Limitleri trafikte zorlamak

Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
salaklığın daniskası bariyer var nereye giriyorsun altındaki mobiletmi
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Adamların kazaları bile bizim ülke insanı için ders niteliğinde. Ne diyeyim.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Limitleri değilde şansını fazla zorlamış. Gereksiz hareketler bunlar
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
izlemiştim bunu,aklı sıra virajda arabayı sağlıycak,yazık

Arabayı sağlamayı düşünmedi bile , limitlerde girdiği virajda fren yapması mümkün değildi kaçacak başka yeri olmadığı için belki yırtarım düşüncesi ile bodoslama daldı oraya.

Kaza aptalcaydı ama kaza sonrası yapılanlar oldukça kitabına uygundu. Trafiği kestiler , motoru çektiler, yaralıya dokunmadılar ve kendisinide kımıldamaması konusunda birkaç kez uyardılar. Sağlık durumu konusunda yeterli bilgi sahibi olduktan sonra kaskını çıkarmışlar veya kendisi çıkartmış anlaşılan. Full koruma sayesinde muhtemelen bir bacak kırığı ile yırtmış . Eminim ayağa kalkar kalkmaz aynı virajlarda yine kameralara poz vermeye başlamıştır.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Yerli malı kaza videoları pek bulunmuyor da ondan :mrgreen:

Bak işte ben bizim ülke için ders niteliğinde derken tam olarak aşağıdaki yorumdan bahsediyorum :wiinkk:

Kaza aptalcaydı ama kaza sonrası yapılanlar oldukça kitabına uygundu. Trafiği kestiler , motoru çektiler, yaralıya dokunmadılar ve kendisinide kımıldamaması konusunda birkaç kez uyardılar. Sağlık durumu konusunda yeterli bilgi sahibi olduktan sonra kaskını çıkarmışlar veya kendisi çıkartmış anlaşılan. Full koruma sayesinde muhtemelen bir bacak kırığı ile yırtmış .

:cat:
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Arabayı sağlamayı düşünmedi bile , limitlerde girdiği virajda fren yapması mümkün değildi kaçacak başka yeri olmadığı için belki yırtarım düşüncesi ile bodoslama daldı oraya.

Kaza aptalcaydı ama kaza sonrası yapılanlar oldukça kitabına uygundu. Trafiği kestiler , motoru çektiler, yaralıya dokunmadılar ve kendisinide kımıldamaması konusunda birkaç kez uyardılar. Sağlık durumu konusunda yeterli bilgi sahibi olduktan sonra kaskını çıkarmışlar veya kendisi çıkartmış anlaşılan. Full koruma sayesinde muhtemelen bir bacak kırığı ile yırtmış . Eminim ayağa kalkar kalkmaz aynı virajlarda yine kameralara poz vermeye başlamıştır.


Bence alakasıyok,0:14.sn.'yede aracı farkediyor fakat hız kesmiyor,daha sonra araca yaklaşırken çok hızlı olduğunu farkedince sola kaçamadığı için,sağa doğru motoru salıyor fakat işler düşündüğü gibi gitmeyince kaza kaçınılmaz oluyor.

Aynı vraja arkasında eküriside giriyor hemde aynı hızdalar fakat ekürisi kurnaz,araçları farkedince gazı kesiyor ve yavaşlamasını kontrollü bir şekilde yapıyor ve istediği yerdede durdu zaten.

Kaza yapan kişinin ve çevresindekilerin yaptıklarından ben kendi payıma şunu çıkardım ''doğru olarak kabul ettiğim kısım tabiki'' kaza yapan kişi kaza sonrası olabildiğince az hareket ediyor ve diğer arkadaşlarıda kesinlikle kendisine dokunmuyorlar.Benim sadece bu kısmı hoşuma gitti...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Viraj içinde araci görünce gaz kesiyor.
Sonra vazgeçip hizini korumaya çalisiyor.
sonuç kaçinilmaz olarak bariyerler.
 
Katılım
18 Haz 2010
Mesajlar
473
Aracı sonradan farketmiyor. 16. saniyede dikkat ederseniz beraber viraja giriyorlar.
İlk saniyelerdeki yaptığını yapacağını düşünerek dalıyor ama hızı ve alanı onu yapmasına el vermiyor.
Sonuç hüsran.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Hasbelkader tecrübeli bir ağabeyinizden teknik bir detay.

- Viraja girmiş bir motorunu hızı artar veya azalır ise buna bağlı olarak yatış açısında mutlaka değişiklik olur. Şimdi tekrar izleyin videoyu , hiç hızı azalmış mı motorun ?

- SS kullanan arkadaşlar bu durumu çok iyi bilirler. Süper Sport bir motor ile 8000-9000 dd da girilen o viraj içerisinde gaz kesmek ile arka frene köküne kadar basmak arasında neredeyse fark yoktur. Sırf bu hendikapı giderebilmek için yeni nesil kayabilen debriyajlar uygulanmaya başladı .

Kesinlikle gaz kesemedi.
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
O sizin dediğiniz son anda viraj içindeyken ve yatık bir vaziyete ise önüne bir anda çıkan her hangi bir şeyde gazı aniden ''KAPATTIĞINDA'' evet ozaman arka fren etkisi yapa bilir.

Fakat bu video'da durum biraz farklı,aracı önceden görüyor gazını kontrolü ve kademeli olarak ''KESMEK'' yerine araca viraja girdiği hızda yaklaşıp çarpıcağını anlayınca sağına dalıyor.

Bu video'da gördüğüm bu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst