Kış mevsiminde ortaya çıkan gizli tehlike: "Rüzgar ve Etkileri"

Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
Valla henüz motorda tecrübe edemedim ama deri bu konuda tek geçeceğim üründür benim için..

Ne demişler; Bin kat keçe, rüzgar geçe, bir kat deri, rüzgar geri :mrgreen:
Harbiden demişler ama he :)

ben seneler önce deri mont kullanırdım motorda Engin ama kışın içlik olmadan resmen donduruyor insanı.gerçi yine deri mont alacağım şimdi ama windstopper içlik çok tavsiye var başta Fanatik Sinan abi.öve öve bitiremedi google amca'da o yönde görüş belirtiyor tavsiye'yi tavsiye ederim :)
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
784
Valla henüz motorda tecrübe edemedim ama deri bu konuda tek geçeceğim üründür benim için..

Ne demişler; Bin kat keçe, rüzgar geçe, bir kat deri, rüzgar geri :mrgreen:
Harbiden demişler ama he :)

tecrübe et kışın vazgeçemeyeceğin ekipmanlardan biri olacak.:)
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
784
Yün içliklerin de artısı vardır muhakkak değil mi?

Rüzgara karşı bir etkisi olacağını sanmıyorum. Gazete kağıdı daha iyi bir yalıtım sağlar yün içlikten. burada bahsedilen windstopper özellikli içlikler takım olarak giyildiğinde hem vucut hem bacak ve özellikle dizlerinizi koruyor.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Mont konusundaki tecrübelerimi aktarayım..
İlk montum olan enduro tip Wintex marka 300 euroluk mont ile hudson marka 300 TL lik robocop deri mont arasında bazı farklar var..(Fiyatları ile kalitelerini paritelendirin diye yazdım)

Deri mont rüzgar geçirmiyor, lakin sıcak ta tutmuyor gibime geldi..
Tekstil montum sanki daha az soğuk geçiriyor gibi..Windstopper özelliği var kendisinin..Deri bir miktar hayal kırıklığına uğrattı diyebilirim..

Ama dikkat ediniz, sabah güneş doğmadan, günün en soğuk anında sürüyorum motorumu..
Neyse, bahara doğru, nispeten normal sıcaklıklarda bakalım deri mont ne performans verecek..
:)
 
Katılım
19 May 2010
Mesajlar
126
Yün içlik 10 derecenin altı sıcaklıklarda en ufak işe yaramıyor.
Vücudun aldığı soğuk ve nemli rüzgarın kesilmesi gerekiyor, ki bu da pek işe yaramıyor.
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
üstadım konuyu bisiklet camiasınada taşıdım. güzel bir çalışma ve paylaşım. işin şakası yok çünki.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:39 ----------

önce vucuda bir termal içlik, üstüne polar bir sweet onun üstüne rüzgar geçirmeyen bir mont oldukça faydalı olacaktır.
 
Katılım
23 Ağu 2008
Mesajlar
234
isinizi korumak istiyorsaniz windstopper'i en dis katman olarak giymek gerekir, eger montunuz zaten ruzgar gecirmiyorsa icinize WS giymek sizi isitmaz.

nefes alabilen ve ruzgara en mukavim tekstil dis katman giysi membrani gore-tex'tir, WS ise genelde balaklavalarda ise yarar.

denebilirki o halde bu WS iclikler neden yapiliyor?

1. yazin file montun altina giyilir.

2. isi izole edebilen bir malzemeyle birlesitirlmis ise kisin da isinmak amacli giyilebilir.

2. durumda eger mont ve pantolon'un ruzgar mukavemeti iyi ise WS'siz, onun yerine isitmaya ve ter emmeye yonelik teknolojileri gelismis bir iclik de alabilirsiniz.

bir de kalin deriden daha iyi bir WS benim deneyimime gore yok, fakat deri asiri sogukta kullanildi mi sIk bakim istiyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
verilen bilgiler için teşekkürler...
hatırlatmakta fayda var...
kırağı yağıyor ve anında buz tutuyor...
aman dikkat edelim...
 
Katılım
2 Ağu 2008
Mesajlar
66
motosiklet kullanırken hava sıcaklığı için risk/eşik değer (min kaç derece - max. kaç derece) nedir acaba ? bu kişiden kişiye (kişinin soğuk - sıcak algılaması ve kendini güvenli hissettiği sıcaklık), motor üstündeki zaman ve kullanılan koruma ekipmanlarına (ceket, pantolon vs.) değişecektir fakat genel kabul gören kaç derecedir, özellikle soğuk havalar için ?

bu konuyu şu sebeple tartışmaya açmak istiyorum;
pazar günü 2-3 haftadan sonra havanın güneşli olmasını firsat bilip motosikletle küçük bir gezi yaptım, yaklaşık 250km civarında ve 3-4 saatlik.
Özellikle hava sıcaklığının motor kullanmaya uygun olduğundan emin olmak (kendimi inandırmak için :silent:) için sıcaklığı bir kaç kez kontrol ettim, öğle saatlerine doğru güneşte 12-13 derece ve hava hafif rüzgarlı.

alt üst termal içlik, tekstil mont (altında wind stopper denilen şeyden), pantolon ve bot ile saat 12-3 arası sadece pantolondan soğuğu az-orta arası rahatsızlık verecek derecede hissettim, güneşin bulutların arkasına saklandığı bir kaç dakikalık zamanlarda bu soğuk biraz daha arttı. Geri dönüş yolunda ise yolun bir an önce bitmesini istedim çünkü pantolondan giren soğuk sürüşü tehlikeye atacak derecede rahtsızlık vermeye başladı, mola vermek zorunda kaldım, şans üzeri yol üzerindeki bir yerde büyük bir termometre göstergesi vardı, saat öğleden sonra 4 civarıydı ve sıcaklık 8 derece idi.

sonuç olarak 4 derecelik bir sıcaklık düşüşü, üzerimdeki kıyafetleri, en azından pantalonu (tekstil ve kendi içliği olmasına rağmen) etkisiz bıraktı...
üst kısımlarda soğukdan kaynaklanan rahtsızlık pantolona göre daha azdı...

bomba ise eve gelip motordan indikten sonra patladı; diz kapaklarımda müthiş bir ağrı vardı ve bir kaç gün devam etti, hala hafif kendini hissettiriyor..
ileride romatizma olurmuyum :queen:

artık 12 derece altı sıcaklıklarda, güneş yoksa ve hava hafif de olsa rüzgarlı ise motor kullanmamayı düşünüyorum, sanırım keyifli bir sürüş için en ideali bu soğuk havalarda 14-16 derece olabilir...
 
Katılım
23 Ağu 2008
Mesajlar
234
motosiklet kullanırken hava sıcaklığı için risk/eşik değer (min kaç derece - max. kaç derece) nedir acaba ? bu kişiden kişiye (kişinin soğuk - sıcak algılaması ve kendini güvenli hissettiği sıcaklık), motor üstündeki zaman ve kullanılan koruma ekipmanlarına (ceket, pantolon vs.) değişecektir fakat genel kabul gören kaç derecedir, özellikle soğuk havalar için ?

bu konuyu şu sebeple tartışmaya açmak istiyorum;
pazar günü 2-3 haftadan sonra havanın güneşli olmasını firsat bilip motosikletle küçük bir gezi yaptım, yaklaşık 250km civarında ve 3-4 saatlik.
Özellikle hava sıcaklığının motor kullanmaya uygun olduğundan emin olmak (kendimi inandırmak için :silent:) için sıcaklığı bir kaç kez kontrol ettim, öğle saatlerine doğru güneşte 12-13 derece ve hava hafif rüzgarlı.

alt üst termal içlik, tekstil mont (altında wind stopper denilen şeyden), pantolon ve bot ile saat 12-3 arası sadece pantolondan soğuğu az-orta arası rahatsızlık verecek derecede hissettim, güneşin bulutların arkasına saklandığı bir kaç dakikalık zamanlarda bu soğuk biraz daha arttı. Geri dönüş yolunda ise yolun bir an önce bitmesini istedim çünkü pantolondan giren soğuk sürüşü tehlikeye atacak derecede rahtsızlık vermeye başladı, mola vermek zorunda kaldım, şans üzeri yol üzerindeki bir yerde büyük bir termometre göstergesi vardı, saat öğleden sonra 4 civarıydı ve sıcaklık 8 derece idi.

sonuç olarak 4 derecelik bir sıcaklık düşüşü, üzerimdeki kıyafetleri, en azından pantalonu (tekstil ve kendi içliği olmasına rağmen) etkisiz bıraktı...
üst kısımlarda soğukdan kaynaklanan rahtsızlık pantolona göre daha azdı...

bomba ise eve gelip motordan indikten sonra patladı; diz kapaklarımda müthiş bir ağrı vardı ve bir kaç gün devam etti, hala hafif kendini hissettiriyor..
ileride romatizma olurmuyum :queen:

artık 12 derece altı sıcaklıklarda, güneş yoksa ve hava hafif de olsa rüzgarlı ise motor kullanmamayı düşünüyorum, sanırım keyifli bir sürüş için en ideali bu soğuk havalarda 14-16 derece olabilir...

ruzgarin hucum acisi dik'e yakin olan yerler soguktan en cok nasiplenenler. dis katman ruzgar durdurucu olsa da kendisi hizla soguyacak ve eger deriyle arasinda yalitim saglayacak malzeme yetersizse ruzgari degil ama soguklugu aynen iceri aktaracaktir. araya bi seyler doldurmak lazim gazete kagidi gibi. gecmis olsun.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
herşey güzel tamam da benim anlamadığım bişey var!!

ben full koruma + balaklava+ termal içlik+ full face kask ile motora biniyorum, iş yerindekiler bana diyorki "yaa bu havada nasıl biniyorsun?"

inanın gün içerisinden bu soğuklarda okadar çok kaksız aptal motorcu görüyorumki şaşırıyorum nasıl donmuyorlar! hadi yazın biniyorsun tamam anladık ama birde artçıları var onlarda bile kask yok. aman allahım nedir bu işin ne zevki nedir ızdırabı bu nasıl bir yaşam tarzı bu nasıl bir varoşluk anlayışı git 1.4tl ve dolmuşuna bin kardeşim... :farao:


not:

yukarıda verilen tabloyu bence kuru hava yada belli nem oranındaki bölgelermi baz alınarak verilmiş? çünkü nemli bölgelerde risk daha fazla.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
ben 2-3 derece sıcaklıkta bile biniyordum ama yanlış yaptığımı bu sene anladım,önce böbrekleri üşüttüm ve hafif idrar yolları enfeksiyonu yaşadım, ben şahsen 10 derecenin altında binilmesini sağlık açısından uygun bulmuyorum ve bu sene bu kurala uyuyorum,ne kadar içlik koruma giyilsede soguk bir süre sonra insanın içine işliyor
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
2010 Aralıkta haftada 2 sefer sabahın 5inde 200km'lik yolu molasız tamamlıyordum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst