Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
yapma yahu boşver 600 lüğü gel sana binlik yapalım :queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:20 ----------

aslında bu kez ben de gümüş renk alayım diyorum. Ankara'da satılıklar arasında bi karar vericem herhalde bu hafta içinde.
bilgin olan motor varsa söyleyiver yanılıp sakat bi makine almayalım.

Emir benim eski makinayı alalım sana istersen, sattığım arkadaş sağlık nedenleriyle satacağını söylemişti en son. :)

Arkadaslar hava filtresini değiştirdim; bir de ne göreyim; benim motordan K&N hava filtresi cıktı :mrgreen:
Ben de diyorum neden bu kadar yakıyor :)
yeni filtrem ile;
10 TL Yani 2.42 litre benzin ile 28 km yaptım :) yüksek devir kullanımda.
Değişimden önce 18-21 km arasında bir yol yapabiliyordum :)
10 Lira da 10 km etkilediyse; 40 lirada 40 km etkiler :) Yani 10 litre benzin ile daha 40 km daha fazla yol yapmıs oalcağım; 120 km yapmıstım daha önce :)

Neymiş; Hava filtresi cok önemli bir etken imiş :cherry:

İyi hadi vurmuşsun voleyi, motor tepesinden inmezsin artık.:cherry:
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
odometre :)

şu benzin alırken odometreyi 0lamayı hep unutuyorum bende arkadaş, bi aldığımda 0ladım o kadar 400 küsür km yapmışım ...

vallahi mi :mrgreen: ben de diyodum gösterge panelindeki o küçük rakamlar nedir diye. demek ki kaç kilometre gittiğimi gösteriyomuş :queen:


Emir benim eski makinayı alalım sana istersen, sattığım arkadaş sağlık nedenleriyle satacağını söylemişti en son. :)
Emre aslında soracaktım sana onu. ilanda değil sanırım şu an. bilgin var mı senden sonra ne durumda makine ve kaç lira ?

Yedek depoya geçince 10 liralık alıyorum. tekrar yedek depoya geçince km ye bakıyorum :)

dostum bence sağlıklı bi ölçüm değil. motor orta sehpadayken depoyu fulle ama tabanca atana kadar değil, taşana kadar, 100 km şehir dışı sürüş yapıp tekrar aynı seviyeye kadar mümkünse aynı istasyon ve pompada fulle. ancak o zaman reel yakıt tüketimini ölçebilirsin.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Emre aslında soracaktım sana onu. ilanda değil sanırım şu an. bilgin var mı senden sonra ne durumda makine ve kaç lira ?

Benden alır almaz yağ değişimi vs bakımlarını yaptırmış ve ortalama 2000 km fln kullanmış.
İlanı veren kişi gittiği servisti ve en son 11800 yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Ben 11500'e satmıştım.
Şu anda en fazla 36 bin küsürdür kilometresi diye tahmin ediyorum.
İstersen konuşurum arkadaşla?
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
@ chooperrider ;

Evet tam olarak ölçmüş olmayabilirm fakat, en az 8 km daha fazla yol yaptığım kesinleşmiş oldu :) 2.5 litre için ...
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
Benden alır almaz yağ değişimi vs bakımlarını yaptırmış ve ortalama 2000 km fln kullanmış.
İlanı veren kişi gittiği servisti ve en son 11800 yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Ben 11500'e satmıştım.
Şu anda en fazla 36 bin küsürdür kilometresi diye tahmin ediyorum.
İstersen konuşurum arkadaşla?

Emre aslında senin motorunu almak isterim ama şu an Ankara'da bi kaç alternatif var, onları değerlendiriyorum, telefon trafiğim devam ediyor :) bu makineler olmazsa rahatsız edeyim seni..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:20 ----------

@ chooperrider ;

Evet tam olarak ölçmüş olmayabilirm fakat, en az 8 km daha fazla yol yaptığım kesinleşmiş oldu :) 2.5 litre için ...

egzos var mıydı senin makinende ? benim ilk 600f'imde neredeyse içi tamamen boşaltılmış bi susturucu vardı, 2. makinemde ise carbon yoshi vardı ve 2. motorum ilkinden bariz az yakıyordu.
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
evet, yoshumura egzoz var motorda. sesini cevremdeki motorcular cok beğense de pek bağıran egzozdan yana değilim doğrusu :p

Tek eksiğim ön sinyallerim kaldı; benden önceki sahibinde bu sinyaller takıldı.
Orjinal Sinyalleri de sipariş verdik; onlar da haftaya elimde :)
Egzoz da fotoğraftaki :p








 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
:) son poza bayıldım.
sinyal değiştireceksen damla sinyal düşünseydin derim. çok şık duruyo. artık kısmetse yeni alacağım 600f'te kullanıcam gömme sinyallerden.
bu arada fren manetinde bi yamukluk mu var ?? ucu pek bi dışa dönük gibi.
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Debriyaj normal de , Evet Fren manetinin ucu azcık dısarıda :) Hafifce eğilmiş sadece, manetleri rizoma yapacağımdan veya titax; cok üzerinde durmuyorum :)
Sinyal olarak görünürlük acısından daha verimli olacağını düşünerek orjinal sinyal siparişi verdim :) Bakalım ya, dışına zamanla harcama yaparız :)
 
Katılım
6 Tem 2008
Mesajlar
128
maşallah kırmızı işte her zaman en güzeli :)

motorun çalınmasını istemiyorsan her daim kapalı yerde muhafaza ediceksin yoksa diğer herşey sadece zaman kaybettirir hırsıza. saolsunlar kafaya taktılarmı her türlü çalarlar . kaskonuzu yapın disk kilidi alarm gibi caydırıcı önlemleri alın sonrada ya allah bismillah diyip kapayın kontağı kitleyin direksiyonu gidin :)


yeni 600f evet farı banada garip geldi ama onun dışında olması gerektiği gidi olmuş kanımca yoksa 600rr neye yarıycaktı diyorum

keşke ötv 650 ye kdar düşse :D en azından belki 20000 in altına iner yeni 600f cillop olur ozaman :D
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Bu cam çok güzel oluyor rüzgar beni epeyce etkiliyordu, bu cam kullanınca rüzgarda azalma oldu fakat rahatsız etmiyor diyemem yüksek hızlarda malesef rüzgar etikiyor.
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
@ gökselaytay;

Ben motoru kapalı otoparkta muhafaza ediyorum :) her türlü kaskolu yani :)
ayda 50 TL cik feda olsun onun güvenliğine :)
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Debriyaj normal de , Evet Fren manetinin ucu azcık dısarıda :) Hafifce eğilmiş sadece, manetleri rizoma yapacağımdan veya titax; cok üzerinde durmuyorum :)
Sinyal olarak görünürlük acısından daha verimli olacağını düşünerek orjinal sinyal siparişi verdim :) Bakalım ya, dışına zamanla harcama yaparız :)

dodo manet değiştireceksen titax tavsiye ederim ama satın almadan önce olan bir motorda otur bir dene derim bizim manetler gibi uzun değil kısa olduğundan rahat kullanamayan çıkabiliyor :cat:

http://img143.imageshack.us/i/127sae.jpg/
burda resmi vardı camın yoksa daha net resminimi kasteddin bi bak yoksa cekerim resmini ayriyetten koyarım

motorun üstünde de görmek isteriz
aynı zamanda bu camın smoke tarzı olan varmıydı orada simsiyah dışında?
yani koyu şeffaf diyim dumanlı :mrgreen:

@ gökselaytay;

Ben motoru kapalı otoparkta muhafaza ediyorum :) her türlü kaskolu yani :)
ayda 50 TL cik feda olsun onun güvenliğine :)

burası istanbul keşke o kadar ucuz olsa arkadaş ya :salut:
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Kanka,

Deneme şansım olmayacak Rize de biliyorsun, o yüzden önce senin almanı bekliyorum :p

Bu arada otopark fiyatlarının ist da daha düşük olduğunu sanıyordum :cyclopsan
 
Katılım
15 Kas 2009
Mesajlar
204
Arkadaslar hava filtresini değiştirdim; bir de ne göreyim; benim motordan K&N hava filtresi cıktı :mrgreen:
Ben de diyorum neden bu kadar yakıyor :)
yeni filtrem ile;
10 TL Yani 2.42 litre benzin ile 28 km yaptım :) yüksek devir kullanımda.
Değişimden önce 18-21 km arasında bir yol yapabiliyordum :)
10 Lira da 10 km etkilediyse; 40 lirada 40 km etkiler :) Yani 10 litre benzin ile daha 40 km daha fazla yol yapmıs oalcağım; 120 km yapmıstım daha önce :)

Neymiş; Hava filtresi cok önemli bir etken imiş :cherry:

Birşey danışmak istiyorum; motorunuzda power commander bulunuyor mu acaba? Bildiğim kadarıyla performans eksoz takılması ve filtre değişimi yeterli olmuyor sadece. Yakıt hava karışımı dengesiz olduğu için özellikle alt devirlerde motorun düzensiz çalışmasına sebep oluyor. Power commander ve yeni harita yüklenmesi sayesinde bunun önüne geçiliyor.

Acaba, power commander olsa makinenin üzerinde, yine de benzin sarfiyatı bu kadar yüksek olur muydu? Cevap verenlere şimdiden teşekkürler:cat:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Birşey danışmak istiyorum; motorunuzda power commander bulunuyor mu acaba? Bildiğim kadarıyla performans eksoz takılması ve filtre değişimi yeterli olmuyor sadece. Yakıt hava karışımı dengesiz olduğu için özellikle alt devirlerde motorun düzensiz çalışmasına sebep oluyor. Power commander ve yeni harita yüklenmesi sayesinde bunun önüne geçiliyor.

Acaba, power commander olsa makinenin üzerinde, yine de benzin sarfiyatı bu kadar yüksek olur muydu? Cevap verenlere şimdiden teşekkürler:cat:

Dediğin tamamen doğru.

Profesyonel düşünülürse, motora orjinalinden farklı olarak takılan; performansa yönelik her türlü ekipman için (hava filtresi, egzos vb.), beyinde gerekli ayarlamaların yapılması lazım aslında. Çünkü siz ne takarsanız takın, gerekli ayarlamaları yapmadıkça makina takılan ekipmanları orjinalmiş gibi algılayacak ve performans artışı konusunda verim alınamayacaktır. Farklı devirlerde farklı performans dilimleri de buna bağlıdır.

Ancak bildiğim kadarıyla makine üzerindeki mevcut beyin bu tür ayarlamaları desteklemiyor, işte bu nedenle bu noktada devreye "Power Commander" denilen ekipman giriyor.

Power Commander'ın montajı yapıldıktan sonra, motor Dyno Jet bandı üzerine alınıp bilgisayar bağlantısı da yapılarak, profesyonel bir eleman tarafından, güç-tork eğrisi konusunda en iyi değerler baz alınarak, yakıt-hava karışımı vb. ayarlamalar ile motor üzerine takılan performans kitlerinden en yüksek verimi almaya yönelik tüm komut/ayarlar Power Commander'a yükleniyor. Yani bir anlamda beyin yeniden düzenleniyor.

Sonuç olarak, aslında taktığımız aksesuarlardan ses ve biraz daha benzin sarfiyatı haricinde pek bir verim alamıyoruz. Yine de motora çok büyük bir zararı olacağını sanmıyorum, benzin sarfiyatı ve emisyon değerlerine en fazla %5 gibi bir etki ve senkronizasyon periyodunun normalinden biraz daha kısa sürelere inmesi gerekeceğini düşünüyorum.
 
Katılım
15 Kas 2009
Mesajlar
204
Dediğin tamamen doğru.

Profesyonel düşünülürse, motora orjinalinden farklı olarak takılan; performansa yönelik her türlü ekipman için (hava filtresi, egzos vb.), beyinde gerekli ayarlamaların yapılması lazım aslında. Çünkü siz ne takarsanız takın, gerekli ayarlamaları yapmadıkça makina takılan ekipmanları orjinalmiş gibi algılayacak ve performans artışı konusunda verim alınamayacaktır. Farklı devirlerde farklı performans dilimleri de buna bağlıdır.

Ancak bildiğim kadarıyla makine üzerindeki mevcut beyin bu tür ayarlamaları desteklemiyor, işte bu nedenle bu noktada devreye "Power Commander" denilen ekipman giriyor.

Power Commander'ın montajı yapıldıktan sonra, motor Dyno Jet bandı üzerine alınıp bilgisayar bağlantısı da yapılarak, profesyonel bir eleman tarafından, güç-tork eğrisi konusunda en iyi değerler baz alınarak, yakıt-hava karışımı vb. ayarlamalar ile motor üzerine takılan performans kitlerinden en yüksek verimi almaya yönelik tüm komut/ayarlar Power Commander'a yükleniyor. Yani bir anlamda beyin yeniden düzenleniyor.

Sonuç olarak, aslında taktığımız aksesuarlardan ses ve biraz daha benzin sarfiyatı haricinde pek bir verim alamıyoruz. Yine de motora çok büyük bir zararı olacağını sanmıyorum, benzin sarfiyatı ve emisyon değerlerine en fazla %5 gibi bir etki ve senkronizasyon periyodunun normalinden biraz daha kısa sürelere inmesi gerekeceğini düşünüyorum.

Beklenen kişiden jet cevap :) Teşekkürler Emre. Ben bu konuya epey kafa yordum, ama uygulama deneyimim olmadığı için uygulayanlardan da fikir almak istedim.

Birşey araştırıken Amerikada'ki bir forumda bunla ilgili detaylar vardı, onun üzerine burada da sormak istedim. Eğer motora çok büyük zararı olmuyorsa, şu anda ülkemizde yapılan uygulamalar bu şekilde devam edecektir diye düşünüyorum. Gerçi o kadar masrafın üzerine, bir de 500 USD civarında power commander almak, dyno ölçümü için bir takım lastik harcamak ve haritalar ve ayarlamalar için ekstra para harcamak biraz külfetli oluyor galiba :)
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Aslında ebay'de $270'a bizim F'ler için PC var.
Kargosu ile 500TL tutsa, ayarlamaları ile 700TL gözden çıkarmak gerek.
Bu ayarlamaları da yapan insan sayısı Türkiye'de bir elin parmaklarını geçmez.
Yaptırmayı düşünen olursa fuardaki 650 HP turuncu turbo Hayabusa'yı yapan Cengiz arkadaşımdır ve bence motosiklet modifikasyonu konusunda dünyadaki sayılı mühendislerden biridir.
 
Katılım
15 Kas 2009
Mesajlar
204
Aslında ebay'de $270'a bizim F'ler için PC var.
Kargosu ile 500TL tutsa, ayarlamaları ile 700TL gözden çıkarmak gerek.
Bu ayarlamaları da yapan insan sayısı Türkiye'de bir elin parmaklarını geçmez.
Yaptırmayı düşünen olursa fuardaki 650 HP turuncu turbo Hayabusa'yı yapan Cengiz arkadaşımdır ve bence motosiklet modifikasyonu konusunda dünyadaki sayılı mühendislerden biridir.

Piyasada bu kalitede iş yapan insanların olduğunu bilmek çok güzel. İş, niyete ve harcma yapabilmeye kalıyor. Düşünenler için harika bir fırsat...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst