Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 May 2010
Mesajlar
99
kedi savarlar var.ses dalgası yayıyormuş bir çözüm olabilir.bizim işyerinde bi abide bu aletin köpek savarından var kızan köpekleri aletin düğmesine basınca ortadan kayboluyorlar :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:48 ----------

arkadaşlar bana fikir verin lütfen. motor almak için gerekli şartlar nihayet oluştu.küçük bir kasabada yaşıyorum.şimdi bayiyle telefonla konuştuk.bayi elinde 150 mc ve 150 mr olduğunu gittiğimde hemen alıp gidebileceğimi söyledi.ben 150 mc düşündüğümü söyledim.bayi mc nin ve mr nin tüm teknik özelliklerinin aynı olduğunu (onu biliyorum zaten) sadece ebatlarının ve görünümlerinin farklı olduğunu ve 150 mr nin kullanım olarak daha rahat olduğunu söyledi.gönlüm mc den yana boyum 170 mr daha uygun gibi duruyor.sizin fikirleriniz işte burada benim için önemli hangisini alayım.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939


---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:48 ----------

hangisini alayım?


Bayiide motorlarin üzerine binerek karar vermen daha uygun olur.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:41 ----------

slm arkadaşlar benim motor daki yan sehpa iyi değil cünkü ileri dogru kayıyor acaba cbf 150 lilerdeki olur mu ?

Degistirmek yerine mevcut ayagi tamir yoluna gitsen daha iyi degil mi? Normalde ayagin ileri gitmemesi lazim biliyorsun. Tamir olur herhalde..
 
Katılım
8 Nis 2011
Mesajlar
19
ezılerınız cok guzel herkeze selam .. sunu belırtmek ısterım atılla.. senın yazdıgın degerler senın motorunla ılgılı. bu konuda kıyas yapımaz. eger bılgın varsa dıger araclarında yakıt tuketımını yazarmısın. cunkı aynı yolu kat eddınız. sadece cbf ybr degıl emsal olması gerekmez. 250 650 800 cc motorların da bıldıgın kadarıyla yazarsan sevınırım. hem kendım adına hemde daha ust motora
gecıceklere bılgı olsun dıye. cunkı 162 cc kımı yerde yeterlı gelmez . ozellıkle 2 kısı bınılınce. saygılar sımdııden.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
ezılerınız cok guzel herkeze selam .. sunu belırtmek ısterım atılla.. senın yazdıgın degerler senın motorunla ılgılı. bu konuda kıyas yapımaz. eger bılgın varsa dıger araclarında yakıt tuketımını yazarmısın. cunkı aynı yolu kat eddınız. sadece cbf ybr degıl emsal olması gerekmez. 250 650 800 cc motorların da bıldıgın kadarıyla yazarsan sevınırım. hem kendım adına hemde daha ust motora
gecıceklere bılgı olsun dıye. cunkı 162 cc kımı yerde yeterlı gelmez . ozellıkle 2 kısı bınılınce. saygılar sımdııden.

diger arkadaslarin ne yaktigini bilemiyorum. Ben kendi tüketim degerlerini takip ediyorum.
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
ezılerınız cok guzel herkeze selam .. sunu belırtmek ısterım atılla.. senın yazdıgın degerler senın motorunla ılgılı. bu konuda kıyas yapımaz. eger bılgın varsa dıger araclarında yakıt tuketımını yazarmısın. cunkı aynı yolu kat eddınız. sadece cbf ybr degıl emsal olması gerekmez. 250 650 800 cc motorların da bıldıgın kadarıyla yazarsan sevınırım. hem kendım adına hemde daha ust motora
gecıceklere bılgı olsun dıye. cunkı 162 cc kımı yerde yeterlı gelmez . ozellıkle 2 kısı bınılınce. saygılar sımdııden.

125 uag var bende atilla abimin gezilerine katılıyorum ayvalık cunda gezimizde tabi gitmediğimiz yer kalmadı ayvalık cunda patriça cennet tepe şeytan sofrası sarımsaklı ve atilla abim den 40 km daha fazla yol yaptım ve ogun yaktıgım benzin tam 4 litre idi. km reyi tam hatırlamıyorum ama 100 km de tam 2.2 litre yakmısım hesaplarsak 180km falan tutuyo sanırım.
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
benim motor ne yakar şimdi bende merak ettim ama ne uzun yol yapabildik nede adam gibi gaz açabildik
 
Katılım
8 Nis 2011
Mesajlar
19
125 uag var bende atilla abimin gezilerine katılıyorum ayvalık cunda gezimizde tabi gitmediğimiz yer kalmadı ayvalık cunda patriça cennet tepe şeytan sofrası sarımsaklı ve atilla abim den 40 km daha fazla yol yaptım ve ogun yaktıgım benzin tam 4 litre idi. km reyi tam hatırlamıyorum ama 100 km de tam 2.2 litre yakmısım hesaplarsak 180km falan tutuyo sanırım.

tesekkur ederım kardes cevabın için.. 125 cc her zaman ekonomık olmustur zaten. bızım araclara gore %50 fark var .. bu gayet ıyı senın icin. kısa yollarda degıl ama uzun yollar ıcın buyuk avantaj... :)


bu arada arkadaslar dun dıkkat ettım 2 defa depoyu fulledım ve gecen seferkı gıbı sureklı burnuma benzın kokusu gelıyordu. depo azalıncaya kadar. depo kapagını acınca dıkkat ettım, lastığı depoyu tam sıkıstırmıyor ve benzının depo doluyken usttekı bos kısma gecmesını sağlıyor .tahmınım buda sarfıyat olarak bızden gıdıyor . cunkı benzın ucucu bır madde. bu sarfıyat cok degıl ama rahatsız edıcı bır koku. depo kapagının altındakı contanın genısletılmesı veya buyutulmesı gerektıgı kanaatındeyım kendı adıma tabı. buna benzer sorunu olan varmı bılgılendırırsenız sevınırım..
 
Son düzenleme:
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
153
selam arkadaşlar bugüne kadar 600 km civarı yol yaptım . şuan için sıkıntı verecek bi durumla karşılaşmadım. fakat ilk aldığım 20 tl benzinle 170 km yapmıştım 3 haftada toplam 105 tl benzin almısım ve km saatim 600 km civarında. kullanım olarak karışık kullanım yaptım bu sarfiyat bana çok karışık geldi . çok yakında ankaraya gitmeyi düşünüyorum fakat yakıt masrafını ve konforu düşünecek olursam sanırım citroen c3 aracımla daha az yakıt harcayarak gidebilirim :)...


not::
ayrıca daha önce aküsünden asit kaçıran arkadaslar vardı .. dün kontrol amaçlı aküye baktım ve üzerinden şeffaf bir tahliye hortumu gördüm. akü üzerinden aşşağıya motorun altına kadar uzanıyor. fakat neredeyse düşmek üzereydi iterek yerine oturttum. bilginize
 
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
153
hortum motorun altından sarkıyor fakat . hortum asite dayanırmı onu bilmem:)
 
Katılım
5 Tem 2006
Mesajlar
152
benim motoru ilk aldığım gün usta bindi geldi bir bakım küçük dişlinin bulunduğu yan döküme akmış ve hemen sildik falan ama baya nokta nokta bazı yerlede büyük olmak üzere lekeler var hortum yerinden çıkmıs sonra baska bir hortum toktı fakat hotrumu delme eritme gibi bir sorun yok senelerce kullandığım motorların akü tahliye hortumları hiç delinmedi
 

yqT

Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
16
1.70 boydan ötürü 150 mc alma konusunda kimsenin sıkıntısı olmasın arkadaşlar, benim boy 1.67 150 mc'yi çok rahat bir şekilde kullanıyorum yani tam geliyo herseyiyle...o yüzden sıkıntı yaşamanıza gerek yok bence boy konusunda...

Atilla abi, elime bi para geçsin de detaylı şekilde araştıracağım modifiye işini =) o zaman haber veririm...

saygılar!
 
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
153
selam arkadaslar . dün değişik bir psikoloji yasadım çok ta eğlenceliydi fakat çok kısa sürdü !

motorumun koltuğu nasıl çıkarırım diye sökme çalısmalarına başladım koltuk altında 2 vida sökerek koltuğu geriye iterek çıkarıyoruz (eğer arka çantanız koltuğa yakınsa onuda sökmeniz gerekiyor. ) içerde hiçbişe yok boşa sökmüşüm. derken aklıma yokuş çıkarken hava filtresinden gelen homurtuyu engelleyebilirmiyim diye hava fltresinide söktüm . içinden süngere sarılmış bir hava filtresi var .filtreyi çıkarıp temizmi diye baktım temiz ve yağlı idi . sonra aklıma bunu takmazsam ses kesilirmi diye düşündüm ve filtre kullanmadan garajdan çıktım ses kesildi . 100metre kadar kullandım ve 3 viteste dahi teker yapacak kadar güçlüydü. o yüz metrede turbolu 2000 motor benzinli bir araç kadar güç üretti çok şaşırdım ve çok keyif aldım. sonra istemeyerk hemen girdim gaaraja ve topladım motoru.

not: bu arada sadece 100 metre ıslak yağıslı tozsuz havada kullandım . kesinlikle sürekli keyif için yaplacak birşey değil. bilginiz olsun. normal şartlarda motora çok zarar veren bir durumdur. ama şartlar müsait olunca denenmeyecek birşeyde değil açıkçası:)


lafı şuraya bağlıyorum. daha iyi verim alabileceğimiz kaliteli bir hava filtresi kullanabilirmiyiz bu motorlarda. ve marka yardımı yapabilirmisiniz. saygılar
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
selam arkadaslar . dün değişik bir psikoloji yasadım çok ta eğlenceliydi fakat çok kısa sürdü !

motorumun koltuğu nasıl çıkarırım diye sökme çalısmalarına başladım koltuk altında 2 vida sökerek koltuğu geriye iterek çıkarıyoruz (eğer arka çantanız koltuğa yakınsa onuda sökmeniz gerekiyor. ) içerde hiçbişe yok boşa sökmüşüm. derken aklıma yokuş çıkarken hava filtresinden gelen homurtuyu engelleyebilirmiyim diye hava fltresinide söktüm . içinden süngere sarılmış bir hava filtresi var .filtreyi çıkarıp temizmi diye baktım temiz ve yağlı idi . sonra aklıma bunu takmazsam ses kesilirmi diye düşündüm ve filtre kullanmadan garajdan çıktım ses kesildi . 100metre kadar kullandım ve 3 viteste dahi teker yapacak kadar güçlüydü. o yüz metrede turbolu 2000 motor benzinli bir araç kadar güç üretti çok şaşırdım ve çok keyif aldım. sonra istemeyerk hemen girdim gaaraja ve topladım motoru.

not: bu arada sadece 100 metre ıslak yağıslı tozsuz havada kullandım . kesinlikle sürekli keyif için yaplacak birşey değil. bilginiz olsun. normal şartlarda motora çok zarar veren bir durumdur. ama şartlar müsait olunca denenmeyecek birşeyde değil açıkçası:)


lafı şuraya bağlıyorum. daha iyi verim alabileceğimiz kaliteli bir hava filtresi kullanabilirmiyiz bu motorlarda. ve marka yardımı yapabilirmisiniz. saygılar

Motorlar icin de spor hava filtreleri var (acik filtre). Ben filtrenin baglanti borusunun ebatini bilsem siparis edecektim. Kac milim acaba bogaz?
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
2qjm6gw.jpg
 
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
153
daha önce amortisör değiştiren vardı . memnuniyeti devam ediyormu bende amortisör değiştirmeyi düşünüyorum. kısa bir izlenim daha alırsak sevinirim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst