Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Polemik yaratmadan normal insanlar gibi forumlassak nasil olur? Valla bu tarz söylemler yüzünden topige giresim gelmiyor haa..

Sevgili Atilla,
Dün yeğenin ile tanıştım.Bir arkadaşınla Foça ya gelmişti.Beraber geldiği arkadaşıda motorcu bir arkadaşımın dostu imiş.Bu vesile ile tanışmış olduk.Yeğeninde motosiklet almak istiyor ve araştırma yapıyor.Ama onun gönlü biraz racingten yana.Yani bizim tabirimizle" kıymacı" olacak her halde:p
Siz neden" kıymacı"diyorsunuz? diyecek olursan:)anlatayım.
Vakti zamanında racing motorlar yeni yeni görünmeye başladığında,motorcu bir abimize bu racing motorlar hakkında fikrini sormuştuk.Karşıda duran racing motora şöyle bir baktıktan sonra"hanım akşam eve gelirken 1/2 kilo kıyma al dese,bu motorda nereye koyacaksın" demişti bize.Kahkahalarla gülmüş ve daha sonrasındada racinge binenlere"kıymacı" demeye başlamıştık:mrgreen:
Yeğenin selamımı iletmiştir herhalde.Bir gün senide Foça ya beklerim.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Sevgili Atilla,
Dün yeğenin ile tanıştım.Bir arkadaşınla Foça ya gelmişti.Beraber geldiği arkadaşıda motorcu bir arkadaşımın dostu imiş.Bu vesile ile tanışmış olduk.Yeğeninde motosiklet almak istiyor ve araştırma yapıyor.Ama onun gönlü biraz racingten yana.Yani bizim tabirimizle" kıymacı" olacak her halde:p
Siz neden" kıymacı"diyorsunuz? diyecek olursan:)anlatayım.
Vakti zamanında racing motorlar yeni yeni görünmeye başladığında,motorcu bir abimize bu racing motorlar hakkında fikrini sormuştuk.Karşıda duran racing motora şöyle bir baktıktan sonra"hanım akşam eve gelirken 1/2 kilo kıyma al dese,bu motorda nereye koyacaksın" demişti bize.Kahkahalarla gülmüş ve daha sonrasındada racinge binenlere"kıymacı" demeye başlamıştık:mrgreen:
Yeğenin selamımı iletmiştir herhalde.Bir gün senide Foça ya beklerim.

Selamnin iletti abi. Sasirdim valla.... Nerden nereye valla. MC hakkindaki yorumlarini duyunca sasirmis. Ben ona ne zamandir telkinde bulunuyorum ama tutturdu bi racing diye. Biraz daha tirmalasin bakalim sagda solda dönüp dolasip gelecek MC ye :) Senin ayrica bi BMW kullanicisi olman büyük bir referans oluyor. Cünkü motor nedir biliyorsun. Hatta Nuri'ye dedim ki al artik su MC yi de Foca'ya gidelim bi dedim. Racing konusundaki fikirlerine aynen bende katiliyorum. Hic isimin olmayacagi bir tür. Ama dünya hakikatten cok kücük ya. Nereden nereye..

Abi seni kistirmisken bisey sorucam. Biz su bizim MCye nasil yag koyacagiz? Yani marka ve kaca kac koyacagiz? sanirim 1lt degil mi?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:23 ----------

Boşver abi bundan sonra çıkmaz :) Çamurlukların sonuna bişiler yapmışsın nerden temin ettin onları.Servislerde varmıdır ?

Resimlerin üzerine tiklarsan resimler büyür. Daha rahat görebilirsin. Servislerde olmasa da parcacida bulunuyor. Cok cesit vardi. Fiyati da cok ucuz. Camurlanmaya degmez yani.
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Selamnin iletti abi. Sasirdim valla.... Nerden nereye valla. MC hakkindaki yorumlarini duyunca sasirmis. Ben ona ne zamandir telkinde bulunuyorum ama tutturdu bi racing diye. Biraz daha tirmalasin bakalim sagda solda dönüp dolasip gelecek MC ye :) Senin ayrica bi BMW kullanicisi olman büyük bir referans oluyor. Cünkü motor nedir biliyorsun. Hatta Nuri'ye dedim ki al artik su MC yi de Foca'ya gidelim bi dedim. Racing konusundaki fikirlerine aynen bende katiliyorum. Hic isimin olmayacagi bir tür. Ama dünya hakikatten cok kücük ya. Nereden nereye..

Abi seni kistirmisken bisey sorucam. Biz su bizim MCye nasil yag koyacagiz? Yani marka ve kaca kac koyacagiz? sanirim 1lt degil mi?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:23 ----------



Resimlerin üzerine tiklarsan resimler büyür. Daha rahat görebilirsin. Servislerde olmasa da parcacida bulunuyor. Cok cesit vardi. Fiyati da cok ucuz. Camurlanmaya degmez yani.

Firma 10-40 yarı sentetik yağ öneriyor.Ancak ben 15/40 castrol yağ kullandım.Serviste 10/40 scot marka bir yağ koymuşlardı.Foça ya gelir gelmez casrol ile değiştirdim.Yıllardır castrol kullanırım hiç bir sorun yaşamadım.1 lirte yağ konuyor.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Firma 10-40 yarı sentetik yağ öneriyor.Ancak ben 15/40 castrol yağ kullandım.Serviste 10/40 scot marka bir yağ koymuşlardı.Foça ya gelir gelmez casrol ile değiştirdim.Yıllardır castrol kullanırım hiç bir sorun yaşamadım.1 lirte yağ konuyor.

Abi, 15/40 daha mi ince oluyordu?
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
Resimlerin üzerine tiklarsan resimler büyür. Daha rahat görebilirsin. Servislerde olmasa da parcacida bulunuyor. Cok cesit vardi. Fiyati da cok ucuz. Camurlanmaya degmez yani.

Yok abi senin yapdığın yere değil başka bir yere düşünüyorum.


pr_01_152_max.jpg



Böyle bişey işime yarar ama nerden bulabileceğimi bilemiyorum.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
herkese iyi geceler:rendeer:
atilla abi castrol 15.40 kullan cbftede cuptada bu yağı kullandım motora can veriyo gerçekten çok güzel bi yağ yaz kış gider bu yağ.
birde çamurluğa yaptığın parça nasıl görünüyo sanki uzaktan hoş durmaz gibime geliyo.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Necatik35 abinin sayesinde forum senlendi yaw. Bi hareket geldi.

@Mücahit_89, herhalde bende 15/40 kullanirim. Necatik35 abide kullaniyorsa dogru dur o.
Tozluklara gelince. Yarin genis plan resimlerini cekip koyacagim gündüz gözüyle. O zaman hep beraber karar veririz iyi mi kötü mü olduguna. ;)
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Bu durumda yaz kis 15/40 kullanalim. Peki 15/50 diye bi yag varmidir? Varsa kullanilir mi?

15/50 diye bir yağ duymadım.20/50 otomobil yağları var.Ben BMW de 20/50 motor yağı kullanıyorum.BMW nin motor sistemi araba motorları ile aynı sistem olduğu için bu yağı kullanıyorum.Belki X bir firmanın 15/50 diye bir yağı vardır.Hiç görmedim duymadım.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
15/50 diye bir yağ duymadım.20/50 otomobil yağları var.Ben BMW de 20/50 motor yağı kullanıyorum.BMW nin motor sistemi araba motorları ile aynı sistem olduğu için bu yağı kullanıyorum.Belki X bir firmanın 15/50 diye bir yağı vardır.Hiç görmedim duymadım.

Anlasildi Necatik35 abi, ben alacagim cevabi aldim. 15/40 yag koyuyoruz. Mümkünse castrol. Motor suan 650de servis 1000de ilk periodike gel dedi. Ben yilbasindan sonra ilk firsatta kendim yagi degistirmeyi düsünüyorum. Icinde varsa pislik gitsin diye. Sonra 1000 olunca tekrar giderim servise bi daha degistirtirim. Neticede faydasi var zarari yok. Ilerleyen zamanlarda seni buji konusunda da didiklerim artik :queen:

Bu arada demin söylemismiydim. Her ortamda 150MC yi anlatirken yada överken seni referans gösteriyorum bilesin. Ola ki kulaklarin cinliyorsan bilesin benden :p:cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:29 ----------

Lastiğin önünde bir kısım var orası.O yamaha yazısı önemli değil neyse inşallah bulurum.

Arka lastigin önü mü? Yani motora yakin olan kisma mi? Sayet orasi icinse. Ben orasi icinde parca buldum. sert plastikten yapilmis bi tozluk vardi onuda aldim :) ilerleyen zamanlarda onuda takicam. :) arka tekerden motorbloguna camur gitmesin diye. Beklememin sebebi; sanirim orasi zaten koruma altinda. ama iyice tespit edip müdahale etmeyi düsünüyorum.
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Anlasildi Necatik35 abi, ben alacagim cevabi aldim. 15/40 yag koyuyoruz. Mümkünse castrol. Motor suan 650de servis 1000de ilk periodike gel dedi. Ben yilbasindan sonra ilk firsatta kendim yagi degistirmeyi düsünüyorum. Icinde varsa pislik gitsin diye. Sonra 1000 olunca tekrar giderim servise bi daha degistirtirim. Neticede faydasi var zarari yok. Ilerleyen zamanlarda seni buji konusunda da didiklerim artik :queen:

Bu arada demin söylemismiydim. Her ortamda 150MC yi anlatirken yada överken seni referans gösteriyorum bilesin. Ola ki kulaklarin cinliyorsan bilesin benden :p:cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:29 ----------


Arka lastigin önü mü? Yani motora yakin olan kisma mi? Sayet orasi icinse. Ben orasi icinde parca buldum. sert plastikten yapilmis bi tozluk vardi onuda aldim :) ilerleyen zamanlarda onuda takicam. :) arka tekerden motorbloguna camur gitmesin diye. Beklememin sebebi; sanirim orasi zaten koruma altinda. ama iyice tespit edip müdahale etmeyi düsünüyorum.

Bu motosikletin hemen hemen ilk kullanıcılarından biriyim.Daha çok kilometreler yapamadım.Bakalım zaman göstercek:wiinkk:
Ama yüzümüzü kara çıkarmayacağına eminim.:bounce:
Bu günlük bu kadar.Herkese iyi geceler dilerim:wiinkk:::eek:hmy::
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
ban yag olarak würth kullandım ilk 500 km de 1000 dede buyuk ihitmal würth ve dahas onraki her 500 kmdede aynı yag olucak herhalde
aıl merak ettigim benden başka walvoline zincir yagı kullanan varmı
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Siz ne çok yağ değiştiriyorsunuz ya. :) Ben 800'de ilk değişimi yaptım ikinciyi de 1600'de yaptıracağım bir hafta içinde. "Kullandığım yağ 15/40 Gulf"

@atiturhan, sana da önerim 800'ü bekleyip ilk değişimi serviste yaptırman. Eminim motorun sıkılacak bir çok yeri vardır. Ayrıca servis defteri de imzalanıp kaşelenecek, bunlara önem veriyorsan ihmal etme.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Siz ne çok yağ değiştiriyorsunuz ya. :) Ben 800'de ilk değişimi yaptım ikinciyi de 1600'de yaptıracağım bir hafta içinde. "Kullandığım yağ 15/40 Gulf"

@atiturhan, sana da önerim 800'ü bekleyip ilk değişimi serviste yaptırman. Eminim motorun sıkılacak bir çok yeri vardır. Ayrıca servis defteri de imzalanıp kaşelenecek, bunlara önem veriyorsan ihmal etme.

Yukarida da belirttigim gibi servis 1000kmde gel dedi. Ben 1000i beklemeden ilk firsatta bi yagi bosaltip düzgün kalite bi yag koymayi düsünüyorum. Servise de 1000de gidecegim. Kendi yagimida yanimda götürürüm. Servis defterimi kaseletir bundan sonra defterde yazani takip ederim. Benim önemsedigim icindeki ilk yagi varsa pislikleriyle bi bosaltmak. Sonrasi bildigimiz periodik iste.
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
Hacıya MEKKE sakal altı banada mondial servis hergun muhakkak bir kez ugrarım arkadaşa
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Hacıya MEKKE sakal altı banada mondial servis hergun muhakkak bir kez ugrarım arkadaşa

Kardes, kusura bakma ama yazdigindan hic bisey anlamadim. Anlayan varsa bana da anlatabilir mi?:silent:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:07 ----------

Gündüz gözüyle resimleri cektim. Görüslerinize acigim...

p145202301210.th.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

p1452301210.th.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

p145101301210.th.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

p1451301210.th.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst