Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
98
bu konuşmalarınla ne kadar tecrubesiz olduğun ortaya çıkıyor.
eski teknoloji yada 2006 yılının teknolojisi demişsin.bir kere ninja 2008 de yeni bir yüze sahip oldu. ikinci mevzu honda 600 f senin deyiminle eski bir teknoloji en az 20 yıllık bir motor taşıdı üzerinde ve efsane oldu . bu onun kötü olduğu anlamına mı gelir. honda 600 rr 2003 yılından beridir. aynı motoru kullanıyor. bu onu kötü degil güvenilir yapar. fabrika artık denemiş oturmuş sorunsuz bir motor üretip kullanmaya devam etmiş.
sadece 2 senede bir kasada granajda degişiklik yaparak motoru tekrar tekrar kullandı.
2008 yılında 1000 rr çıkaran honda motorda da büyük değişiklikler yaptı. fakat motorlarda sorun çıktı. ilk zaman bunu kabul etmek istemeyen honda motorları inceledikten sonra bu sorunu kabul etti.
yeni bir motor üretip bu motorun kendine olan güvenini kazanması zor olur.
genelde ilk yeni çıkan motoru almakta zorlanırız. kol mu çıkaracak eksantirik kopacak mı ? yağ mı eksiltecek ? diye

ninja 250 ye gelirsek bu motor da 1990 yılından beridir. üretilen bir model ilk çıktığında motor daha devirli ve daha da güçlüydü. 13 bin devir çeviren bu motor 35 hp güç üretiyordu. fakat avrupada 33 hp nin üstü için ehliyet değişimi olacağından bu motorun gücünü 33 hp yi indirip alt devirlerindeki gücü yükseltiler.ve artık daha çok pazarda pay almaya paşladı. yeni bir yüze kavuşması 2008 yılında oldu amerikada satılan modellerde kalbiratör kullanılırken diger ülkelere gidenlerde enjeksiyon bulunmakta.
türkiyede de kullanılan enjeksiyonlu modelidir. 100 km de 3.1 oranında yakıt tüketmektedir.

bilgi paylaştıkca büyür. bunun için bilmediğiniz konuda fazla yorum yapmayın.
siz honda alacaksanız size almayın denmiyor. fakat kıyaslama yaparken (kedinin erişemediği çiğere pis) demesi gibi çamur atmayın.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
bu konuşmalarınla ne kadar tecrubesiz olduğun ortaya çıkıyor.
eski teknoloji yada 2006 yılının teknolojisi demişsin.bir kere ninja 2008 de yeni bir yüze sahip oldu. ikinci mevzu honda 600 f senin deyiminle eski bir teknoloji en az 20 yıllık bir motor taşıdı üzerinde ve efsane oldu . bu onun kötü olduğu anlamına mı gelir. honda 600 rr 2003 yılından beridir. aynı motoru kullanıyor. bu onu kötü degil güvenilir yapar. fabrika artık denemiş oturmuş sorunsuz bir motor üretip kullanmaya devam etmiş.
sadece 2 senede bir kasada granajda degişiklik yaparak motoru tekrar tekrar kullandı.
2008 yılında 1000 rr çıkaran honda motorda da büyük değişiklikler yaptı. fakat motorlarda sorun çıktı. ilk zaman bunu kabul etmek istemeyen honda motorları inceledikten sonra bu sorunu kabul etti.
yeni bir motor üretip bu motorun kendine olan güvenini kazanması zor olur.
genelde ilk yeni çıkan motoru almakta zorlanırız. kol mu çıkaracak eksantirik kopacak mı ? yağ mı eksiltecek ? diye

ninja 250 ye gelirsek bu motor da 1990 yılından beridir. üretilen bir model ilk çıktığında motor daha devirli ve daha da güçlüydü. 13 bin devir çeviren bu motor 35 hp güç üretiyordu. fakat avrupada 33 hp nin üstü için ehliyet değişimi olacağından bu motorun gücünü 33 hp yi indirip alt devirlerindeki gücü yükseltiler.ve artık daha çok pazarda pay almaya paşladı. yeni bir yüze kavuşması 2008 yılında oldu amerikada satılan modellerde kalbiratör kullanılırken diger ülkelere gidenlerde enjeksiyon bulunmakta.
türkiyede de kullanılan enjeksiyonlu modelidir. 100 km de 3.1 oranında yakıt tüketmektedir.

bilgi paylaştıkca büyür. bunun için bilmediğiniz konuda fazla yorum yapmayın.
siz honda alacaksanız size almayın denmiyor. fakat kıyaslama yaparken (kedinin erişemediği çiğere pis) demesi gibi çamur atmayın.

arkadaş tamam sen herşeyin en iyisini biliyosun bu forumdada takılma bence çünkü en iyi sen biliyosun:farao:
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Arkadaş Honda'nın motor daha güvenilirdir dememiş ki, eski demiş. Eski motor denenmiş olduğundan tabi ki daha güvenilirdir ama eski teknolojidir işte. Ayrıca 33 BG bir motor yeni tasarlanmış ve en son tehnoloji ile donatılmış 26 BG bir motordan daha az yakamaz. Buna her türlü bahse girerim. Bakın silindir sayısından falan bahsetmiyorum çünkü herkesin bildiğinin aksine tüketimle doğrudan ilgisi yoktur.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:16 ----------

Ben başka birşey daha diyeyim, marka fanatikliği yapılmadığı sürece bu iki motor arasındaki yaklaşık 2000 TL fiyat farkını açıklayacak tek bir sebep bile gösterilemez. Aslında var, silindir sayısı ama o da pratikte fazladan BG dışında çok birşey getirmiyor. Kabul etmek lazım ki Honda iyi iş çıkarmış.

Hyosung'a gelince, bence SS severler onu almaya devam edecektir. Nedeni de şu, ben SS hiç sevmeme rağmen CBR250'yi almak istiyorum. Hatta dijital göstergeleri ve biraz daha modern bir görünüşü olsa Ninja 250'yi de düşünürüm. Çünkü bunların her ikisini de oturuş pozisyonlarından ötürü SS olarak görmüyorum. Bunlar olsa olsa Sport touring olurlar. Bence her iki motorun da naked versiyonları üretilmeli.
 
Katılım
3 Mar 2011
Mesajlar
904
Yapısal olarak ve gösterge olarak ninja hala eskidir (2011 yeni nesil motorlara göre, örn; honda cbr250r) bu yadırganamaz bir gerçek, Bu arada Honda Cbr 600F' yeni yüzüyle görücüye çıktı ve Cbr250r ye azda olsa benziyor.

Buda Honda Cbr 250R' nin modifiyeli hali (eksoza dikkat harika olmuş) Eksozu dert eden arkadaşlarımıza önemle duyrulur.

:cat:

Uploaded with ImageShack.us
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
mugen' modlamaları her zaman güzel oluyor zaten oda hondanın bi ayrıcalığı ama bu mugen mod u yaptırılmaya kalkışılırsa ne kadara mal olur bilmiyorum :) büyük ihtimalle 600cc fiyatına doğru çıkar maliyet
mugenin türkiyedeki parçalarına erişilebilen tek site http://www.mutluhan.com.tr/?categoryID=112
sanırım ama ondada motosiklet aksesuarları yok :)
 
Son düzenleme:
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
Arkadaş Honda'nın motor daha güvenilirdir dememiş ki, eski demiş. Eski motor denenmiş olduğundan tabi ki daha güvenilirdir ama eski teknolojidir işte. Ayrıca 33 BG bir motor yeni tasarlanmış ve en son tehnoloji ile donatılmış 26 BG bir motordan daha az yakamaz. Buna her türlü bahse girerim. Bakın silindir sayısından falan bahsetmiyorum çünkü herkesin bildiğinin aksine tüketimle doğrudan ilgisi yoktur.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:16 ----------

Ben başka birşey daha diyeyim, marka fanatikliği yapılmadığı sürece bu iki motor arasındaki yaklaşık 2000 TL fiyat farkını açıklayacak tek bir sebep bile gösterilemez. Aslında var, silindir sayısı ama o da pratikte fazladan BG dışında çok birşey getirmiyor. Kabul etmek lazım ki Honda iyi iş çıkarmış.

Hyosung'a gelince, bence SS severler onu almaya devam edecektir. Nedeni de şu, ben SS hiç sevmeme rağmen CBR250'yi almak istiyorum. Hatta dijital göstergeleri ve biraz daha modern bir görünüşü olsa Ninja 250'yi de düşünürüm. Çünkü bunların her ikisini de oturuş pozisyonlarından ötürü SS olarak görmüyorum. Bunlar olsa olsa Sport touring olurlar. Bence her iki motorun da naked versiyonları üretilmeli.

fazladan silindirin pratikte ninja'ya getirisi cbr'ın 120km'e ulaştığı sürede 140km hıza ulaşabilmesi. birinci sayfadaki videolara bakarsanız cbr'ın son süratine ulaşması ninja'ya oranla çok daha uzun sürüyor. ayrıca sıralı çift silindir 250cc motordan bu kadar yuksek güç elde edebilmek ileri bir teknolojinin göstergesi. ani hızlanmalarda ninja'nın daha üstün olabileceğini düşünüyorum ama bunu söylemek için henüz çok erken.

kendi yaptığım ölçümlerde ninja uzun yolda ninja 3.8lt gibi bir tüketime sahip (ortalama 110km hız). 80 - 90km'lik bir hızda belki 3.5'lere düşebilir ancak bu konuda henüz cbr250r türkiye yollarına çıkmadan yapacağımız kıyaslama sadece spekülasyon olacaktır.

kimine göre ninja'nın görünüşü modern değil, bence modern olmayan tek yanı göstergeleri. motorun arka çamurluk ve kuyruk tasarımına bakarsanız gayet modern bir ve şık bir tasarıma sahip. hyosung'un kuyruk tasarımı eski bir görünüşe sahip mesela, ayrıca göstergeleri dijital olmasına rağmen çok ucuz görünüyor. honda ise Cbr'a yukcek cc modellerinde kullandığı şık kuyruk ve far tasarımına modern bir gösterge ekleyerek cbr250'e sanki bir başlangıç modeli havasına sokmuş.

her markanın ürettiği modellerin çizgisinde dönem dönem benzerlik oluyor. misal kawasaki zzr 250 - zzr600 aynı far tipine ve grenaj - kuyruk yapısına sahipler. aynı benzerlik şu anda cbr250r ile vfr1200'de olduğu gibi kawasaki'de 2006 model kle 500 - er6f ve ninja 250r'da aynı far tipine sahipler (er 6f'in kasası yenilendi bu arada).
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
overcloud
er6f in yeni kasası müthiş.
bu arada kawasaki 250cc de liderliğini hertürlü sürdürecek bu bi gerçek.heleki yeni modelinde göstergelerini değiştirirse hertürlü ninja derim.ama kawasakinin fiyatını biraz düşürmesi gerekli
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
işlevsellik olarak cbr250'in daha kullanışlı olabileceğini düşünüyorum. iki kişi daha rahat bir sürüş ve çanta takılabilecek olması cbr'in artıları bana göre :)
 
Katılım
14 Mar 2011
Mesajlar
29
Ahhh honda ahhhh, bir tas attin kuyuya hepimizi basini dondurdun, koy artik su motorlari show roomlara, millet alsin binsin de biraz aydinlansin ortalik... :cyclopsan
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Kawasaki'nin asıl sorunu far bölgesinde. O kısım 90'lı yılların motorlarını andırıyor. Aynı şey ER-6f'te de vardı ama şimdi çok iyi oldu.

Performans konusu da beklentiyle ilgili birşey. Bildiğim kadarıyla CBR250R 100 km/h hıza 6.5 s'de çıkıyormuş. Benim gibi kimseyle yarışmayan biri için yeter de artar bile. Ayrıca benim rakibim motorlar değil, otomobiller. Onları normal trafik içinde hızlanırken rahatça geçsin yeter.
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
@seko: bende er-6f'lerin eski halini seviyorum :) şimdiki halide güzel ama fazer'i andırıyor.

şu cbr250r'lar gelsede daha fazla bilgi edinebilsek...
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
856
şu yeni modeller artık gelsinde bizde 4 tekerden 2 tekere terfi etsek:) gt 250ninde kasa yenilenmiş kuyruk değişmiş pazartesi bayilere geliyormuş.bakalım hayırlısıyla alacağız birini.havalarda iyice ısındı bursada bugün 20 dereceyi gördük.
 
Katılım
3 Mar 2011
Mesajlar
904
Az Daha Sabır Efsane Tüm Dünyada Bekleniyor

Ahhh honda ahhhh, bir tas attin kuyuya hepimizi basini dondurdun, koy artik su motorlari show roomlara, millet alsin binsin de biraz aydinlansin ortalik... :cyclopsan

Az kaldı sayılır merak etme Nisanın 2. haftası gelmek üzere beklediğimize değeceğini düşünüyorum :cat:

Şu güzelliğe bak yaaa MOTOKURT ABİ bu sizin Honda sanırım.. :bounce:



Uploaded with ImageShack.us
 
Katılım
1 Ocak 2011
Mesajlar
621
biraz daha bekliyelim bakalım

Az kaldı sayılır merak etme Nisanın 2. haftası gelmek üzere beklediğimize değeceğini düşünüyorum :cat:

Şu güzelliğe bak yaaa MOTOKURT ABİ bu sizin Honda sanırım.. :bounce:



Uploaded with ImageShack.us

sevgili Blindfire Vallahi hondanın yalancısı olduğumuzdan daha çıkıpda motor hakkında bir şey diyemiyorum . Tabii bekliyeceğim Allah nasip ederse alacağız ... İnşallah nisanın ikinci haftası gibi gelecekmiş ne diyelim herşeyin hayırlısı hoşçakal
 
Katılım
3 Mar 2011
Mesajlar
904
sevgili Blindfire Vallahi hondanın yalancısı olduğumuzdan daha çıkıpda motor hakkında bir şey diyemiyorum . Tabii bekliyeceğim Allah nasip ederse alacağız ... İnşallah nisanın ikinci haftası gibi gelecekmiş ne diyelim herşeyin hayırlısı hoşçakal

Sevgilim abim MotoKurt En az sizin kadar heycanlıyız inşallah Nisan Ayında sadece sizinkisi gelmez bikaç tane fazladan gelirde bizde sebepleniriz, Hoşçakalın :salut:
 
Katılım
23 Mar 2011
Mesajlar
9
arkadaslar bende 250 motor almaya niyetliyim honda cbf 250 bakıyordum temiz bulamadıgım icin almadım bu motoru gorunce kesin kararımı bunda kullanacagım bende manisa turgutludanım kurt abinin sordugu yere gittim bildigim kadarıyla vatan bilgisayarın gecince sagda honda yükseliş neyse gelecek dediler inş hemen gelirde alır bineriz cocuk gibi heyecan yaptım :) 6000 cbf 250 verecegime 8810 cbr 250 veririm hem daha guclu yeni suratli vs..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst