Bir sorum Olucak benzin ile ilgili

Katılım
12 Kas 2010
Mesajlar
10
suan 2 sılındırlı ve 650cc er6n var bende 50tl e fullenıyor depom 250 km yapıyorum 1 depo ıle 300 bulan arkadaslar oluyomusta aynı motorla benımkı pek bulmuyo 250-300 km yapıyorum kısaca. 4sılındır 600cclık 600rr tarzı motor dusunuyorum nekadar benzınde yakıs farkı olur 1 depoyla 600luk race ıle kac km yapıyorsunuz
 
Katılım
12 Kas 2010
Mesajlar
10
ozaman 1200gs veya 1000rr alırsak 600rrdan azmı yakıcak?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
696
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Silindir büyüdükçe yakıt düşmez.4 silindirli bi motorda 2 silindirliye göre bi hayli fazla yakar.Bol bol benzinliğe uğrarsınız.
 
Katılım
12 Kas 2010
Mesajlar
10
4sılındır bı motor surucusu yokmu 600rr tarzı supersport kac tl veya lıtreye kac km yapıyorsunuz onu merak edıyorum
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
696
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
4sılındır bı motor surucusu yokmu 600rr tarzı supersport kac tl veya lıtreye kac km yapıyorsunuz onu merak edıyorum

Böyle sorunca net bir cevap alamazsın.Kimse motorunun ne kadar yaktığını yazmak istemez.Ama şehir içi , şehir dışı fark eder.Şehir içinde 6-7 litrelerden bahsedenler var.Uzun yolda çok gaza basmazsan daha az yakabilir.4 silindirlilerin nasıl çok benzin yaktığını herkes bilir.
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
Silindir büyüdükçe yakıt düşmez.4 silindirli bi motorda 2 silindirliye göre bi hayli fazla yakar.Bol bol benzinliğe uğrarsınız.

daha teknik olmaya çalışın herşeye cevap vermek zorunda değilsiniz.

ayrıca soruda silindir büyümüyor sayısı artıyor...

1) tek silindirli 250 cc VS. 4 silindirli 1000 cc yada
2) çift silindirli 1000 cc VS. 4 silindirli 1000 cc

standart ve aynı kişi tarafından kullanımını kıyaslayınız.

1) 1000 cc , 250 cc nin 4 katı yakmayacaktır.
2) çift silindirli daha çok yakacaktır...

doğru kullanılmadığında bir 600 cc , 60 krş/km. kadar yakabilir ancak doğru bir kullanım ile 27-30 krş/km. yakacaktır , neredeyse 250 cc scooter kadar değil mi ?:bounce:

4 silindirli motorlarda yaptığınız bir işi 2 silindirle yapmak istediğinizde daha yüksek devir çevirmeniz gerekir...

eski çift 1000 cc şimdi 4 silindir 1100 cc kullanıcısı tarafından test edilmiştir...


Böyle sorunca net bir cevap alamazsın.Kimse motorunun ne kadar yaktığını yazmak istemez.Ama şehir içi , şehir dışı fark eder.Şehir içinde 6-7 litrelerden bahsedenler var.Uzun yolda çok gaza basmazsan daha az yakabilir.4 silindirlilerin nasıl çok benzin yaktığını herkes bilir.

runner benden çok yakıyor , ilginç değil mi ?
 
Katılım
29 Haz 2010
Mesajlar
317
Sanırım aragaz meselesi de olayı etkiliyor.Okuldayken bir hocamızın cbr 600 ü vardı.Kendisi motor hastası olduğu için ve yaşça bizim yaşımıza yakın olduğu için kantinde sürekli motor muhabbeti yapardık.Sürekli motorunun fazla yaktığını söylerdi.Gelgelelim bir türlü aşırı aragaz çekmesinden dolayı fazla yaktığına inanmazdı.En son kendisini 2 ay önce gördüm.Cbr 600 ü satıp 2. el bir mondial 150 zat almış.Acınası bir durum kabul ediyorum.Artık motoru bırakma aşamasındaymış ve sigara taktiği uyguluyormuş.Azaltarak bırak.Cbr 600 den kalan paranın üstüne kredi çekip 2.el opel astra almış...Her neyse biraz uzun oldu affınıza sığınıyorum:)
 
Katılım
12 Kas 2010
Mesajlar
10
anladım ama peki suan 600racıng suren yokmu aramızda. 1 depo 17 lıtre kac km yapıyorsunuz 600luk supersport ile
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
3,235
4 silindirli motorlar 4.5 - 8 lt arası yakar tabiki kullanıma göre değişir bu. Ve 4 silindirin ürettiği güce göre. Mesela Suzuki GSF 600 Bandit 70 bg civarıdır sakin kullanımda 5 lt yakar. Fazer vardır 98 bg sakin kullanımda 6 lt yakar. Ha Fazerin ciğerini sökersin 9 lt ye de dayarsın banditte pek geri kalmaz. 600 rr yaklaşık 6 lt yakıyor 100km de. cakalaz da 600f var 100km de kaç lt yakıyorsunuz başlığında 50 tl ye 203 km gittiğini yazdığını görmüştüm. 600rr la pek bişey farketmez aralarında.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
suan 2 sılındırlı ve 650cc er6n var bende 50tl e fullenıyor depom 250 km yapıyorum 1 depo ıle 300 bulan arkadaslar oluyomusta aynı motorla benımkı pek bulmuyo 250-300 km yapıyorum kısaca. 4sılındır 600cclık 600rr tarzı motor dusunuyorum nekadar benzınde yakıs farkı olur 1 depoyla 600luk race ıle kac km yapıyorsunuz

Türkiye'de benzin fiyatlari baya dûstü galiba!!!
50 Tl ye bu motosikletin deposu biraz zor dolar.
Kendinizi ya da bizi kandirmayin.:)
 
Katılım
29 Haz 2010
Mesajlar
317
Böyle sorunca net bir cevap alamazsın.Kimse motorunun ne kadar yaktığını yazmak istemez.Ama şehir içi , şehir dışı fark eder.Şehir içinde 6-7 litrelerden bahsedenler var.Uzun yolda çok gaza basmazsan daha az yakabilir.4 silindirlilerin nasıl çok benzin yaktığını herkes bilir.

Kardeş,arkadaş bence konunun ana felsefesini söylemiş.

Hayatta 3 muhabbete inanmam!

1- Avcı muhabbetlerine inanmam:Yok bir mermiyle 2 domuz vurdum.Yok bir ayıyla gözgöze geldim nişan almadan tek seferde indirdim:cherry:(HAYAL DÜNYASI):cherry:

2-Askerden yeni dönmüş arkadaşların anlattıklarını anılarına:Askerliğimin ilk günü çavuşa fırça attım...Uzman çavuşu hazır olda beklettim,arkamda tabur komutanı vardı.Nöbette bir paket sigarayı bitirdim vs. vs.:cherry:(HAYAL DÜNYASI):cherry:

3-Şoför muhabbetine:İstanbul-Ankara 6 saat ben yemin olsun 3 saatte gittim.İstanbul-İzmir 9 saat,İstanbul'dan bir çıktım 6 saat sonra Konak'taydım.Valla benim araç benzini kokluyor,benzinliğin yolunu unuttum.O kadar az yakıyor ki...(HAYAL DÜNYASI):cherry:

Bience bunları baz alarak iyi düşün derim:)iyi geceler dilerim.Saygılarımla...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
shell'de 1 lt = 4.21 TL ( 95 oktan )

benimki 95 TL ye doluyor...

Hayir, cahil durumuna düsmek istemem ama bir gariplik var.
Ben bu motorun kaç litre deposu oldugunu bilmiyorum ve hayatimda sadece iki kez kullandim.
Ama matematik denilen dalgayi az da olsa biliyorum.
Ben 6N modeli ilk çiktiginda deneme için kullandim.
Benzin isigi yaniyordu ve depoyu doldurdum, 20€ civarinda ödemistim.
Ikinci kullanisim ise, 3-4 yil önce satilik ettigim 600RR için bir takas teklifi gelmisti.
Onu da deneme amaçli bir kaç gün kullandim ve yine 20 kûsür euro depoyu dolduruyordu.
O zamanlar benzin 1.20€ civariydi.
Yani bu aletin deposunun 15-17 litre civarinda olmasi lazim.
Benzinin litresini 4 Tl den hesaplasak, en az 60 Tl yapiyor.
50 Tl ye depoyu dolduruyorum lafi ilginç geldi bana.

Yine de 600cc race sorusuna bir cevap yazalim.
Bu aletlerin depolari 18 litre alir.
(Bir asagi, bir yukari olabilir.)
4 Tl den hesap edersek, bir depo 72 Tl ye dolar.
bu bir depo benzinle 150 km civarinda yol yapabilirsiniz.
180 km gittigini iddia eden arkadaslar oldu ama her halde tin tin gidiyorlar.
ben daha hayatimda 180 km yi gôrmedim.:p
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
Hayir, cahil durumuna düsmek istemem ama bir gariplik var.
Ben bu motorun kaç litre deposu oldugunu bilmiyorum ve hayatimda sadece iki kez kullandim.
Ama matematik denilen dalgayi az da olsa biliyorum.
Ben 6N modeli ilk çiktiginda deneme için kullandim.
Benzin isigi yaniyordu ve depoyu doldurdum, 20€ civarinda ödemistim.
Ikinci kullanisim ise, 3-4 yil önce satilik ettigim 600RR için bir takas teklifi gelmisti.
Onu da deneme amaçli bir kaç gün kullandim ve yine 20 kûsür euro depoyu dolduruyordu.
O zamanlar benzin 1.20€ civariydi.
Yani bu aletin deposunun 15-17 litre civarinda olmasi lazim.
Benzinin litresini 4 Tl den hesaplasak, en az 60 Tl yapiyor.
50 Tl ye depoyu dolduruyorum lafi ilginç geldi bana.

Yine de 600cc race sorusuna bir cevap yazalim.
Bu aletlerin depolari 18 litre alir.
(Bir asagi, bir yukari olabilir.)
4 Tl den hesap edersek, bir depo 72 Tl ye dolar.
bu bir depo benzinle 150 km civarinda yol yapabilirsiniz.
180 km gittigini iddia eden arkadaslar oldu ama her halde tin tin gidiyorlar.
ben daha hayatimda 180 km yi gôrmedim.:p

abi sen orada 20 € depo fullediğin için garip geliyor , gerçi o da bize garip geliyor ,
TR de depoların 20 TL çizgisinden yukarısı paslıdır ,anlarsın ya :bounce:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
696
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
daha teknik olmaya çalışın herşeye cevap vermek zorunda değilsiniz.

ayrıca soruda silindir büyümüyor sayısı artıyor...

1) tek silindirli 250 cc VS. 4 silindirli 1000 cc yada
2) çift silindirli 1000 cc VS. 4 silindirli 1000 cc

standart ve aynı kişi tarafından kullanımını kıyaslayınız.

1) 1000 cc , 250 cc nin 4 katı yakmayacaktır.
2) çift silindirli daha çok yakacaktır...

doğru kullanılmadığında bir 600 cc , 60 krş/km. kadar yakabilir ancak doğru bir kullanım ile 27-30 krş/km. yakacaktır , neredeyse 250 cc scooter kadar değil mi ?:bounce:

4 silindirli motorlarda yaptığınız bir işi 2 silindirle yapmak istediğinizde daha yüksek devir çevirmeniz gerekir...

eski çift 1000 cc şimdi 4 silindir 1100 cc kullanıcısı tarafından test edilmiştir...




runner benden çok yakıyor , ilginç değil mi ?

Her şeye cevap yazmanız gerekmez biraz teknik konuşalım demişsiniz ama altına bir sürü şey saçmalamışsınız.Ne dediğiniz anlayabilen varsa beri gelsin.250cc scooterın yaktığından bahsetmişsiniz.600cc bir motor ne kadar yakar konusuyla 250 cc bir scooter ne kadar yakar konusu ne kadar alakalı anlamak mümkün değil.Bende de 250cc scooter var ve 100 km'de şehir içi , dışı karışık 3.2 litre yakıyorum.600cc bir 4 silindirli bunun iki katı yakmazsa ben de arap olayım.CC yükseldikçe yakıt tüketimi artar.Bana inanmıyosanız gidin herhangi bir otomobil firmasının internet sitesine girin ,1.400cc otomobiliyle 2.000cc otomobilinin fabrika tüketim değerlerinin kıyaslayın.

Silindir sayısı da önemli bir etkendir tüketim konusunda.600cc tek silindirli bir xt660r , iki silindirli er6 , 4 silindirli cbf600 hepsinin tüketim değerlerine bakın.Tek silindir olan her zaman az yakar.Silindir sayısı arttıkça tüketim artar.

Millet 4 silindirli motorun çok yaktığından şikayet edip motorunu satıyo , sen kalkmışsın 250cc tek silindirli bir scooterın yaktığıyla kıyaslıyosun.Çok teknik bilgisi olan bi adamsın maşallah.
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
59
Her şeye cevap yazmanız gerekmez biraz teknik konuşalım demişsiniz ama altına bir sürü şey saçmalamışsınız.Ne dediğiniz anlayabilen varsa beri gelsin.250cc scooterın yaktığından bahsetmişsiniz.600cc bir motor ne kadar yakar konusuyla 250 cc bir scooter ne kadar yakar konusu ne kadar alakalı anlamak mümkün değil.Bende de 250cc scooter var ve 100 km'de şehir içi , dışı karışık 3.2 litre yakıyorum.600cc bir 4 silindirli bunun iki katı yakmazsa ben de arap olayım.CC yükseldikçe yakıt tüketimi artar.Bana inanmıyosanız gidin herhangi bir otomobil firmasının internet sitesine girin ,1.400cc otomobiliyle 2.000cc otomobilinin fabrika tüketim değerlerinin kıyaslayın.

Silindir sayısı da önemli bir etkendir tüketim konusunda.600cc tek silindirli bir xt660r , iki silindirli er6 , 4 silindirli cbf600 hepsinin tüketim değerlerine bakın.Tek silindir olan her zaman az yakar.Silindir sayısı arttıkça tüketim artar.

Millet 4 silindirli motorun çok yaktığından şikayet edip motorunu satıyo , sen kalkmışsın 250cc tek silindirli bir scooterın yaktığıyla kıyaslıyosun.Çok teknik bilgisi olan bi adamsın maşallah.

Valla hiçte bile dediğiniz gibi olmuyo yamaha rx king ve yzfr6s im var hemen hemen ikiside aynı yakıyor. Motosikletime bindiğim zaman hiç zahmet edipte ne kadar benzin yakar diye hesaplamadım ama geçenlerde yaptığım bir testte Manisadan izmire Yamaha rx king'im de 20 tl lik benzinle gidip gelebiliyo yamaha yzf r6 s imde 20 tl lik benzinle gidip gelebiliyor ...
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
shell'de 1 lt = 4.21 TL ( 95 oktan )

benimki 95 TL ye doluyor...

aboooovvv demek istiyorum :cyclopsan

Hayir, cahil durumuna düsmek istemem ama bir gariplik var.
Ben bu motorun kaç litre deposu oldugunu bilmiyorum ve hayatimda sadece iki kez kullandim.
Ama matematik denilen dalgayi az da olsa biliyorum.
Ben 6N modeli ilk çiktiginda deneme için kullandim.
Benzin isigi yaniyordu ve depoyu doldurdum, 20� civarinda ödemistim.
Ikinci kullanisim ise, 3-4 yil önce satilik ettigim 600RR için bir takas teklifi gelmisti.
Onu da deneme amaçli bir kaç gün kullandim ve yine 20 kûsür euro depoyu dolduruyordu.
O zamanlar benzin 1.20� civariydi.
Yani bu aletin deposunun 15-17 litre civarinda olmasi lazim.
Benzinin litresini 4 Tl den hesaplasak, en az 60 Tl yapiyor.
50 Tl ye depoyu dolduruyorum lafi ilginç geldi bana.

Yine de 600cc race sorusuna bir cevap yazalim.
Bu aletlerin depolari 18 litre alir.
(Bir asagi, bir yukari olabilir.)
4 Tl den hesap edersek, bir depo 72 Tl ye dolar.
bu bir depo benzinle 150 km civarinda yol yapabilirsiniz.
180 km gittigini iddia eden arkadaslar oldu ama her halde tin tin gidiyorlar.
ben daha hayatimda 180 km yi gôrmedim.:p

abi ben 3 hafta önce 40 liraya 160 km gittim öyle deme makinayı devirsiz boğarak kullanmadığın sürece gücüyle götürdüğünde gaza asılmadan hızlanma yaptığında fazla yakmıyor gerçekten.

abi sen orada 20 € depo fullediğin için garip geliyor , gerçi o da bize garip geliyor ,
TR de depoların 20 TL çizgisinden yukarısı paslıdır ,anlarsın ya :bounce:

şu aralar bende onlardanım maaşın halen daha yatmaması ne acı bir durum :pale::salut:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst