Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
teşekkürler çok sağol.

bi şey değil şimdi kitapçktan baktım kablo renklerine voltmetreye siyah ve yeşil kablo giriyor. yanlış hatırlamıyorsam ucu kesik mavi kablo bendede vardı:cat: ayrıca kabloların tersi düzü vardır ona göre olmazsa değiştirip tak bakalım.
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
bi şey değil şimdi kitapçktan baktım kablo renklerine voltmetreye siyah ve yeşil kablo giriyor. yanlış hatırlamıyorsam ucu kesik mavi kablo bendede vardı:cat: ayrıca kabloların tersi düzü vardır ona göre olmazsa değiştirip tak bakalım.

o zaman bozduk göstergeyi... o kablolara karışıp karışmadığımı tam hatırlamıyorum. çıkma gösterge ararım artık.
 
Katılım
23 Eki 2010
Mesajlar
146
Arkadaşlar bizim motorun kullanma kılavuzu ve servis manuelini net üzerinde bulabiliyormuyuz?
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
o zaman bozduk göstergeyi... o kablolara karışıp karışmadığımı tam hatırlamıyorum. çıkma gösterge ararım artık.

Gösterge o kadar çabuk bozulcak bi devre yok icinde güzelce dikkat et kablolara hemen cikma arama yani zaten cikma bulcani sanmıyorum. Onun icin yenisini al daha iyi. Hem km sıfırlanir:-D:-D
 
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
715
selam millet dün ehliyetin verdiği yetkiyle :p e5 e falan korkusuzca çıktım ve en yüksek hızıma ulaştım :) artçımla beraber yaklaşık 95 km :) hafif eğimli yol tabi..

Bu arada çukurlara falan çok girdim heralde gazdan çekince elimi arkadan takır takır ses geliyor araştırdım fren kaliperiymiş. bir baktım oynuyor kaliper. sıktım ama yine gevşedi :( sanırım yalama :( canımı sıktı tabi birde önemli mesele allah korusun fren bu ihmale gelmez :silent: bakalım havalar düzelsin bir çare bulacağım inşallah :)

İyi forumlar
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
selam millet dün ehliyetin verdiği yetkiyle :p e5 e falan korkusuzca çıktım ve en yüksek hızıma ulaştım :) artçımla beraber yaklaşık 95 km :) hafif eğimli yol tabi..

Bu arada çukurlara falan çok girdim heralde gazdan çekince elimi arkadan takır takır ses geliyor araştırdım fren kaliperiymiş. bir baktım oynuyor kaliper. sıktım ama yine gevşedi :( sanırım yalama :( canımı sıktı tabi birde önemli mesele allah korusun fren bu ihmale gelmez :silent: bakalım havalar düzelsin bir çare bulacağım inşallah :)

İyi forumlar

aslında fren kaliperin vidası gevşemiyor içinde bulunan üst ve alt plastik tokozlar zamanla yırtılıyor onun için gevşeme yapıyor. benimde oleydi değiştirdim düzeldi şimdi sorunsuz:cat:
buda ürünün linki ben hep bu siteden alışveriş yapıorum tavsiye ederim:cherry:
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
kurs başldı dun ciddn sorular komedi ama ynede işi sıkı tutiyim bn:cherry: ya maxi97 özendrdn bni cok fazla super olmus gosterge :cat::rendeer:
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
bir maxi bir emre bu adamlar mondialden telif parası alacaklar yakında...
yeminle sizi ar-ge'ye alması lazım mondialin...
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
hadi yav:)
kabul etmeni isterdim emre:)
mondial çok değişik modellerle hayatımıza girebilirdi:)
 
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
715
aslında fren kaliperin vidası gevşemiyor içinde bulunan üst ve alt plastik tokozlar zamanla yırtılıyor onun için gevşeme yapıyor. benimde oleydi değiştirdim düzeldi şimdi sorunsuz:cat:
buda ürünün linki ben hep bu siteden alışveriş yapıorum tavsiye ederim:cherry:

Sağol emre :) buralar kış kıyamet :mrgreen: 8. katta oturuyorum camın önünden uçarak adamlar geçiyor :p bakalım eğer yine olmazsa o plastik takozlardan alıyım bari :cat:
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
Sağol emre :) buralar kış kıyamet :mrgreen: 8. katta oturuyorum camın önünden uçarak adamlar geçiyor :p bakalım eğer yine olmazsa o plastik takozlardan alıyım bari :cat:

burdada kar tam başlamadı ama kaşıntımdan arabayla istannbul parka gittim ve orda oldukça eğlendim. sonuçta akfırat yüksek bi yer çok fazla kar vardı bende tadını çıkardım artık döne döne başım göndü bende eve geldim:mrgreen::mrgreen:

işte buda benim arabam

dsc00079m.jpg


dsc00078ne.jpg


dsc00077cu.jpg


dsc00076fu.jpg
 
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
715
emre maşallah focuslar herzaman iyidir :) teyzemde var dizel 2. viteste 3ooo devirden sonra beni koltuğa yapıştırıyor ya bitiyorum :mrgreen:

Emre bu takozları serviste bulabilirmiyim? Servisinde bu işlem bana kaç paraya mal olur tahmini?
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
emre maşallah focuslar herzaman iyidir :) teyzemde var dizel 2. viteste 3ooo devirden sonra beni koltuğa yapıştırıyor ya bitiyorum :mrgreen:

Emre bu takozları serviste bulabilirmiyim? Servisinde bu işlem bana kaç paraya mal olur tahmini?

serviste bulabilirisin heralde bilmiyorum ama kimse onları değiştirmekle uğraşmaz söylim. bunlar böyle ses yapıyo der geçer ama siz ısrar edip sorun yüzde 80 ellerinde yoktur zaten:p

ayrıca benim araç benzinli:mrgreen:
 
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
715
Anladım.. peki aldım diyelim değiştirmesi zormu yani kendim değiştirebilirmiyim? :silent: Daha da zarar vermeyeyimde fren sistemine :p

Benzin aldı başını gidiyor :) gerçi dizelde ona yaklaşıyor.. en iyisi biz zc ye binelim :p
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
Anladım.. peki aldım diyelim değiştirmesi zormu yani kendim değiştirebilirmiyim? :silent: Daha da zarar vermeyeyimde fren sistemine :p

Benzin aldı başını gidiyor :) gerçi dizelde ona yaklaşıyor.. en iyisi biz zc ye binelim :p

ben rahatlıkla değiştirdim ama elinde takım taklavatın yani lokma takımı, ingiliz anahtarı ve alyan olması lazım. birazda neyi nerden söktüğünün hafızası varsa kolaylıkla yaparsın. ama egzozuda sökmen gerekebilir ona göre çünkü zaten benimki değişik model olduğu için gerek kalmadı.

benzin işini ben geçen sene çözdüm brc sıralı sistem lpg var 21 kuruş yakıo hele şimdi benzine zam gelince oldukça kardayım şu anda:mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
715
O zaman okulun atölyesinde bütün alet hırdavatlarla bir güzel yapayım ben bunu :)

-Lpg iyidir aslında. evet en mantıklısı o bu zamanda :) Zaten teknolojide baya bi geliştiği için yok patlamaydı yok zarardı çok düşük ihtimal artık bunlar :)
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
O zaman okulun atölyesinde bütün alet hırdavatlarla bir güzel yapayım ben bunu :)

-Lpg iyidir aslında. evet en mantıklısı o bu zamanda :) Zaten teknolojide baya bi geliştiği için yok patlamaydı yok zarardı çok düşük ihtimal artık bunlar :)

peki o zaman sana kolay gelsin:cherry:
lpg ve benzinle kullanım arasında hiçbir fark yok zaten hızda ve çekiştede kayıp yok bide brc italyan ve piyasanın en iyisini dedikleri için taktırdım ve hiçbir sorun yok allaha sükür:cat:
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Gösterge o kadar çabuk bozulcak bi devre yok icinde güzelce dikkat et kablolara hemen cikma arama yani zaten cikma bulcani sanmıyorum. Onun icin yenisini al daha iyi. Hem km sıfırlanir:-D:-D

haftasonu tekrar söküp şerit led döşeyip göstergeleri motorun üzerinde deneyip takacağım. sanırım elektriği ters verdiğim için gösterge ters tarafa gidiyor. benzin göstergesi de 3 parça, 1 parça yukarıda gösteriyor. o turuncu parçaları yanlış oturtmadan kaynaklıdır umarım.

eğer gösterge bozulmuşsa yeni gösterge almak daha iyi ama kilometreyi sıfırlamak için gösterge değiştirmek boş bir şey. kilometre telinin göstergeye gelen kısmına şarjlı tornavidayla yarım saat döndürürsek kilometre 0lanır. gene de düşünmüyorum bunu. motoru satarken adama ne arızası varsa söylemeliyim bence.

arkadaşlar bu arada benzin 4.20 olmuş. hayırlı olsun. 20.5 tlye 4.8 litre aldım. 145 km yol gittim. güncel tüketim agustosta 10-11 kuruşken şimdi 14 kuruş. motoru aldım alalı avans hesabım (1300tl) 0lanmış durumda. en son kartlarımın limitleri de doldu. 2.5 aylık maaşı şimdiden bitirmiş durumdayım. tüm siyasetçilere selam olsun. motorun daha az yakması için hız olarak 60ı geçmemeye çalışacağım.

bir maxi bir emre bu adamlar mondialden telif parası alacaklar yakında...
yeminle sizi ar-ge'ye alması lazım mondialin...

iyi dileğin için teşekkürler. motorda gördüğüm yanlışlıkları kendimce çözmeye çalışıyorum. mesela göstergede 8-9 tane her biri 3w çeken dandik lambalar var. çıkardığımda hepsi kararmıştı. sırf göstergenin aydınlatmalarını değişerek motora eklediğim sis farlarının fazladan çektiği gücü 0ladım. yağmur çamur bitince arka stopla tüm sinyalleri de led şerit yaparsam öndeki 55wlık ampulun de fazladan çektiği 20w gücü azaltacağım.

bu cumartesi ön rüzgarlığın motorla birleştiği yeri h7li kısa merceğe göre delip 2. bir kısa far takabilirim.

mondialde iler görüşlülük yok. adamlar bi tane su soğutmalı 250cc maxiscooter getiremedi. destronun motoruna benzer bir motorla 4-5 milyar civarı bir model olsaydı hemen şu saniye motoru satıp onu alırdım.

kurs başldı dun ciddn sorular komedi ama ynede işi sıkı tutiyim bn:cherry: ya maxi97 özendrdn bni cok fazla super olmus gosterge :cat::rendeer:

yapması çok kolay. rüzgarlığı sök, gidonun dibindeki 2 vidayı sök, göstergeyi dışarı al, kilometre teliyle 2 tane elektrik soketini çıkardın mı gösterge elinde zaten. ters çevirip sağındaki ve solundaki 2 vidayı çıkar. sonra göstergeyi siyah kısma bağlayan 4 vidayı çıkar. gösterge camın, göstergen ve siyah kısım ayrılır artık.

göstergenin üzerindeki turuncu işaretçileri çıkar. vidaları sök. ampulleri sök. şerit ledi kafana göre döşe. ben birkaç sıra döşeyeceğim. mavi ve beyaz kullanacağım. her bölgenin ampul duyuna göre (+) ve (-)yi motorda denedikten sonra telleri duylara lehimle. çalışıp çalışmadığını bir daha kontrol et. göstergeyi sökme işlemini tersinden tekrarladın mı işin bitiyor. çok basit. eğlene eğlene yapsan bile 1-2 saatini almaz.

şu egzoz zırıltısı benim de canımı çok sıkıyor. benim rezil servisteki eleman burçların değişmesi lazım dedi. sıkmadı bile. yukarı çıkıp burç sorduğumda "tek tek yok; komple egzozun gelmesi gerekir, o da saçma" dedi sağolsun. zırıl zırıl ötüyor mübarek...

sıralı sistem lpg çok güzel bir uygulama. babamın 2000 model laguna 2.0ına taktık. 7000 kilometrelik 100km ortalaması 9.6 litre. 140 beygirlik motora rağmen...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst