pıravo! kırk yıllık istanbul kekosu bunu düşünememiştir eminim :cherry:
şuna sahip çık gardaş. harcayacaklar, servislere yem olacak böyükşehirde.
Yağın etkisi olur mu olmaz mı kullanıcı kendi bilmesi lazım biraz da, tam sentetiğin değiştirme periyoduyla mineral yağ kullanılırsa olacağı aşınmadır.
Bir de üstüne yağ eksiltmiş halde kullanılırsa, üstüne de benzin istasyonunda tanklar temizlenirken tankın dibindeki solventi de katarsan ,motorun suçu ne.![]()
Rabbimim bir insaflı kulu da yazmamış o CBF in çilesini![]()
Gece gündüz üzerinde 130 okka bi adam
Cani köfte çeker Yalova'ya,Tekirdağ'a
soguk bira kesmezse Kartepe'ye zıplar
Çay bardağı kadar pistona bu eziyet fazla be.
Savaş abim..adam daha yeni geldi..bu kadar dövme be..:cherry: hertarafı gül bahçesi oldu adamın..
ama duyduğum kadarıyla arkasına 1 artçı aldığında motor uyarı veriyormuş...lütfen 2 kişiden fazla binmeyin diye...:queen:
Alıcam dediğinde kıçımızı yırttık...Ama nafile.....r:
Müstehaksın olm.... :queen:
Bunumu alsak acaba buda 150 cc imiş
]
2.el temiz ve az km li siyah bi cbf 150 bakıyordum her gün sahibinden.com da,
resmen şok etkisi yarattı bende bu yazılanlar
hocam başımız döndü...
la sana inat 150 lik olsun diye mondial 150 Mc aldım.
Mondial 150 MC bile senin CBF 150 yi çizer:queen:
Fazer in 150 si de fena değilmiş.... Güzel motor.... :cat:
allaha şükür.bende bir cbf kullanıcısıyım.2008 model.2009 çıkışlı. şimdilik hiçbir problemim yok.
sıkıntılarının sebebi belkıde en bastandı.ilk motor sıfırlandıgında yapılan 1 hata sonucu sorunun devam etmıstır.servıste sıfırlandı dersende onlarda ınsan evladı![]()
Mete Abi hoş geldin tekrarŞenlendik sayende.
Ben de sana anti-tez bir mesaj yazayım.
- Etrafta CBF150 ile kurye olmayıp motorla 62.000'e gelen sanırım pek fazla kimse yok.
kankam çok var ama bu arkadaşlar km telini çekmiş vaziyetteler...şu an ilanlardaki 30-40. binlerdeki makinalar art niyetli kişilerin uyanıklığı...(bence)
- Motorum şehiriçi trafiği görmedi desek yeridir. Uzun yolda tapagaz gitmekten başka birşey bilmedi.
bende her türlü fantaziyi gördü...
- İlk servisten itibaren sadece sentetik yağ kullanıldı.
- İlk alındığı günden itibaren her yağ değişimde / 3000km. de; aralardaki eklemelerden hesaplayarak 250ml. yağ yaktı.
işte bu sorun ganga...250 gr önemli bir problem ciddiye alınmalı...
- En efsane gezim hiç durmadan İzmir - Ürgüp 792Km. ; arkada 60Kg. çanta - 12Kg. bisiklet ile tek Afyon'da durarak yaz günü tapagaz 11saat yol gittim. Dönüşte yağı kontrol ettim; eksilme olarak sadece çizgim max.'tan ortaya inmişti.
çok ciddi bir sorun yağın 600 grama yaklaşmış...-
Motoru sürekli kompresörle ve gazla götürdüğümden, bayağı yük bindi aslında buna rağmen hiç bir silindir sıkıntısı olmadı.
aslında sıfır motora binsen motorunun çekişinin ne kadar zayıf olduğunu anlarsın...-
Vitesleri hor kullanmama rağmen en başlarda debriyajdan veya şanzımandan sıkıntı çıkarmadı.
bu sıkıntıları yaşayan pek yok ganga...- 2 kez zincir / 2 kez dişli seti değişti.
- Lastikler Metzeller ME22 idi.
- Kar-Yağmur-Cehennem Sıcağı binildi.
Tüm bunlara rağmen; Istanbul'a geldiğimde gidip büyük makine enduro aldım. CBF satılsın dedim. Şerefsizin birine para kaptırarak sattım. Plakası 35 VZ 741; trafikte görürseniz taciz edebilirsiniz.
Şimdi diyorum ki CBF150 böyleyse CBF500 nasıldır acaba? Honda hayat onda...
Hoş geldin Metehan kardeşim.
CBF 150 Ombusmanı olarak, yazdıkların yabana atılacak şeyler değil.
Yeni motosiklet alacak ve motosiklet değiştirecek arkadaşlar için güzel bir tecrübe paylaşımı olmuş.
abi sana inat bi tanedaha cbf150 alıp don lastiğiyle birbirini bağlayıp 300cc yapıcam,bakalım o zamanda çizittirebilicenmi,dahada olmadı üzerine pançar motoru koyarım.....:queen::queen::queen::queen::queen:
abi yağın etkisini ben kısa bir araştırma ve tecrübe ile şöyle çözdüm
misal en uzun ömürlü motor diye bilinen yağ içinde yüzen cub motoruna 20w-50 20w-40 gibi ne olduğu belirsiz kalın yağlar (otomobil yağı gibi) koyduğun zaman 15bin km sonra motor yağ yakmaya başlıyor o şekilde belki 100bin km gidiyor ama motor 20 binde bitmiş oluyor. yok ben yağ eklerim binerim abi, köfte arabası gibide giderim diyorsan sorun yok
özellikle SOHC motorlarda yağ çok önemli
Sevgili Panda ilk önce hoş geldin Motosikletin her sene motorunu yaptırana kadar biraz rejim yapsan kilo versen daha ucuza gelmezmi motorda sorun yok olm sorun senin kilolarda.:cherry:
Ben insanlara defalarca cbf150`nin yağ yakma sorunun kronik sorun olduğunu, o parayı haketmediğini düşündüğümü hep söyledim. Avrupa standartlarına uygun olmadığından hiçbir avrupa ülkesinde satışta olmadığını sadece hindistan vs gibi 2.Dünya ülkelerinde satıldığınıda biliyoruz. Honda`ya defalarca 4000tl`ye enjeksiyon hiçbişeyi olmayan motor sattıkları için mesaj attım. Herkeze söylerim abimin dediği gibi honda`nın en kötü motoru bence. Herkezin yağ yakması normal pek yakmıyor 200gr`dan fazla yakarsa ancak sorun vardır dedikleri motor bence 0`dır çöpe atmak gerekir. Yamaha forever. Mete abicim tekrar seni aramızda görmek çok güzel. Motosikletimi almadan önce çok takip ettim seni. Herkeze kazasız belasız.
hiç unutmam bu moto forumlarda ilk yazdığım konulardan biri çin mallarıyla birlikte CBR 125 modeline karşı açtığım savaşti...
şimdi cbr 125in yapısını görüntüsünü bilmem nesini bir kenara bırakalım...çünkü işin zevk kısmı ...beğenen beğenir beğenmeyen beğenmez...banada giren çıkan yok...alan memnun satan memnun...başlangıcmı hayallermi neyse o olsun...
bu arada ben sıkı Hondacıyımdır...Hondaya laf ettirmem...bu cıbır 125 hariç tabi...bulmuşlar türk tüketicilerini daya bakalım dayabildiğin kadar...e bizim tüketici malum ne aldığını pek bilmez...görüntüye kapılır...
peki Allah muhafaza motoru devirdin yatırdın hasalı bir kaza yaptın ne olacak...fiyatlara bir bakın ondan sonra cbr125 alırken bir kez daha düşünün...
cıbır sahipleride aman motoruna özenli davransın...yoksa bu parça fiyatları çok cep yakar...
dediği gibi cbr 125 almamak için çok neden var...:bounce:mazallah 1000 rr muamelesi görüyor servislerde...Honda AŞ herhalde altın kaplama satıyor bunları ondan iteliyor...
en güzel motor kendi motorundur...lafımız yok...ama bu fiyatları gördükten sonra bu model bana pek cazip gelmiyor...
inanın makina 500 cc veya üstü olsa ona eyvallah...
ya arkadaşlar cbf 250 nin digital kadranı bile 1000 ytl...mübarek nedir bu fiyatlar çözemiyorum...
suzukı burgman kadranıda 1000 ytl civarlarında ama 400 cc bir scootera çok görmeyebilir insanlar...bana yine fazla ama konumuz cbr 125 şimdi...
varmı itirazı olan...fiyatlar normaldir diyen biri varsa bişeyler yazsın...
Honda kalitesine bu yakışır diyen bakalım çıkacakmı...
son sözüm sana Emin Arıkoğlu kardeşim motorla hep lay lay lom gezilmez...Allah korusun kazası belası olduğunda bu fiyatlarla nasıl başa çıkacaksın...bunlarıda düşün...
bide şunu yazmayın bana...HİÇ KİMSE KAZA YAPICAM DİYE ALMAZ MOTORU...yani bu detayları motor alırken düşünmeyelim diyen birileri çıkarsa sert yazarım...
KDV SİZ .. %18 KDV DAHİL FİYATLAR YTL...
SUSTURUCU KOMPLE .... 424 .... 499
YAKIT TANKI .... 697 ...822
SUSTURUCU .... 373 ...440
RADYATÖR KOMPLE ....466 ....550
ÖN FAR KOMPLE ....88 ....104
SINYAL ÖN SAĞ ....116 ....137
SİNYAL GÖVDESİ ....101 .....119
HİDROLİK BAĞLANTI ....277 .....327
FREN PEDALI .....44 ....51
SAĞ AMORTİSÖR NH146M .....423 ....499
SAĞ GİDON BORUSU .....85 ....99
SAĞ LEVYE FREN ......37 .....44
SOL LEVYE .....16 .....19
ALT MESNET .....312 .....369
ÖN ÇAMURLUK .....106 ..... 125
SİPERLİK ..... 88 .....104
SAĞ YAN KAPAK DEPO ......81 ...... 96
BRAKET SİPERLİK ...... 40 ..... 47
SAĞ GRANAJ .....126 ......149
SİPERLİK ALT ......84 .......98
GRANAJ ALT ......148 .....175
SOL GRANAJ ......126 .....149
KAPAK YAKIT TANKI ......10 .....12
ARKA TUTAMAK ......51 .....60
CBF'e 1 litre yağ koyuyorum, 2000 km sonra kullanma şartlarına göre 900-950ml geri alıyorum. 25 bin kilometredir hep böyle. Çok basınca 100ml, normal kullanımda 50ml yağın yanması çok normal.
150cc motoru her gün 130 kiloluk adam kullanırsa, sürekli tam gaz giderse, arada artçı da alırsa dağılması normalAbi gördüm ben senin gidişini, yokuş aşağı yanımdan 130'la geçiyordun İzmit dönüşünde, normaldir makinenin dağılması :cherry:
CBF iddia ettiğimiz kadar kaliteli değil, yerdiğimiz kadar da kalitesiz değil. Övgüde de yergide de ayar tutturamıyoruz. CBF mi YBR mi diyenlere hep "sen bilirsin, ikisi de iyi" dedim, demeye devam ederim.
Olmadıki bir Honda m:salut:
Ben bir garip çinçon cuyum:salut:
Çok taktınız bu yağ eksiltme olayına. Bütün motorlar tasarımına göre az veya çok yağ eksiltir. 2 sene cbf 150 kullandım çok memnundum, bir defa bile ne kadar yağ yakmış diye bakmadım. 2000 km de bir yap değişimi var. Yağ değişimine geldiğinde motorda normal seviyede yağ var ise ( iki çizgi arasındaysa) hiç keyfimi bozmam, gazlar giderim. Suni sorunlarla motorunuzu kurcalatmayın, keyfinizi kaçırmayın. Ne zaman yağ çubuğun dibine iner o zaman tamir vakti gelmiştir.
Metehan aramıza hoşgeldin dostum,hikayeni soluksuz okudum,anladım ki cbf150 sende bir alışkanlık olmuş,sanki evlenmiş gibisin motorunlagülü seven dikenine katlanır demekten başka yapacak bişey yok hacı
![]()
Yağ eksiltme hiçbir motorda normal değildir iki zamanlı motorlar hariç. Yağ eksilten motorda çok ciddi bir teknoloji sorunu vardır bu kronik bir sorundur. Hiç bir zaman da normal diye karşılanmamalıdır arkadaşlar.
orası istanbul, senin yağı çalıyo birileri başkan, alarmlı yağ tapası al.
pıravo! kırk yıllık istanbul kekosu bunu düşünememiştir eminim :cherry:
Hoş geldin Metehandro.Hala yağlamı uğraşıyorsun yav.Bırak yaksın yahu benimkide eksiltiyo ufaktan rahat bırak şu garibi artık.Bas yağı devam et deli şeyiyle oynar gibi oynadın,bitirdin makinayı hehe.:mrgreen:
şuna sahip çık gardaş. harcayacaklar, servislere yem olacak böyükşehirde.
7 düvelin servisi gelse, 7 göbek sülalelerine yetecek bir malzeme var adamda gardaş
Arkadaşın biri demiş ya, senin yağı çalıyorlar,
Olabilir mi acaba?![]()
Honda bu sefer iyi kazık atmış olabilir mi? (Honda kazık onda ya)
Nasip der geçerim, motor bitincede 300 gayme verip devam ederim![]()
valla hondayı tek gecerım her zaman yalnızca cbf150 ve 1000rr larda sorun cıkartan yıldakı motorlar dısında
ybr satılıp ta cbf alınır mı derken bu yazıyı okudum yok yok satmıyom arkadaş
senin gibi suzıkı an 125 alayımda milleti şeyiyle kendime mi güldüreyim keltoş...:cherry:
:
aybarssurucu Nickli Üyeden Alıntı
Mete Abi hoş geldin tekrarŞenlendik sayende.
Ben de sana anti-tez bir mesaj yazayım.
- Etrafta CBF150 ile kurye olmayıp motorla 62.000'e gelen sanırım pek fazla kimse yok.
kankam çok var ama bu arkadaşlar km telini çekmiş vaziyetteler...şu an ilanlardaki 30-40. binlerdeki makinalar art niyetli kişilerin uyanıklığı...(bence)
- Motorum şehiriçi trafiği görmedi desek yeridir. Uzun yolda tapagaz gitmekten başka birşey bilmedi.
bende her türlü fantaziyi gördü...
Olay zaten burada başlamış be abi...
- İlk servisten itibaren sadece sentetik yağ kullanıldı.
- İlk alındığı günden itibaren her yağ değişimde / 3000km. de; aralardaki eklemelerden hesaplayarak 250ml. yağ yaktı.
işte bu sorun ganga...250 gr önemli bir problem ciddiye alınmalı...
Zaten yağ yakmadan haberim olduğu için hiç eksik yağ kullanmadım ki bence her 200Km. 'de 1 kez yağ kontrol edilmeli.
- En efsane gezim hiç durmadan İzmir - Ürgüp 792Km. ; arkada 60Kg. çanta - 12Kg. bisiklet ile tek Afyon'da durarak yaz günü tapagaz 11saat yol gittim. Dönüşte yağı kontrol ettim; eksilme olarak sadece çizgim max.'tan ortaya inmişti.
çok ciddi bir sorun yağın 600 grama yaklaşmış...
Abi burada yanlış anlaşılma var; motorun sıkıntısız alabileceği yağ sıfır toplanmış halini baz alırsak 1250ml. max.'tan ortaya düşerse 600ml. azalmaz. Bu arada dönüşte diyorum bak; 792*2 = 1584Km. 'de yaklaşık 150ml. falan eklendi.
-Motoru sürekli kompresörle ve gazla götürdüğümden, bayağı yük bindi aslında buna rağmen hiç bir silindir sıkıntısı olmadı.
aslında sıfır motora binsen motorunun çekişinin ne kadar zayıf olduğunu anlarsın...
Ben makinemi sıfır aldım. İlk motorum da değildi ve çekişinden oldukça memnundum.
- Vitesleri hor kullanmama rağmen en başlarda debriyajdan veya şanzımandan sıkıntı çıkarmadı.
bu sıkıntıları yaşayan pek yok ganga...- 2 kez zincir / 2 kez dişli seti değişti.
- Lastikler Metzeller ME22 idi.
- Kar-Yağmur-Cehennem Sıcağı binildi.
Tüm bunlara rağmen; Istanbul'a geldiğimde gidip büyük makine enduro aldım. CBF satılsın dedim. Şerefsizin birine para kaptırarak sattım. Plakası 35 VZ 741; trafikte görürseniz taciz edebilirsiniz.
Şimdi diyorum ki CBF150 böyleyse CBF500 nasıldır acaba? Honda hayat onda...
mal sahibine benzer Meto
Sahibi kuyruk yağı yiyen motor 10 numara yağı su gibi içer
Acık tattırsana ucundan motora da.
mal sahibine benzer Meto
Sahibi kuyruk yağı yiyen motor 10 numara yağı su gibi içer
Acık tattırsana ucundan motora da.
foruma susamış gördüm seni metehandro
Maşallah dut yemiş bülbül gibisin:silent:
Nerde bu mod lar nerde bu yöneticiler:silent:
uyumayın hoooooppp bu mete_han bizi dejenere ediyor
Nasıl ispiyonladım ama:queen:
Gülsünler olm....
En azından senin gibi çıkıp biyerlerimi yırtmıyom yağım yanıyor aneeey diye....
An ye laf söyleme taş olursun taaaaşş..... Senin çubufunu sulu götürür susuz getirir....
Daha abisini söylemiyom bile kekoro.... Biz senin gibi elin Q7 si ile lunaparka girmiyoz....
http://www.motosiklet.net/forum/etk...saatlik-izmir-ankara-fazer-alma-macerasi.html
Daha yeni geldin... Çömezsen çömezliğini bil hemşo.... :bounce::bounce:
düşenin dostu olmaz mete abi .
Aga senin motorun zırt pırt bozulmasındaki ana nedeni senin meşhur pardesün çok rüzgar tutuyor,motora aşırı yük biniyor, sarı çizme yeterince aerodinamik ona lafım yok.:wiinkk:
2007 model cbf'imde yağ yakmak bi yana dursun..
motor bloğundan şıkırtı gelmeye başladı..
Motorum 24 binde daha subap ayarı nedir bilmez
Motor bloğundan geliyo..Hepp limitlerde kullanmaktan ve tekerde gitmekten başka faliyetim olmadı..
:mrgreen:
Hatta tekere almaktan debriyaJ'ı yandı motörün..En son ki şıkırtıda debriyaj bilyasının dağılmasından şüphe ediyorum..
bu arada hoşgeldin abi..Satıyomuyuz motorları..![]()
Mete Abi ben de not düştüm senin yazılara, seninkiler kırmızı benimkiler mavi renkte.
valla meto aga bende mobil 10 60'ı deneyecektim ama biraz daha araştırmakta fayda var:silent: benim motorda 2007 model ama daha motor yapılmamış 32500 km'de yağ eksiltiyo hem öyle böyle değil 1000 kmde 200 ml kadar ekliyorum::bira01:: ne kadar normal bilmiyorum ama şimdilik pek sorun etmedim 300 kmde bir yağına bakıp SM sınıfı aynı yağdan tamamlayıp yarasın koçuma::bira01:: ::145::deyip devam ediyorum çekişinde gidişinde pek sorun yok. Gittiği yere kadar gidecek::sefereee ne zaman pes etti o zaman bizde yardıracaz silindiri artık.
mal sahibine benzer Meto
Sahibi kuyruk yağı yiyen motor 10 numara yağı su gibi içer
Acık tattırsana ucundan motora da.
Allah iyiliğini versin abi...akşam akşam gülmekten karnım ağrıdı ya...:queen:
ben neden düşünemedim bunu?? kuyruk yağını eritipdemi yoksa gres kıvamındamı vericez..direk kuyruğu atsak , motor gerekeni yapsa olmazmı??:cherry:
metehanla bi ara bu olaya bi el atmalıyız..3 lokma bize yarım da motorlara..bende 95 kiloyum da:mrgreen: motoru baştan alıştırayım daha 4000 km de...:cat:
bu motor dediğin somun ekmek yaksaydı, mete bu kadar etine dolgun olmazdı be abi