E-bay dan alisveris yapmak(Resimli anlatim)

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yurt dışı postaların geldiği yere gideceğim fakat takip no olmadan ne öğrenebilirim bilmiyorum.

İstanbul Topkapı'daki UPİM'i (uluslarlarası posta işleme merkezi) telefonla ararsan kayıtsız gönderilerine ad soyad bilgileriyle bakabiliyorlar. Bu şekilde daha önce bikaç kez sordurmuştum. Ama sadece orada olup olmadığını öğrenebiliyorsun. Kayıtlı posta gibi nerede olduğuna bakamıyorsun. Ama en son alışverişimin üstünden yaklaşık bir yıl geçti değişen bir şey varmıdır bilmem. Türkiye'de ne zaman ne olacağı belli olmaz :)
 
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
Birkaç gün içinde gelmezse, zaten söz konusu kargonun birkaç tane ekran filmi olduğu gerekçesiyle satıcı hem kötü yorum almamak hem de Paypal dispute'larıyla uğraşmamak için yenisini gönderecektir muhtemelen.

Gümrük ve posta sistemimiz sağ olsun, bir satıcının daha exclusion list'ine girmemizle de sonuçlanacaktır bu hikaye.

Şimdiden kolay gelsin...
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
İstanbul Topkapı'daki UPİM'i (uluslarlarası posta işleme merkezi) telefonla ararsan kayıtsız gönderilerine ad soyad bilgileriyle bakabiliyorlar. Bu şekilde daha önce bikaç kez sordurmuştum. Ama sadece orada olup olmadığını öğrenebiliyorsun. Kayıtlı posta gibi nerede olduğuna bakamıyorsun. Ama en son alışverişimin üstünden yaklaşık bir yıl geçti değişen bir şey varmıdır bilmem. Türkiye'de ne zaman ne olacağı belli olmaz :)


Yarın UPİM'i bir arayayım olmadı.

Teşekkürler öneri için.


Birkaç gün içinde gelmezse, zaten söz konusu kargonun birkaç tane ekran filmi olduğu gerekçesiyle satıcı hem kötü yorum almamak hem de Paypal dispute'larıyla uğraşmamak için yenisini gönderecektir muhtemelen.

Gümrük ve posta sistemimiz sağ olsun, bir satıcının daha exclusion list'ine girmemizle de sonuçlanacaktır bu hikaye.

Şimdiden kolay gelsin...

Sağolasın Olcan. Eyvallah.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Aldığım ufak tefek şeyler eve sorunsuzca geliyor derken bu sefer cep telefonu için aldığım 4 adet ekran koruyucu film gelmedi.

Hong kong,Çin gibi yerlerden normalde 2 haftada geliyordu kargolar.

Son alışverişimin üstünden 31-32 gün geçmesine rağmen posta gelmedi.

Tabi ilk başta dağıtıcıdan şüpheleniyorsunuz. Bazı PTT dağıtıcıları zahmet edip de zarfları posta kutularına atmak yerine apartman girişine bırakıyor. Bizim adres ile alakası olmayan zarflara da rastlıyorum çoğu zaman. Belki bizim posta da bu şekilde başka bir yere gitti.


Posta sorgulamak için PTT şubesine gittim ama yurt dışından gelen postaların bir merkezde olduğunu ve kendileri ile ilgileri olmadığını söyledi.

Takip numarası olmadığı için bu hususta yardımcı olamayacağını söyledi PTT'deki görevli.

Ben de bu arada satıcıya 30 gün olmasına rağmen ürünün gelmediğini ilettim. Kendisi ürünü 10/10/2010'da gönderdiğini söylüyor ve benim adres bilgilerimi vs.'yi kontrol etmemi,posta merkezine durumu sormamı falan söylüyor. (Satıcının ürünü gönderdiğine de profilindeki olumlu yorumlara bakarak kanaat getiriyorsunuz zaten)

Yurt dışı postaların geldiği yere gideceğim fakat takip no olmadan ne öğrenebilirim bilmiyorum.

45 gün dolmadan Paypal üzerinden dispute açılabileceğini söyleyenler var nette.

Hele şu posta merkezine bir gideyim. Birşey çıkacağını sanmıyorum ya hayırlısı.

13.09.2010 tarihinde iphone için silikon kılıf sipariş etmiştim.
Aynen bahsettiğin gibi benimde genelde hongkong çin vs. ülkelerden 15 gün civarında kargolarım geliyordu.
4 hafta yani 1 ay geçmesine rağmen iphone kılıfı gelmedi ve satıcıya mesaj attım, ürünün gelmediğini vs. bildirdim.

Satıcı "Gecikmeden dolayı özür dilerim bazen kargo şirketi yüzünden bu sıkıntı olabiliyor, istersen paranı iade ediyim, istersende yeni ürün gönderiyim" mealinde bir cevap attı. :)

Yeni ürün göndermesini istedim.

Aradan 1 hafta geçtikten sonra ilk göndermiş olduğu ürün geldi. (Yani toplam ulaşım süresi 5-6 hafta oldu.)
2 hafta sonra da ikinci göndermiş olduğu ürün geldi :) (Standart sürede yani)

Son siparişimde bu tip bir durum yaşamıştım. Belki senin durumda buna benzer bir hal alabilir.
 
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
351
Birkaç gün içinde gelmezse, zaten söz konusu kargonun birkaç tane ekran filmi olduğu gerekçesiyle satıcı hem kötü yorum almamak hem de Paypal dispute'larıyla uğraşmamak için yenisini gönderecektir muhtemelen.

Gümrük ve posta sistemimiz sağ olsun, bir satıcının daha exclusion list'ine girmemizle de sonuçlanacaktır bu hikaye.

Şimdiden kolay gelsin...

Sırf bu yüzden önceden Türkiye'ye gönderim yapan bazı kişiler ve siteler şimdilerde Türkiye'yi karalisteye almış durumdalar. Adamlar artık güvenmiyorlar;Irak'a bile ürün gönderiyorlar, Türkiye'ye yok!
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
13.09.2010 tarihinde iphone için silikon kılıf sipariş etmiştim.
Aynen bahsettiğin gibi benimde genelde hongkong çin vs. ülkelerden 15 gün civarında kargolarım geliyordu.
4 hafta yani 1 ay geçmesine rağmen iphone kılıfı gelmedi ve satıcıya mesaj attım, ürünün gelmediğini vs. bildirdim.

Satıcı "Gecikmeden dolayı özür dilerim bazen kargo şirketi yüzünden bu sıkıntı olabiliyor, istersen paranı iade ediyim, istersende yeni ürün gönderiyim" mealinde bir cevap attı. :)

Yeni ürün göndermesini istedim.

Aradan 1 hafta geçtikten sonra ilk göndermiş olduğu ürün geldi. (Yani toplam ulaşım süresi 5-6 hafta oldu.)
2 hafta sonra da ikinci göndermiş olduğu ürün geldi :) (Standart sürede yani)

Son siparişimde bu tip bir durum yaşamıştım. Belki senin durumda buna benzer bir hal alabilir.


İşte İsmail hocam satıcının kargoyu gönderdiğinden de emin olamıyorsun.

Sistemde kargo şu tarihte gönderildi diyor ama takip no falan olmadığı için öylece gekliyorsun.

Satıcıya 2 mesaj gönderdim. Son mesajımda takip no istedim. Son mesaja cevap gelmedi. Biraz daha bekledikten sonra dispute açacağım.



Sırf bu yüzden önceden Türkiye'ye gönderim yapan bazı kişiler ve siteler şimdilerde Türkiye'yi karalisteye almış durumdalar. Adamlar artık güvenmiyorlar;Irak'a bile ürün gönderiyorlar, Türkiye'ye yok!

Geçen bir yerde okumuştum.

Satıcı, "sizin orada gönderileri çalıyorlar galiba,sadece sizden şikayet duyuyorum" türünden birşeyler söylemiş alıcıya.

O nedenle mücevher gibi değerli eşya getirtmeyin uyarısı yapılıyordu ilgili forumda.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Turkiyeden en cok aranan urunlere bir bakin lutfen:)

44994824.jpg
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Piyasa dolaşan o kadar ürün gerçek değil ya bir kaynağı olmalı mutlaka :)


Benim satış probleminde baktım satıcı aynı şeyleri geveliyor. Yok adresi kontrol edin, yok posta merkezine gidin vs.

Üstelik posta merkezine de gittim ama birkaç dağıtıcı hiç boşuna uğraşma barkod numaran yoksa deyince fazla da uğraşmak istemedim.

Dün dispute işlemini gerçekleştirdim. Çok pahalı olmayan bir ürün için tecrübe oluyor biraz da bunlar :)
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Paypal'dan dispute(karşı çıkma,tartışma) işlemini gerçekleştirmiştim. Yaklaşık 10 gün önce de bu itirazımı claim'e(talep) çevirdim.

Satıcı bana ne yapmam gerektiğini önceden sorduğunu söylüyordu Paypal aracılığı ile gerçekleştirilen savunmasında.

Oysaki bana maille ulaşırken sadece adres bilgilerini kontrol edin ve posta merkezine danışın demişti birkaç defa.

Para iadesi mi,tekrar gönderim mi istersin diye sordu satıcı sonra.

Ben de para iadesi talep ettim.

Ebay'deki sayfamda baktığımda satıcının benim isteğimin aksine ürünü tekrar yolladığını gördüm. (14.11.2010'da)

Fakat ürün elime yine ulaşmadı :)

Ebay'den de Hongkong gümrüğünde sıkıntı olduğu ile ilgili bir mesaj gelmişti.

Oysaki ben bu 14.10.2010 tarihinden sonra Hongkong'lu 3 ayrı satıcıdan ürün aldım ve bu ürünler 2 hafta geçmeden elime ulaştı.

Hatta bunların içinden bir cep telefonu ekran filmi düzgün çıkmadı.

Durumu ilgili satıcıya bildirdim ve kendisi özür diledikten sonra bana para iadesi yapacağını dile getirdi.

Ben de telefon ve ekrar koruyucunun bir fotoğrafını gönderdim satıcının ikna olması için.



Ve satıcı 1 gün geçmeden paramı iade etti.

Diğer satıcı ise tabiri caizse geveleyip duruyordu. Demek ki karşıdakinin "top rated seller" tabir edilen satıcı olması da size hemen yardımcı olacağı anlamına gelmiyor.

Fakat satıcıya da direkt suç bulamıyorum. Muhtemeldir ki birçok kişi de satıcıları ürünün eline ulaşmadığı gerekçesi ile aldatmaya kalkıyordur.

Nihayet bugün para iadesi aldım.

Ürünü almamdan bu yana 2 ay geçmiş.

Anlayacağınız ürünle ilgili bir sorun yaşanılırsa ölme eşeğim ölme denilebiliyormuş.
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Bir sürü şey alıyorum, şimdiye kadar 500 ü geçti aldıklarım ama bugün hatuna pırlanta taşlı bir saat aldım doğum günü için, 400 $ tutuyor, umarım gümrüğe takılmaz, gerçi takılsa da gene kardayım ama uğraşmak işime gelmiyor açıkçası :)
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
13.09.2010 tarihinde iphone için silikon kılıf sipariş etmiştim.
Aynen bahsettiğin gibi benimde genelde hongkong çin vs. ülkelerden 15 gün civarında kargolarım geliyordu.
4 hafta yani 1 ay geçmesine rağmen iphone kılıfı gelmedi ve satıcıya mesaj attım, ürünün gelmediğini vs. bildirdim.

Satıcı "Gecikmeden dolayı özür dilerim bazen kargo şirketi yüzünden bu sıkıntı olabiliyor, istersen paranı iade ediyim, istersende yeni ürün gönderiyim" mealinde bir cevap attı. :)

Yeni ürün göndermesini istedim.

Aradan 1 hafta geçtikten sonra ilk göndermiş olduğu ürün geldi. (Yani toplam ulaşım süresi 5-6 hafta oldu.)
2 hafta sonra da ikinci göndermiş olduğu ürün geldi :) (Standart sürede yani)

Son siparişimde bu tip bir durum yaşamıştım. Belki senin durumda buna benzer bir hal alabilir.

ikinci ürün bedavaya geldi yanİ? :mrgreen:
 
Katılım
25 Ağu 2010
Mesajlar
210
ben fransadan radyatör aldım colissima kargomu oluyor ne anlamadım
henüz elime geçmedi radyatör msj çekdim bunu yazmış ne diyor bilen var mı

Parcel for Turkey envoye 6 Decembre on 2010 N parcel CC515841306FR

- The 9/12/2010: the parcel appretait has to go out of the country of origin.
- The 18/12/2010: the parcel is arrive in the country of destination.


I think that you go to receive it presently.

Thank you SPO motorcycle scooter
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
ben fransadan radyatör aldım colissima kargomu oluyor ne anlamadım
henüz elime geçmedi radyatör msj çekdim bunu yazmış ne diyor bilen var mı

Parcel for Turkey envoye 6 Decembre on 2010 N parcel CC515841306FR

- The 9/12/2010: the parcel appretait has to go out of the country of origin.
- The 18/12/2010: the parcel is arrive in the country of destination.


I think that you go to receive it presently.

Thank you SPO motorcycle scooter

PTT'nin uluslararası kargo takip sisteminden tracking numaranı sorgulatabilirsin:

http://www.ptt.gov.tr/tr/interaktif/kayitliposta-yd.php

0001 06/12/10 15:58 Receive item from customer (Otb) Gonderi musteriden alinmistir FRANCE (Yurt Disi)
0002 09/12/10 20:00 Insert item into bag (Otb) Gonderi yurt disina sevk edildi (Giden) FRANCE (Yurt Disi)
0003 09/12/10 22:55 Insert item into bag (Otb) Gonderi yurt disina sevk edildi (Giden) FRANCE (Yurt Disi)
0004 18/12/10 09:53 Receive item at office of exchange (Inb) Gonderi (Varis)alip verme merkezinde alindi TÜRKIYE ISTANBUL KARGO ISLEME MERKEZI

yani kargon şu anda istanbulda
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Ağu 2010
Mesajlar
210
aydoğan çok sağol:)
400tl lik radyatörü 120tl aldım
ptt yi bekleyeceğiz artık
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Bir sürü şey alıyorum, şimdiye kadar 500 ü geçti aldıklarım ama bugün hatuna pırlanta taşlı bir saat aldım doğum günü için, 400 $ tutuyor, umarım gümrüğe takılmaz, gerçi takılsa da gene kardayım ama uğraşmak işime gelmiyor açıkçası :)

125 TL gümrük ödedikten sonra saati aldım gümrükten :pale: Gönderici değerli kargo ve sigorta ile yollamış, otomatikman gümrüğe ayırmışlar. Memur standart gelse hiç uğraşmazdın adresine gelirdi dedi. Aman dikkat edin değerli sınıfında yollamasınlar ürünlerinizi otomatikman gümrüğe giriyor :)
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
125 TL gümrük ödedikten sonra saati aldım gümrükten :pale: Gönderici değerli kargo ve sigorta ile yollamış, otomatikman gümrüğe ayırmışlar. Memur standart gelse hiç uğraşmazdın adresine gelirdi dedi. Aman dikkat edin değerli sınıfında yollamasınlar ürünlerinizi otomatikman gümrüğe giriyor :)

Tavsiye için sağolun.

Önemli bir ayrıntı hakkaten.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Ozelikle Hong kong gibi uzak dogu ve diger ulkelerden PTT benzeri posta yolu ile alisveris yapiyor iseniz , uc kurus fazla verin ve Registired Mail yani turkcesi Taahutlu Posta olarak isteyin.

Boylece hangi ulke olsa dahi takip numarasini gorebiliyorsunuz, ne siz merak icinde kaliyorsunuz nede satici zan altinda kaliyor.

Misal olarak Turkiyeden yurt disina giden zarf fiyati tahmini 2.5 TL iken taahutlu posta fiyati 3.85 TL. Avrupaya bir hafta icinde variyor hemde UPS yada DHL gibi takip edebiliyorsunuz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst