Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Ocak 2007
Mesajlar
33
Bu ürüne ilk defa bugün rastladım ve çok hoşuma gitti,kafamda hep bu tarz bir ürün olsa derdim,meğer varmış:DEn kısa zamanda almayı düşünüyorum:DGerçekten özellikle depo tutma özürlü bayanlar için mükemmel bir ürün.Eğer kız arkadaşınız depoyu tutmakta zorlanıyorsa,elleri kayıyorsa,panik yapıyorsa bu ürün tam size göre.Özellikle uzun yol için süper olacağı görüşündeyim.Konuyu açmamdaki amaç bu ürünü bilmeyenler ama böyle bir ürüne ihtiyaç duyanları bilgilendirmek.Aramızda var mı bu ürünü kullanan???
Racing-Artci-Guvenlik-ve-Konfor-_46551_1.jpg

Racing-Artci-Guvenlik-ve-Konfor-_46551_2.jpg

Racing-Artci-Guvenlik-ve-Konfor-_46551_3.jpg

Racing-Artci-Guvenlik-ve-Konfor-_46551_4.jpg

Racing-Artci-Guvenlik-ve-Konfor-_46551_5.jpg


Uyumlu olduğu modeller
111(1).jpg


FİYATI:346.450 TL (Bu fiyatı hakediyor mu tartışılır !!)


bana çok lazım bundan da 345 lirada iyi para

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:41 ----------

geçiğimiz hafta sonu 1-2-3 nisan tarihinde OMM ve BURSAENDURO nun yol eğitimine katıldım

bir kaç fotomuz CBR la :)

2 NİSAN kapalı alanda teorik eğitim aldık sabah 08 :00 ila akşam 17:30 saatleri arasında hocam : MURAT ÇETİNKAYA











---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:58 ----------



3 NİSAN GÜN YOL EĞİTİMİ

TAVŞANLI ORHANELİ ARASINDA

DSC_0340.jpg




DSC_0333.jpg




DSC_0332.jpg




DSC_0326.jpg




DSC_0325.jpg
[/

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:12 ----------

DSC_0394.jpg




DSC_0387.jpg




DSC_0380.jpg




DSC_0376.jpg




DSC_0369.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:24 ----------

DSC_0398.jpg





DSC_0674.jpg




DSC_0672.jpg




DSC_0670.jpg




DSC_0669.jpg




DSC_0676.jpg




DSC_0675.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:29 ----------

DSC_0604.jpg




DSC_0603.jpg




DSC_0602.jpg




DSC_0600.jpg


DSC_0631.jpg




DSC_0625.jpg




DSC_0619.jpg




DSC_0618.jpg




DSC_0617.jpg




DSC_0615.jpg




DSC_0614.jpg




DSC_0612.jpg




DSC_0610.jpg




DSC_0606.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:32 ----------



VEE BUDA SON OLARAK VİDEOMUZ CBR LA

DAĞLAR ARASINDA MİVV DİNLETİSİ
:)


http://www.facebook.com/profile.php.../video/video.php?v=10150154373958442&comments
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
@İlkay

Tahmin ettiğimiz rakam çıkmış gördüğüm kadarıyla.
Bir de aynı parçaları servis dışından temin edersen ne kadara patlayacağını araştır istersen.
Ayrıca sübap ayarına da bakılsa fena olmaz bence makinanın.
Neyse yahu sıkma canını, uzun süre sorunsuzca kullanacağın yıllara yatırım yapıyorsun şu an. :)

@WindRider

Eğer artçıyla sürüş yapacaksan, Vinxgrip gerçekten çok faydalı bir ürün.
Hem artçının rahatça tutunabilmesini, hem frenajlarda üstüne yığılmayarak rahat sürüş yapabilmeni, hem de artçı için duyulan endişeyle oluşan psikolojik baskıyı yok ederek motoru daha rahat kullanmanı sağlamak açısından birçok avantajı var.
Sonuçta kalite kontrolü yapılmış, orjinal patentli bir ürün ve fiyatı bu nedenle normal bence.
Ancak ciddi şekilde almayı düşünürsen benimle irtibata geç, bu ürünü getiren firmanın sahibi yakın bir arkadaşım, fiyatta biraz daha kolaylık sağlanır muhtemelen.

Bu arada, ne kadar süredir motosiklet kullanıyorsun ve 600F'e ne kadar zamandır sahipsin bilmiyorum ama, senin katıldığın eğitimle alakalı olarak ön plana çıkartabileceğin detaylar var mı? Yani bu zamana kadar yanlış yaptığını anladığın birşey ya da eğitimde öğrenerek gerçekten faydası oldu diyebileceğin ince püf noktalar?
Motorla olan ilişkini sorma sebebim, tecrübe ekseninde bu kıyaslamayı yapabilmek adına bu arada.
 
Katılım
29 Ocak 2007
Mesajlar
33
Emre merhaba

97 yılından beri motosiklet kullanıyorum
600 f 17. motorum

çok uzun yollar yaptım rusya gürcü falan

eğitimin bana faydası na gelince

ayaklarımın peglerdeki konumları yanlışmış onu öğrendim

eğitim süresince doğru konumda tutmayı öğrendim

ve çok faydasını görüyorum

burda yazılı olarak anlatamıcam ama resimli olarak anlatırım yarın resimler eklerim siteye

artçı olayına gelince yaz tatili için uzun tur düşünüyoruz nişanlımla

onun için arıyabilirim seni teşekkürler
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Emre merhaba

97 yılından beri motosiklet kullanıyorum
600 f 17. motorum

çok uzun yollar yaptım rusya gürcü falan

eğitimin bana faydası na gelince

ayaklarımın peglerdeki konumları yanlışmış onu öğrendim

eğitim süresince doğru konumda tutmayı öğrendim

ve çok faydasını görüyorum

burda yazılı olarak anlatamıcam ama resimli olarak anlatırım yarın resimler eklerim siteye

artçı olayına gelince yaz tatili için uzun tur düşünüyoruz nişanlımla

onun için arıyabilirim seni teşekkürler

Teşekkür ederim cevabın için.
Sana bunu sormamdaki amaç da; eğitimin, tecrübenin kolay kolay sağlayamayacağı şeyleri sunduğunu irdelemekti aslında.
Yani her ne kadar tecrübeli bir sürücü olsak ve yıllarımızı motosiklet üzerinde geçirsek bile, bu işin bir de tecrübeyle harmanlanmış bilimsel yönünü, kanıtlanmış bulgu ve tekniklerini özümsemek, şüphesiz ki ne kadar büyük eksikliklerimizin olduğunu farketmemizi sağlayacaktır diye düşünüyorum.
Yanlış nasıl öğrenilirse, doğruyu öğrenene kadar o şekilde gidiyor ya da doğru hiç bir zaman öğrenilmiyor bazen malesef. Kendi tecrübemiz ne kadarına el verirse.
Hatta bununla ilgili olarak da, tecrübesiz yeni kullanıcıların eğitimi anlama, öğrenme ve uygulama kapasitesinin, tecrübeli kullanıcılara göre daha yüksek olduğu aşikardır zaten.
Sonuçta alışkanlıklar kolay değişmiyor.
O nedenle ne kadar erken davranılırsa o kadar faydalı ve bilinçli bir girişim olacağı kesin bence.

Dediğin gibi detayları resimlerle burada bizimle paylaşabilirsen, hepimize faydası olacaktır diye düşünüyorum.:cat:

Bu arada uzun bir yolculuk yapacaksanız ve eşyanız da olacaksa, bizim geçtiğimiz sene çıktığımız Ege turunda kullandığımız aşağıdaki yan çantaları şiddetle öneririm : :)

http://www.motosiklet.net/forum/etk...schim-ile-dreamdarkin-tatil-fotolari-2-a.html

http://www.motosiklet.net/forum/mot...e-cevrilir-turkiyede-ilk-sisy-barli-600f.html

Körükleri açıldığında kapasite 2 katına çıkıyor ve toplam 68 lt hacme ulaşıyor. Ayrıca yağmurlukları da paket içeriğine dahil.
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Emre cim hala 600cc lerle ugrasiyorsunya sasiyorum sana.. :p
Ben artik litreye gectim..
Takmiyorum 600 lük falan...
Su makinayi kullanmayi bir ögreneyim görüceksiniz siz... :cherry:
Topunuzu tanimiycam... :bounce:
Ama makina benim beynimden hizli simdilik... :p
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Emre cim hala 600cc lerle ugrasiyorsunya sasiyorum sana.. :p
Ben artik litreye gectim..
Takmiyorum 600 lük falan...
Su makinayi kullanmayi bir ögreneyim görüceksiniz siz... :cherry:
Topunuzu tanimiycam... :bounce:
Ama makina benim beynimden hizli simdilik... :p

Vaaayyy Remzi efendi, çabuk girdin havalara bakıyorum.:cherry: 929RR üzerindeyken bu kadar artist değildin ama yanlış hatırlamıyorsam.:mrgreen:

Ehh benim de senin kadar göbeğim olsa 1000'lik alırım ama tabi.:p

Yalnız senin litrelikle benim 600'lük aynı beygirde, yolda rastgelmeyeyim alırım anahtarını.:cherry:

Şaka bir yana, tam senlik makinayı aldın bence. Kazasız belasız uzunca kilometreler kullanacaksın eminim.

Senden bir Almanya-Türkiye daha bekliyorum ben açıkçası; o potansiyeli ve meyili görüyorum sende.:cherry:
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Vaaayyy Remzi efendi, çabuk girdin havalara bakıyorum.:cherry: 929RR üzerindeyken bu kadar artist değildin ama yanlış hatırlamıyorsam.:mrgreen:

Ehh benim de senin kadar göbeğim olsa 1000'lik alırım ama tabi.:p

Yalnız senin litrelikle benim 600'lük aynı beygirde, yolda rastgelmeyeyim alırım anahtarını.:cherry:

Şaka bir yana, tam senlik makinayı aldın bence. Kazasız belasız uzunca kilometreler kullanacaksın eminim.

Senden bir Almanya-Türkiye daha bekliyorum ben açıkçası; o potansiyeli ve meyili görüyorum sende.:cherry:

Yahu 929RR ayagini yerden kaldirmadan 120 ler yapiyordu..
Yani benim beynimden cok cok hizli...
Niko benden almasaydi seve seve kullanicaktim bu yaz...

Gecende Niko ile yola ciktik..
Sonra ben aldim o makinayi...
Harikaydi..
Canim SIKILDIKCA kullanicam...
Niko hic basedemiyor o makinayla..
Ben biraz daha iyiyim.. :bounce:
Ama ikimizide asan bir makina.. :pr:

Anahtarimimi alicaksin?
Peh.. :p
O gecen seneydi.. :queen::queen:
Bu sene varim ülem....
Motorum sana helal olsun kaybedersem..
Varim abi.. :wiinkk:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Yahu 929RR ayagini yerden kaldirmadan 120 ler yapiyordu..
Yani benim beynimden cok cok hizli...
Niko benden almasaydi seve seve kullanicaktim bu yaz...

Gecende Niko ile yola ciktik..
Sonra ben aldim o makinayi...
Harikaydi..
Canim SIKILDIKCA kullanicam...
Niko hic basedemiyor o makinayla..
Ben biraz daha iyiyim.. :bounce:
Ama ikimizide asan bir makina.. :pr:

Anahtarimimi alicaksin?
Peh.. :p
O gecen seneydi.. :queen::queen:
Bu sene varim ülem....
Motorum sana helal olsun kaybedersem..
Varim abi.. :wiinkk:

Benimki de sana olsun Remzi. :)

Şaka bir yana, beraber gazlayacağımız günler yine kısmet olur İnşallah.
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
windrider;
fotolar da harika eğitim de.
ben de bu yaz OMM control eğitimi ve road craft'a katılmak istiyorum.mivv'in de özellikle görüntüsüne bayıldım.
 

eyz

Katılım
26 Şub 2011
Mesajlar
197
gunadın arkadslar 2005 siyah kırmızı ile dün bende aranıza katıldm.dun aksam hava yagıslı oldugu icin cıkamadım pazaı dört gözle bekliyorum
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
@WindrRder

göstermiş olduğun parça gerçekten güzel ama iyi araştır belkide sanayide sağlam malzeme ile daha ucuza yaptırabilirsin. ama teknik olarak bazı çizimleri yapabilmen gerekir. depo kapağıın üstündeki delik yerleri gibi... bu zımbırtıyı ben geçen puig'in istesindede görmüştüm bizim koruma takozlarına bakarken güzel bir olay ama yüksek hızlar için uygun değil bence
ki bana hiç uymaz depoda kamera aparatı varken (= hoş bana engel olmadı şimdiye kadar hiç kamerada üstündeyken ufak bir deneme yapamıştım.


dreamdark

ah emrecim ya sorma hani üzülüyorum bir anda bu kadar sorun çıkmasına ama uzun süre kullanmayı düşünündüğümden o kadar fazla batmıyor .. sadece can sıkıntısı işte ne yaparsın :)

remzi_39

abi ne zaman geliyosun artık :p
yağmurları getirme ama sen gel sadece.... :cherry:


eyz
hayırlı olsun arkadaşım kazasız belasız binebilmen dileği ile :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:04 ----------

@İlkay

Tahmin ettiğimiz rakam çıkmış gördüğüm kadarıyla.
Bir de aynı parçaları servis dışından temin edersen ne kadara patlayacağını araştır istersen.
Ayrıca sübap ayarına da bakılsa fena olmaz bence makinanın.
Neyse yahu sıkma canını, uzun süre sorunsuzca kullanacağın yıllara yatırım yapıyorsun şu an. :)

masraf biraz daha çoğaldı ama...
sübap ayarlarının yapılıyor fakat ayarlar tutmuyormuş şimlerden dolayı, aşırı aşınmışlar ve değişimi için onay verdim onlarada ...
120 küsür lirada onlar tuttu. hazır girişmişken motoruda komple yenilesinler bare şase felan yeni f versinler hatta :queen:

birde yeni F'lerde şöyle bir olay yapmışlar
cbr600fgenel_201132210554.jpg


bizim motorlarada bu tarz birşey yapabilsek keşke ...
gerçi yapılabilir ama çok uğraştıracağı kesin
tatlı da duruyor walla
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
bu günde yalan oldu serviste yatıyor benim çocuk yoğu bakımdaymış halen daha 5 6 gibi konuştum gibi konuştum (=
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Yukarıdaki Fotoğraflar cok hoş :cat:

İlkay cığım; cok geçmiş olsun;ama inan ki kafan cok rahat bineceksin artık :wiinkk:
boya yapacağım diye pek konusamadık :)
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
şu beyaz kapaktan bizim motor içinde bulabilecek olsam keşke arka koltuğun üstüne geçiriyosun güzel mono kapak görüntüsü oluyor...
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
gunadın arkadslar 2005 siyah kırmızı ile dün bende aranıza katıldm.dun aksam hava yagıslı oldugu icin cıkamadım pazaı dört gözle bekliyorum

Hayırlı olsun arkadaşım, kazasız belasız İnşallah.

@WindrRder
ah emrecim ya sorma hani üzülüyorum bir anda bu kadar sorun çıkmasına ama uzun süre kullanmayı düşünündüğümden o kadar fazla batmıyor .. sadece can sıkıntısı işte ne yaparsın :)

masraf biraz daha çoğaldı ama...
sübap ayarlarının yapılıyor fakat ayarlar tutmuyormuş şimlerden dolayı, aşırı aşınmışlar ve değişimi için onay verdim onlarada ...
120 küsür lirada onlar tuttu. hazır girişmişken motoruda komple yenilesinler bare şase felan yeni f versinler hatta :queen:

birde yeni F'lerde şöyle bir olay yapmışlar
cbr600fgenel_201132210554.jpg


bizim motorlarada bu tarz birşey yapabilsek keşke ...
gerçi yapılabilir ama çok uğraştıracağı kesin
tatlı da duruyor walla

Boşver bir lastik masrafın kalıyor işte, kafan rahat binersin uzun süre en azından. :)

Bu zamazingo ilk olarak VFR800'de sunuldu bildiğim kadarıyla, demek ki yeni 600F için de çıkarmışlar. Mantıklı olmuş bence, bu motosikletle birlikte tercih edilebilecek bir aksesuar; yakışmış.
Aslında uğraşılırsa iyi bir fiberci yapar bence bizim 600F'lere uygun buna benzer birşey.
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
mono kapağa karşıyım ben arkadaş.
ben yanında yedek kaskla dolaşıyorum ne olur ne olmaz diye :mrgreen:
kaldı ki faydasını da görmedim değil :)
arka koltuğu kapatmanın amacı ne :p
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
64
Evet arkadaşlar f imle ilk kazamızı yaptık umarım son kazadır bu gerçi kardeşim kullanıyordu ben arkasındaydım şereefsiz bir jeepin bir anda bizim şerite kırmasıyla kendimizi yerde bulduk ona çarpmamak için birazda tecrübe eksikliğnden kardeşimin motordan sol yana doğru uzadık :) bir bir anlık tepkiyle ön frene sert basınca ön lastik kitlendi yanlamasına kaydı sola doğru düştük bağdat caddesinde orta şeritten sol şerite aniden hızlı şekilde fırladı o şerefsiz jeeep ve sonra son hız kaçtı hızımız 50 60 civarıydı düştüğümüz gibi kalktık jeepe koşturmayı denedikte nerde kaçtı 34 s 0 gerisini alamadım siyah bir jeep di o bulunduğumuz alanda camerada yok şansa taksicilerede sorduk onlarda görememiş ben onu havale ettim allaha okadar orta halli sayılabilicek bir kaza resimlerini çekip sizlerle paylaşıcam bir tecrübe daha edinmiş olduk neyse bu sefer bir yerime platin taktırmak zorunda kalmadım :) kardeşimdede birşey yok korumalıkların kaskın önemi işte olmasalar çok hasar olurdu bizde aman arkadaşlar bakkala bile giderken giyin gerekenleri ne zman ne olucağı belli olmuyor hiç beklemediğmiz anda ne olduğunu bile anlamadık motorun sürtünme sesi hala kulaklarımda birde kardeşim var ona birşey oldumu olmadımı korkusu cana geliceğine mala gelsin şimdi motoru servise sokucam soldan yağ akıtıyor kapak yerinden oynadı sanırım sürtünmeden dolayı yağ kaçırıyor hazır sokmuşken servise şu gergi sesinide halletiricem daha 17.500 olduğundan sadece gerginin değisiceğini umuyorum zincir filan değildir sanırım bakıcaz sizlerle resimleri paylaşıcam ve ustalardan edindiğim bilgileride herşey sizin için :)
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Hayırlı olsun arkadaşım, kazasız belasız İnşallah.



Boşver bir lastik masrafın kalıyor işte, kafan rahat binersin uzun süre en azından. :)

Bu zamazingo ilk olarak VFR800'de sunuldu bildiğim kadarıyla, demek ki yeni 600F için de çıkarmışlar. Mantıklı olmuş bence, bu motosikletle birlikte tercih edilebilecek bir aksesuar; yakışmış.
Aslında uğraşılırsa iyi bir fiberci yapar bence bizim 600F'lere uygun buna benzer birşey.

bulsak öyle bir fiberci oda güzel kayme ister bizden bea :mrgreen:

mono kapağa karşıyım ben arkadaş.
ben yanında yedek kaskla dolaşıyorum ne olur ne olmaz diye :mrgreen:
kaldı ki faydasını da görmedim değil :)
arka koltuğu kapatmanın amacı ne :p

yok bazen kapalı olmasıda güzel
kamera felan bağlanabilir rahatlıkla hemde arka çekim için güzelde olur :cherry:
 

eyz

Katılım
26 Şub 2011
Mesajlar
197
Gunaydınlar dun aksam ilk defa kullandım 600f i ayaklık acık iken vites gecmiyormus bende motor ısınsın diye bekliyorum:) bide dün scotor ile iki vukuatım oldu benzin bitti yolda kaldm bahceye sokarken elimden kacrdım :)
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Evet arkadaşlar f imle ilk kazamızı yaptık umarım son kazadır bu gerçi kardeşim kullanıyordu ben arkasındaydım şereefsiz bir jeepin bir anda bizim şerite kırmasıyla kendimizi yerde bulduk ona çarpmamak için birazda tecrübe eksikliğnden kardeşimin motordan sol yana doğru uzadık :) bir bir anlık tepkiyle ön frene sert basınca ön lastik kitlendi yanlamasına kaydı sola doğru düştük bağdat caddesinde orta şeritten sol şerite aniden hızlı şekilde fırladı o şerefsiz jeeep ve sonra son hız kaçtı hızımız 50 60 civarıydı düştüğümüz gibi kalktık jeepe koşturmayı denedikte nerde kaçtı 34 s 0 gerisini alamadım siyah bir jeep di o bulunduğumuz alanda camerada yok şansa taksicilerede sorduk onlarda görememiş ben onu havale ettim allaha okadar orta halli sayılabilicek bir kaza resimlerini çekip sizlerle paylaşıcam bir tecrübe daha edinmiş olduk neyse bu sefer bir yerime platin taktırmak zorunda kalmadım :) kardeşimdede birşey yok korumalıkların kaskın önemi işte olmasalar çok hasar olurdu bizde aman arkadaşlar bakkala bile giderken giyin gerekenleri ne zman ne olucağı belli olmuyor hiç beklemediğmiz anda ne olduğunu bile anlamadık motorun sürtünme sesi hala kulaklarımda birde kardeşim var ona birşey oldumu olmadımı korkusu cana geliceğine mala gelsin şimdi motoru servise sokucam soldan yağ akıtıyor kapak yerinden oynadı sanırım sürtünmeden dolayı yağ kaçırıyor hazır sokmuşken servise şu gergi sesinide halletiricem daha 17.500 olduğundan sadece gerginin değisiceğini umuyorum zincir filan değildir sanırım bakıcaz sizlerle resimleri paylaşıcam ve ustalardan edindiğim bilgileride herşey sizin için :)

çok geçmiş olsun...
bağdat caddesinde oynatmadan direk polise haber verseydin keşke motoru kaldırmak yerine ... egsantirikten ses geliyorsa çokta fazla değilse zaten normaldir birazcık olması hemen değiştirme derim. f lerde kronik sorun nede olsa..

Gunaydınlar dun aksam ilk defa kullandım 600f i ayaklık acık iken vites gecmiyormus bende motor ısınsın diye bekliyorum:) bide dün scotor ile iki vukuatım oldu benzin bitti yolda kaldm bahceye sokarken elimden kacrdım :)

sanada geçmiş olsun..


dikkat edin biraz kendinize havalar ısınıyor hemen çıkayımda gazlayayım moduna girmeyin sakın asfalt daha soğuk lastiklerden istediğiniz tam performans randımanını istediğiniz gibi alamayabilirsiniz :cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:44 ----------

ViewImage.aspx


şu led sinyallerden düşünüyorum ama fikirlerinizide almak isterim :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst