Yeni motorumda ilk çalıştırma zorluğu

Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
125
Arkadaşlar, birkaç gün önce sıfır Kymco Like 125 satın aldım. Motorla henüz 16 km yol yaptım. Motoru çalıştırmakta zorlanıyorum. Marş basıyor ancak geç çalışıyor. Birkaç kez marşa basmak zorunda kalabiliyorum. Bazen de çalışıp hemen duruyor. Bazen marş düğmesine bastıktan sonra gaz vermek zorunda kalıyorum motorun durmaması için. Rolantide de her 4-5 saniyede bir devir düşüp artıyor sanki duracakmış gibi. Yağı, benzini tam. Çalıştıktan sonra çekişi çok güzel.
Acaba rodajda olduğu için mi yani motor sıfır olduğu için mi bunu yapıyor? Zamanla düzelir mi?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
zamanla düzelir bi 50-60 km daha yap rolanti arttır sonra sorun kalmaz
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Hayır rodajla alakası yok. İlk çalıştırmada jikleyi çektikten sonra çalıştırmayı deneyiniz.
 
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
125
Bildiğim kadarıyla jikle yok. Üstelik burada (Muğla) hava oldukça sıcak. Neden jikleye ihtiyaç duysun ki? Kitapçığında jikle düğmesine basın diyor ama öyle bir düğme görünmüyor ortalıkta. resmini de koymamışlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
560
Motosikleti
Forza 250
Hava sıcak olsa bile motor soğuksa jikleye ihtiyaç duyabilir :cat:
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Bildiğim kadarıyla jikle yok. Üstelik burada (Muğla) hava oldukça sıcak. Neden jikleye ihtiyaç duysun ki? Kitapçığında jikle düğmesine basın diyor ama öyle bir düğme görünmüyor ortalıkta. resmini de koymamışlar.

Jikle hava sıcaklığı ile değil motor sıcaklığı ile ilgilidir. Eski teknolojide bu elle kumanda edilirken, örneğin yeni teknoloji otomobillerde otomatik olarak yapılmaktadır. Burada temel amaç, ilk çalıştırmada benzinin daha fazla olmasını sağlayarak motorun kolay çalışmasıdır. Motorun soğuk olmasına ilave olarak havanın da soğuk olması sadece jiklenin çekili olduğu sürenin uzamasına neden olur. Selamlar.
 
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
273
kitapçığında jikle var diyorsa vardır muhakkak bi aldığın yeri ara sor neresinde olduğunu çünkü rodajla hiç alakası yok.:)
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Like 125'te ve Kymco'nun diğer scooterlarında otomatik jikle vardır.

Bahsettiğiniz bu sorun karbüratör temizliği-hava ayarı ile ilgili olabilir.
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
jikleyle pek alakası olacağını sanmıyorum. benim motor buz gibi havada hiç jikle çekmeden tek marşta çalışıyor.
 
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
125
Ben de jikleye bağlayamadım olayı açıkçası. Hava 24 derece burda, motor da olsun olsun 18 derece en az. Kitapçıkta jikle düğmesine basın demiş ama yeri gösterilmemiş, belki de jikleyi otomatik yaptılar asm'nin dediği gibi. Zaten kitapçıkta el freni de tarif edilmiş ama o da yok. yarın sorayım bakayım neden.
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
büyük ihtimal motorunun karbürtörünün üzerinde otomatik jikle var o yüzden herhangi bir düğme veya kol bulamazsın,tahminimce motorun rölanti ayarı çok düşük rölanti ayar vidasını biraz açarak çalışmadan sonra motor ısınana kadar stop etmesini engelleyebilirsin
 
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
1,342
Bende jikle olayini yazicaktim ancak arkadaslar yazmislar zaten.otomatik jikle var diyorsunuzda kitapcikta neden jikleye basin yaziyor o zaman.Birde Her motor ayni degildir.Motor vardir 0 derecede jiklesiz hemen calisir,motor vardir yazin bile jikleye ihtiyac duyar,bi arkadasin yazdigi gibi jikle hava sicakligi ile degil motor sicakligi ile alakalidir.Eger gercekten otomatik jikle varsa,karburator ayarlarinda bi sorun olabilir.Ancak az da olsa yag ve benzin de bi faktordur.
 
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
125
Servise gittim bugün. Ve birlikte inceledik. Devrin düşüp artmasından dolayı rolanti ayarının düşük olduğunu söyledi ustam. Arttırdık ve devir hemen düzenli hale geçti. Marş sorunu da anında düzeldi. Marş düğmesine tek basışta hemen çalışıyor artık. İlgilenen tüm arkadaşlara teşekkürler. Tolme arkadaşın dediği gibi yaptık. Ayar vidası ile sorun halloldu.
 
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
1,342
Servise gittim bugün. Ve birlikte inceledik. Devrin düşüp artmasından dolayı rolanti ayarının düşük olduğunu söyledi ustam. Arttırdık ve devir hemen düzenli hale geçti. Marş sorunu da anında düzeldi. Marş düğmesine tek basışta hemen çalışıyor artık. İlgilenen tüm arkadaşlara teşekkürler. Tolme arkadaşın dediği gibi yaptık. Ayar vidası ile sorun halloldu.

Sorununun cozuldugune sevindim dostum.Kasasiz Surusler :cat:
 
Katılım
24 Ara 2010
Mesajlar
6
slm arkadaşlar peki bnm motorum bd100 lük belderia 60 km yaptım motosiklet sabah cikleyi kaldırmadan çalışmıyor
cikle ile motoru kaldırınca benzin yakıtı çokmu olur bide motora zaraar verirmi cikleyi kalktıktan sonra 100 metre sonra indiriom
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Jiklenin yerinide öğrenseniz iyi olurdu çünkü kışın sorun olabilir...
 
Katılım
15 Eyl 2009
Mesajlar
449
slm arkadaşlar peki bnm motorum bd100 lük belderia 60 km yaptım motosiklet sabah cikleyi kaldırmadan çalışmıyor
cikle ile motoru kaldırınca benzin yakıtı çokmu olur bide motora zaraar verirmi cikleyi kalktıktan sonra 100 metre sonra indiriom
Bu sorunun cevabını bende merak ediyorum arkadaslar yardımcı olursanız sevinicem ve sizinde sorununuzın çözülmesine sevindim kazasız belasız sürüşler herkeze.
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
hiç bir zararı olmaz ama jikleyle yola cıkmayın ısınmasını bekleyin kapatın oyle yola cıkın. eve jikle acıkken yakıt artar.ayrıca çin meşaleli tun ve diğer scooter larda otomatik jikle var. jikleyi kaldırmadan çalışmaması karburatörünüzden kaynaklanır ybr lerde öle dir hava sıcak bile olsa jikle siz çalışmaz. eger sıfır alındıgından beri haja jiklesiz çalışmıyosa yapabileceğiniz tek şey karburatör değiştirmek ten öteye gitmez.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst