Motorun şişmesi ne demek yahu.

Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
490
Merhaba beyler. Bugün arkadaşlarla turlayalım dedik marmaris çok sıcaktı, hızlı gitti yanımdakiler bende yanlarında kalmak için dolayısıyla yüksek devirlerde gittim. Motor kısmı baya bi ısındı, sübab sesi başladı tıkıtıkıtıkı diye dedim yağ ısıdan incelmiştir ondan geliyordur önemsemedim. Motorun çekişi baya bi düştü. Ciddi manada motor gitmiyodu. Bizimkilere yavaş işareti verdim, yokuş aşağı ınerken motoru kapattım, rüzgarı yedi aşağı ınerken baya kendıne geldi gibi oldu sonra.

Şimdi motor şişmiş mi oldu. Bu şişme meselesi tehlikeli mi, çok ısınırsa sağa çekip dinlendirmemiz mi gerekir ?
 
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
485
Motorun şişmesi demek ısıdan genleşen metalin sürtünme katsayısının artması demek. Bu da daha fazla aşınmaya sebep olur. Sıkıştırmamak ve bu durumlarda durup dinlendirmek en iyisi. Tabi bu hale geldiğinde motoru durdurup stop edip beklemek değil. Durup rölantide biraz çalışacak sonra stop edip dinlendireceksin...
 
Son düzenleme:
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
2,422
ben o yuzden motor yaptırdım aman dikkat et . ( TAVSİYE ) bende 151 rs var motorun subab yerine gelecek sekilde 0,56 amper 12v fan koydum motor cok ısıncak ya mesela veyatta cok ısındı acıyorum fanı 2 dk da soğuyo . uzun sure kullanmak istersen motoru marsa bastıktan 2-3 dk snra calıstırsan bence iyi sonuc verir . kurye isinde calısıyorum guzel oluyoo şekilde .bulabilrsen daha kuvvetlisini takmak daha mantıklı olur kanımca =)
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
ben o yuzden motor yaptırdım aman dikkat et . ( TAVSİYE ) bende 151 rs var motorun subab yerine gelecek sekilde 0,56 amper 12v fan koydum motor cok ısıncak ya mesela veyatta cok ısındı acıyorum fanı 2 dk da soğuyo . uzun sure kullanmak istersen motoru marsa bastıktan 2-3 dk snra calıstırsan bence iyi sonuc verir . kurye isinde calısıyorum guzel oluyoo şekilde .bulabilrsen daha kuvvetlisini takmak daha mantıklı olur kanımca =)

antilopcum nasıl taktın bir foto koyda görelim.151rsin soğutma fanı yeteri kadar soğutma yapıyor sıkıştırmazsan 150 200km'lik yolculukları problem açmadan çıkartır.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Bu demek:)


bike-lg.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Kas 2010
Mesajlar
223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhaba beyler. Bugün arkadaşlarla turlayalım dedik marmaris çok sıcaktı, hızlı gitti yanımdakiler bende yanlarında kalmak için dolayısıyla yüksek devirlerde gittim. Motor kısmı baya bi ısındı, sübab sesi başladı tıkıtıkıtıkı diye dedim yağ ısıdan incelmiştir ondan geliyordur önemsemedim. Motorun çekişi baya bi düştü. Ciddi manada motor gitmiyodu. Bizimkilere yavaş işareti verdim, yokuş aşağı ınerken motoru kapattım, rüzgarı yedi aşağı ınerken baya kendıne geldi gibi oldu sonra.

Şimdi motor şişmiş mi oldu. Bu şişme meselesi tehlikeli mi, çok ısınırsa sağa çekip dinlendirmemiz mi gerekir ?

Özellikle aşınmış olan daha doğrusu kullanımla birlikte aşınmaya başlayan motorlar özellikle üst ölü ön ile alt ölü ön arasında orta kısımlarda aşınmayı daha fazla yaşıyor. Motorun aşırı sıkıştırılması ile birlikte silindirin orta kısımlarında daha fazla ısınma yaşanır. Silindir kapağı tarafı zaten bir şekilde daha soğuktur, aynı şekilde şanzuman kısmıda öyle, lakin patlama ile enerjinin kendini en fazla hissettirdiği yer silindirin orta kısımlardır.Isınması ile birlikte genleşme olacak ve motorun segmanları hava yakıt karışımını sıkıştırmada kayıplar yaşayacaktır. Motorun kenarda bir yerde bir süre çalışıp stop edilmeside tüm genleşmenin silidirde eşit dağılmasını sağlar. Bekleme ile birlikte de eski haline döner...
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
402
ben o yuzden motor yaptırdım aman dikkat et . ( TAVSİYE ) bende 151 rs var motorun subab yerine gelecek sekilde 0,56 amper 12v fan koydum motor cok ısıncak ya mesela veyatta cok ısındı acıyorum fanı 2 dk da soğuyo . uzun sure kullanmak istersen motoru marsa bastıktan 2-3 dk snra calıstırsan bence iyi sonuc verir . kurye isinde calısıyorum guzel oluyoo şekilde .bulabilrsen daha kuvvetlisini takmak daha mantıklı olur kanımca =)


kardeş imkanın varsa bir foto koyabilir misin ?
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Nisan ayı sıcağında Kymco gibi motor normalde şişmez. Giderken devir saatinde kırmızı bölgeye girmiş miydin ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
696
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yanımdakilere yetişmek için motoru zorladım diyosun.O yanındaki motorlar neydi ki?
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
kardeş sana tavsiyem o motoru fazla zorlamaman bu tip motorlar zorlamaya gelmez birde arkadaşlarında dediği gibi ısınınca stop etmemen rolantide az çalıştırıp öğle stop etmen lazım
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
696
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
GTS250 falan vardı hocam.

GTS 250 hem tork olarak hem de güç olarak seninikine göre baya güçlü bir motor.Ona ayak uydurmaya çalışman baya bi hata olmuş.Motorunu gereksiz yere zorlamışsın.250cc motorlar özellikle rampalarda kuvvetli çekişi olan motorlardır.Grup sürüşünde seni beklemeleri gerekirdi.Bi dahaki sefere başkalarına yetişmek için motorunu fazla zorlama.Motorunda ciddi problemler yaşayabilirsin.
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
bende marmariste yaşıyom ama daha tsirtle bile çok nadir motora binebildim hava sıcaktıyı geç marmaris ne sıcakları görüyo bildiğin gibi sıcağa bakılırsa o motor yaşamaz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst