Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Usta sen rodajda değilmisin neden zorladın bukadar:silent:

Merak ettim :) Boştayken çok kısa bir süre gaz verdim hemen bıraktım. Bu devri yarım saniye bile görmedi. Aslında hep 15-50 yağı koyduktan sonra deniyim. 200-300 km daha geçsin diyodum ama dayanamadım işte :) Bende hiç bi devirde bi zırıltı veya titreşim yok. Bide motor bloğundaki siyah lastikler varya, biri düşmüş o lastiklerin. Servise yolum düşerse sorucam. Pek yolum düşecek gibide değil ama.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
105
Yeni modellerin 9000 devrin üzerine çıkabilmesi devir kesicinin olmamasından dolayı olabilir.

Kesici olmadığı için 11 bin devir gösteren panel 2011 modellere uygun olabilir.Ben 2009 model kullandığım için aslında onlara 11bin devir çok fazla diye düşündüm ama tabi model belirtmeyince karışıklık oldu :)
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Merak ettim :) Boştayken çok kısa bir süre gaz verdim hemen bıraktım. Bu devri yarım saniye bile görmedi. Aslında hep 15-50 yağı koyduktan sonra deniyim. 200-300 km daha geçsin diyodum ama dayanamadım işte :) Bende hiç bi devirde bi zırıltı veya titreşim yok. Bide motor bloğundaki siyah lastikler varya, biri düşmüş o lastiklerin. Servise yolum düşerse sorucam. Pek yolum düşecek gibide değil ama.

Bende tam 4800 5000 devirde bi titreşim başlıyor, pegler ve gidonda hissediliyor 5500 dedimi kesiyor anlamadım gitti egzostla alakalı bir durum ybr esd de aynı durum var haftaya 15/50 mobil tam sentetik yağ alıcam 1000gr koyucam 1200 gr koyunca fazla geliyor sonra debriyaj bağlantı noktasından yukarı yağ atıyor bu durum başıma geldi max 1000gr kullanıcı klavuzu ne diyorsa onu yapmak gerek belki motor dağıtmadan sonra 1200 1300 gerekebilir ama hiçbir servisin motor yağ eksiltiyor diye 1200gr yağ koymasını anlamıyorum...
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Orjinal gösterge olduğunu biliyorum fakat sizinde dediğiniz gibi farklı bir üretim söz konusu.Öyle olmasa türkiyeye gelen cbf150 lerdede 11 bin devir olur fakat 9 bin var.Ya yeni gelen kasalardaki devir göstergeleri yetersiz motor 9binden yukarı çıkıyor (ki zorlayan arkadaşların dediğine göre öyle) yada bu ilandaki gösterge özel üretim olanlarda geçerli bizimkine uymuyor.Neticede birisinden birisi doğru ya yeni kasada ya bu ilandaki panelde birinde bir yanlışlık var ama hangisinde :queen:


Ekleme : kafa karıştıran kısım honda yetkili servisine gidip bu ilandaki devir göstergeli paneli zamanında istediğinizde getirtemiyorlardı.Kişisel çabalarla yurt dışından sipariş vererek getirtebiliyordunuz.Normal birşey olsa honda yetkili serviside getirtirdi.

iyi de honda izmitteki fabrikadan ne isterseniz isteyin liste dışında bir şey getirtemezsiniz ki, hele ki bu elektronik sınıfına girecek bir şey ise. Gidin yurt dışındaki motosikletlerde olan ama bizimkinde olmayan bir parça isteyin. Bir de farkettiyseniz 11 yazısı biraz daha aşağıda, yani 12-13 yazısı da gelir aynı oranda ama gelmesi o devirlere çıktığını göstermez. Yani şöyle bişey çinde yada hindistanda satılan cbf 150 gidonu farklı iki parça sportif duruyor. Hadi isteyin bakalım getirtebilecekler mi, haliyle kendi imkanlarımızla getirtiyoruz.

Misal 200 km/h ekleseler değişen bir şey olacak mı ? motosikletin hızında ya da hız göstergesinde. (Kaldı ki sapma her zaman oluyor, gps te 75 gösterirken eskisinde de yenisinde de 80 civarı gösterebiliyor.
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
105
iyi de honda izmitteki fabrikadan ne isterseniz isteyin liste dışında bir şey getirtemezsiniz ki, hele ki bu elektronik sınıfına girecek bir şey ise. Gidin yurt dışındaki motosikletlerde olan ama bizimkinde olmayan bir parça isteyin. Bir de farkettiyseniz 11 yazısı biraz daha aşağıda, yani 12-13 yazısı da gelir aynı oranda ama gelmesi o devirlere çıktığını göstermez. Yani şöyle bişey çinde yada hindistanda satılan cbf 150 gidonu farklı iki parça sportif duruyor. Hadi isteyin bakalım getirtebilecekler mi, haliyle kendi imkanlarımızla getirtiyoruz.

Misal 200 km/h ekleseler değişen bir şey olacak mı ? motosikletin hızında ya da hız göstergesinde. (Kaldı ki sapma her zaman oluyor, gps te 75 gösterirken eskisinde de yenisinde de 80 civarı gösterebiliyor.

Yok o sorun değil istediği kadar yazsın isterse 20bin devir yazsın ben videoda sanki 6 bin devire göre makine çok bağırıyor gibi geldiği için acaba gösterge düzgün göstermiyormu diye konuya girdim.Birde mademki bu göstergede cbf150 için ozaman türkiyedekiler niye 9bin deviri gösteriyor diye merak ettim.Neticede o da orjinal bu da orjinal.Ha keyifleri istemiştir yapmışlardır ona birşey diyemem ama 11 bin devir çevirebilen makinenin göstergesini 9bine düşürmek pek akıllı işi gibi gelmedi bana.Dediğin gibi fazladan yazı bile eklerlerken niye honda devir yazısını az yazmak gibi birşey yapma ihtiyacı duymuş onuda anlayamadım.Hem fazla devir yapsın diye devir kesiciyi iptal ediyorsun hemde devir göstergesinden devir siliyorsun bu ne çelişkidir ?
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Yok o sorun değil istediği kadar yazsın isterse 20bin devir yazsın ben videoda sanki 6 bin devire göre makine çok bağırıyor gibi geldiği için acaba gösterge düzgün göstermiyormu diye konuya girdim.Birde mademki bu göstergede cbf150 için ozaman türkiyedekiler niye 9bin deviri gösteriyor diye merak ettim.Neticede o da orjinal bu da orjinal.Ha keyifleri istemiştir yapmışlardır ona birşey diyemem ama 11 bin devir çevirebilen makinenin göstergesini 9bine düşürmek pek akıllı işi gibi gelmedi bana.Dediğin gibi fazladan yazı bile eklerlerken niye honda devir yazısını az yazmak gibi birşey yapma ihtiyacı duymuş onuda anlayamadım.Hem fazla devir yapsın diye devir kesiciyi iptal ediyorsun hemde devir göstergesinden devir siliyorsun bu ne çelişkidir ?

şöyle bir şey olabilir, psikolojik olarak insanlar o devirlere çok çıkmasınlar diyedir, dolayısıyla motoru zorlamasınlar diyedir. Dediğim gibi zaten bize gelen vites göstergesiz orjinal göstergeler isteğe göre yapılmış olabilir.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
Kanka aynen:pr:seni temin ederim bu olayla karşılaşacaksın ybr deki 5000 deki anlık zırıltı olayı bundada var 4500 gibi bir zırıltı geliyor alttan eksozttan 5000d/dk dada bi titreşim hava sıkışması gibi hissediyorsun ilk cbf im olsa neyse 2 inci olunca gözlemlerin daha farklı oluyor ama cbf alınır kanka ybr den güç ve tork olarak daha iyi devirlenmesi harika ben motoru yatırdığım için cbf imle küsüz şu ara :salut: ama yan grenaj ve manet ve gidon değişince bi problemim kalmayacak sonuçta duruduğu yerde yattı bişiyi yok ben sadece kendimi tatmin etmek adına değiştiricem kanka:cat::cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:00 ----------



Ethem aynı şeyleri dşünüyoruz usta bende senin kadar titizim biliyosun benim motor geçen günü duruduğu yerde yan ayak yeni yapılan asfalta gömülüp sola yattı ön sol grenaj çatladı üst noktadan, manet ve ve gidon hafif bir şekilde yamuldu, arka kuyruk grenajı ve sinyallerde hafif çizikler var sorun etmiyorum şu anda 120 km de :pr: 2011 lerde ön cam ve egzosttada zırıltı var.... bakalım toplayayım bende bir sentetik 15/50 değişimi yapıcam....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:06 ----------



Usta sen rodajda değilmisin neden zorladın bukadar:silent:

bendede su on cam zırıltısı 150km redir var egzostan bi sorun gelmiyor suan için ama cam benim moralimi bozmaya sinirlenmeme yetiyor bunu serviste haledebilirlermi neden zırıldıyor kalkışlarda oluyor 1.viteste giderken genelde oluyor
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
105
Devir kesiciyi çıkardıktan sonra zorlayan yine zorlayacaktır gerçi ama yapacak bişey yok artık,gerçi devri vites göstergesini fazla kullanan birisi değilim ama yinede dikkatimi çekti :)

Birde bu yeni kasalardaki far olayını düşünüyorum farda ekstra bir işlem varmı yani bir değişiklik varmı yoksa sadece yine aynı sistem farı direk aküyemi bağlamışlar?Daha düzgün sormak gerekirse :p benim 2009 modelin farkları direk aküye bağlatsam aynı verimi alabilirmiyim aydınlatma konusunda yoksa daha güçlü bir far mı takılmış.
 
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
107
vites olayı kötü olmuş sorun teşkil edermi acaba ben alıştım cub kullanmaya

ah bende o cup dan kulalnıyorum gözü kör olsun onun cbf hedefim ama vites gösterge si sorun olurmu dedim . arkadaşlar rahatlattılar ben de şimdi cup ın viteste göstergelerine bakmıyorum alışmak için sanrım kıvırabilirim bu vites işini
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
ah bende o cup dan kulalnıyorum gözü kör olsun onun cbf hedefim ama vites gösterge si sorun olurmu dedim . arkadaşlar rahatlattılar ben de şimdi cup ın viteste göstergelerine bakmıyorum alışmak için sanrım kıvırabilirim bu vites işini

valla usta cup öyle bi motorki köyde katır gbi kullan ama normal şehirde insanı çileden çıkarıyo motor normal trafiğin akışını uymuyo ama 50 cc gibide değil titreşim desen hatsafada...motor kullanıyomusun kullanmıyomusun insanı ikilemde bırakıyor,eğer cuptan sonra cbf alırsan tadından yenmez...:cat:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Benim motor yan sehpadayken güven vermeyecek derecede dik duruyor, hafif sola eğim varsa yan sehpaya alıyorum, ama düz zeminde güven vermediği için kullanamıyorum, bu sehpayı biraz daha eğmenin veya kısaltmanın bi yolu varmdır sizce ? Veya sehpayı mı değiştirsek, eski motorumun yan sehpası gayet iyi idi. Bu öyle çıkmadı.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
bendede su on cam zırıltısı 150km redir var egzostan bi sorun gelmiyor suan için ama cam benim moralimi bozmaya sinirlenmeme yetiyor bunu serviste haledebilirlermi neden zırıldıyor kalkışlarda oluyor 1.viteste giderken genelde oluyor

Ön cam zırıldaması hepsinde olan bir durum, çift taraflı bantla çözülebiliyor ancak zırıltının kaynağını iyi bilmek gerek..camın iç kenarlarına çift taraflı bant yapıştırılarak ses kesilebiliyor..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:25 ----------

Benim motor yan sehpadayken güven vermeyecek derecede dik duruyor, hafif sola eğim varsa yan sehpaya alıyorum, ama düz zeminde güven vermediği için kullanamıyorum, bu sehpayı biraz daha eğmenin veya kısaltmanın bi yolu varmdır sizce ? Veya sehpayı mı değiştirsek, eski motorumun yan sehpası gayet iyi idi. Bu öyle çıkmadı.

Benim ayaklıkta tam tersi baya yatık, zaten motorun yatmasına sebep bu yan ayaklık, söküp atmak gerek bu aksesuarı yan ayaklık kullanmamak gerek......:pr:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
metehan abim eklerim tabi fotoları ama işten fırsat buldukça titizlikle uğraşıyorum.hafta sonuna kadar bitiririm.bu iş ayrı bi sanat daha önce arabama uygulamış olmama rağmen zorlanıyorum, özellikle kıvrımlar çok dikkat ve uygun ısı istiyor.saygılar:cat:

ekle hacı fotoları merak ettim nasıl oldu o ısıl işlem...:p

ben artık foruma yetişemiyorum beyler çok hızlı gidiyor muhabbet...:pale:

Aydoğanın selamı var herkese...bir sıkıntı yokmuş ama vakit darlığından bahsetti...
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
376
Benim motor yan sehpadayken güven vermeyecek derecede dik duruyor, hafif sola eğim varsa yan sehpaya alıyorum, ama düz zeminde güven vermediği için kullanamıyorum, bu sehpayı biraz daha eğmenin veya kısaltmanın bi yolu varmdır sizce ? Veya sehpayı mı değiştirsek, eski motorumun yan sehpası gayet iyi idi. Bu öyle çıkmadı.

ayaklığı söktür, herhangi bir usta oksijen tabancası mı ne, onunla ısıtarak eğer..ben bu şekilde yaptım gayette güzel oluyor..hem eğimi az dersem biraz daha eğme, yada çok eğikse dikme şansında var :cat:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
ekle hacı fotoları merak ettim nasıl oldu o ısıl işlem...:p

ben artık foruma yetişemiyorum beyler çok hızlı gidiyor muhabbet...:pale:

Aydoğanın selamı var herkese...bir sıkıntı yokmuş ama vakit darlığından bahsetti...

a.selam da ne demeye yazmıyomuş adamı harbi merak ettim ne dedi meto?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst