Bir CBF 150 cinin Çilesi...

Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
metehan abi motorların çabuk bitmesi yani az km yapması çoğu zaman bilinçsiz sürmeden kaynaklanıyor senin için demedim ama mesela bu akşam bir cbf gördüm 3 kişi binmiş ben banka önünde bekliyordum yeni kalkmıştı 1. vites olması gerek devir kesiciye bindirip öğle devam etti ee sonuçta o motorda 2 gün sonra bufff :D

kanka bilinçli apaçiyim...yağını suyunu arpasını eksik etmiyorum ki meretin...servise uğramadığım hafta yok...üzerine titriyorum yani...kıl tüyüm serviste bana yanlışda olmaz...ama silindiri elime vermesi yakışmadı Hondaya...:pale:
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
kanka bilinçli apaçiyim...yağını suyunu arpasını eksik etmiyorum ki meretin...servise uğramadığım hafta yok...üzerine titriyorum yani...kıl tüyüm serviste bana yanlışda olmaz...ama silindiri elime vermesi yakışmadı Hondaya...:pale:

zaten abi senin için demedim çok apaçi kullanan insan var bizim buralarda yılın 12 ayı motora binilebildiğinden çok aşırı motorsiklet var bu bölgede %85 i apaçiii yani serseri takımı diyelim o yönden hep servis önleri motor kaynıyor :D
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
metehan seni maltepede ,pendik honda servisinin eski ustasıyla tanıştırmamı istermisin???honda ona çok şey borçlu..hem de servis kazığı yememiş olursun.adam 35 senelik motorcu...
onu tanıyan eski müşterileri servisleri bıraktı,kurye arkadaşlar filan (bilenler) başkasına gitmezler...
istersen bi ara gidelim,hem ustayla tanışırsın hem motoruna check-up yaparız,hemide köfte filan Allah ne verdiyse yeriz ...
olmamı???
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Bu cehaletinle bencede bisiklete bin sen..... Hala aynısın...Nato mermer nato kafa... :pr::pr:

çapsız mezci...:cherry:

Aldın eline silindiri pistonu metehan abim :p:p:p:p

aldım verdim ben seni yendim...:p

zaten abi senin için demedim çok apaçi kullanan insan var bizim buralarda yılın 12 ayı motora binilebildiğinden çok aşırı motorsiklet var bu bölgede %85 i apaçiii yani serseri takımı diyelim o yönden hep servis önleri motor kaynıyor :D

oralarda kask takana uzaylı diye bakılıyordur muhtemelen...:cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:23 ----------

metehan seni maltepede ,pendik honda servisinin eski ustasıyla tanıştırmamı istermisin???honda ona çok şey borçlu..hem de servis kazığı yememiş olursun.adam 35 senelik motorcu...
onu tanıyan eski müşterileri servisleri bıraktı,kurye arkadaşlar filan (bilenler) başkasına gitmezler...
istersen bi ara gidelim,hem ustayla tanışırsın hem motoruna check-up yaparız,hemide köfte filan Allah ne verdiyse yeriz ...
olmamı???

abicim giren girdi artık 100.000 görmeden satarım makinayı belkide...başka bahara artık...işte böyle yol gösteren yönlendiren olmadı aga...:pale: ha çekup konusuna evet diyorum tabi...silindir kafasının değişmesi lazımmı değilmi bu sorunun cevabını merak ediyorum...:rendeer:
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
sorununu bilmiyordum ki dostum..??:( o zaman kesinlikle müsait bir zamanda gidelim..bence bir tanış gör adamı...
sonra zaten kararını vermiş olacaksın...
istersen bu perşembe ,istersen cumartesi...ne zaman müsait olursan artık...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
inanırmısın motoru mecidiyeköyde yaptırma nedenlerimden biride motoru ümraniyedeki servise bırakamama yapıldığında da alamama sorunu...o kadar yoğun ve kesintisiz çalışıyorumki...21 den önce eve giremiyorum...pazarda kızıma ayırıyorum...motoru düşüncek ara dere yok usta...sağol en azından öğrenmiş oldum...
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
inanırmısın motoru mecidiyeköyde yaptırma nedenlerimden biride motoru ümraniyedeki servise bırakamama yapıldığında da alamama sorunu...o kadar yoğun ve kesintisiz çalışıyorumki...21 den önce eve giremiyorum...pazarda kızıma ayırıyorum...motoru düşüncek ara dere yok usta...sağol en azından öğrenmiş oldum...

motoru bırakamama sorunu araçsız kalmak ise bilemem.ama güven sorunu ise şüphen olmasın..gerekirse işi bitince ben alır getiririm sana..
pendikteyim ben...
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
161
Hoşgeldin Metehan abi geçmiş olsun
bir yerde pistonun üzerindeki ince halkaları sormuşsun
cevabı göremedim ben yazayım,onlar segman yuvasıdır yiv denilir ve üzerine segman takılır bir pistonda üç adet segman bulunur
ikisi kompresör biri yağ segmanıdır silindirle piston arasında sızdırmazlık, ısı transferi gibi önemli görevleri üstlenir..
detaylar aşağıda :wiinkk:
http://www.ms-motor-service.com.tr/...&site=mstprodukte&cls=10&pcat=5&pID=64&upID=0

http://tr.wikipedia.org/wiki/Piston
http://tr.wikipedia.org/wiki/Piston_sekmanı



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
6. maade ile 13 . maddeye katılıyorum.
20bin km kullandım 2007 yi sattım. çok da sert kullandım.. izmirin aşırı sıcaklarında tam gaz geziler yaptım. dişlisi ile oynadım egsozunu değiştirdim.... saymakla bitmez. öldüremedim..2007 modeldi 2006 10. ay trafik çıkışlı..
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
evet abi bu bölgede sadece polis görünce göstermelik takıyorlar ama Allah a şükür ben 10 mt motor süreceksem bile takarım

aferin sana...MT seninle gurur duyuyor...:p

motoru bırakamama sorunu araçsız kalmak ise bilemem.ama güven sorunu ise şüphen olmasın..gerekirse işi bitince ben alır getiririm sana..
pendikteyim ben...

ab bırakma mevzusu güven olayı değilde uzaklıklar ve vakit darlığından uğrayamam...zaten sıfırlandı 2 yıl daha sıkıntı yok muhtemelen...:p sağol varol...:rendeer:

Hoşgeldin Metehan abi geçmiş olsun
bir yerde pistonun üzerindeki ince halkaları sormuşsun
cevabı göremedim ben yazayım,onlar segman yuvasıdır yiv denilir ve üzerine segman takılır bir pistonda üç adet segman bulunur
ikisi kompresör biri yağ segmanıdır silindirle piston arasında sızdırmazlık, ısı transferi gibi önemli görevleri üstlenir..
detaylar aşağıda :wiinkk:
http://www.ms-motor-service.com.tr/...&site=mstprodukte&cls=10&pcat=5&pID=64&upID=0

http://tr.wikipedia.org/wiki/Piston
http://tr.wikipedia.org/wiki/Piston_sekmanı



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

alakan için çok sağol dostum...birşeyler öğrenmiş oldum...:rendeer:

6. maade ile 13 . maddeye katılıyorum.
20bin km kullandım 2007 yi sattım. çok da sert kullandım.. izmirin aşırı sıcaklarında tam gaz geziler yaptım. dişlisi ile oynadım egsozunu değiştirdim.... saymakla bitmez. öldüremedim..2007 modeldi 2006 10. ay trafik çıkışlı..


sen kırmızı alarmda satığ kurtulmuşsun dostum...:)
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
goldwing binsen taşımaz seni :p

2009 mayıs çıkışlı cbf bende de var bılıon

valla taş gibi yahu ybr de bindim biliyosun mete abi

ybr bisiklet leş çöp bedava ver binmem bidaha :p

ybr hırcın motor 500 kılo tasır. sokak cocugu gibi motor.


cbf 150 salon delikanlısı bu gercek :p ama hakkını verıo :D
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Yağın kaç numara olduğunun bu işle çok alakası yok. Bulunduğunuz yerin sıcaklığına uygun skala da yağ kullanın yeter. Tabi öncelikle kullanma kılvuzunda yazanları okumak lazım. Bir de yağ tam sentetik olmalı ve motosiklet için özel üretilmiş yağ olmalı.

CBF'le ilgili asıl sorun, önceden de yazdığım gibi motorun devir saatinin olmaması. Eğer motoru sürekli kırmızı devir bölgesinde sürüyorsanız, ne kadar bakım yaparsanız yapın o motor 50 bin km'yi zor görür. O kırmızıyı oraya süs olsun diye koymuyorlar. Kırmızı devir bölgesindeyken motor, piston hızı yüksek olduğu için yeterince yağlanamıyor. Devir saati yoksa iş sakat, ancak 5. viteste 100 km sınırında kalmaya çalışırsınız ama önceki viteslerde ne oluyor bilinmez.

Honda Türkiye'nin bu motora bir an önce opsiyonlu da olsa devir saatli gösterge tablosu getirtmesi lazım. Şu anda enayi gibi kendi motorlarının imajını zedeliyorlar.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
goldwing binsen taşımaz seni :p

2009 mayıs çıkışlı cbf bende de var bılıon

valla taş gibi yahu ybr de bindim biliyosun mete abi

ybr bisiklet leş çöp bedava ver binmem bidaha :p

ybr hırcın motor 500 kılo tasır. sokak cocugu gibi motor.


cbf 150 salon delikanlısı bu gercek :p ama hakkını verıo :D

ülem öve öve bitiremedin...alp tunayla iki geziye çık seni an 125 manyağı yapar...:p

Yağın kaç numara olduğunun bu işle çok alakası yok. Bulunduğunuz yerin sıcaklığına uygun skala da yağ kullanın yeter. Tabi öncelikle kullanma kılvuzunda yazanları okumak lazım. Bir de yağ tam sentetik olmalı ve motosiklet için özel üretilmiş yağ olmalı.

CBF'le ilgili asıl sorun, önceden de yazdığım gibi motorun devir saatinin olmaması. Eğer motoru sürekli kırmızı devir bölgesinde sürüyorsanız, ne kadar bakım yaparsanız yapın o motor 50 bin km'yi zor görür. O kırmızıyı oraya süs olsun diye koymuyorlar. Kırmızı devir bölgesindeyken motor, piston hızı yüksek olduğu için yeterince yağlanamıyor. Devir saati yoksa iş sakat, ancak 5. viteste 100 km sınırında kalmaya çalışırsınız ama önceki viteslerde ne oluyor bilinmez.

Honda Türkiye'nin bu motora bir an önce opsiyonlu da olsa devir saatli gösterge tablosu getirtmesi lazım. Şu anda enayi gibi kendi motorlarının imajını zedeliyorlar.

çok değerli isabetli fevkaladenin fevkinde bir yorum...aslında bir beklenti...keşke olsa...
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
bir mötörum olsun adı can olsun hiç bozulmasın hiç kırılmasın..:salut:
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Benim aklıma geldi Metehan abi, şimdi sen ybr125 i de aynı şekilde kullandın değil mi? Eskiden olan motorun, onu da zorladın mı? (Kesin zorlamışsındır :)) Kaç km yaptın o motorla, şimdi o motor nerede? O da piston, sekman değişti mi? :p

Yok bana da honda kötü bir motor yaptı gibi geliyor, tamam devir göstergeci yok diye motoru zorlamış olabiliriz ama sonuçta devir kesici var merette? Yani ne kadar zorlayabiliriz ki?

Tabii toprak arazi kullanımı ve tek tekeri hariç tutuyorum. Bu motor 10.000 de neden eskir? Yağ eksiltme ise artık ayrı bir dava.

Ben taş gibi motor olmasını beklerdim hondanın, yani o kadar ybr125 ile kapıştık topiclerde ama honda sağlamlık açısından maalesef ybr125 kadar olamadı, yazık.

Bir dahakine honda diye gözüm kapalı araç alabilir miyim bilemiyorum. Ki bu arada gözüm kapalıdan maksat motor daha kendini ispat etmeden almak, rüştünü ispat etmesi için o motoru kullananların bir 100.000 devirmesi lazım ki motorun ne mal olduğu anlaşılsın.

Bir kurye ile konuşmuştum, adam cbf150 güzel motor ama üzmeye gelmiyor demişti, dediğini şimdi daha iyi anlıyorum. Bizim motor maalesef zorlamaya gelmiyor, ybr125 ile ise adam dağa çıkıyor.

Bu saatten sonra Honda gözümde bitmiştir, hiç bana ağlamasınlar.:p

Büyük marka bu şekilde olunmuyor :farao:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
bir mötörum olsun adı can olsun hiç bozulmasın hiç kırılmasın..:salut:

motörün var derdin var aga...:pale:

Benim aklıma geldi Metehan abi, şimdi sen ybr125 i de aynı şekilde kullandın değil mi? Eskiden olan motorun, onu da zorladın mı? (Kesin zorlamışsındır :)) Kaç km yaptın o motorla, şimdi o motor nerede? O da piston, sekman değişti mi? :p

Yok bana da honda kötü bir motor yaptı gibi geliyor, tamam devir göstergeci yok diye motoru zorlamış olabiliriz ama sonuçta devir kesici var merette? Yani ne kadar zorlayabiliriz ki?

Tabii toprak arazi kullanımı ve tek tekeri hariç tutuyorum. Bu motor 10.000 de neden eskir? Yağ eksiltme ise artık ayrı bir dava.

Ben taş gibi motor olmasını beklerdim hondanın, yani o kadar ybr125 ile kapıştık topiclerde ama honda sağlamlık açısından maalesef ybr125 kadar olamadı, yazık.

Bir dahakine honda diye gözüm kapalı araç alabilir miyim bilemiyorum. Ki bu arada gözüm kapalıdan maksat motor daha kendini ispat etmeden almak, rüştünü ispat etmesi için o motoru kullananların bir 100.000 devirmesi lazım ki motorun ne mal olduğu anlaşılsın.

Bir kurye ile konuşmuştum, adam cbf150 güzel motor ama üzmeye gelmiyor demişti, dediğini şimdi daha iyi anlıyorum. Bizim motor maalesef zorlamaya gelmiyor, ybr125 ile ise adam dağa çıkıyor.

Bu saatten sonra Honda gözümde bitmiştir, hiç bana ağlamasınlar.:p

Büyük marka bu şekilde olunmuyor :farao:

abi ybr 125 e kalıp uymadı o yüzden soğudum aslında...bir kazamda olmuştu...ön kafayı dağıttım...redlıne motorda kafayı karşı tarafın sigortasından alınan parayla 800 e yaptırmıştım ama kaza sonrası soğuma sendromu var ya ona kurban gitti...debriyaja da biraz uyuz olmadım değil...

ybr 125 in motor düzeneği yapısı daha basit gibi...yani motor şematiği aşırı yüklemeye bile dayanıklı...ürettiği güc de malum...hyolarda nasıl kontrolsüz güc var ise ve baş ağrıyabiliyorsa bizim cbf lerde de motor gaz kesciyi girene kadar haşat oluyor bence...o yüksek devirlere asla çıkamasak veya gaz kesici daha az devreye girse nazarımızda belki cbf 150 cazibesini yitirecek...

motora yüklenip sonra ağlıyoruz galiba...:p
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
abi ybr 125 e kalıp uymadı o yüzden soğudum aslında...bir kazamda olmuştu...ön kafayı dağıttım...redlıne motorda kafayı karşı tarafın sigortasından alınan parayla 800 e yaptırmıştım ama kaza sonrası soğuma sendromu var ya ona kurban gitti...debriyaja da biraz uyuz olmadım değil...

ybr 125 in motor düzeneği yapısı daha basit gibi...yani motor şematiği aşırı yüklemeye bile dayanıklı...ürettiği güc de malum...hyolarda nasıl kontrolsüz güc var ise ve baş ağrıyabiliyorsa bizim cbf lerde de motor gaz kesciyi girene kadar haşat oluyor bence...o yüksek devirlere asla çıkamasak veya gaz kesici daha az devreye girse nazarımızda belki cbf 150 cazibesini yitirecek...

motora yüklenip sonra ağlıyoruz galiba...:p

Ben şimdiden cazibesini yitirdiğini düşünüyorum ama yine de güzel motor. Tabii her 10 binde motor yenileme ihtiyacını saymazsak :p

Yok abi bize devir göstergeci şart, uzun yol harici 5. vites 60, uzun yolda ise max 100 le gidersek belki daha dayanıklı çıkar motor. :silent:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst