ısnma sorunu ..

Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
motoru ilk çalıştırdığımda gazı bırakınca istp ediyor biraz gaz vererek ısıtıyorum motor ısındığından istop etmiyor bunu nasıl çözerim birde motor ısındıktan sonra yokda giderken ışıkta duruyorum ve motor istop ediyor tekrar çalıştırıyorum bu sefer istop etmeden rolantide sayıyor mesela rolantide bayır aşağı giderkende istop ediyor bütün bunların sebebi nedir lütfen yardımcı olun
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Stop desek şuna. :) Jiklesi yok mu? Ayrıca rölantisi biraz düşük olabilir, motor tam ısındığında 1.400 dolaylarında olmalı. Değilse ayarla. Bir de soğuk bir bölgedeysen 10/40 yağın büyük önemi var.
 
Katılım
24 Eki 2010
Mesajlar
66
Motorun marka ve modelini yazarsan daha kolay yardımcı olabiliriz
Rolenti ayarın düşük olabilir
otomatik jiklen varsa arızalanmış olabilir
karbratörün tıkanmış olabilir
yada motorsikletin hava ayarı bozuk olabilir
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
Stop desek şuna. :) Jiklesi yok mu? Ayrıca rölantisi biraz düşük olabilir, motor tam ısındığında 1.400 dolaylarında olmalı. Değilse ayarla. Bir de soğuk bir bölgedeysen 10/40 yağın büyük önemi var.

tmm stop:cherry: jiklesi var otomatik ama benim aklıma takılan rolantide normalde bişey yok yolda bizaz gidiyorum ve durduğumda istop ediyo gaz verince gene normal rolantiye dönüyor
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
3,235
Muhtemelen rölanti ayarın düşük. Hava ayarını yaptır yada kendin ayarlayabiliyorsan ayarla.
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
motor 125 scooter ama rolantisinin düşük olduğunu sanmıyorum normalde çok güzel şekilde çalışıyor
 
Katılım
28 Haz 2010
Mesajlar
147
Doğru düzgün yanmaz o yüzden motorun düşük devirlerde durmasına sebep olabilir, 2. sebepte karburatördeki karışım ayarındır, hava ayarın yani, karışım rölanti için çok zengin geliyordur sen gaz kesince o yüzden duruyordur mesela motorun
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
Doğru düzgün yanmaz o yüzden motorun düşük devirlerde durmasına sebep olabilir, 2. sebepte karburatördeki karışım ayarındır, hava ayarın yani, karışım rölanti için çok zengin geliyordur sen gaz kesince o yüzden duruyordur mesela motorun

peki bu hava ayarını nasıl yapmalıyım scooterlarda en iyi ayar nedir
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
seninki kesinlikle rölanti bnims orunumda seninkiyle biraz benzer motoru jiklede çalıştırıyorum elimi çekiyorum direksiyondan tak stop ediyor bi kaç defa daha deneyim iyice çalıştırdıktan sonra yolda falan giderken yokuş aşağı inerkes stop etme olmuyor acaba benim motorun neyinde sorun vardır zor çalışıyor? önceki scooterım saat kaç olursa olsun ne zmn denesem tak diye çalışıyordu tekte...
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
seninki kesinlikle rölanti bnims orunumda seninkiyle biraz benzer motoru jiklede çalıştırıyorum elimi çekiyorum direksiyondan tak stop ediyor bi kaç defa daha deneyim iyice çalıştırdıktan sonra yolda falan giderken yokuş aşağı inerkes stop etme olmuyor acaba benim motorun neyinde sorun vardır zor çalışıyor? önceki scooterım saat kaç olursa olsun ne zmn denesem tak diye çalışıyordu tekte...

mesela motor soğukken ısıtmassam gaz vererek, hemen istop ediyor önceden motor kendi kendine hızlanıp yavaşlıyordu jikleyi deyiştirdiler böyle oldu
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
882
Benim motorda da var bu sorun maalesef havalar soğuk.Yapacak tek şey jikleyi kaldırıp 30 sn kadar ısınmasını beklemek sonra da jikleyi indirip 30 sn kadar da inikken ısıtmak.Yani 1 dakikayı gözden çıkartmak lazım kalkmadan önce tabi sabah sabah komşularla papaz olmadan:D
 
Katılım
28 Haz 2010
Mesajlar
147
rolanti devrinin hızı düzgünse hava oranıyla biraz oyna ama motorun neresindedir onu senin motorunun aynısına sahip bir arkadaş anlatabilir. Rölanti hızının düzgünlüğünüde kulak aşinalığıyla ölçebilirsin dostum, yani alışıksan normal sesine ordan çıkartabilirsin daha hızlımı daha yavaşmı
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
328
Muhtemelen karbüratörün bakım zamanı gelmiştir.4 küsür lira para verip aldıgımız benzin gerçekten çok kalitesiz.mutlaka benzin filtresi kullanıp,depo dibini çektirmemek lazım.
 
Katılım
30 Ağu 2010
Mesajlar
470
mesela motor soğukken ısıtmassam gaz vererek, hemen istop ediyor önceden motor kendi kendine hızlanıp yavaşlıyordu jikleyi deyiştirdiler böyle oldu



gene istop yazmışsın:cherry: stop olacak o :) şaka bi yana rolenti ayarı düşük olabilir arkadaşların dediği gibi bi tamırcıye göster derim saygılar
 
Katılım
18 Ağu 2010
Mesajlar
7
aynı sorun bende de vardı 1.cisi karbiratör hava ayarı 2.cisi rolanti düşük ışıklarda durdugun zaman kendiliginde stop eder motor sıcak olsa da yapılması gereken 1.cisi hava ayarı karbiratörün alt bölümünde bakır bir vida vardır ilk başta onu sona kadar kısman yani sag tarafa dogru yavaş yavaş yapman gerekir cok zorlamadan sonra sol tarafa 4 tur geri cevirecek sin rolatin biraz yükselicek onuda rolant vidasından düşüreceksin hepsi bu
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
aynı sorun bende de vardı 1.cisi karbiratör hava ayarı 2.cisi rolanti düşük ışıklarda durdugun zaman kendiliginde stop eder motor sıcak olsa da yapılması gereken 1.cisi hava ayarı karbiratörün alt bölümünde bakır bir vida vardır ilk başta onu sona kadar kısman yani sag tarafa dogru yavaş yavaş yapman gerekir cok zorlamadan sonra sol tarafa 4 tur geri cevirecek sin rolatin biraz yükselicek onuda rolant vidasından düşüreceksin hepsi bu

peki bu hava ayarı yakıt tükenimindede oynama yaparmı dediğiniz gibi 4 turda ne kadar yakar önceden servise götürdüm ha va ayarını kafasına göer hiç tur falan saymadan çeviriyordu sürekli arıza yapıyodu bende bi ustaya gösterdim vidayı sonuna kadar sıktı yarım tur çevirdi tmamdır dedi ve çok güzel oldu en son gene servise götürdüm gene bozmuşlar ayarlarını heraldeki böyle yapıyor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst