Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Demekki ara saç değiştiren pek olmuyor bana vermediler. Orjinale gerek yok ben yan sanayiciyim :) kapak contasına ihtiyaç olacağını sanmam. Sana bırakıyorum ben seçimi arasaç ve kapak contası konusunda bana fark etmez.

Kapak contası ise kağıt conta olduğu için bir kez açılıp kapanınca (kağıt conta inceliyor) yağ kaçırma riski var,
o yüzden yenilemek en garantisi aslında.

Bugün akşam iş çıkışı yıba çarşısına bi uğrarım, eğer açık bulabilirsem balata ve sacları alırım.

Netteki fiyatlara göre yüksek gelirse yarın netten sipariş geçeriz cumartesi elimizde olur.
Yağmur yağmazsa da pazar günü montajı yaparız :cat:
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
devir satiyle kullanmak zevklı olmakla bı yana motorsıkletı dogru kullanıyorumu ortaya koyan bır durum soz konusu
mesela ben genelde tırmanma vitesi olarak 4, vitesı kullanır orta gazda gıderdım motorun sesı kısıldıkca devirden dusuyor bayılıyor falan zannederdım ama oyle degil 4, vites ve 4000 devirde45 km hızla falan motor uyuma moduna geçiyor tatlı tatlı gidiyor
ama yok benım acelem var tırmansın dersen 6500-7000 devirle 75 le falan tırmanırsın
evvela hepimizin bildigi gibi bu makınaların huyu sakın sakın bagırtmadan yolculuk etmek için yapılmıs sankı
kesınlıkle surat ve akresiflik için degil ,hanı yılan gıbı kıvrılır .su gıbı akarya buda oyle bır şey
:cat::rendeer::queen:

Vay be, ben 3. vites 60 la bile gidiyordum düz yolda. Hele yokuş yukarı motor bayılmasın diye 3. vited 40-50 ile gittiğim de oluyordu. Desene boşa gaz verip durmuşum.:silent:

Slm millet...

metehan hocam hoşgeldin.. değerli yorumların her zaman bizim için önemli..

Forumun son 10 sayfasına göz attığımızda bizim için önemli sonuçlar elde ettik.. En başta motosikletimizi gereksiz yere zorluyoruz, bu da motorun bitmesine yol açıyor.. sonuç; bir araca devir göstergesi şart...

değerli katkılarından dolayı forumda görüş bildiren tüm arkadaşlara teşekkürler... :flower:

Motoru hakkaten gereksiz yere zorluyormuşuz, ama oda 3. vites 80 yapıyordu canım :p

Ama yinede bu hondanın neden ybr125 kadar sağlam motor yapmadığını açıklamaz.

Artık kimse cbf150 ye kurye motoru diyemez, çünki kurye motoru taş gibi olmalıdır. Bizimki biraz nazik :queen:

günaydın arkadaşlar herkese merhabalar uzun süredir gerek sıkıntı gerek vakit sıkıntısından dolayı yazamıyordum..bu arada efsaneler de geri dönmüş jr.metehan abii :) hoşgeldiniz

Ferhat ne sıkıntın var? Niye söylemiyorsun kardeşim, benzinin yoksa gönderelim :p

Bugün sabah erkenden, özellikle devir saatini denemek için düz yola çıktım. hava güneşli rüzgar yok. 4 defa tekrar ettim. sonuçlar;
1 nci vites 0-20 km/h
2 nci vites 20-30 km/h
3 ncü vites 30-40 km/h
4 ncü vites 40-50 km/h
5 nci vites 55 km/h 60 km hıza ulaşmak istediğimde 4000 deviri görüyor. aynı olayı 4 kez test ettim veriler değişmedi. Sanki normali 5000 devir gibi geliyor, çünkü ekonomi aralığının sonunda vites değiştirdiğim zaman motor toplayamıyor. 5 nci viteste 100 m mesafede 60 km yi ucu ucuna görüyor.

Test için teşekkürler, güzel veriler. Acaba hızlı debriyaj değişimi yapıyor musun? Hani driftçiler gibi, belki o zaman toparlar. Ya da boşver ver gazı 5000 de değiştir. :)

Demekki ara saç değiştiren pek olmuyor bana vermediler. Orjinale gerek yok ben yan sanayiciyim :) kapak contasına ihtiyaç olacağını sanmam. Sana bırakıyorum ben seçimi arasaç ve kapak contası konusunda bana fark etmez.

Naçizane tavsiyem, eksik malzeme ile işe girişme, bakarsın belki değiştirmek gerekir. Conta ise çok büyük ihtimal gerekecek.

Kapak contası ise kağıt conta olduğu için bir kez açılıp kapanınca (kağıt conta inceliyor) yağ kaçırma riski var,
o yüzden yenilemek en garantisi aslında.

Bugün akşam iş çıkışı yıba çarşısına bi uğrarım, eğer açık bulabilirsem balata ve sacları alırım.

Netteki fiyatlara göre yüksek gelirse yarın netten sipariş geçeriz cumartesi elimizde olur.
Yağmur yağmazsa da pazar günü montajı yaparız :cat:

Şimdiden kolay gelsin.
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
Bugün sabah erkenden, özellikle devir saatini denemek için düz yola çıktım. hava güneşli rüzgar yok. 4 defa tekrar ettim. sonuçlar;
1 nci vites 0-20 km/h
2 nci vites 20-30 km/h
3 ncü vites 30-40 km/h
4 ncü vites 40-50 km/h
5 nci vites 55 km/h 60 km hıza ulaşmak istediğimde 4000 deviri görüyor. aynı olayı 4 kez test ettim veriler değişmedi. Sanki normali 5000 devir gibi geliyor, çünkü ekonomi aralığının sonunda vites değiştirdiğim zaman motor toplayamıyor. 5 nci viteste 100 m mesafede 60 km yi ucu ucuna görüyor.

bilgilendirme için teşekkür ederim. motorla ilgili verileri okurken bu motorun en yüksek torku 5500 devirde ürettiğini gördüm. bu motorda en verimli kullanım devir aralığı 5000-5500 devir aralığıdır. vites değişimlerinde 6000-6500 devre çıkardıktan sonra vites büyütülürse motor üzülmeden hızlanacaktır. vakti ve imkanı olan bir arkadaşımız ölçüm adına motorunu 5000-5500 aralığında kullanarak yakıt ölçümü yapabilirmi. göstergedeki ekonomi devir aralıklarıyla kıyaslamak için.
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
merhaba cbf ciler nasılsınız bakalım. :)
arkadaşlar cbf motorlarınızın vites oranları nedir merak ediyorum. bilen bir arkadaş burada yaza bilir mi.
şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Honda diye aldık hiç paylaşım yapılmadı ah keşkem Cbf 150 alaydım :pr:
Toplam 7 sayfa 5 ini ben yazmışım.:p
http://www.motosiklet.net/forum/mot...ari-bilgi-paylasim-basligi-7.html#post2221779

cgl de güzel model ama stokta parçası yok dostum...senin ki bahtsız bedevi misali şansına küs...ybr cbf alsaydın başın ağrımazdı...

haklısın metehan abi.orjinalliği fazla bozmamak gerek.adamlar hesaplamış ve bunu yapmış :)
bu arada, kısa bir zaman da yazılarını takip etmeme rağmen ben bile bu topiğin sensiz olamayacağını anlamıştım. iyi ki geldin :) (yanlış anlamasın diğer paylaşımcılar) ....ve iyi ki varsınız sayın cbf150 paylaşımcıları diye konuyu toparlayayım bari :rendeer:

kanka bu modelin showroomlara geldiği günleri bile hatırlıyorum...ilk önce iskenderun tarafında görülmüştü cbf modelleri...oradan fotolar elmişti...sonra Adana falan...yani bu model elimizde forumda büyüdü...:p eski heyecanım olmasada sizlere ne aktarsam ne kapsam kardır diyorum...

devir satiyle kullanmak zevklı olmakla bı yana motorsıkletı dogru kullanıyorumu ortaya koyan bır durum soz konusu
mesela ben genelde tırmanma vitesi olarak 4, vitesı kullanır orta gazda gıderdım motorun sesı kısıldıkca devirden dusuyor bayılıyor falan zannederdım ama oyle degil 4, vites ve 4000 devirde45 km hızla falan motor uyuma moduna geçiyor tatlı tatlı gidiyor
ama yok benım acelem var tırmansın dersen 6500-7000 devirle 75 le falan tırmanırsın
evvela hepimizin bildigi gibi bu makınaların huyu sakın sakın bagırtmadan yolculuk etmek için yapılmıs sankı
kesınlıkle surat ve akresiflik için degil ,hanı yılan gıbı kıvrılır .su gıbı akarya buda oyle bır şey
:cat::rendeer::queen:

değerlerin üzerinde motoru zorladığımız doğru...ama rampa çıkarken tork için devre bakmadan bir düşük viteste olmazsak gücü sabitleyemeyiz...ya eğim kazanacak ya sen...

bende artık bana anlatılan devirleri aşmamaya başladım...bir refleks oldu...65 te 4 te oluyor mutlaka...

Slm millet...

metehan hocam hoşgeldin.. değerli yorumların her zaman bizim için önemli..

Forumun son 10 sayfasına göz attığımızda bizim için önemli sonuçlar elde ettik.. En başta motosikletimizi gereksiz yere zorluyoruz, bu da motorun bitmesine yol açıyor.. sonuç; bir araca devir göstergesi şart...

değerli katkılarından dolayı forumda görüş bildiren tüm arkadaşlara teşekkürler... :flower:

dostum hoşgeldin sizleri görmek çok güzel...:rendeer:

günaydın arkadaşlar herkese merhabalar uzun süredir gerek sıkıntı gerek vakit sıkıntısından dolayı yazamıyordum..bu arada efsaneler de geri dönmüş jr.metehan abii :) hoşgeldiniz

dostum yoksun bu aralar...sevgiler...:rendeer:

:mrgreen: Hatasız kul olmaz aga;
ben hiçbir zaman "ben bilirim" moduna girmem, beni bilirsin :cat:
Konuyu tartışacağız ki bizde doğrusunu öğreneceğiz...

r:

eyvallah dostum sana her konuda güvenirim...

Ok. Murat abi.
Benimde 2000 km olmasına 100-200 km. kaldı.
Yazdan kalma 15w-50 Motul var hala karterde.
Malum havalar soğudu iyice 10w-40 koyacağım.

Ben o zaman debriyaj balatasını alıyım,
yetiştirebilirsek bu haftasonu pazar günü debriyaj balatalarını değiştiririz.

Sende ara saclar mevcutmu? Birde sendeki debriyaj balataları hangi marka?
Genelde balatalarla birlikte ara saclarında değişmesi gerekiyormuş.

debriyaj balatanın bitmesi neden olabilir sence...bu kmde zo rgibi...keza benimkiler henüz değişmedi...



bende ara saclar yok heralde paketi açıp bakmadım, balatalar da hint malıydı heralde, sarı bir kutusu vardı eve gidince bakmam lazım. ASK gibi bişeydi heralde

resim buldum heralde buydu. Ucuz da bişeymiş ben toptan aldıydım, kaliteli bir şey değilse ucuzmuş orjinalini takayım. Sen gidip orjinal alıcaksan bir takım bana alabilir misin. Pazar günü değiştirelim. Ama yağışlı olabilir hava.

productimage-picture-debriyaj-balatasi-333677131.JPG


debriyaj balatasında yan sanayi tavsiye etmem...neden ömrünün kısa olması ve dandik balatanın dökülen tozlar yüzünden debriyaj tasınıda bitirmesi...

Hmm birde debriyaj kapak contası gerekecek bize.

Velomoto'da 9 TL'ye tayvan malı balata varmış.
https://www.velomoto.com.tr/urun.php?kod=435-101&kategori=180

Tam emin olamadım, sence orijinal mi kullanalım ?
Fiyat farkı var biraz.

Servisteki orijinal ürün fiyatları (Anes motor) :
Balata set olarak (5 adet ) : 60 TL
Ara saclar: 15 TL
Kapak contası : 12 TL

Online sipariş verirsek zaten ücretsiz kargo ile gönderiyorlar.
Servise gitme derdinden kurtuluruz böylece. Çünkü benimde pek servise uğrayacak vaktim olmuyor.

dostum yan sanayiye evet ama balatada hayır...

Bugün sabah erkenden, özellikle devir saatini denemek için düz yola çıktım. hava güneşli rüzgar yok. 4 defa tekrar ettim. sonuçlar;
1 nci vites 0-20 km/h
2 nci vites 20-30 km/h
3 ncü vites 30-40 km/h
4 ncü vites 40-50 km/h
5 nci vites 55 km/h 60 km hıza ulaşmak istediğimde 4000 deviri görüyor. aynı olayı 4 kez test ettim veriler değişmedi. Sanki normali 5000 devir gibi geliyor, çünkü ekonomi aralığının sonunda vites değiştirdiğim zaman motor toplayamıyor. 5 nci viteste 100 m mesafede 60 km yi ucu ucuna görüyor.

biz 4.viteste aslında 7000-7500 deviri görmeden 5'e atmıyoruz...makina bu arada 80 e dayanıyor ...ve motorun bağırmasıyla tamam 5 e atalım artık deyip 5 e atıyoruz...hep hatalıymışız meğer...



Ben sanayide castrol power1 10 40 aynısını 18 e aldım.Bu yağın fiyatı internette uçuk..

mobile 10/40 mı...castrol 10/40 mı...günün sorusu...
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
İsmail, Metahan ne diyor bak. Şimdi ne yapalım kararsız kaldım. Conta ve sacları aldıysan benim takım tamam olur. Ayrıca yağış da olsa önemli değil, istersen benim eve gelirsin kapalı otoparkta yaparız işimizi, ışıkları yaktırırım ben, 3 otomobil girecek kadar geniş alanım var, üşümeyiz hem de yağıştan etkilenmeyiz. Hem de birşeyler ters giderse motorlar kalır otoparkta güvenlikli otopark hiçbirşey olmaz. Zaten gelirsen görürsün yerimizi. 3 katlı kapalı otoparkı var bizim binanın :)

Ya da ben yanına gelirim seninkini değiştiririz , ben de görmüş öğrenmiş olurum. Sonra kendim havalar ısınınca hallederim.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Selamlar, kardeşim ek sipariş verdinmi ? beklemedeyiz biliyorsun sana yük oluyoruz ama...
Evet yeni gösterge siparişi verdim bakalım inşallah düdüklenmeyiz.
Ürünler elime ulaşırsa buradan bilgilendireceğim.
Listede adın var Bruce :cat:

merhaba cbf ciler nasılsınız bakalım. :)
arkadaşlar cbf motorlarınızın vites oranları nedir merak ediyorum. bilen bir arkadaş burada yaza bilir mi.
şimdiden teşekkürler.

CBF150 Kullanma Kılavuzundaki bilgiler:
vites.jpg



debriyaj balatanın bitmesi neden olabilir sence...bu kmde zor gibi...keza benimkiler henüz değişmedi...

Benim debriyaj telindeki bir ayarsızlıktan dolayı olabilir.
Gerçi sert kullanımda söz konusu.
Bakma burada ahkâm kesiyoruzda, trafikte çoğu zaman yavaşlamaktansa, hızlanmayı tercih ederek tehlikelerden kaçmaya çalışıyorum.
Haliyle patır kütür debriyaj bırakmalarımda olmuyor değil.

İyi akşamlar cbf ailesi.:rendeer:

İyi akşamlar Birol Usta.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:14 ----------

debriyaj balatasında yan sanayi tavsiye etmem...neden ömrünün kısa olması ve dandik balatanın dökülen tozlar yüzünden debriyaj tasınıda bitirmesi...

İlk başta bende böyle düşünüyordum ama balatada sonuçta Honda'nın çindeki üretimi.

Ya da madem 60 lira vereceğiz daha kaliteli bi markanın debriyaj balatalarını bulabilsek sanki daha iyi olur.
Ne biliyim mesela lucas, ebc gibi fren balatası üreticilerinin debriyaj balatalarıda oluyor mu acaba?

Biraz araştıralım bakalım.


İsmail, Metahan ne diyor bak. Şimdi ne yapalım kararsız kaldım. Conta ve sacları aldıysan benim takım tamam olur. Ayrıca yağış da olsa önemli değil, istersen benim eve gelirsin kapalı otoparkta yaparız işimizi, ışıkları yaktırırım ben, 3 otomobil girecek kadar geniş alanım var, üşümeyiz hem de yağıştan etkilenmeyiz. Hem de birşeyler ters giderse motorlar kalır otoparkta güvenlikli otopark hiçbirşey olmaz. Zaten gelirsen görürsün yerimizi. 3 katlı kapalı otoparkı var bizim binanın :)

Ya da ben yanına gelirim seninkini değiştiririz , ben de görmüş öğrenmiş olurum. Sonra kendim havalar ısınınca hallederim.

İş çıkışı yıba çarşısına uğradım ama içime sinmedi oradaki ürünler.
Hiçbişey almadım henüz.
Fiyatlar da zaten burada link verdiğim yerlerden daha pahalı.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:18 ----------

Ayrıca mete_han usta bize orijinali öneriyorsun da kendinde yan sanayi balata kullanmışsın bak zamanında :

nasıl bari memnunmuydun:) Debriyaj tası hala sağlammı senin :cherry:

Tarih 21 Mayıs 2010
bunlarda benim aldığım setim...20 büyük dişli+5 küçük dişli +15 debriyaj balata+10takoz+ 10 arka balata ..toplam 60...45 de Aydoğandan zincir gelecek kore malı 105 liraya motor sıfırlanacak...

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mot...bilgi-paylasim-basligi-174.html#ixzz18yQ71Uo8

SANY0805-1.jpg
:mrgreen:
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
AydoganX çok teşekür ederim. ellerine sağlık. nette okadar dolandım ama bulamadım.
parca lazım oldukça cbf den tırtıklıyorum. iyide oluyor.
arka dişlim ve ön dişlim cbf ( muadil ) gerektiyinde hangi parçayı nereden bulurum hazırlıgındayım :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:19 ----------

bu linki gören bilen varmı ? :) adres'te bana çok yakınmış yahu :)
http://www.prestijticaret.com/index_moto.htm

görünüyor. hemde cok güzel görünüyor. iyide oldu devir saatinede bir göz atayım.
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
192
geceniz hayra galsın arkadaşlar
xenon far benı kesmedı pekte içime sinmemişti zaten bi exenon yapmaya karar verdım

oncelıkle dıger arkadaslardan ogrendıgım ve tecrubelerımle motordan kafa grenajı ayırıp evin mutfagına cıkarttım bı nevı tamırhane oldu
farı sokup 250 c de 5 dakıka kadar ısıttım ve camı cıkarttım .sonrası hıc yormadı dıye bılırım .daha once farı cıkartırken kırıldıgını duydugum için tereddutlu ıdım

1) far karartma işini kolanyaglı bez ve domestosla yaptım


2) kedi gibi oldu


3)yan acıklık kafamı karıstırdı


4)aliminyum folyoyu 4 e katlayarak iki tur etrafında çevirdim


5)


6) farı yerıne oturttum


7) bende olan malzemeyı ziyan etmeden kullanmam gerekıyordu h4 xenon u neteryallerını ayırıp motorunu cıkartıp h7 ozellıgı kazandırdım


8) lambayı yerine takıp silikonla sabitledim

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:34 ----------

arkadasşlar gecen hafta km lerı sıfırlamıştık bu hafta bı xenonları taktık yınelıyorum hondaaaaaa 2011 cbf 150 burada :cat::queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
AydoganX çok teşekür ederim. ellerine sağlık. nette okadar dolandım ama bulamadım.
parca lazım oldukça cbf den tırtıklıyorum. iyide oluyor.
arka dişlim ve ön dişlim cbf ( muadil ) gerektiyinde hangi parçayı nereden bulurum hazırlıgındayım :)

Rica ederim dostum. :cat:
Piyasada cbf, ybr yedek parçası bol bol ve uygun fiyata bulabilirsin.
Motorunda kullanabiliyorsan çok iyi, yedek parça sıkıntııs çekmezsin :)

geceniz hayra galsın arkadaşlar
xenon far benı kesmedı pekte içime sinmemişti zaten bi exenon yapmaya karar verdım

oncelıkle dıger arkadaslardan ogrendıgım ve tecrubelerımle motordan kafa grenajı ayırıp evin mutfagına cıkarttım bı nevı tamırhane oldu
farı sokup 250 c de 5 dakıka kadar ısıttım ve camı cıkarttım .sonrası hıc yormadı dıye bılırım .daha once farı cıkartırken kırıldıgını duydugum için tereddutlu ıdım

@ellvis_78
Senin işlemde çok güzel olmuş, eline sağlık.
Benim kanıma da giriyorsunuz, mercekli xenon montajı için her an bende kolları sıvayabilirim :)

Malzemeleri nereden temin ettin?
H7 mercekmi kullandın?
Birde fiyatı nedir acaba?

Karanlık bir alanda düz bir duvardan görüntü alabilirmisin?
Duvarda kesilme çizgisini ayarlayabildin mi?

Şu adreste yükseklik ayarı konusunda bolca bilgi bulabilirsin, faydası dokunabilir:
http://www.xenonmercek.com/faryukseklik.html
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
192
http://www.xenonmercek.com/faryukseklik.html
aydoganx kardeşim burada iletişim kısmında ahmet kasapogu isminde bır arkadaş var hella mercegi ve mercek çemberini ondan aldım :70 tl +8 kargo:78 ( hella h7 evet )
h4 xenon vardı sekıldekı gıbı kestım 1 balast +1 amful :75
yapı işçiligi bana ait
grenajdakı elehtrık baglantı montaj :20
sista slikon 75gr+ ısıya dayanıklı silikon :10 toplam: 183 tl
h4 balast ve ampul işi cevirme bıraz karısık

gece nasıl denıycen artık , mesele aklına gırmek degilde guzel bir şey ise neden olmasın kardeşim :rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:26 ----------

Ellerine sağlık, gecen gündüz gibi olsun :bounce:[/QUOTE]



teşekkurler kardeşim , daha iyileri sizlerin olsun :rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst