Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Nis 2011
Mesajlar
63
herkese merhaba!
arkadaşlar bugün büyük bir kaza yaptım...ben ana yolda giderken,tali yoldan hiç hızını kesmeden yine tali yoldan devam etmeye çalışan bir beyinsizle kafa kafaya girdik, hızım 40-45 di, araç 70 km hızında vardı yada bana öyle gelmiş olabilir...çok üzgünüm şu an bnm ilk motorum göz bebeğimin önü komple dağıldı,depo eğildi, egzoz bağlantıları, basamaklar hepsi kırıldı gitti...tabii suç bende olmayınca sigorta karşılayacak masrafları fakat bayiiyle konuştum ortalama nedir bunun masrafı diye 1000-1200 tL dedi...lütfen herkes dikkat etsin ana yolda olsanız bile tali yol çıkışlarına çok dikkat edin TR'de motoru tanımayan çok fazla şerefsiz insan var, görse bile durmayanlar var nasıl olsa o durur diye...Allah'tan bende bişey yok çünkü sezdim iyi çarpışacağımızı o yüzden giderken yarım olarak ayağa kalktım, oturmuyodum yani çarpıştığımızda çünkü gidona takılırım o zaman daha kötü olur diye kalktım çok az ayağa, kask olmasaydı yine kötü olurdu sakın kaskınızı takmamazlık yapmayın arkadaşlar, direk arabanın camına vurdu kafam sonra şoför kapısının oraya ayaklarımın üstüne düştüm yani Allah'ım korudu beni arkadaşlar...lütfen dikkat edelim,Allah'ım kazasız belasız bindirsin herkesi... iyi akşamlar...

Uploaded with ImageShack.us

gerçekten çok büyük gçmiş olsn bu durumlarla buralardada çok karşılaşıyoruz motosikletleri hiç umursamıyorlar cana glmemiş önemli olan bu motor yapılır hallolur gerçekten kask şart

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:01 ----------

hayırlı olsun bende aynı aynalarla aldım motoru. koruma demiri ce çanta tasıma demiri ile birlikte...

sizede hedeye olarakmı werdiler yoksa ek ücret aldılarmı? bide çanta demirinin fotosunu eklerseniz bilgilendirici olur..şimdiden tşkkürler:cat:
 
Katılım
26 Ağu 2010
Mesajlar
18
herkese merhaba!
arkadaşlar bugün büyük bir kaza yaptım...ben ana yolda giderken,tali yoldan hiç hızını kesmeden yine tali yoldan devam etmeye çalışan bir beyinsizle kafa kafaya girdik, hızım 40-45 di, araç 70 km hızında vardı yada bana öyle gelmiş olabilir...çok üzgünüm şu an bnm ilk motorum göz bebeğimin önü komple dağıldı,depo eğildi, egzoz bağlantıları, basamaklar hepsi kırıldı gitti...tabii suç bende olmayınca sigorta karşılayacak masrafları fakat bayiiyle konuştum ortalama nedir bunun masrafı diye 1000-1200 tL dedi...lütfen herkes dikkat etsin ana yolda olsanız bile tali yol çıkışlarına çok dikkat edin TR'de motoru tanımayan çok fazla şerefsiz insan var, görse bile durmayanlar var nasıl olsa o durur diye...Allah'tan bende bişey yok çünkü sezdim iyi çarpışacağımızı o yüzden giderken yarım olarak ayağa kalktım, oturmuyodum yani çarpıştığımızda çünkü gidona takılırım o zaman daha kötü olur diye kalktım çok az ayağa, kask olmasaydı yine kötü olurdu sakın kaskınızı takmamazlık yapmayın arkadaşlar, direk arabanın camına vurdu kafam sonra şoför kapısının oraya ayaklarımın üstüne düştüm yani Allah'ım korudu beni arkadaşlar...lütfen dikkat edelim,Allah'ım kazasız belasız bindirsin herkesi... iyi akşamlar...

Uploaded with ImageShack.us

arkadaşım gerçekten çok geçmiş olsun sana birşey olmaması çok sevindirici. allah kimseye kaza bela vermesin sevdiklerimizi üzmesin. allah tüm motorsiklet kullananların yanın da olsun.
 
Katılım
16 Nis 2011
Mesajlar
63
@Bugrahan55, sanirim senin aynalar MH nin aynalari. Ama gayet güzel olmus. Güle güle kullan.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 07:47 ----------

Dün kü subap ayarindan sonraki sonuc: Motor son zamanlarda 110u zor yapiyordu. Rüzgardan saniyordum. Ayar sonrasi rüzgara ragmen 120km/h net. Acaip bi canlilik. Iki kisi rüzgarda 110Km/h. Sabahlari ilk calismada motorun stop etmesi sikintisi ile gitmistim servise. Havalarin soguk olmamasina ragmen jikleyi acmama ragmen motor biraz calisip stop ediyordu. Velhasil egzost subaplarindan biri sikiymis. Usta ayarladi. Hersey dörtdörtlük oldu. Hatta konusmamizda bir süre böyle dene, gel ondan sonra bi ayar yapalim sana oldu. Söyle yapacagiz. Ben uzun yol yaptigim icin subaplari gevsey ayarlayacak. Biraz sikirti yapar ama iyi olur dedi. Tamam dedim. Sonraki konusmamizda garanti süren bitsin sana 200cclik kapak takalim oldu :) Yani garanti bitince motoru modifiye ediyoruz :))) Ustama güvenim git gide artiyor. Ilk baslarda güvenmiyordum ama hakikakkten iyi ustaymis. Bide mondialin servisler anasayfasinda benim ustanin ödül aldigi resmi görünce iyice percinlendi bu güven.
Özetle; havalarin isinmasina ragmen motoru isitmakta zorlaniyorsaniz. Son hiziniz biraz düstü hatta titresim artti diyorsaniz subap ayarlarina baktiriniz. Size sunu net söyliim subap ayarindan sonra motorunuzu bir kez daha begeneceksiniz.
Benim usta subap ayarini yaparken 7mikron bosluk birakiyormus. Bundan sonraki ayarda 12mikron birakicak. Hem havalar isiniyor hemde ben uzun yol yapiyorum.
Herkese hayirli sürüsler.

ati abi evet mh den söküp buna taktırdım ama cidden bnlar daha hoş duruyor ve çok gzl gösteriyor yolu mondialin sitesinden bkınca sizdeki aynadan gözüküyo üstünde ama kitapçıkta farklı anlamadm ben bu mondialn işlerini:)

usta konusunda bnde gerçekten çok pimpirikliyim şuan motor 90 km'ye anca gldi okuldan dolayı fazla binemiyorum genelde 4000-5000 devir arası kullanıyorum sadece bikere zorunlu olarak 6000 devire çıktım..tigerde bu sibob işinden çok çekmiştim şarıl şarıl ötüyodu ayar tutmuodu hiç şimdi mc den hafiften bi şarıltı glio bu normal çlşması mı yoksa siboblarda mı vardır bişe karar veremedim belkide psikolojik olarak böle düşünüyorumdur tigerden dolayı:cherry::cherry:
 
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
164
KARDEŞİM BÜYÜK GEÇMİŞ OLSUN,BUNUN GİBİ ŞEREFSİZ EVLETLARI İÇİN BOTORDA KÜÇÜK Bİ SOPA BULUNDURMAK LAZIM.SİNİRLERİM AYAĞA KALKTI,CANIN SAĞOLSUN GENEDE.SANA BİŞEY OLMAMIŞ ÖNEMLİ OLAN O.:pr:
 
Katılım
6 Ağu 2009
Mesajlar
102
kötü kaza allahtan cana gelmemiş önceki gün bende halkalıda bi kaza gördüm motoru kullanan bayan carpan bayan kaza beni korkuttu baya tekrar geçmiş olsun..
 
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
153
gerçekten çok büyük gçmiş olsn bu durumlarla buralardada çok karşılaşıyoruz motosikletleri hiç umursamıyorlar cana glmemiş önemli olan bu motor yapılır hallolur gerçekten kask şart

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:01 ----------



sizede hedeye olarakmı werdiler yoksa ek ücret aldılarmı? bide çanta demirinin fotosunu eklerseniz bilgilendirici olur..şimdiden tşkkürler:cat:

üzerinde yoktu sonradan hediye etti. olması gereken de bu aynalardı zaten:)
 
Katılım
16 Nis 2011
Mesajlar
63
bugün motoru güzelce bi yıkadım.. yağmurda dolandığım için baya kirlenmişti..sonra nxt 2.0 wax meguiars boya koruyucu+canlandırıcıyla güzelce kaporta kısmını kendi pediyle elden geçirdikten sonra microfiber bezle sildim..gerçekten harika oldu hem boyanın kolay çizilmesini engelledi hem canlandırdı hemde su döktüğüm zaman üstünde durmasını engelledi. yanlız bu işe toplam2.5 saatim gitti ama harika oldu:cat::cat:

daha sonra da arka reflektörü ara parçasını sökerek direk olarak tampona monta ettim zaten reflektörün vidası + küçük damağı için olan delikler tamponda mevcut bnm böle daha çok hoşuma gitti arkası toplandı motorun bi yıldız tornavida ve 8 anahtarla işm tmm:):)

şuan 94 km'deyim buyrun yeni fotoları ekleyim :):)

öncesi


sonrası


tertemiz:)


ve km saatimiz:))


buda bonus:)
 
Son düzenleme:
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
153
toprağım 2 sinide güle güle kullan.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:19 ----------

arkadaslar açık hava filtresi takmayı düşünüyorduk fakat . hava filtresinden motorun içine farklı 2 hortum girişi var bunlar tahminimce motorun içine hava göndererek soğumayı kolaylaştırıyor. eğer açık hava filtresi takacak olursak bu hortumları ne yapıcaz . iptal etmek ne derece sağlıklı olur bilemedim. bu konunun uzmanı varmı.canım sıkıldı ya :( tamda denemeil bir hava filtresi alıyordum.
 

yqT

Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
16
herkese ayrı ayrı çok teşekkürediyorum, Allah hepinizden razı olsun, güzel dilekleriniz içinde saolun... dediğiniz gibi ne kdr dikkat edersek edelim bi yerden bitane şerefsiz çıkıyor herşeyi altüst ediyor işte...Allah hayırlısını versin...

buğrahan55 kardeşim reflektör 10 numara olmuş ben onu demiriyle beraber komple çıkartmıştım beğenmediğim için ama senin düşünce daha ii olmuş :) ben şimdilik şunu yaptırayım bunu yaptırayım diyemiyorum :'(
 
Katılım
16 Nis 2011
Mesajlar
63
buğrahan55 kardeşim reflektör 10 numara olmuş ben onu demiriyle beraber komple çıkartmıştım beğenmediğim için ama senin düşünce daha ii olmuş :) [/I' Alıntı:

abicim tekrardan gçmiş olsun çok üzüldm gerçekten sende bişe olmaması sevindirici..

reflektörü bağlantı somunundan söküp direk tampona monta edebiliyoruz..onun asıl yeri orası zaten..tamponda 2 deliği hazır biri somun taktığımız civata için diğeride reflektörün üzerinde bulunan diş için hem bölece tamponda kısaldı daha güzel bi göründü çıktı ortaya..
bide plaka olarak http://www.temizisplaka.com/urun.html?kid=44 bu sitedeki 15x17 boyutundaki plakadan siprariş verip taktıktan sonra sinyallerin ayaklarını da kısaltınca gerçekten baya toplu duracak motorun arkası..

arka lastikten memnun değilim gerçekten çok ince.. hem görüntü olarak güzel değil hemge güven vermio..:pale: hangi boyutta lastik takmam lazım:silent::silent:takanlardan yorumlarını bekliyorum şimdiden tşk :cat::cat:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
toprağım 2 sinide güle güle kullan.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:19 ----------

arkadaslar açık hava filtresi takmayı düşünüyorduk fakat . hava filtresinden motorun içine farklı 2 hortum girişi var bunlar tahminimce motorun içine hava göndererek soğumayı kolaylaştırıyor. eğer açık hava filtresi takacak olursak bu hortumları ne yapıcaz . iptal etmek ne derece sağlıklı olur bilemedim. bu konunun uzmanı varmı.canım sıkıldı ya :( tamda denemeil bir hava filtresi alıyordum.

Normalda önce bi bogaz takilmali bu farkli yerlere giden hortumlar kücük bogazciklar vasitasiyla ana bogaza baglanmali. Ana bogazada spor hava filtresi takilmali. Hepsi bu :)
 
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
153
hakket yaa.. onu düşünmemiştim. tesekkrür ederim. bu arada hava spor hava filtresini taktım. çıkardığı ses önemi yok benim için ama ne iyi nede kötü. performans olarak 160 cc motosiklet için çok başarılı. denemek amaçlı markasız 15 tl ye aldım. 1 hafta kullanıp daha iyisini yada eskisini takabilrim. şimdilik izlenimlerin bunlar haa şunuda soleyebilirim. şuan için tavsiye ederim ama 3 gün sonra ne olur bilemem. saygılar
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
hakket yaa.. onu düşünmemiştim. tesekkrür ederim. bu arada hava spor hava filtresini taktım. çıkardığı ses önemi yok benim için ama ne iyi nede kötü. performans olarak 160 cc motosiklet için çok başarılı. denemek amaçlı markasız 15 tl ye aldım. 1 hafta kullanıp daha iyisini yada eskisini takabilrim. şimdilik izlenimlerin bunlar haa şunuda soleyebilirim. şuan için tavsiye ederim ama 3 gün sonra ne olur bilemem. saygılar

1-2 sayfa önce yazdigim yazilari okumani tavsiye ederim. Simdi motorun benzin/hava karisimi alt ust olmus olabilir. Hava filtresini takinca motora yeterince benzin gitmiyor. Bu yuzden motoru kitletebilirsin, bujini sökup bakmanda tavsiye var, grimsi yada beyazlamissa bujin, eski hava filtreni acilen takman lazim, motor sicaktan kurumaya basliyor:rendeer:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
spor hava filtresinin motora herhangi bir zarar verecegini düsünmüyorum. Tek olabilecek sey, dandik bir filtreyle havanin yeterince süzülmemesi vesilesiyle iceriye tozlu havanin cekilmesidir. spor hava filtresi uygulamasi yapan arkadasin aldigi filtrenin özel yagi ile yaglanmasi gerektigini siddetle hatirlatirim. Bu yag sayesinde ince toz partekülleri tutulabilmektedir.
 
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
63
Arkadaşlar szin MCnin rolant ayarının yapıldığı yer de(Karbüratör) JAPAN yazıormu?

2) Sağa dönüş Sola dönüşten daha kolay.?

Sizlerde bu dediklerim varmı?
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
164
arka lastikten memnun değilim gerçekten çok ince.. hem görüntü olarak güzel değil hemge güven vermio..:pale: hangi boyutta lastik takmam lazım:silent::silent:takanlardan yorumlarını bekliyorum şimdiden tşk :cat::cat
PRELLİ MT 65 AL GERİSİNİ KARIŞMA.CK DİYE UTORUYOR.
.BENDE FAZLADAN BİR ÇİFT PRELLİ MT 65 VAR.ARKA BAYA KALIN.İSTERSEN SANA GÖNDEREBİLİRİM KARGOYLA.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst