Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Mar 2011
Mesajlar
40
tamam abi zaten töbe ettim bu akşam artık sadece bi yerde rölantide durucağım zaman boşa alcam yoksa boşmoş yok :D depo kılıfına 30tl verdik 20 gün once şimdi çıkarıyımı diye düşünüyorum çıkarıncada çiziliyor diyolar bide para çöpe gidicek arada kaldım :D


Alper zaten hayat boşa atacak kadar uzun değil.... :)) çok güzel bir konuya değinmişsin ama bilgi alacak çok cbf ci var....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:44 ----------

iş yerine her gelişimde bismillah açıyorum pc'yi, tıklıyorum bu sayfaya... bakınıyorum bizim cb'ciler neler paylaşmış diye... biri bir sorundan bahsediyor, biri bir gelişimden. çok mutlu oluyorum vaktim güzel geçiyor sizlerle...
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
192
DEBRİYAJI SIK KISA Bİ ARAGAZ VER VE VİTES DEĞİŞTİR her vites geçişlerinde aynı şey yapın ister hızlanırken ister dururken bunu yapın mekanizmadan ne ses gelir ne takırtı devir rölantideyken değiştirirsen her zaman tak tak veya tık tık diye ses gelir çünkü gazı kestiğinde dişlişerin dönmesi yavaşlar ve sen o esnada dönmeyen dişli arasına dönen çubuğu sokmaya çalışmaktasın çünkü buda her viteste dişlilere zarar verr kaltın gidyorsun ikiye takacaksın biraz ara gaz verip 2. vitese tak sonra giderken tekrar aragaz verip 3. vitese tak ve yoluna böyle devam et mesela yokuş aşağı inerken boştamı gidiyorsun ikiye mi takacaksın debriyajı sıkıp biraz gaz ver devir yükselmişken tak ikiye sonra üç e m takacaksın yine debriyajı sık gaz ver tak 3 erolantide vites düşürmeyin debryajı sıkıp biraz gaz verip öyle değiştirin her vitesi

arkadaşlar ne bu vites degiştiriken ara gazı falan 1983 ford kamyonumuz vardı ve vıtes gecışı için cift debriyaj +aragaz yapılıyordu yenı nesıl motorları birden nasıl olduda o yıllara geri götürdünüz:) anlamadım 0 20 40 60 80 gibi vites degiştirme aralıgına ve motor devrine dikkat edilmeli hız kesip durulucaksada 5 vıteste giderken hızınızı 60 km ye kadar düşürüp 50-40-30-20 10(5) km hızlara düşerek vites düşürülürse ses falan olmaz zaten pratık vites degiştirme işni kavrayamamaktan kaynaklanan problemler varsa araştırma geliştirme va alıştırma yapmanızı oneririm
yenı motor alanlarda vites gostergesi yok ,eskılerde devir saatı her alukarda motorun ses tonuna gore hareket etmek zorundayız
yanı ithalatcı firma diyorki bırakın saga sola bakmayı gozunuz yolda kulagınız motorun sesınde olsun
aydoganx kardeşim bizlere ikisi bir arada gosterge getırttı sagolsun hıç bır problemım kalmadı
tekeriniz her daim dönsün :cat:
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
Alper zaten hayat boşa atacak kadar uzun değil.... :)) çok güzel bir konuya değinmişsin ama bilgi alacak çok cbf ci var....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:44 ----------

iş yerine her gelişimde bismillah açıyorum pc'yi, tıklıyorum bu sayfaya... bakınıyorum bizim cb'ciler neler paylaşmış diye... biri bir sorundan bahsediyor, biri bir gelişimden. çok mutlu oluyorum vaktim güzel geçiyor sizlerle...

Hepimiz aynı şeyi yapıyoruz,PC.ye ulaşınca ilk baktığımız yer burası...iyi eğlenceler.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:21 ----------







işte olay budur, çok yaşa sen emi...:cat:
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
4
Herkese selamlar, aranıza katılmak istiyorum ve ilk motorum olacak fakat Eskişehirde'ki Honda hiç iyi değil, motor ellerinde yok ve ancak peşin 3900 yaparım diyor, bende bu nedenle İstanbuldaki kuzenim vasıtasıyla alıp trenle getirmeyi düşünüyorum.Büyük ihtimalle İstanbul bagcılardaki Anes motor olacak bu bayii'den alan varmı memnun kalırmıyım ilk sorum budur.İyi forumlar
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
Herkese selamlar, aranıza katılmak istiyorum ve ilk motorum olacak fakat Eskişehirde'ki Honda hiç iyi değil, motor ellerinde yok ve ancak peşin 3900 yaparım diyor, bende bu nedenle İstanbuldaki kuzenim vasıtasıyla alıp trenle getirmeyi düşünüyorum.Büyük ihtimalle İstanbul bagcılardaki Anes motor olacak bu bayii'den alan varmı memnun kalırmıyım ilk sorum budur.İyi forumlar

ben ordan aldım ama ordada plaka dahil 3900 yan ayayklık koruma demirleri flaan yok çıpLAK HALİ
 
Katılım
30 Ara 2010
Mesajlar
48
arkadaşlar ne bu vites degiştiriken ara gazı falan 1983 ford kamyonumuz vardı ve vıtes gecışı için cift debriyaj +aragaz yapılıyordu yenı nesıl motorları birden nasıl olduda o yıllara geri götürdünüz anlamadım 0 20 40 60 80 gibi vites degiştirme aralıgına ve motor devrine dikkat edilmeli hız kesip durulucaksada 5 vıteste giderken hızınızı 60 km ye kadar düşürüp 50-40-30-20 10(5) km hızlara düşerek vites düşürülürse ses falan olmaz zaten pratık vites degiştirme işni kavrayamamaktan kaynaklanan problemler varsa araştırma geliştirme va alıştırma yapmanızı oneririm
yenı motor alanlarda vites gostergesi yok ,eskılerde devir saatı her alukarda motorun ses tonuna gore hareket etmek zorundayız
yanı ithalatcı firma diyorki bırakın saga sola bakmayı gozunuz yolda kulagınız motorun sesınde olsun
aydoganx kardeşim bizlere ikisi bir arada gosterge getırttı sagolsun hıç bır problemım kalmadı
tekeriniz her daim dönsün

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mot...ilgi-paylasim-basligi-1055.html#ixzz1JmzAQRpV

Aragaz önemli abicim... ne zaman yapmaya ihtiyaç olmayabilir; belki vitesi yükseltirken (o da hızlanırken vites aralarında devir rölantiye inecek fırsatı bulamadığı için, yok ama oyalanıp bi vitesi 5 sn. de atarsan gene gerekli-yararlı), ama vites küçültürken aragaz (bir alt viteste o hızda kaç devir/dk da olması gerekirse motoru o devre yaklaştırmak - yoksa öyle kara şanzıman muamelesi değil) hem vitesi düzgün geçirir, hem aksama lüzumsuz kopresyon gücü yüklemez, hemde malzemenin uzun ömürlü olmasına yardımcı olur. He bi de belki K1600GT-L kalitesinde bir motorunuz varsa aragaz yapmamak o zaman da çok sıkıntı olmayabilir.:)
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
192
cbf ime 3 senedir bir ker bile aragaz yapma gereksinimi duymadım motor calıstıgı ve viteste oldugu için hızına gore devrını belırler
varın sız bıldıgınız gıbı ara gaz yapıp bos sarfıyetlarla ugrasın ne diyim
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
@ Bruce 65 o saat'e benzer birkaç tane'de ben aldım ama mağlesef çok çabuk bozuldular



walla ben bir seneden fazla zamandır kullanıyorum birşey olmadı,yalnız yağmurlu günlerde takmıyorum...su teması nakavt eder...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:10 ----------



Güzel bir aletmiş nerden temin ettin ? kolay bulunabilirse alalım...:cat:

Merhaba Km saatim çok eskiden kalma bir model 2003 de üretimi durmuş. Ama kablolu sigma marka model bir km saati alırsanız 300km/s hıza kadar gösterebiliyor. Montajı konusunda şu adres size fikir verecektir. Tek takan ben değilim yani anlayacağınız. Ben de böyle biryerlerden görüp takmaya karar vermiştim. Kablosuz km saati ateşleme sinyalinden etkilenebilir. Kablolu ile deneyin , hem daha ucuz olur.

http://www.canyonchasers.net/shop/generic/sigma.php
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
109
5 vıteste giderken hızınızı 60 km ye kadar düşürüp 50-40-30-20 10(5) km hızlara düşerek vites düşürülürse ses falan olmaz zaten vites degiştirme işni kavrayamamaktan kaynaklanan problemler varsa alıştırma yapmanızı oneririm

aynı dili konuşuyoruz anlatılan da budur zaten böyle yapmayan arkadaşlara bi hatırlatmadır söylediklerimiz benim araştırmalarımdan kazandığım tecrübeM budur ayrıca 81 doğumluyum hiç 83 model ford kamyon kullanmadım ama demekki bu tecrübeyi kazanmışım teşekkürler. :bounce:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:46 ----------

Herkese selamlar, aranıza katılmak istiyorum ve ilk motorum olacak fakat Eskişehirde'ki Honda hiç iyi değil, motor ellerinde yok ve ancak peşin 3900 yaparım diyor, bende bu nedenle İstanbuldaki kuzenim vasıtasıyla alıp trenle getirmeyi düşünüyorum.Büyük ihtimalle İstanbul bagcılardaki Anes motor olacak bu bayii'den alan varmı memnun kalırmıyım ilk sorum budur.İyi forumlar

sen en iyisi oralara kadar gitme (0212 2346632) bu num arayı ara ve hondanın önerdiği fiyat dışında gtü bklu bayii nasıl olurda kafasına göre 3.900fiyat veriyormuş onu öğren bu yüzden bu motorunuzu almiyacam bayilerinize dikkat edin de.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
abi sen naptın ya ben okadar gerizekalı diyilim abi 70-80le giderken 2vitese atmaya çalışıcak kadar bayır aşada boşa bi yer var orda atıyorum sadece ondada 60 ı geçmiyorum frenliyorum 2.vitese atmadan oncede hızımı 20ye düşürüyorum yoksa o hızda o vitesi bende atmam yani--- ayrıca riski nedir onuda bilmiyroum çünkü ilk vitesli motorum daha once schooter kulanıyordumbiraz acemiliğim var kusura.bakma abi rahatsız ettiysem seni özür dilerim

alper burada rahatsız olmak olmamak değil durum. birinizin tekerine taş değse benimde canım yanar. hepimiz arkadaşız, abiyiz, kardeşiz. uyarı biraz sert oldu galiba. aklında olsun kırmızı ışıkta beklerken bile motorun 1. viteste olsun. trafikte neyin ne olacağı belli değil çünki. viteste bekle dememdeki sebep her an arkadan gelip çarpacak araçlardan kaçabilmek için. ( bu espiri değildi )
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
109
ben ordan aldım ama ordada plaka dahil 3900 yan ayayklık koruma demirleri flaan yok çıpLAK HALİ

BURDAN HERKESE SÖYLÜYORUM ARKADAŞLAR YAZILARINIZI OKUDUM VE DAYANAMADIM HONDA TÜRKİYE YE MAİL ATTIM YİNE DAYANAMADIM BU 3.900 FİYAT KONUSUNDA TELEFON AÇTIM ALDIĞIM KISA BİR BİLGİ AMA NET OLMAYAN BİR BİLGİ İSE FİYATIN SERBEST PİYASADA BELİRLENEN KOŞULLAR ÇERÇEVESİNDEN BELİRLENDİĞİ BU LİSTE FİYATI TAVSİYE EDLEN FİYAT OLDUĞU AMA KESİNLİKLE ANAHTAR TESLİM PLAKA RUHSAT VE İLK 6 AYLIK VERGİSİ ÖDENMİŞ HALDE TESLİM ALACAĞIMIZ SÖYLENMEKTEDİR FAKAR YİNEDE MERKEZDEN GELECEK MAİLE YANITI BEKLİYECEĞİM ÇIKACAK SONUCU MERAK EDİYORUM HONDA ya yazdığım mail şudur almak istediğim motosiklet olan CBF-150 2011 model ürün fiyatı sitenizde 3.765TL olarak bildirilmiştir. bayiye gidip almaya çalıştığım sırada söylenen tutar 3.900TL dir. şimdi bu aradaki 135TL fark nedir neden sizin önerdiğiniz fiyatın fazlası isteniyor benden bu adil midir. lütfen acil cevap bekliyorum bu yüzden CBF den soğuttu bayi beni ve almadım dedim
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
alper burada rahatsız olmak olmamak değil durum. birinizin tekerine taş değse benimde canım yanar. hepimiz arkadaşız, abiyiz, kardeşiz. uyarı biraz sert oldu galiba. aklında olsun kırmızı ışıkta beklerken bile motorun 1. viteste olsun. trafikte neyin ne olacağı belli değil çünki. viteste bekle dememdeki sebep her an arkadan gelip çarpacak araçlardan kaçabilmek için. ( bu espiri değildi )

haklısın abi bundan sonra dediğin gibi yapıcam
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
109
Aragaz önemli abicim... ne zaman yapmaya ihtiyaç olmayabilir; belki vitesi yükseltirken (o da hızlanırken vites aralarında devir rölantiye inecek fırsatı bulamadığı için, yok ama oyalanıp bi vitesi 5 sn. de atarsan gene gerekli-yararlı), ama vites küçültürken aragaz (bir alt viteste o hızda kaç devir/dk da olması gerekirse motoru o devre yaklaştırmak - yoksa öyle kara şanzıman muamelesi değil) hem vitesi düzgün geçirir, hem aksama lüzumsuz kopresyon gücü yüklemez, hemde malzemenin uzun ömürlü olmasına yardımcı olur. He bi de belki K1600GT-L kalitesinde bir motorunuz varsa aragaz yapmamak o zaman da çok sıkıntı olmayabilir.:)

DESTEĞİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM UFUK KARDEŞİM ANLATMAK İSTEDİĞİMDE BUDUR VE BÖYLE YARARLI BİLGLER PAYLAŞIRSAK HEPİMİZ ÇOK DAHA UZUN ÖMÜRLÜ ARAÇLARA BİNMİŞ VE EN AZINDAN BİR YIL DAHA FAZLA KULLANIRIZ PARAMIZDA BİR OKADAR CEBİMİZDE KALIR teşekkürler

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:25 ----------

cbf ime 3 senedir bir ker bile aragaz yapma gereksinimi duymadım motor calıstıgı ve viteste oldugu için hızına gore devrını belırler
varın sız bıldıgınız gıbı ara gaz yapıp bos sarfıyetlarla ugrasın ne diyim

BİR GÜN BİRİ BİR KIRTASİYEYE GİDER VE TESADÜFEN BİR KİTAP GÖRÜR BAŞLIĞI DİKKATİNİ ÇEKER VE ALIR BİR SÜRE OKUR EDER AMA SONRA ALIP KENARIYA FIRLATIR ve YA NEYMİŞ BU ANLATILAN HİKAYE NE SAÇMA DER ATAR KENARI ONU GÖREN EŞİ İSE ADAMA DÖNÜP DERKİ EY ADAM BÖYLE DEME BU KİTAP SENİN İÇİN HİÇBİRŞEY İFADE ETMEYE BİLR AMA BR BAŞKASININ HAYATINI ANLATIYOR DA OLABLİR.
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Herkese merhaba arkadaşlar. İsmim Tuncay. 0 km cbf 150 almayı düşünüyorum. Asılnda 2.el almak istiyordum ama 2.elleri çok pahalı. Nerdeyse sıfırı kadar. hatta bazıları daha fazla istiyor :)

Daha önce hiç cbf 150 kullanmadım. sadece ybr 125 kullandım,
sizlere birkaç sorum olacak.

-ybr ile cbf arasında güç farkı var mı? yakıt tüketimi farklı mı? cbf 100 km de kaç lt yakar?

-2 kişi uzun yolda bayar mı? çekişten düşer mi?

-hız olarak 100-110 km yi rahat görür mü? yoksa 80-90 nı mı rahat görür?

-fiyata 3765 tl yazıyor, ötv kdv dahil diyor. peki plaka ruksat hariç mi? hariçse bana ne kadara patlar toplam?

Teşekkürler...:rendeer:
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
109
Herkese merhaba arkadaşlar. İsmim Tuncay. 0 km cbf 150 almayı düşünüyorum. Asılnda 2.el almak istiyordum ama 2.elleri çok pahalı. Nerdeyse sıfırı kadar. hatta bazıları daha fazla istiyor :)

Daha önce hiç cbf 150 kullanmadım. sadece ybr 125 kullandım,
sizlere birkaç sorum olacak.

-ybr ile cbf arasında güç farkı var mı? yakıt tüketimi farklı mı? cbf 100 km de kaç lt yakar?

-2 kişi uzun yolda bayar mı? çekişten düşer mi?

-hız olarak 100-110 km yi rahat görür mü? yoksa 80-90 nı mı rahat görür?

-fiyata 3765 tl yazıyor, ötv kdv dahil diyor. peki plaka ruksat hariç mi? hariçse bana ne kadara patlar toplam?

Teşekkürler...:rendeer:

SEVGİLİ ARKADAŞIM SADECE YAŞA VE GÖR tek kelimeyle bu kadar ÖTESİ YOK
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
Herkese merhaba arkadaşlar. İsmim Tuncay. 0 km cbf 150 almayı düşünüyorum. Asılnda 2.el almak istiyordum ama 2.elleri çok pahalı. Nerdeyse sıfırı kadar. hatta bazıları daha fazla istiyor :)

Daha önce hiç cbf 150 kullanmadım. sadece ybr 125 kullandım,
sizlere birkaç sorum olacak.

-ybr ile cbf arasında güç farkı var mı? yakıt tüketimi farklı mı? cbf 100 km de kaç lt yakar?

-2 kişi uzun yolda bayar mı? çekişten düşer mi?

-hız olarak 100-110 km yi rahat görür mü? yoksa 80-90 nı mı rahat görür?

-fiyata 3765 tl yazıyor, ötv kdv dahil diyor. peki plaka ruksat hariç mi? hariçse bana ne kadara patlar toplam?

Teşekkürler...:rendeer:

tork farkı var ybr ye gore buda yokuslarda kendini gosterir.
yakıt tuketimi 100 kmde 2-2,5 lt olarak düşün.
2 kişi uzun yolda sen bayılırsın o bayılmaz ki zaten arada mola vermek her ikiniz içinde iyi olcaktır.
son hızı 100-110 kmdir ama motoru yormak tasarruflu gitmek istersen 80-90 km daha uygun olucaktır.
plaka ruhsar hariç. plaka ucretine yukseliş 300 tl diyor. yani anahtar teslim 4065 tlye denk geliyor. tabi üstünde hicbir extra olmadan ve motor için 1-2 ay sonraya teslim için gün veriyorlar haberin olsun :))
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
bilgiler için teşekkür ederim.
peki bu plaka işiyle kendimiz ilgilensek daha ucuza çıkar mı? veya illaki bayii mi ilgilenmesi gerek bu işle?
ayrıca ne gibi ekstralar konulıyor motora ve fiyatlrı ne civarda?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst