Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
347
topriğim kredi kartın varsa peşin fiyatına 12 taksit yapıyor işte.2840 lira.soner ustayla konuştunmu.yanlız senede taksit vermiyormus sordumda.

topragım yasın kac bılmıyorum o yuzden hıtap seklım toprak oluyor k.bakma:)

su anda 2008 model 1500 km koyde bı arkdastan mondıal 150 kn buldum cok temız, bu motorun yakıtı benı etkıledı, gunumuzde benzın fıyatlarına bakarsak hersey ekonomi o yuzden bu motordan cok hosuma gıtmesıne ragmen vazgectım ögrenciyim bu arada..

yanlız bu motorun da ne ruhsat ne plakası var 3 senedır sadece yazın kullandı vergı borcu cart curt derken anlasacagız artık...

bu arada bu topıcte haddım deıl ama bı soru soracagım..

motrun sadece satıs belgesı var 2008 model ruhsat plaka vs yok borcu ne kadar dır devlete anlayan varmı? :rendeer:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
MC'min titresimi ilk güne göre artti diye arkadaslar servise subap ayari icin gidiniz. Güzel bi subap ayari sonrasi motorunuzu taniyamayacaksiniz. Uzun yol yaptigim icin subaplar yapisma yapiyor ve motor performansini kaybediyormus. dolayisiyla silkeleme yapiyor yani titresim artmis gibi düsünüyorsunuz. Siddetle subap ayarini yaptirmanizi tavsiye ederim. Fabrika cikisi subaplari cok siki ayarlanmis. Uzun süre dip gaz yada uzun yol kullanimlarinda bu ayar dolayisiyla subaplar uzuyormus(tabir bu). Bilginize.
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
Motorlar icin de spor hava filtreleri var (acik filtre). Ben filtrenin baglanti borusunun ebatini bilsem siparis edecektim. Kac milim acaba bogaz?

Benim motorda acik UNI filtre var ustunde suan. Birsey aklinizda olsun, acik hava filtresi taktiktan sonra motorun karburatör memelerini, jetlerini, buyultmeniz gerekiyor. Hava filtresini takin ve biraz motorun surun, ondan sonra bujiyi sökup rengine bakin. Siz motordan anladiginiz icin daha fazla anlatmama gerek yok. Filtrenin daha cok performans vermesi icin; +jet, +acik egsoz gerektiriyor.:rendeer:

(Rodaj suresi dolduktan sonra genelde subap ayari yapilmasi lazim. Bunun aksini söyleyen ustalara motorunuzu emanet etmeyin.)
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
53
MC'min titresimi ilk güne göre artti diye arkadaslar servise subap ayari icin gidiniz. Güzel bi subap ayari sonrasi motorunuzu taniyamayacaksiniz. Uzun yol yaptigim icin subaplar yapisma yapiyor ve motor performansini kaybediyormus. dolayisiyla silkeleme yapiyor yani titresim artmis gibi düsünüyorsunuz. Siddetle subap ayarini yaptirmanizi tavsiye ederim. Fabrika cikisi subaplari cok siki ayarlanmis. Uzun süre dip gaz yada uzun yol kullanimlarinda bu ayar dolayisiyla subaplar uzuyormus(tabir bu). Bilginize.

:cat: teşekkürler.. geçen hafta motor sesini dinleyen tamirci bir arkadaşımda söylemişti. (sübaplarda hafif ses var güzel bi ayarla motorda çok fark olur şeklinde)
 
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
153
cıt cıt yada tık tık sesler geliyor o mudur ?

bu arada ben vitesin topukluğunu kestin ve vitesi 3cm aşşağıya aldım çok rahatladım.. istemeden topuğuma çarpıyodu. ayaklığa rahat basamıyordum. iyi oldu bole...
bende yakında motorumun fotoğraflarını eklicem ama ufak tefek değişiklerle. onları yaptıktan sonra foto ekleyelim. forum fotosuz olmuyor ..
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Nis 2011
Mesajlar
63
herkese iyi günler.. bişe sormak istiyorum bnm mc nin aynaları siznkinden farklı normal olanı bnmkimidir yoksa sizinkimi bn motoru alırken orda rica ederek yandaki motordan söktürüp taktırdım çünkü hem bnlar daha güzel gldi bna hemde motordan çıkan garanti belgesinde bu aynalar takılı haliyle resmi vardı sizde bi bakın derim...:)

şuanlık motorun üstünde koruma demiriyle alarm ve uzaktan çalıştırma mevcut.12000 k motosiklet xenon num kargoda ebaydan aldım jant şeridi olarakta şunları sipariş ettim bugün turuncusunu bulamadığım için fosforlu kırmızı aldım turuncuya dönüyo parladıkça http://urun.gittigidiyor.com/JANT-STICKERS-PARCA-JANT-SERITI-KIRMIZI_W0QQidZZ28662666 buyrun şimdilik 2 foto :cat:



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
 
Son düzenleme:

yqT

Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
16
herkese merhaba!
arkadaşlar bugün büyük bir kaza yaptım...ben ana yolda giderken,tali yoldan hiç hızını kesmeden yine tali yoldan devam etmeye çalışan bir beyinsizle kafa kafaya girdik, hızım 40-45 di, araç 70 km hızında vardı yada bana öyle gelmiş olabilir...çok üzgünüm şu an bnm ilk motorum göz bebeğimin önü komple dağıldı,depo eğildi, egzoz bağlantıları, basamaklar hepsi kırıldı gitti...tabii suç bende olmayınca sigorta karşılayacak masrafları fakat bayiiyle konuştum ortalama nedir bunun masrafı diye 1000-1200 tL dedi...lütfen herkes dikkat etsin ana yolda olsanız bile tali yol çıkışlarına çok dikkat edin TR'de motoru tanımayan çok fazla şerefsiz insan var, görse bile durmayanlar var nasıl olsa o durur diye...Allah'tan bende bişey yok çünkü sezdim iyi çarpışacağımızı o yüzden giderken yarım olarak ayağa kalktım, oturmuyodum yani çarpıştığımızda çünkü gidona takılırım o zaman daha kötü olur diye kalktım çok az ayağa, kask olmasaydı yine kötü olurdu sakın kaskınızı takmamazlık yapmayın arkadaşlar, direk arabanın camına vurdu kafam sonra şoför kapısının oraya ayaklarımın üstüne düştüm yani Allah'ım korudu beni arkadaşlar...lütfen dikkat edelim,Allah'ım kazasız belasız bindirsin herkesi... iyi akşamlar...

Uploaded with ImageShack.us
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
53
bunun gibi şerefsizleri trafikten uzun süre men etmek gerek!! geçmiş yıllarda aynısı benimde başıma gelmişti ve yaşamayan anlayamaz... hiç suçun yok ve anayolda giderken tali yoldan bir budala çıkıp herşeyi mahvediyor! kanunların caydırıcılığı yok ve sürücülerin motorsikletlere saygısı yok.. neyseki sen iisin çok geçmiş olsun.
 
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
133
çok geçmiş olsun kardeşim beyinsiz çok ülkemizde allah daha büyüğünden saklasın:salut:
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
sana birşey olmamş bizim için en önemlisi o...
geçmiş olsun kardeşim...
Allah daha beterinden korusun...
 
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
153
herkese iyi günler.. bişe sormak istiyorum bnm mc nin aynaları siznkinden farklı normal olanı bnmkimidir yoksa sizinkimi bn motoru alırken orda rica ederek yandaki motordan söktürüp taktırdım çünkü hem bnlar daha güzel gldi bna hemde motordan çıkan garanti belgesinde bu aynalar takılı haliyle resmi vardı sizde bi bakın derim...:)

şuanlık motorun üstünde koruma demiriyle alarm ve uzaktan çalıştırma mevcut.12000 k motosiklet xenon num kargoda ebaydan aldım jant şeridi olarakta şunları sipariş ettim bugün turuncusunu bulamadığım için fosforlu kırmızı aldım turuncuya dönüyo parladıkça http://urun.gittigidiyor.com/JANT-STICKERS-PARCA-JANT-SERITI-KIRMIZI_W0QQidZZ28662666 buyrun şimdilik 2 foto :cat:



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

hayırlı olsun bende aynı aynalarla aldım motoru. koruma demiri ce çanta tasıma demiri ile birlikte...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:00 ----------

herkese merhaba!
arkadaşlar bugün büyük bir kaza yaptım...ben ana yolda giderken,tali yoldan hiç hızını kesmeden yine tali yoldan devam etmeye çalışan bir beyinsizle kafa kafaya girdik, hızım 40-45 di, araç 70 km hızında vardı yada bana öyle gelmiş olabilir...çok üzgünüm şu an bnm ilk motorum göz bebeğimin önü komple dağıldı,depo eğildi, egzoz bağlantıları, basamaklar hepsi kırıldı gitti...tabii suç bende olmayınca sigorta karşılayacak masrafları fakat bayiiyle konuştum ortalama nedir bunun masrafı diye 1000-1200 tL dedi...lütfen herkes dikkat etsin ana yolda olsanız bile tali yol çıkışlarına çok dikkat edin TR'de motoru tanımayan çok fazla şerefsiz insan var, görse bile durmayanlar var nasıl olsa o durur diye...Allah'tan bende bişey yok çünkü sezdim iyi çarpışacağımızı o yüzden giderken yarım olarak ayağa kalktım, oturmuyodum yani çarpıştığımızda çünkü gidona takılırım o zaman daha kötü olur diye kalktım çok az ayağa, kask olmasaydı yine kötü olurdu sakın kaskınızı takmamazlık yapmayın arkadaşlar, direk arabanın camına vurdu kafam sonra şoför kapısının oraya ayaklarımın üstüne düştüm yani Allah'ım korudu beni arkadaşlar...lütfen dikkat edelim,Allah'ım kazasız belasız bindirsin herkesi... iyi akşamlar...

Uploaded with ImageShack.us

çok üzüldüm motoruna geçmiş olsun sana birşey olmamasıda sevindirici. olayda haklı çıkmanda sevindirici.
 
Katılım
16 Eyl 2006
Mesajlar
155
Büyük geçmiş olsun kardeş,verilmiş sadakan,üzerinde seni sevenlerin duası varmış.
nedimkurt nikli üyemizin ''Trafikten men etmeli böyle şerefsizleri'' sözüne yürekten katılıyorum.
Allah ıslah etsin.Yüce Mevla'm hepimizi böyle magandalardan korusun.
 
Katılım
6 May 2011
Mesajlar
10
MR mi MC mi?

Yqt arkadaşıma geçmiş olsun. Trafik kurallarına kimse güvenmesin. 4 teker değil altımızdaki. Bir sürü beyinsiz var yollarda. Yol benim hakkım filan demeyin, dinlemez adam. Haklı olmak iyidir ama "ölü bir haklı olmak"tansa hakkı yenmeyi, "keriz bir diri" olmayı tercih edelim. Varsın keriz biz olalım. Varsın onlar geçsin, onlar sollasın, onlar daha erken gidecekleri yere ulaşsınlar. Biz tek parça kalalım, kendimizi ve sevdiklerimizi üzmeyelim.

Gelelim mevzuya... Ben 180 boyunda 89 kiloyum. MR'yi almadan önce her iki modeli de denedim -tabi sadece üzerine oturarak :)- MR'de ayaklarım yere sağlam bastı, kendimi daha güvende hissettim. MC biraz yüksek kaldı. Arka lastiğin biraz daha kalın olması ve benzin deposu ile çok hoşuma giden siyah rengi nedeniyle seçimim MR'den yana oldu. Tercihte zorlanan arkadaşlar için yazmak istedim...
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
100
cok büyük geçmiş olsun kardeş sende bişiy yok sağ salim msj larını yazmaya devam ediyosun ya boşver olan motora olsun. ben ehliyetimi yurtdışından aldım levha nedir geçiş önceliği kimdedir ana yol tali yol ezbere bilirim ama inan tr ye geldikten sonra 3 ay yurtdışında öğrendiklerimi unutmaya çalıştım yoksa hergün kaza yapardım. tr de geçiş üstünlüğü :
1 - o an kim daha dikkatsiz ve çevresindekileri umursamadan kullanıyorsa
2 - kimin kornası daha uzun ve daha gürültülü ötüyorsa
şeklinde sıralanabilir. ve yaya yolun ortasından da yürüse haklıdır son olarak da motosikletler her zaman suçludur. bu güne kadar hiç "yaa sorma motora çarptım" diyen birine rastlamadım her zaman şöyle oldu " yaa bugün motorcunun biri çarptı arabaya" şeklinde bakış açıları insanların neyse Allah tüm motorcuları korusun...

MC mi MR mı ????

aaahhh ahhhh bu sorunun cevabını öyle merak ediyorum ki :) ikisini de sürmeden bi cevap bulamayacağım :(
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
@gurblood, hangisi görünüm olarak güzel geliyorsa onu tercih et. Gerisi aynı motor...
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
@ygt, cok gecmis olsun kardesim. Allah beterinden saklasin. Hepimizin trafikte daha dikkatli olmasi gerekiyor. Öncelik deyip yola cikmamak gerekiyor ne yazikki otomobil sürücüleri bizleri yok sayiyorlar. O yüzden amman arkadaslar lütfen dikkat!!

@Bugrahan55, sanirim senin aynalar MH nin aynalari. Ama gayet güzel olmus. Güle güle kullan.

@gurblood, MC kardes.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 07:47 ----------

Dün kü subap ayarindan sonraki sonuc: Motor son zamanlarda 110u zor yapiyordu. Rüzgardan saniyordum. Ayar sonrasi rüzgara ragmen 120km/h net. Acaip bi canlilik. Iki kisi rüzgarda 110Km/h. Sabahlari ilk calismada motorun stop etmesi sikintisi ile gitmistim servise. Havalarin soguk olmamasina ragmen jikleyi acmama ragmen motor biraz calisip stop ediyordu. Velhasil egzost subaplarindan biri sikiymis. Usta ayarladi. Hersey dörtdörtlük oldu. Hatta konusmamizda bir süre böyle dene, gel ondan sonra bi ayar yapalim sana oldu. Söyle yapacagiz. Ben uzun yol yaptigim icin subaplari gevsey ayarlayacak. Biraz sikirti yapar ama iyi olur dedi. Tamam dedim. Sonraki konusmamizda garanti süren bitsin sana 200cclik kapak takalim oldu :) Yani garanti bitince motoru modifiye ediyoruz :))) Ustama güvenim git gide artiyor. Ilk baslarda güvenmiyordum ama hakikakkten iyi ustaymis. Bide mondialin servisler anasayfasinda benim ustanin ödül aldigi resmi görünce iyice percinlendi bu güven.
Özetle; havalarin isinmasina ragmen motoru isitmakta zorlaniyorsaniz. Son hiziniz biraz düstü hatta titresim artti diyorsaniz subap ayarlarina baktiriniz. Size sunu net söyliim subap ayarindan sonra motorunuzu bir kez daha begeneceksiniz.
Benim usta subap ayarini yaparken 7mikron bosluk birakiyormus. Bundan sonraki ayarda 12mikron birakicak. Hem havalar isiniyor hemde ben uzun yol yapiyorum.
Herkese hayirli sürüsler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst