyi aşkın bir zamandır Seyhan kullanıyorum. Motoru almadan önce, bir çok kişi alma başın belaya girer sakın alma v.s yorum yaptı, belli ölçülerde belki haklılar. Çünkü motorun bazı kronik sorunları var; mesela "arka dişli saplama kesme hastalığı." Yeni modellerde bir çözüm getirebildiler mi bilmiyorum ama, gerçekten sinir bozucu bir durum. Rastladığım tüm seyhanlarda aynı sorunu yaşadıklarını söylüyorlar. Ben 2-3 defa değiştirdim. Belki başlangıçta kendi kullanım hatamdan dolayı da o bölge çok arıza vermiş olabilir, vites geçişleri v.s düzgün olmadığı için. Derler ya şeytan kulağına kurşun, 4-5 aydır böyle bir sorunum olmadı:pHa şunu da söyleyeyim, servisin dediğine göre yeni pumalarda bu sorunu halletmişler...

Özet olarak, Pumayı denemedim ama Seyhan kullanım rahatlığı, çekiş, tip, yedek parça, fiyat/performans olarak halen tercih edilebilir bir motor olduğunu düşünüyorum. Motorunuzun bakımlarını yaptırırsanız, hor kullanmazsanız ve en önemlisi motorun olumlu yönlerine odaklanırsanız:) sıfırı ile 4-5 sene kardeş kardeş geçinir gidersiniz...
 
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
47
kanuni puma hakkında bazı seyler okudum titreşim yokmuş ama şekline hayran oldum dıyelım :) yaş zaten 22 :)
 
Katılım
11 May 2006
Mesajlar
679
halen öneri beklıyorum

arkadaş saen öneriye doymuyosunki takmışsın seyhana motor zannediyosun seyhan150yi iki kişi uzun yol alakası yok ikinci el adam gibi bi makina al sıfırına para verilmez o motorların1 sene sonra yarı fiyata satarsın satmak istesen bu saatten sonra sıfır seyhan150 ALMA
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
Puma alırsan şu(benim motorumda da olan) eski sisteme bulaşmamış olursun.
productimage-picture-subap-sisi-takim-n198-200cc-cg-serisi92129_t_w300_h200.jpg

Pumanın motoru üstten eksantriklidir, pistonun hareketini bu iki çubuktan değil, direkt eksantrik zincirinden alır ki bence çok daha sağlıklı bir çalışma şeklidir...

image024.jpg


image026.jpg

(yanlışım varsa düzeltin)
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
Doğrudur acil112 ybr de egzantirik zinciri kullanır ve bu yüzden ömürlüdür ve kolay kolay subab ayarı istemez.İttiricili motorlarda sorun var gördüğüm kadarı ile.
 
Katılım
16 Nis 2003
Mesajlar
1,149
Çok basit bir soru sorucam.

Titreşimi olan, yani balansörü(krank dengeleyicisi) olmayan motorda titreşimi nasıl yok ederiz?
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
ön dişliyi büyütme gibi saçma bir uygulamadan bahsediliyor. Motorun şasiye kadar sökülüp sıkı(!) bir biçimde toplanmasıyla giderildiğini söyleyenler var. Fakat ne olursa olsun titreşimli bir motorun titreşimini azaltamazsınız ancak titreşimi hissettirmeyecek önlemler alabilirsiniz.
 
Katılım
16 Nis 2003
Mesajlar
1,149
üstad sen uzun yol yapıcam diyosun neden su soğutmalı bişey düşünmüyosun?


Yanlış.

Uzun yol su soğutmalı motorla yapılır diye bir kaide yok.Hatta tam tersine uzun yolda hava soğutmalı motor daha avantajlıdır.Neden:

Adı üzerinde uzun yol.Sürekli gidiyorsun, hareket halindesin.Hareket ettiğin sürece silindirin soğutma kanallarından geçen hava silindirin ürettiği sıcaklığı alıp götürür.Çölde dahi hava soğutmalı motorlar rahatlıkla kullanılır.Bakınız dünya turu atan bmw'ler. Bize ne bmw den diyen için, dünya turu atan ybr ler.

Su soğutmalı motorla sorun yaşama ihtimali daha fazla.Soğutma sistemi, su pompası, radyatör ve borular olarak kabaca 3 kısımda toplanabilecek bölümden oluşuyor.Arada müşir, termostat falan da cabası.Sistem durursa motor biter.Hareket etmek motoru soğutmaz.Sistemin durması için bir sürü sebep var.Mesela su pompası arıza yapabilir.Nasıl mı? Radyatöre yabancı cisim girer yada geçmiş yıllarda antifiriz kullanılmadığı için radyatör içinde oluşan paslar yerinden kopup gelir su pompası pervanesini sıkıştırır.pervane kırılır.Su devirdaimi duru.Bi bakmışsın hareret tepede.Ondan sonra işin yoksa silindir kapak contası değiştir.

Bir diğer ihtimal suyun eksik olması hatta hiç olmaması! Su olmazsa ısı ölçer temas edecek bir şey olmadığı için harareti ölçemez."Oh ne güzel serin serin gidiyoruz" derken sağından solundan yağ fişkıran motorla başbaşa kalırsın.

Su soğutmalı sistem kötüdür demiyorum ama uzun yolda genel kural "basit olan iyidir".Bakımları yapılan ve bilinçli kullanıcı elinde olan sıvı soğutmalı motorlar da gayet güvenilirdir.
 
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
47
şimdi kuzenımle pumayı gormeye gıdıcez :)
beğenırse ben alınca 1 hafta denıcek o da alıcak ,

birisi demiş 2. el su sogutmalı bı tane al diye :( ben 2. el asla kullanmam :( yarısından cogu sorunlu oluyor 0 olsun saglam olsun


sımdı bu pumayla ben 590 km gıdıcem 590 km gelıcem titreşim yok dıyorlar o motorda

belkı kafam eser bu yol 2 katına cıkar mola vererek 300 km de 20 dk mola verırım :)

ama sıze gore bu puma ne kadar sure bana dayanır max yapacahım hız 100 km/s ustune cıkmam zaten bide yolculugu gece dusunuyorum :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:33 ----------

uzun yolculuk için ehlıyet alıyorum B sınıfı vardı A2 ye dun yazıldım

bana cıkıcak masraflar

3115 ( puma ) + 400 ( ehliyet ) + 200 ( plaka ruhsat sigorta ) > 3715 TL
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
acil112 kardeşim senin gönderdiğin tabloyu çoğu motorcu bile anlat desen anlatamaz ama çizimi olunca herkes kavrayabiliyor.şimdi bu seyhan-puma arası karar verecek kardeşimiz şunu aklından çıkarmasın motorlardaki arızaların bir kısmı motordan bir kısmı kullanıcıdandır eğer siz kendinizi bu hususta yetiştirmezseniz en kalileti motorla ilk 100 km de yolda kalırsın.sana motor tavsiyesi yaparız onu bunu al şunualma deriz ama sen kendini geliştircikce bu soruların cevabını kendinde bulacaksın.2 motor arasındaki kalite ve kullanırlık ölçüsünü göreceksin.hepinize iyi haftasonları.
 
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
47
şöyle deyim , herkes nasıl kullanıldıgını goster ben pratik yaparak kullanırım der, kimine ise sadece bilgi yeterlidir kullanmak icin :)

2. şıktaki benim , tecrübemde var elbette :)


şimdi bu puma 3115 tl bunu alıcam ehlıyet olarak B vardı A2 ye basvurdum temmuz 2 de sınava giricem geçicem :)


ama sorun sımdı surda ; ben zaten bu motorda ilk 1500 km de tam ogrenırım tamir vs vs de babam eski motorcu o ogretır, kanunilere cogu kısı cınlı motor alınmaz vs vs demiş , ama kımıside harbi guzel dıyor edirne bolgesınde 3-5 kısıde yamaha honda var ama 200 -300 kısıde kanuni mondial vs vs var :))
ve hepsıde memnun

bu puma yenı model cıkmıs daha 2011 kullanıcısı cok az ama motoru gordugumde cok ama cok hosuma gıttı, bi yerden nakıt gelıcek geldıgı an gidip motoru alıcam ve ogrenıcem tamamıyla herseyını paramı ıvır zıvıra arcıcagıma motor alayım dedim bakalm bu ısın sonu nolucak :)(
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
5
Beyler bu isler paraya bakiyor inanin tartistiginiz konular bos parasi olan japon aliyor bu malesef dogrudur unutmayin savasta en onemli silah insanidir yuzelli cc seyhan veyapuma farketmez onemli olan kurallara uygun kullanmak, habide bu motorlarlarin max surati 90 km unutmayin kullanma kitaplarini okuyalim lutfen kazasiz belasiz surusler :)
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
125 cc bir motosiklet ile 100 km/s hız üstünü göremeyen bi benim sanırım.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
864
horrtt :)kim laf ediyo len motoruma,canavar gibi gidiyo ne titreşimi :cherry: yollarda kalan o kadar övülen motor görüyorumki,o rahatsız oldukları titreşim bana masaj geliyor yeminle:cherry:
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Kimse yazmamış, Yamaha sr150 motoru var Kanuni Puma R6'da, hem Jianshe Yamaha üretimi. :) (R6'dır ha yanlış olmasın)

Yalnız yedek parça sitesinde acayip fiyatlar yazmış yine kanuni. Çinli motor be kardeşim, el insaf!
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst