E-bay dan alisveris yapmak(Resimli anlatim)

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
1
Ebayden ve amazondan www.Viaddress.com aracılığıyla birçok alışveriş yaptım ve hiç bir sorun çıkmadı, en güzel kısmı da bazı kısıtlamalarla Türkiyeye göndermeyen sitelerden hiç bir komisyon ücreti alınmadan alışveriş yapmam oldu. Herkese tavsiye ederim, en azından kayıt ücretsiz olduğu için bir deneyin derim.
 
Katılım
1 Tem 2009
Mesajlar
129
internet açılış sayfaların çeviri eklentileri var dört dörtlük olmasada sayfanın tamamını çeviriyor ben öyle hallediyorum işimi sorunsuz oluyor yabancı dili olmayan arkadaşların çok işine yarayacak bir durum araştırın derim başka işlerdede işe yarıyor
 
Katılım
5 Tem 2009
Mesajlar
655
çok faydalı blgiler, merka ettğim ve kafama takılan birkaç şey vardı öğrenmiş oldum teşekkürler.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Gerçekten faydalı bir başlık.:cat:

Benim de bir sorum olacak,

Geçtiğimiz ay ebay'dan ilk alışverişimi yaptım ve 25/05/2010 günü ürünüm Çin'deki satıcı tarafından kargoya verildi.
Ancak elimde herhangi bir takip numarası vs yok,
Shipping için service olarak: "Standard Int'l Flat Rate Shipping" yazıyor,
Bu servisle gönderilen ürünler PTT aracılığıyla mı elime ulaşacak,
Çin'den gelen gönderinin bu servisle ne kadar sürede gelebileceği ya da ne şekilde takip edebileceğim konusunda bilgisi olan varsa, beni aydınlatabilirseniz sevinirim.
Teşekkür ederim. :)
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Gerçekten faydalı bir başlık.:cat:

Benim de bir sorum olacak,

Geçtiğimiz ay ebay'dan ilk alışverişimi yaptım ve 25/05/2010 günü ürünüm Çin'deki satıcı tarafından kargoya verildi.
Ancak elimde herhangi bir takip numarası vs yok,
Shipping için service olarak: "Standard Int'l Flat Rate Shipping" yazıyor,
Bu servisle gönderilen ürünler PTT aracılığıyla mı elime ulaşacak,
Çin'den gelen gönderinin bu servisle ne kadar sürede gelebileceği ya da ne şekilde takip edebileceğim konusunda bilgisi olan varsa, beni aydınlatabilirseniz sevinirim.
Teşekkür ederim. :)

Ben de 16 gün önce Hong Kong'lu bir satıcıdan alışveriş yaptım.

Takip numarası olmayan (Standard Int'l Flat Rate Shipping) ürün 16 gün içinde elime ulaştı.

1 ay kadar önce de Çin'li bir satıcıdan alışveriş yaptım. O da 12 gün içinde elime ulaştı.

Bu ürünlerin dağıtımını PTT yapıyor. (Standard Int'l Flat Rate Shipping olunca galiba)

Evde yoksanız posta kutunuza "postanız var" diye bir bildirim kağıdı bırakıyorlar. Siz de bu bildirimi elinize alıp PTT'ye giderek paketinizi alıyorsunuz.

Ebay'den 3 alışverişim oldu ve 3'ü de sorunsuz bir şekilde elime ulaştı.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Ben de 16 gün önce Hong Kong'lu bir satıcıdan alışveriş yaptım.

Takip numarası olmayan (Standard Int'l Flat Rate Shipping) ürün 16 gün içinde elime ulaştı.

1 ay kadar önce de Çin'li bir satıcıdan alışveriş yaptım. O da 12 gün içinde elime ulaştı.

Bu ürünlerin dağıtımını PTT yapıyor. (Standard Int'l Flat Rate Shipping olunca galiba)

Evde yoksanız posta kutunuza "postanız var" diye bir bildirim kağıdı bırakıyorlar. Siz de bu bildirimi elinize alıp PTT'ye giderek paketinizi alıyorsunuz.

Ebay'den 3 alışverişim oldu ve 3'ü de sorunsuz bir şekilde elime ulaştı.

Sağolasın, şansıma benimki biraz gecikti sanırım. :)
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
bende 8 yıldır alış veriş yapıyorum.. 2 kere ürün gelmedi ama ufak değersiz şeylerdi ebaya şikayet ettim dispute açdım falan.. işin ilginç yanıda ben hep yüksek puanlılardan alış veriş yaparım o adamlarda öyleydi.. yani ara sıra dikkat etmek gerek ingilizceniz şart ürünü almadan önce kesinlikle satıcıyla birebir diyaloğa girin ben bu malı alıyorum bilginiz olsun ne kadar zamanda yollarsınız hediye gift yapın yafa tax ı az gösterin gibisinden şeyleri almadan önce yazın adamdan cevap gelmesse hiç bulaşmayın cevap geliyorsa olumlu ilgili biriyse alış veriş yapın bu en en mühim kısmı sakın direk buy it yapıp puana kanıp almayın benim 8 yıllık tecrübem bana bunu göstersi yüzlerce alış veriş yapdım brezilyadan ingiltere almanyadan tutda hongkongdan malezyaya kadar ürün satın aldım ticari değil hepsi kendi şahsi ihtiyaçlarıma...
birde ülkeye göre shippinge göre arama yapmayın siz önce ihtiyacınız olan şeyi arayın istediğiniz fiyatlara buldunuzmu o kullanıcılar türkiyeye shipping yapmaya bilir yani oraya eklememişdir belki ama mesaj çekerseniz ben türkiyeeyim türkiyeye yolluyormusunuz diye %90 ı yollar.. yani orda listede türkiye yok diye inanmayın bazıları az talep gelen ülkeler oldumu eklemiyorlar onları shipping listesine.. ama istek olursa oralarada yolluyorlar..
 
Son düzenleme:
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Eline sağlık, çok bilgilendirici oldu. :cat:
 
Katılım
18 Haz 2009
Mesajlar
159
arkadaşlar çoğu ürünler türkiye fiyatı ile hemen hemen aynıya geliyor (kargosu ile birlikte)
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
arkadaşlar çoğu ürünler türkiye fiyatı ile hemen hemen aynıya geliyor (kargosu ile birlikte)

Gercektenmi??:)

Bir motorun beyin fiyatini hem turkiye hemde USA olarak bir arastir bakalim karsina ne cikacak,

Beyin dedigim sey zarfta geliyor. Maximum 10 usd kargo odersin. Gumrugu filan da yok

Basit bir ornek veriyim,

BMW motoruma Kevlar fren papuc takimi aldim toplamda 75 tl mal oldu bana kargosu dahil. Bir on bir arka icin.

Turkiyedeki fiyati bir ciftine sadece 90 tl idi.
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Aldığım ufak tefek şeyler eve sorunsuzca geliyor derken bu sefer cep telefonu için aldığım 4 adet ekran koruyucu film gelmedi.

Hong kong,Çin gibi yerlerden normalde 2 haftada geliyordu kargolar.

Son alışverişimin üstünden 31-32 gün geçmesine rağmen posta gelmedi.

Tabi ilk başta dağıtıcıdan şüpheleniyorsunuz. Bazı PTT dağıtıcıları zahmet edip de zarfları posta kutularına atmak yerine apartman girişine bırakıyor. Bizim adres ile alakası olmayan zarflara da rastlıyorum çoğu zaman. Belki bizim posta da bu şekilde başka bir yere gitti.


Posta sorgulamak için PTT şubesine gittim ama yurt dışından gelen postaların bir merkezde olduğunu ve kendileri ile ilgileri olmadığını söyledi.

Takip numarası olmadığı için bu hususta yardımcı olamayacağını söyledi PTT'deki görevli.

Ben de bu arada satıcıya 30 gün olmasına rağmen ürünün gelmediğini ilettim. Kendisi ürünü 10/10/2010'da gönderdiğini söylüyor ve benim adres bilgilerimi vs.'yi kontrol etmemi,posta merkezine durumu sormamı falan söylüyor. (Satıcının ürünü gönderdiğine de profilindeki olumlu yorumlara bakarak kanaat getiriyorsunuz zaten)

Yurt dışı postaların geldiği yere gideceğim fakat takip no olmadan ne öğrenebilirim bilmiyorum.

45 gün dolmadan Paypal üzerinden dispute açılabileceğini söyleyenler var nette.

Hele şu posta merkezine bir gideyim. Birşey çıkacağını sanmıyorum ya hayırlısı.
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Ürününüz size ulaşmadı ise 45 gün geçmeden dispute açmalısınız, paypal üzerinden, bu durumda satıcıdan savunma istenir, eğer satıcının cevabı tatmin etmezser bu ödemenin üzerinden 45 gün geçmeden disputenizi ( soruşturma) claime (dava) çevirmeniz gerekir. Bu şekilde şimdiye kadar hiç zararım olmadı. Ama her zaman ödemeyi paypalla yapın diğer ödemelerden sonuç alamazsınız (kredi kartı ile öderseniz, bankanıza itiraz dilekçesi verebilirsiniz, ebay dışındaki bir siteden yaptığım alışverişle ilgili bankam itirazım sonucu geri ödeme yaptı).
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Ürününüz size ulaşmadı ise 45 gün geçmeden dispute açmalısınız, paypal üzerinden, bu durumda satıcıdan savunma istenir, eğer satıcının cevabı tatmin etmezser bu ödemenin üzerinden 45 gün geçmeden disputenizi ( soruşturma) claime (dava) çevirmeniz gerekir. Bu şekilde şimdiye kadar hiç zararım olmadı. Ama her zaman ödemeyi paypalla yapın diğer ödemelerden sonuç alamazsınız (kredi kartı ile öderseniz, bankanıza itiraz dilekçesi verebilirsiniz, ebay dışındaki bir siteden yaptığım alışverişle ilgili bankam itirazım sonucu geri ödeme yaptı).

Teşekkürler bilgilendirme için.
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ülen su ingilizcenin ''i''sinden bi anlasam bende kapak atacagim bu E-bay'a ama lisan yok iste.
Dil bilmemek cok kötü..
7 yasindaki yegenim bile ingilizceyi söktü.
Ben hala mayneymis Sinan :pr:
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Ülen su ingilizcenin ''i''sinden bi anlasam bende kapak atacagim bu E-bay'a ama lisan yok iste.
Dil bilmemek cok kötü..
7 yasindaki yegenim bile ingilizceyi söktü.
Ben hala mayneymis Sinan :pr:

Ulen ingilizce ogrenmedin , google kullanmasinidami ogrenemedin sinancim, cevir dili tusu var, Cok ta guzel ceviriyor.

e-bay dan alisveris yapmayi site deki uyelere ogretemezsin dediler, yaptim olacak:mrgreen:
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
150
Çok faydalı bilgiler, üşenmeden oturup yazmışsın sağolasın...eline ve yüreğine sağlık...:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst