Yağ Ölçümü İle İlgili..!

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Herkese slmlar .İyi Günler. forumu bayağ araştırdım ya yoktu yada ben bulamadım.benim sorunum şu 2-3 gündür çalıştırmadığım motorumu bi ısınsın diye çalıştım 3-5 dk öyle kaldı sonra kapattım sonra bi yağına bakim dedim aldım elime çubugu baktım full yağ izleri var sildim bir daha yağ çubuğunu yerine soktum çıkardım bu sefer yağdan bir damla iz yoktu.denedim denedim yine yok.sonra yağ çubuğunu taktım bir daha yağ ölçümü yaptım bu sefer çubuk yine yağlı çıktı .şimdi benim sorularım şunlar


1_Yağ Niye Bir Var Bir Yok Gözüktü?




2_Yağ çubuğunda yağ tam nerede olmalıki sorunsuz olduğunu anlıyalım?

inşallah düzgün anlatabilmişimdir :( :)
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Orta sehpada düz zeminde ölçüm yapılır.
Yan sehpa-eğimde hatalı ölçüm olur.
 
Katılım
24 Tem 2009
Mesajlar
452
Yağ kontrolunu motor soğukken yapmanız lazım. Anlatımınızdan ısıttıktan sonra bakmış olduğunuz anlaşılıyor.
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Dostum motoru düz biyerde orta sehpaya alınıp ölçüm öyle yapılır.Motor çalıştırıldıysa stop ettirdikten sonra en az 10 dk beklemek gerekir çünkü yağın motorun biloğundan süzülmesi için. bi sorun yok yani:p
Yağ çubuğunda alt sınır ve üst sınır vardır yağ bu iki sınırın arasında olması gerekir ne eksik ne fazla...
Biraz karışık oldu ama dilimin döndüğünce yardımcı olmaya çalıştım :cat: Kazasız belasız sürüşler dilerim tekerin düz bassın:cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
eyw sağolun şimdi anladımda bu alt sınır ile üst sınırı çözemedim yağ çubuğundaki?
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
çinlilerin yağ çubukları genelde zaten yazısız, uyduruk, plastikten bişey oluyor. km.ye göre yağ değişimlerini yaptır, gerisini dert etme... (1000 km.de bir)
 
Katılım
15 Eyl 2009
Mesajlar
449
avatarımdaki motordan var bendede buna ne kadar yağ konuldugunu bilmiyorum bilgisi olan arklar varsa yardımcı olsun lütfen.
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
avatarımdaki motordan var bendede buna ne kadar yağ konuldugunu bilmiyorum bilgisi olan arklar varsa yardımcı olsun lütfen.

0,8 Lt koyun yağ çubuğundan kontrol edin azsa ilave dedin. Cgl 125'de öyle yapıyorum.0,8-0,9 arası.
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
Herkese slmlar .İyi Günler. forumu bayağ araştırdım ya yoktu yada ben bulamadım.benim sorunum şu 2-3 gündür çalıştırmadığım motorumu bi ısınsın diye çalıştım 3-5 dk öyle kaldı sonra kapattım sonra bi yağına bakim dedim aldım elime çubugu baktım full yağ izleri var sildim bir daha yağ çubuğunu yerine soktum çıkardım bu sefer yağdan bir damla iz yoktu.denedim denedim yine yok.sonra yağ çubuğunu taktım bir daha yağ ölçümü yaptım bu sefer çubuk yine yağlı çıktı .şimdi benim sorularım şunlar


1_Yağ Niye Bir Var Bir Yok Gözüktü?




2_Yağ çubuğunda yağ tam nerede olmalıki sorunsuz olduğunu anlıyalım?

inşallah düzgün anlatabilmişimdir :( :)
yaptığın işlemi sabahleyin motoru çalıştırmadan sehpada yap.çubuğun üstünde çarpı işaretleri olmalı sildikten sonra bak nerde kaldığına.en üstteki çarpıya gelecek şekilde yağ ekle.1-2 çarpı aşşağıda olursa pek zararı olmaz ama en dibe kadar getirmemelisin.eğer yağ çubuğunda bu işaretlerden yoksa çubuğun inceyle kalın olan boğum yerine kadar yağ ekle,haftada bir kez bunu kontrol et tekrarla sorunsuzca kullanabilirsin:rendeer:
 
Katılım
5 Eyl 2010
Mesajlar
261
bu tür konuları görünce (beni bağışlayın kendimi tutamadım) eğitim seviyesi arttıkça cehalette paralel artıyor,gibi bir duyguya kapıldım.:silent:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu tür konuları görünce (beni bağışlayın kendimi tutamadım) eğitim seviyesi arttıkça cehalette paralel artıyor,gibi bir duyguya kapıldım.:silent:

usta cehaletle alakası yok yeni motor kullanıcısıyız yavaş yavaş öğrenmeye çalışıyorum. bilmemek ayıp değil ÖĞRENMEMEK AYIP.
 
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
735
Yağ kontrolunu motor soğukken yapmanız lazım. Anlatımınızdan ısıttıktan sonra bakmış olduğunuz anlaşılıyor.

Bilmiyorsan yazma da adamın kafası karışmasın. :wiinkk:

Yağı ölçme ısısı normal ama bir 5-10 dk beklemekte fayda var (yağ kartere süzülsün), yan ayakta unutmuş olabilirsin, çubuğu ilk çıkardığında yağ içinde olması normal, motorun dik dururken ölç, çubuğu yerine takma ( kapatma) sok çıkar kontrol et, eğer çubuğun ucundaki tırtıklı işaretli kısım içindeyse normal.
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
0,8 Lt koyun yağ çubuğundan kontrol edin azsa ilave dedin. Cgl 125'de öyle yapıyorum.0,8-0,9 arası.

Merhaba benim motor içinde kitapçığında 0,9 yazıyo ama servis 1 lt yağın hepsini boşaltıyo :cyclopsan Sorun olurmu acaba:silent: cevap yazarsanız sevinirim:mrgreen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Gözüm hemen alınma ben genelleme yaptım.
eklemeyi unuttum, sanırım ehliyetin yok.

geçen mayısta aldım ehliyeti çok şükür önümüzdeki mayısta B ehliyeti için başvurucam inş.
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhaba benim motor içinde kitapçığında 0,9 yazıyo ama servis 1 lt yağın hepsini boşaltıyo :cyclopsan Sorun olurmu acaba:silent: cevap yazarsanız sevinirim:mrgreen:

Yüksek devirlerde keçeler contalar aşırı yağ basıncından zorlanır, aşırı zorlamada yağı boşaltır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst