Yeni motorun hayırlı uğurlu olsun, rodaj dönemi ile motorun rölantide çalışma devri arasında bence hiç bir bağlantı yok. Motor sıcakken de aynı problem varsa rolanti devri biraz yükseltilerek denenebilir.
Sagolasin Metehan abi.
Evet jigle otomatik değil.
Ben motor soğukken açıyorum jigleyi,
1-2 dakika öyle bekletiyorum sonra kapatiyorum, motor kendi rölantine geliyor.
Ama bende stop durumları hiç olmadi.
Metocum, valla bir an kendimi aradım fotolarda ama tabi beninde de daha eski yapılmış bi organizszasyon. Ya bide sayfa aptallaştı, bu kadar arka arkaya fotoğraf olunca![]()
sinan abi motorunun maşallahı var nazar değer bak bi nazarlık tak
bu fotoğrafa bayıldım bildiğin transalp bu:mrgreen:
rüzgarlık harika olmuş:cat:bu arada çanta konusunda arkadaşlar sormuş 46 litre benim cupta bile okadar etki etmiyor cbfte hissedilmiyor bile çok denedim çantalı ve çantasız okadar bi fark yok:cat:
ama aga 3000 devirde rölanti olmaması gerekn bir durum...sanki biri gaza dokunuyor gibi...sen bu debriyaj ve fren ayarlarınıda bozdun dimi hacu...bi ara uğra servise veya 1000 de onlara teslim et ayarları...
ama aga 3000 devirde rölanti olmaması gerekn bir durum...sanki biri gaza dokunuyor gibi...sen bu debriyaj ve fren ayarlarınıda bozdun dimi hacu...bi ara uğra servise veya 1000 de onlara teslim et ayarları...
evet kanka yeni çok arkadaş var...istedim ki onlarda bu arşivlerden faldalansın aşka gelsin coşku yaratsın...![]()
Sagolasin Metehan abi.
Evet jigle otomatik değil.
Ben motor soğukken açıyorum jigleyi,
1-2 dakika öyle bekletiyorum sonra kapatiyorum, motor kendi rölantine geliyor.
Ama bende stop durumları hiç olmadi.
Elbette jikle manuel, otomatik değil. Eski kasa ile tek farkı sadece yeni modellerde jikle açılınca devirde bir nebze yükseliyor. Güzel bir gelişme. Ben söylemlerinizden ve yukarıda fotoğraftan öyle anlıyorum. Yukarıdaki fotoda olduğu gibi Jikle açıkken gaz verilmediği halde devir 3000 devir değerlerinde ise ve jikle kapatıldığında normal rölanti devirine motor devei geriliyorsa yeni modellerde gaz teli ile jikle arasına bi bağlantı, bi güzellik yapılmış demek ki![]()
Metehan abi rölanti 1000 civarı felan.
O gördügün resimde jigle açık, o yüzden 3000 devirde görünüyor.
abi mesela ben gaza geldim keşke zamanında daha çok gezseymişik:salut:neyse ilerki günlere bakıyoruz güzel geziler olur inş ama sende çadırda filan kalmıyon be abi konya gezisi bile yapsak günübirlik olsun diyosun,akşam olunca eve gidiyim diyosun:mrgreen:
ya 35 litre çanta ile 46litre çanta arasında 2 katından fazla fark var. çantacılar kaktırıyor gibi.
bizim zamanımızda jigle bir halta yaramazdı...:queen:
aga gaza gel diye roketliyorum fotoları...
Ahmet abide gelsin görsün ağzı açık kalsın...sana zamanında hadi gel gezelim çok dedim mıy mıy ettin gıy gıy ettin sattın ama kaldın cup takayla...![]()
Evet aynen bahsettiginiz gibi.
Jigle açılınca devirde yükselme oluyor ve bir süre sonra jigle kapatıldıgında motor normal rölantine dönüyor, ve bu aşamada gaz vermenize gerek yok. Sizinde bahsettiginiz gibi Jigle ile gaz teli arasında bir baglantı var. Sanırım eski modelde durum biraz daha farklıydı![]()
abi bu yaz uzun,hem daha kış bitmedi bakalım sıkıcaz dişimizi yapcaz bişiler gri cbf çok harika duruyo:cherry:çok laf etmiştim fuarda ama gerçekte öle değilmiş
haklısın abi suçluyum :silent:
Motorda ufak tefek gelişmeler var aslında, birde stop anahtarını kaldırmayıp vites göstergeli paneli kullansalarmış çok daha güzel olacakmış.
eski ve yeni model cbf bir araya geldiğinde vites gösterge bağlantısını bi kontrol edermisiniz. eğer düşündüğüm gibi ise güzel bi çözümüm olacak.
Konuyu Toplam 32 Üye okuyor. (15 Kayıtlı üye ve 17 Misafir) mete_han, ethemm76+, mücahit_89+, kayahantolga, alper150zc+, guneylee, _UnReaL_+, unsaloc, talhaa, badircik, maestromuzik, ufukgy, dincer59, semih varol, JustRebelde
Arkadaşlar selamlar Foruma yeni üye oldum fakat aklımda bi cbf 150 alma fikri doğdu doğalı bu topiği inceliyorum 2. el bi cbf 150 alıcam ve ilk vitesli motorum olacak antalyada kemerde oturuyorum sahibinden.comda 2 tane motor buldum fiyat olarak makul olan banada uygun olanbu motorları satan arkadaşları aradım ikiside motorların hiç bir probleminin olmadığını belirtiler ama benim ilk motor olacağı için nelere dikkat etmek gerektiğini bilmiyoruz sizlerde ilanları inceleyip bi fir belirtirseniz çok sevinirim Saygılar.
1. motor : http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...4000kmrede-temiz-ve-bakimlidir-44687726/detay
2. motor : http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-can-motor-dan-honda-cbf-150-43006785/detay
Hocam ne zaman bir online listesi yazsan hemen yakalanıyorum walla
Şaka bir yana zor günlere girdik , günler geçtikçe beklemek daha bir zor olmaya başlıyor. Off beyaw , üff beyaw :queen:
1. ilan 24 binde, arka dış lastiği değiştirmiş ama ön orjinal duro, 24 bin km de olduğu düşünülürse o lastik zaten artık son demlerini yaşıyordur ki zaten orjinali bile iyi yol tutmuyor ve bu lastiğin ömrü bence bitmek üzere. İlk vitesli deneyimi edineceğin için senin için önemli olabilir, kısa bir süre sonra ön lastiği değiştirmen gerekecektir. Ayrıca zincir son yaklaşmış, dolayısıyla zincir değişimi de sanırım kısa bir süre sonra yapılması gerekecektir. Bitmiş bir zincirle aynı anda dişli grubununda değiştirilmesi, ön lastik ve zincir dişli grubunu değiştireyim desen buda senin için eli kulağında 150-200 tl arası bi masraf demek oluyor. Fren balatalarını bilemiyorum. Balatalara bakmak lazım. Ayrıca servis ve bakım kayıtları, yağ değişiminin hangi aralıklarla yapılmış olduğu, motorun uzun vadede nasıl kullanıldığı da önemli. Devamlı 80-90 kullanmak başka, devamlı dipgaz yolculu sürüş yapmış olmak başka.
Aynı şeyler ikinci ilan içinde geçerli, ikinici ilanda 18 binde ve ön lastik orji. Zincir durumu daha iyi görünüyor.
ama aga 3000 devirde rölanti olmaması gerekn bir durum...sanki biri gaza dokunuyor gibi...sen bu debriyaj ve fren ayarlarınıda bozdun dimi hacu...bi ara uğra servise veya 1000 de onlara teslim et ayarları...
evet kanka yeni çok arkadaş var...istedim ki onlarda bu arşivlerden faldalansın aşka gelsin coşku yaratsın...![]()