Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Arkadaslar,
titresim olup olmadigi konusunda cesitli seyler söyleniyor. Bugün yagimi degistirdikten sonra rölantida calisirken videoyu cektim. Youtube aracligiyla paylasiyorum. Aynalarda hic bir sekilde titresim yok. Titresimi tam sizlere tam gösterebilmek icin motorun üzerine bi bardak su koydum. Sudan da görebileceginiz gibi asgari bir titresim var. Belli belirsiz bi titresim. Aynalarda kesinlikle titresim yok. Videoyu cekerken benim elim daha cok titremis :)
Bu arada 1178km de motor.
Bugün kitapcigini inceledim rölantinin 1400+ - 100 seklinde yaziyor. Sizlerin rölanti kacta duruyor? Servis hava ayarini kurcaladigindan beri kafayi bu konuya taktim.

http://www.youtube.com/watch?v=xEZ57Zn0brU

Bundan iyisi,Şamda kayası:)
Titreşim var diyenlere kapak olsun.:queen:
Daha öncede dediğim gibi benim rolanti devri 900 çivarında
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Gayet sakin duruyor, iyi iyi. :) Aynı testi ben de yapacağım. Benim aynalar sanırım 90'ı geçince başlıyor titremeye.

necatik35, "900" çok düşük değil mi? Stop etmiyor mu ilk çalıştırmada?
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Gayet sakin duruyor, iyi iyi. :) Aynı testi ben de yapacağım. Benim aynalar sanırım 90'ı geçince başlıyor titremeye.

necatik35, "900" çok düşük değil mi? Stop etmiyor mu ilk çalıştırmada?

Bu 150MC nin bir tek sabah calistirma zorlugunu sevmedim. Servis hava ayarini kurcaladigindan beri sabahlari ilk calistirma baya problemli olmaya basladi. Servisten önce böyle degildi. Jikle en üstteyken mars basinca calisiyordu sonra orta konuma alip isitiyordum. Simdi ise elle isitmak zorunda kaliyorum. Biraktigim an stop ediyor. :( Ama servisi mondiale sikayet ettim. Coluk cocuga kurcalatiyorlar motoru diye. Bugün mondial müsteri hizmetleri aradi. servisi arayip magduriyetimi gidermelerini söyleyeceklermis :) Bakalim servise gittigim bi gün bi terör estireyim orada :queen: Sokmayacaklar beni servise bi daha :bounce:
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Gayet sakin duruyor, iyi iyi. :) Aynı testi ben de yapacağım. Benim aynalar sanırım 90'ı geçince başlıyor titremeye.

necatik35, "900" çok düşük değil mi? Stop etmiyor mu ilk çalıştırmada?

Gayet iyi çalışıyor.)00 devirde olması hiç problem yaratmadı şimdilik.
Zaten rolanti ayar vidası elimizin altında.İki parmağınızla bile ayrı değiştirebilirsiniz.
Bu arada pembe vespalı için iyi şanslar:)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
@inzell, et kardesim sikayet. Benim servite de test meraklisi bi genc var. iki somun siktimi hemen atliyor motora bi test sürüsü yapiyor. Ortaligi bos buldular herhalde. Mondial biraz kulaklarini ceksin bunlarin.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Bir de her seferinde nasıl zincir ayarı yapıyorlarsa kısa sürede gevşiyor. Kesinlikle ani kalkışlardan kaçınıyorum, vites geçişlerinde heleki çok nazik davranıyorum. Yine de gevşiyor neredeyse atacak gibi. Nasıl yapıldığını öğreneyim ellettirmeyeceğim bir daha.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
valla bu gidisle hepimiz birer usta olup cikacagiz. Ben zaten yag degistirme konusunda prof oldum :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:01 ----------

BMW mi? GS mi? titreşimmi?:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Yapma Atilla:)

Necatik35 abi, 93-2000 arasindaki F650lerde tek silindir olmasindan ötürü titresiminin oldugu yaziyor bu topikte. tekrardan inceledim ama öyle abarti bi titresimden bahsedilmiyor. Makul bi titresim varmis. Ama arkadas arasindaki sohbetlerde titresim olayi biraz abartiliyor tabii :)

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/31444-bmw-f650-1994-2000-arasi-paylasimlari.html
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
valla bu gidisle hepimiz birer usta olup cikacagiz. Ben zaten yag degistirme konusunda prof oldum :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:01 ----------



Necatik35 abi, 93-2000 arasindaki F650lerde tek silindir olmasindan ötürü titresiminin oldugu yaziyor bu topikte. tekrardan inceledim ama öyle abarti bi titresimden bahsedilmiyor. Makul bi titresim varmis. Ama arkadas arasindaki sohbetlerde titresim olayi biraz abartiliyor tabii :)

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/31444-bmw-f650-1994-2000-arasi-paylasimlari.html
Atilla cığım,sende yazmışsın ya onlara F 650 deniyordu.Motorları BMW tarafından değil,Avusturyalı bir üretici olan Rotax tarafından yapılıyordu.
GS lerde öyle bir sorun duymadım ve yaşamadım.Aksine uzun yol yapılabilecek en iyi motosiklettir.Titreşim olsa uzun yolculuklar için kullanılırmıydı GS ler.

MC nin bir dahaki yağ değişimine yanına geleceğim,sen değiştir artık benim yağı:queen:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Atilla cığım,sende yazmışsın ya onlara F 650 deniyordu.Motorları BMW tarafından değil,Avusturyalı bir üretici olan Rotax tarafından yapılıyordu.
GS lerde öyle bir sorun duymadım ve yaşamadım.Aksine uzun yol yapılabilecek en iyi motosiklettir.Titreşim olsa uzun yolculuklar için kullanılırmıydı GS ler.

MC nin bir dahaki yağ değişimine yanına geleceğim,sen değiştir artık benim yağı:queen:

Haklisin abi F650 ve GS karmasasi olmus :) Hatta yanlis degilsem. Aprillanin Pegaso 650 modelide bu F650lerle ayni diye biliyorum.
Gel abi misafirimiz ol.. Sanada bi sucuk partisi yapalim :)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
kullanim kitapcigindaki rölantiye dikkat...

p1455240111.th.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
 
Katılım
13 Ara 2010
Mesajlar
4
Bu Cumartesi Mondial bayisine (ümraniye/ Sondurak) gittim. 150 MC 3000TL , 150 MR 2900 TL dedi.
150 MC almayı düşünüyordum o ana kadar , fakat bir kaç sebepten dolayı fikrimi değiştirdim gibi.
1 - 1.80 boyundayım, fakat MC'de otururken 2 ayağım aynı anda yere tam basmıyor.
2 - MR'nin rengi ve tipi daha güzelmiş,daha klasik
3- MC'yi çok kuryeci arkadaş almış, yani bizi de kuryeci olarak düşünmesinler yolda (garezi olan falan vardır , sakata gelmeyelim)

Sorularım var bu konuda:
1- MR ve MC teknik olarak tamamen aynı değil mi?
2- MR'nin bu kadar az satılması ileride yedek parça sorunu yaratır mı bana?
3- MR'nin daha alçak ve dış görünümünün farklı olması performans açısından farklılık yaratır mı?
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
1-Motor tamamen aynı, diğer aksamlar da aynı sayılır. Sadece arka amortisörler farklı.
2-Sanıyorum iki motor da birbirine yakın değerlerde satılıyormuş. Gerçi çevrede hiç kullanan görmedim.
3-Belki çok az bi serilik farkı olabilir.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Sorularım var bu konuda:
1- MR ve MC teknik olarak tamamen aynı değil mi?
2- MR'nin bu kadar az satılması ileride yedek parça sorunu yaratır mı bana?
3- MR'nin daha alçak ve dış görünümünün farklı olması performans açısından farklılık yaratır mı?

180cm boyunla yere nasip iki ayaginla basamadin anlamadim ben. Benim boyum 183cm problemsiz yere basiyorum.
1)MR ve MC motor olarak ayni. Ufak farklar var. Arka amortisörler, arka tekerin daha kücük jantli ve kalin olmasi. Boyutlarinin biraz daha kücük olmasi. Ama serilik ve hiz..vs. ayni olacagini düsünüyorum.
2) MR'nin az satildigini sanmiyorum. Bence MC ve MR satislarda basa basdir.
3) MR nin arka tekerinin kalin olmasindan olayi daha konforlu bir sürüs suncagini tahmin ediyorum.

Kurye olayina takilma derim. Topicte MC sini cok güzel kisisellestiren arkadaslar var sende öyle birseyler yaparak digerlerinden ayrilabilirsin.
 
Katılım
11 Ara 2010
Mesajlar
9
benim motorun yag değişiminde 20-50 yağ kullanıldı bide hiç duymadığım bir marka mondialin servisi olduğundan bişi demedim bir sorun olurmu....
 
Katılım
11 Ara 2010
Mesajlar
9
10-40dan sasma kardesim. bana 15/50 koydular motorun calismasi degisti ve son hizi düstü. Kendim 10/40 koydum cok memnunum.
teşekkürler ati kardeş seni takip ediyorum yorumların ve cevapların ne kadar dürüst olduğunu gösteriyor etraf itlerle dolmuş en ufak bilgiyi kimse vermek istemiyor haa bide servise sordum neden benim motor çok yakıyo die 155 falan yakıyo çünkü sen kimseye bakma atıyo onlar dedi normaldir dedi....bu konuda ne dersin....?
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
benim motorun yag değişiminde 20-50 yağ kullanıldı bide hiç duymadığım bir marka mondialin servisi olduğundan bişi demedim bir sorun olurmu....
20-50 çok kalın gelir, motor çalıştığında uzun bir süre bekleyip ısıtman gerek. Malum kış ayındayız en iyisi 10/40 ile değiştirmen.

Yalnız motorun fazla yakıyor gerçekten. Son testimi yolda kalıncaya kadar sürdürdüm. 30 lira yakıtla 273 KM gitti, bu da 11 kuruş yapıyor.
Kullanım şeklimse oldukça devirli 7.000-8.500 devir arası. Sakin kullanımlarda 9 kuruşu görmüşlüğüm de var yani.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Ara 2010
Mesajlar
9
20-50 çok kalın gelir, motor çalıştığında uzun bir süre bekleyip ısıtman gerek. Malum kış ayındayız en iyisi 10/40 ile değiştirmen.

Yalnız motorun fazla yakıyor gerçekten. Son testimi yolda kalıncaya kadar sürdürdüm. 30 lira yakıtla 273 KM gitti, bu da 11 kuruş yapıyor.
Kullanım şeklimse oldukça devirli 7.000-8.500 devir arası. Sankin kullanımlarda 9 kuruşu görmüşlüğüm de var yani.
inzell kardeş sende yararlı bilgiler verdin teşekürler.......
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
teşekkürler ati kardeş seni takip ediyorum yorumların ve cevapların ne kadar dürüst olduğunu gösteriyor etraf itlerle dolmuş en ufak bilgiyi kimse vermek istemiyor haa bide servise sordum neden benim motor çok yakıyo die 155 falan yakıyo çünkü sen kimseye bakma atıyo onlar dedi normaldir dedi....bu konuda ne dersin....?

Ben bu memlekette ne yazikki kurus hesabi yapamiyorum. Ama 100km'de 3,5lt yakiyorum. Karma bir kullanimda. Yani bunun icinde sehir icide oluyor. Asfaltta dib gaz da oluyor. Birde biliyorsunuz benim motorun üzerinde fazlaca agirlik ve rüzgar kesecek malzemeler var.
Ama size sifirdan itibaren cbf150 kullanicisi bi abimizin söyledigi birseyi aktarayim. Motor ancak 10bin km'den sonra randiman vermeye basliyor dedi. Bunu derkende genel konustu. o da ilk zamanlarda 3,5lt yakmis 100kmde. Simdi 2,6lt yakiyormus.
 
Katılım
11 Ara 2010
Mesajlar
9
Ben bu memlekette ne yazikki kurus hesabi yapamiyorum. Ama 100km'de 3,5lt yakiyorum. Karma bir kullanimda. Yani bunun icinde sehir icide oluyor. Asfaltta dib gaz da oluyor. Birde biliyorsunuz benim motorun üzerinde fazlaca agirlik ve rüzgar kesecek malzemeler var.
Ama size sifirdan itibaren cbf150 kullanicisi bi abimizin söyledigi birseyi aktarayim. Motor ancak 10bin km'den sonra randiman vermeye basliyor dedi. Bunu derkende genel konustu. o da ilk zamanlarda 3,5lt yakmis 100kmde. Simdi 2,6lt yakiyormus.
çok çok teşekür ati kardeş......yine gerçekçi konuştun....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst