Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
İsmailin ben de LEd li ve Vites göstergesiz olanlarından getirtmesini bekliyorum. Aynı honda nın yaptığı gibi, neymiş vites göstergeli, yaptın mı göstergesiz yapacaksın ki bilen bilmeyen belli olsun. Acemi ile usta birbirinden ayrılsın :cherry:

:cherry:

İsmail benim eli kulağında dediğim eleman orda kaldı :) zor gelirim diyo yaza kadar işleri yoğunmuş. Hocam ben senden alayım yeterli coğunluk gerekiyorsa beni de ekleyebilirsin listeye, mümkünse ledli olanlar tercih edilir :)

Direk bire bir Çin'den getirilebilse daha ucuz olabilirdi.
Ama ne yazık ki mümkün olmuyor her zaman bu durum.

Elimde Ledli göstergelerden var, özel mesajla kargo bilgilerini gönderirsen Pazartesi günü kargo ile gönderebilirim.
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
İyi akşamlar arkadaşlar..

Hep sorunlarla geliyorum ama.Başımdan dert sıkıntı eksik olmuyo..

Bu sabah Ybr aynalarımı takarken yani takmaya çalışırken..

Sol taraf cuk oturdu ince ayarları kaldı..
Sağ taraf döndür döndür bi türlü olmadı..Birazda zorladım herhalde 1-2 diş yalama oldu gibi..

Orjinalini sökerkende anahtarla zor çıktı..Paslanmıştı biraz..
Şimdi ben bu bi kaç dişi atlattırıp nasıl tutturabilirim bu aynayı..
Olmaz demeyin aman:p hidrolik haznesi filan hepsi ona bağlıymış:queen:
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
İyi akşamlar arkadaşlar..

Hep sorunlarla geliyorum ama.Başımdan dert sıkıntı eksik olmuyo..

Bu sabah Ybr aynalarımı takarken yani takmaya çalışırken..

Sol taraf cuk oturdu ince ayarları kaldı..
Sağ taraf döndür döndür bi türlü olmadı..Birazda zorladım herhalde 1-2 diş yalama oldu gibi..

Orjinalini sökerkende anahtarla zor çıktı..Paslanmıştı biraz..
Şimdi ben bu bi kaç dişi atlattırıp nasıl tutturabilirim bu aynayı..
Olmaz demeyin aman:p hidrolik haznesi filan hepsi ona bağlıymış:queen:

bir tarafı ters dişti ama... yanlış tarafa doğru çeviriyor olmayasın:silent:
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Arkadaşlar irc yeni lastik çıkarmış, gören duyan bilen var mı dişli kış lastiği diye geçiyor.

Ahanda linki burada

Lastiklerimin bitmesine daha var ama duroları değiştirecek arkadaşlara duyurulur.
Benimkiler de irc bir sıkıntım yok. :rendeer:
 
Katılım
18 Nis 2010
Mesajlar
26
evet arkadaşlar herkese selam...uzun bir aradan sonra tekrar geldim, görüyorum ki hala ayna,devir saati muhabbeti var :p ağustos 2010 da garaja kapattığım makinemi geçen hafta ilk kez çıkardım günışığına.. :) aküsü bitmiş boş lambası zor gözüküyodu marş yapınca oda söndü, sonra itekleyip zorda olsa çalıştırdım, şu kış günü baya terletti beni... çarşıda işlerim vardı biraz dolandım neyse makine kendine geldi bide yıkayıp parlattım ki süper oldu.. lastikler 8 bar'a kadar inmiş havası bide hava bastım :) ama korna hala mobylette kornası gibi çalıyo nedense paslanmışmı aceba, heralde açılır tekrar... geçen pazar eve dönüş yolunda kepez rampasını çıkarken sol şerit 5. vites 90 kms süratle motor birden sustu kendimi sağ şeride zor attım arkam baya kalabalıktı çünkü :pr: yedeğe düştüğünü sanıp yedeğe aldım 20sn marşla zor çalıştı 100mt kadar gidince yine stop etti :silent: depoyu açıp bi salladım ses yok :pr: 2-3 defa daha çalışa stop ede 4km'lik rampayı çıktım, sonrada 50 mt elimle itekledim terden sırılsıklam sinirden motoru yere atacakken 2 kişinin olduğu bi biyonik mobylette geldi :) ''abi benzinmi bitti itekleyelim seni'' dediler :pale: sol artçı ayaklığına dayayarak garibim mobylette 30 kms süratle beni benzin istasyonuna götürdü :) cüzdan evde cebimde 2 lira para rezillik adama dedim ''olmaz en az 5 lira'' dedi eve 12 km var deli olacam 1 km ilerde bi istasyon daha var sağolsun pompacı çocuk kendine alır gibi bidona 2 liralık benzin koydu :) onunla eve ulaştım, yani şu yedek musluğu ne ayak arkadaşlar.. yedeğemi düştü yoksa bittimi anlamıyorum bu 2 oldu...
 
Katılım
6 Ocak 2010
Mesajlar
21
dostum tavsiyelerin için teşekkür ederim:rendeer:

kullanılması muhtemel tüm ekipmanları aldım(role,açma kapama düğmesi,araya sigorta,kalın kablo,bağlantılar için klips,kablo kelepçesi vs..)

elime hiç ummadığım bir yerden bir elektrik şeması geçti,voltaj nerden alınacak,role nereye konacak hepsi tek tek resmedilmiş.

tesisatı korumak adına,bir adet kısa devre tespitinde kullanılan ampüllü test cihazı yapacağım.

Sonra sakin kafayla girişirim işe

artık ya yollarım ışıl ışıl olur,yada zifiri karanlık:queen:

Bu bahsettiğiniz şemayı nasıl teğmin edebilirim.
bende motoruma mercekli xenon uygulaması yapıyorum.far tamam ama xenon tesisatı nasıl olacak detaylı anlatabilirmisiniz. Saygılar.
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Merhaba Arkadaşlar,

Dün mototal'de gittim gördüm CBF'leri, gösterge panelleri değişmiş... Devir saati var ancak kaçıncı viteste olduğunuzu gösteren panel yok. Sadece boş vitesi gösteriyor.

Aşık oldum resmen motora. Oradaki adam beni pek ciddiye almadı, onun için bir indirim de yapmadı. 4350 lira nakit, anahtar teslim fiyat dedi. Kredi kartına taksitlendirince 4800 lere falan geliyormuş.

Neyse, dünden beri aklımda şu var. Acaba 0 motor mu alsam. Çünkü motorumu aldıktan sonra satmayı düşünmüyorum. Bir ömür benimle olsun istiyorum. Daha almadığım motorla aramda duygusal bağ oluştu. Biliyorum oralarda bir yerde beni özlüyor o da. Ama nerede? İkinci el almak mantıklı gelmişti, çünkü motor sürmeyi bu motor üstünde öğreneceğim. Şimdi vitese alışmaktı, kusursuz denge sağlamaktı, hata dolu bir 2000-3000 kilometre bizi bekliyor. Şimdi 0 alırsam çok fazla mı yazık etmiş olurum parama?

Ben ikinci el alırken, acemilikten sonra satıp, sıfır alırım diye düşünmüştüm. Böylece cebimde kalacak 600-700 lira ile de monttu, kasktı falan alırım diye düşünüyordum. Ama şimdi "0"lar kanıma girdi bir anda ışıl ışıl...

Of ne yapsam ki bilemedim!


Hiç bir zaman,ben motorumu satmam diye konuşma.Bu iş öyle birşeyki hani sonuyok diye bir tabir varya tıpkı öyle birşey,karşına bir motor çıkar,en kral manita bile aklına bukadar takılmaz.

Bir an önce akşa olsunda evegidip yatağıma yatim ve yorgunluk ile yatağın rahatlığı arasında,yastığın yumuşak bir köşesine sarılıp hayal kurmak istersin.
O yüzden ben kesinlile satmam deme,yeri ve zamanı gelir ve satarsın.


Şimdi sıfırmı 2. elmi konusuna gelince...Sıfır ayarında 2. el ve aksesuarlı almak daha mantıklı bence.Neden peki. 2.elin oturmuş bir fiyatı var tabi burda motorun temizliğide söz konusu,sıfır aldığın zaman 6 ay sonra satmaya kalksan kesinlikle aldığın fiyata satamazsın 500.00tl.aşağı veririsin buda zarar.Ama sen gidip temiz 2. el alırsan yeri gelincede satmak istediğinde aldığın fiyata satmam %80 daha yüksek.

O yüzden ben temiz 2. el derim.
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Katılıyorum, şimdi sezon değil 2.elde güzel motorları ucuza alabilirsin. Bence koruma motordan daha önemli. Paranı korumaya harca, nasıl olsa motorun parçaları ucuz, 2.elde sorun yaşarsam diye düşünme. Tamir ve bakım maliyetleri düşük bir motor. Hem satmak istersen sezonda satarsan kar bile edebilirsin.
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
İyi akşamlar, çıt :p



Onlar yazın ise apaçi oluyorlar. Penye pantolon terlik, full koruma.:queen:



Yaa...sen bir çıt çıkardın ondan sonra aldı yürüdü...:mrgreen:
birde full koruma tarifine koptum...:queen::cat:



kesinlikle aynı fikirdeyim,zaten devir göstergesindede belli olduğu üzere çok yüksek devirlerde kullanıyormuşuz...benim motordada yağ yakma sorunu yok.Üstelik 2007 model...

Sen en iyisi kurban kes, nede olsa 2007 model ve yağ yakmıyor.:p

selam cbf alemi
. aydoğanx kardeşim gosterge led yapmıssınız gordüm , led yapmak için sdece beyaz led tekmak yeterlimi ? baglantıyla ilgili bir durum yoktur inş

Direkt beyaz led tabikide takılmaz. Direnç ve diyot(AC voltaj için) gerekir.

İyi akşamlar arkadaşlar..

Hep sorunlarla geliyorum ama.Başımdan dert sıkıntı eksik olmuyo..

Bu sabah Ybr aynalarımı takarken yani takmaya çalışırken..

Sol taraf cuk oturdu ince ayarları kaldı..
Sağ taraf döndür döndür bi türlü olmadı..Birazda zorladım herhalde 1-2 diş yalama oldu gibi..

Orjinalini sökerkende anahtarla zor çıktı..Paslanmıştı biraz..
Şimdi ben bu bi kaç dişi atlattırıp nasıl tutturabilirim bu aynayı..
Olmaz demeyin aman:p hidrolik haznesi filan hepsi ona bağlıymış:queen:

Bir taraf ters biliyorsun değil mi?
Buna rağmen sorun devam ediyorsa kütüklüğün içine yağ sık dene.
Birde sökersen pas sökücü ile denersen biraz daha kolay açılabilir.
Pas sökücü sıkılır ve gevşeme yönüne göre zorlanır, hiç gevşeme belirtisi yoksa bu kez sıkma yönüne uğraşılır, sonra tekrar gevşeme yönüne.
Bu şekilde açmaya çalışırsın. Ya da biri senin için bu işi yapar.:queen:

Arkadaşlar irc yeni lastik çıkarmış, gören duyan bilen var mı dişli kış lastiği diye geçiyor.

Ahanda linki burada

Lastiklerimin bitmesine daha var ama duroları değiştirecek arkadaşlara duyurulur.
Benimkiler de irc bir sıkıntım yok. :rendeer:

Güzel bir lastik gibi duruyor ama ben 4 mevsim taraftarıyım.

Tabii kuryelerin ve kışın binenlerin çok işine yarar gibi gözüküyor.

Teşekkürler.:rendeer:

yeni model cbfl 150 erde vites göstergesi yok mu :(

Yok ama çoğu motorda vites göstergesi olmaz zaten.

Boş hariç:)

evet arkadaşlar herkese selam...uzun bir aradan sonra tekrar geldim, görüyorum ki hala ayna,devir saati muhabbeti var :p ağustos 2010 da garaja kapattığım makinemi geçen hafta ilk kez çıkardım günışığına.. :) aküsü bitmiş boş lambası zor gözüküyodu marş yapınca oda söndü, sonra itekleyip zorda olsa çalıştırdım, şu kış günü baya terletti beni... çarşıda işlerim vardı biraz dolandım neyse makine kendine geldi bide yıkayıp parlattım ki süper oldu.. lastikler 8 bar'a kadar inmiş havası bide hava bastım :) ama korna hala mobylette kornası gibi çalıyo nedense paslanmışmı aceba, heralde açılır tekrar... geçen pazar eve dönüş yolunda kepez rampasını çıkarken sol şerit 5. vites 90 kms süratle motor birden sustu kendimi sağ şeride zor attım arkam baya kalabalıktı çünkü :pr: yedeğe düştüğünü sanıp yedeğe aldım 20sn marşla zor çalıştı 100mt kadar gidince yine stop etti :silent: depoyu açıp bi salladım ses yok :pr: 2-3 defa daha çalışa stop ede 4km'lik rampayı çıktım, sonrada 50 mt elimle itekledim terden sırılsıklam sinirden motoru yere atacakken 2 kişinin olduğu bi biyonik mobylette geldi :) ''abi benzinmi bitti itekleyelim seni'' dediler :pale: sol artçı ayaklığına dayayarak garibim mobylette 30 kms süratle beni benzin istasyonuna götürdü :) cüzdan evde cebimde 2 lira para rezillik adama dedim ''olmaz en az 5 lira'' dedi eve 12 km var deli olacam 1 km ilerde bi istasyon daha var sağolsun pompacı çocuk kendine alır gibi bidona 2 liralık benzin koydu :) onunla eve ulaştım, yani şu yedek musluğu ne ayak arkadaşlar.. yedeğemi düştü yoksa bittimi anlamıyorum bu 2 oldu...

Geçmiş olsun, çook büyük tecrübe olmuş senin için. Bazı motorların musluğunda arıza var der metehan abi. İstersen baktır. Ya da ufak bir şişe benzin taşı bagajında.

Birde herzaman cüzdan taşısan yanında iyi olur, polis ehliyet ruhsat ister vs.

Arkadaşlar şu etapta 147 lira veremiyeceğim için ebayden takometre bakmaya başladım.
Şunu buldum, ne dersiniz. Pilli ama 35 bin saat ömür biçmiçler ve bağlantı için 2 tel gerekiyormuş. Ve 25 bin rpm e kadar gösterebiliyor. Fiyatı ise 30 tl yi geçmez ise alacağım.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370476003333&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Göstergelerinizi orjinal ile değiştirin arkadaşlar ama uğraşmak istemiyorsanız buda işe yarayabilir. Tabi denemek lazım.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
şimdi al ile 25 dolara falan geliyor. şansını bir dene hoşuna giderse bu da bir seçenek. Bakım aralığı da girilebiliyormuş.
 
Katılım
19 Şub 2010
Mesajlar
441
Benzinin yolda bitmemesi için deponuzu sürekli full tutmanızı tavsiye ediyorum. benzin ilk çizgiye geldiğinde benzin istasyonuna gidip '' ustam depoyu bir fulleyiver'' . diyerek 8 yada 10 tl lik benzin :flower: alırsanız hem yolda benzinsiz kalmazsınız hemde deponuzu paslanmaya karşı korumuş olursunuz .
sevgilerimle herkese iyi sürüşler :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
49
enteresandır daha önce gittiğim diğer marka servisler müşteriyi atölyeye sokmamak için ya motoru asansörle indirirlerdi yada araya perde tarzı bir engelleyici çekerlerdi.

D&B motorda aksine ustayla sohbet ede ede, ne yapılmış görerek içinize siniyor:cat:

Ah bu MUĞLA daki HONDA KIVRAK YOKMU. OLMAZ OLASILAR.
Ustanın dıbıne dahı yanastırmıyolar... :farao:
SİZ ÇOOOK ŞANSLISINIZ..
HELE Bİ
İLCAN dıye bırısı var 2 yuzlunun tekii...
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Benzinin yolda bitmemesi için deponuzu sürekli full tutmanızı tavsiye ediyorum. benzin ilk çizgiye geldiğinde benzin istasyonuna gidip '' ustam depoyu bir fulleyiver'' . diyerek 8 yada 10 tl lik benzin :flower: alırsanız hem yolda benzinsiz kalmazsınız hemde deponuzu paslanmaya karşı korumuş olursunuz .
sevgilerimle herkese iyi sürüşler :cat:


ama yanımızda da devamlı 10 kilo fazladan ağırlık taşımış oluruz :)

kullanılan motorda deponun paslanacağını sanmıyorum. Anca boş depoyla yatarsa sıkıntı olur bence. Bir de yatan motorların benzin musluğunu kapatmakta fayda var. Karbüratöre dolan benzin buharlaşacak, eksildikçe üstü tamamlanacak, yakıtımız uçup gidecektir bence. Böyle pahalı yakıtın olduğu bir ülkede bunu bile hasaplamak gerek.
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Ah bu MUĞLA daki HONDA KIVRAK YOKMU. OLMAZ OLASILAR.
Ustanın dıbıne dahı yanastırmıyolar... :farao:
SİZ ÇOOOK ŞANSLISINIZ..
HELE Bİ
İLCAN dıye bırısı var 2 yuzlunun tekii...

Şimdi bişey dicem o kıvrak motorada bayramlık ağzımı açmıyım:p

Ben Motoru Bodrumdan almıştım..Benden önceki sahibide oraya götürüyomuş..Aldığımda kayıtları filan gösteriyo eleman 750 km de 1 yağ değişimi diyo..

Bende heveslenmişim ya motoru alıcam..Oh oh ne güzel falan neyse..
Motoru alıyorum noter satışı falan oluyo.
Gerçektende 750 kmde 1 yağ değiştirmek zorunda kalıyorum motorun segman bitik..
13 binde aldım 25 ine kadar yağ değiştir takviye en son;
2-3 sayfa önce yazmıştım silindir,piston segman..
Bela okumak istemiyorum bana Kıprak demeyin :rendeer:
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
şimdi al ile 25 dolara falan geliyor. şansını bir dene hoşuna giderse bu da bir seçenek. Bakım aralığı da girilebiliyormuş.

Bir teklif verdim, bakalım tutturamazsak şimdi al ile çinlilerden alırız.

Benzinin yolda bitmemesi için deponuzu sürekli full tutmanızı tavsiye ediyorum. benzin ilk çizgiye geldiğinde benzin istasyonuna gidip '' ustam depoyu bir fulleyiver'' . diyerek 8 yada 10 tl lik benzin :flower: alırsanız hem yolda benzinsiz kalmazsınız hemde deponuzu paslanmaya karşı korumuş olursunuz .
sevgilerimle herkese iyi sürüşler :cat:

Ben de her benzin almama km sayacını sıfırlarım.

Ah bu MUĞLA daki HONDA KIVRAK YOKMU. OLMAZ OLASILAR.
Ustanın dıbıne dahı yanastırmıyolar... :farao:
SİZ ÇOOOK ŞANSLISINIZ..
HELE Bİ
İLCAN dıye bırısı var 2 yuzlunun tekii...

Şimdi bişey dicem o kıvrak motorada bayramlık ağzımı açmıyım:p

Ben Motoru Bodrumdan almıştım..Benden önceki sahibide oraya götürüyomuş..Aldığımda kayıtları filan gösteriyo eleman 750 km de 1 yağ değişimi diyo..

Bende heveslenmişim ya motoru alıcam..Oh oh ne güzel falan neyse..
Motoru alıyorum noter satışı falan oluyo.
Gerçektende 750 kmde 1 yağ değiştirmek zorunda kalıyorum motorun segman bitik..
13 binde aldım 25 ine kadar yağ değiştir takviye en son;
2-3 sayfa önce yazmıştım silindir,piston segman..
Bela okumak istemiyorum bana Kıprak demeyin :rendeer:

Maalesef memlekette adam kıtlığı çekiliyor. Bu şahsı tanımam, bu sebeple onun için demiyorum ama her yerde düzgün, dürüst adam bulmak zorlaştı.

ama yanımızda da devamlı 10 kilo fazladan ağırlık taşımış oluruz :)

kullanılan motorda deponun paslanacağını sanmıyorum. Anca boş depoyla yatarsa sıkıntı olur bence. Bir de yatan motorların benzin musluğunu kapatmakta fayda var. Karbüratöre dolan benzin buharlaşacak, eksildikçe üstü tamamlanacak, yakıtımız uçup gidecektir bence. Böyle pahalı yakıtın olduğu bir ülkede bunu bile hasaplamak gerek.

Bu da farklı bir bakış açısı tabii. Bu ara klavuzumuzda motor yatırırken karbüratörün içindeki benzini de boşaltmamız tavsiye ediliyordu diye hatırlıyorum.

Arkadaşlar birçok konu klavuzumuzda açıklanmış, bakmanızı tavsiye ediyorum, AMA devir göstergesi olmadan hangi hız aralığında vites değiştirmemiz gerektiğini yazmamış.
:farao:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst