Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
aydogan alınacaklar sırasına ekledim.bu ay kartla çok harcamam oldu 29 unda sipariş çekicem sana, kart diğer aya bi atsın:wiinkk:

yalnız ben ön arka dişliyi değiştircem önü orjinal 15 tutucam fakat arkayı 38 yapayım diyorum. yada önüde mi küçülteyim ? çekiş çok değişir mi?
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
aydogan alınacaklar sırasına ekledim.bu ay kartla çok harcamam oldu 29 unda sipariş çekicem sana, kart diğer aya bi atsın:wiinkk:

yalnız ben ön arka dişliyi değiştircem önü orjinal 15 tutucam fakat arkayı 38 yapayım diyorum. yada önüde mi küçülteyim ? çekiş çok değişir mi?

http://www.sprocketcalculator.com

Yukarıdaki adreste üstteki boş kısma 15-42-126 olarak yaz.
Bizim motordaki orijinal ölçüler;
ön dişli (front) :15
arka dişli (rear) : 42
zincir bakla sayısı (links) : 126

Daha sonra bir alt kısma ise yapmak istediğin dişli oranlarını yaz.

"+" veya "-" olarak tork ve hızın nasıl değişeceğini görebilirsin.

Örnek : Sadece arka dişliyi 38 olarak değiştirirsen;
Tork %10,5 azalacak
Hız %10,5 artacaktır.

Bu durumda hafif yukarı meyilli yollarda önceden 60 la çıkılabiliyosa mesela 50 yada 40 km/h hızda çıkmak demek.

Hafif aşağı meyilli yollarda ise sonhız %10 oranında artacaktır. Ortalama 130 gibi hızlara çıkılabilir.

Dişli değişince doğal olarak orijinal zincir ölçümüzde değişecek yani 126 bakla değilde 38 dişli takınca 118 bakla olarak kullanmak gerekecek.

Şahsen orijinal dişli oranları ile oynamayı pek tavsiye etmiyorum.
Ama tabi tercih meselesidir.
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
ben de sıçramadığı direk yapıştığı için ipone zincir yağından şaşmam.

ismail hava filtresini nereden temin ediyoruz?
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
47
1- Hava filtresi değişimi
2- Motor yağı değişimi (Kış ayları için 10w-40 ve en az API-SJ standardında)
3- NGK CPR8EA-9 buji değişimi
4- Fren, debriyaj telleri ve zincirin yağlanması, zincirin boşluğunun ayarlanması gibi ufak tefek işler...

Honda efe'de en az 100 lira civarı bir paraya malolur. (Telefonla 8 bin bakımının maliyetini sorabilirsin).
Kendin yaparsan;
20 lira yağ
10 lira buji
7 lira filtre ile 37 TL'ye malolur.



CBF150'nin orijinal zinciri gerçekten çok kalitesiz. Bende henüz 6 bin. kmde iken değiştirmiş ve oringli DBC takmıştım.

Zincir ömrünü düşüren en önemli etkenler;
1- Sert ve ani kalkışlar yapmak
2- Yağmurlu havalarda kullandıktan sonra yağlamadan bırakmak. (Direk paslanma sebebi)
3- Periyodik olarak en geç 500 km.de bir yağlamak. (Ben bu işi rutine bindirdim, her bir depo benzin aldığımda zincirire ufaktan yağlarım. 350-400 km civarı)
4- Genel temizlik zamanlarında en azından 2000 km. gibi bir zamanda gazyağı ile zinciri ve ön-arka dişlileri komple temizlemek.

Bunları aksatmadan yaptıktan sonra minimum 30-40 bin km. gideceğine garanti verebilirim.



DID marka evet çok güzel, kaliteli fakat bence gereksiz yere pahalı.

DBC marka olan zinciri ben kullanıyorum ve bu forumdaki birçok arkadaşa da temin ettim, şu ana kadar hiçbir sıkıntım olmadı. Geçmiş sayfalara göz atarsan bir çok arkadaşın memnun olduğunu görebilirsin.
Temizliğine ve yağlanmasına dikkat edildiği takdirde 20-25 bin km.den çok daha fazla gideceği kesin.

350-400 km arası mı?! Benim motor şu anda 3950 km'de ve tam depoyla (yedek hariç) 280'i daha geçemedim :( arada neden bu kadar fark oluyor, bir anlayabilsem...

bir de dediğiniz doğru, ben yağışlı havalardan sonra zincire hiç bakmadım..
Peki DBC zinciri nasıl temin edebilirim? Bana ne kadara mal olacak?
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
350-400 km arası mı?! Benim motor şu anda 3950 km'de ve tam depoyla (yedek hariç) 280'i daha geçemedim :( arada neden bu kadar fark oluyor, bir anlayabilsem...

bir de dediğiniz doğru, ben yağışlı havalardan sonra zincire hiç bakmadım..
Peki DBC zinciri nasıl temin edebilirim? Bana ne kadara mal olacak?

Tam dolu depo ile yedeğe geçmeden yapılan km. 300-400 arası kullanıma göre değişir. Yüksek devirli kullanıp vitesleri geç değiştirirsen, her kırmızı ışıklarda sert kalkış yaparsan 300 civarında yedeğe geçmen normal.

Eğer; sakin ve yüksek devirlere çıkmadan kullanıma rağmen 300den daha aşağı km.lerde yedeğe düşüyorsa karbüratör ayarı, subap ayarı, hava filtresi temizliği, vs. gibi kontrolleri yapmakta yarar var.

DBC zincirin fiyatı aslında 50 lira sahibindende GET aracılığıyla alınırsa site komisyon alıyor oradaki 4,9 küsüratı o yüzden yazmıştım.

Buradan alacak arkadaşlar olursa eğer 50 liraya gönderebilirim. Sahibindene boş yere komisyon ödemeyin. Tabi en erken ilk iş günü olan Pazartesi kargolayabilirim, salı günü elinizde olur.
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
415 km yedek hariç :)

yedeği de koyarsam 500ü geçmesi gerek. motorunuza yumuşak davranın, 60ta 5e atıp 80i geçmeyin siz de yapın.

ismailim sağol, klavyeye basan barnakların dert görmesin :)

özlemişim burayı ya.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
65
Arkadaşlar ne kadar zormuş motoru satıp yeni gelecek cıbıfımı beklemek valla elim ayağım gitti motorum gidince evden çıkmak istemiyorum geçen cumartesi okulda sınavım vardı bostancıdan davutpaşaya 2 saatte gittim kafayı yedim otobüste

Neyse velasıl 2000 tl kaporayı verdim pazartesi sabahtan da kalanı verip mototaldan alıcam akşama çıkar umarım
 
Katılım
21 Kas 2010
Mesajlar
9
arkadaşlar bu siteye yeni üye oldum herkezi canı gönülden selamlıyorum...bi sorum olacak bende 1 haftaya kadar cbf 150 alıcam ama ben hız tutkunuyum o yüzden de hepinizden cbf 150 ile gördüğünüz son ibreyi (son hızı) öğrenebilir miyim aydınlatırsanız sevinirim

teşekkürler...
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
cbf hız için üretilmemiştir. insanlar burada benimki niye 10 km az yapıyor diye tartışmayacak muhtemelen. mete_han vardı onun videolarını arattır 140 dı sanırım onun üstünde görmedim ben, şöyle birşey de var sen de alıp canını çıkarma motorun. Yazık olur.
 
Katılım
7 Eyl 2010
Mesajlar
180
acaba rutubetten mi? benim zincir ilk günkü görünümünde. daha bollaşmadı bile.

boudberg isim neydi?

ben de goturmeyeceğim de servise, garantisi haziranda bitecek.

adım doğukan hocam. benim motor mayıs 2010 model :D 7500 km'de, garantiye girmemesi muhtemel parçaları servisten alıp yaptırmayacağım ben,çünkü normalde dışarıda daha ucuz parçalar onlar..buji filtre v.s. parçalar. sadece yağ değişimi ve rutin kontrolleri yaptırıcam serviste..
 
Katılım
21 Kas 2010
Mesajlar
9
ya zaten hız deyince öle 160 170 görmiceğimi bende biliyorum ama cbf ile gördüğünüz en son hızınızı söyler misiniz
 
Katılım
5 Şub 2008
Mesajlar
118
ya zaten hız deyince öle 160 170 görmiceğimi bende biliyorum ama cbf ile gördüğünüz en son hızınızı söyler misiniz

Öncelikle hoşgeldin...

Anladığım kadarıyla illa bir cevap istiyorsun, Ben düz yolda 110'u görüyorum. Bazen 120 oluyor. Yolun ve rüzgarın durumuna göre değişiyor. Fakat Cbf 150 için sağlıklı olan hız limiti 80-90'dır.
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
47
415 km yedek hariç :)

yedeği de koyarsam 500ü geçmesi gerek. motorunuza yumuşak davranın, 60ta 5e atıp 80i geçmeyin siz de yapın.

ismailim sağol, klavyeye basan barnakların dert görmesin :)

özlemişim burayı ya.

280 ile 415 arasında ciddi bir fark var.. bu farkın 80'i geçmemekle, kalkışlarda sert olunmamasıyla doğmasına imkan yok. Ya benim motorda önemli bir arıza var -ki yok, bakımı, yağı, filtresi tam, zaten oldukça yeni- ya da içimizden birileri kontrollerini yanlış yapıyor...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:04 ----------

arkadaşlar bu siteye yeni üye oldum herkezi canı gönülden selamlıyorum...bi sorum olacak bende 1 haftaya kadar cbf 150 alıcam ama ben hız tutkunuyum o yüzden de hepinizden cbf 150 ile gördüğünüz son ibreyi (son hızı) öğrenebilir miyim aydınlatırsanız sevinirim

teşekkürler...

En fazla 110... Her gün 20km gidiş 20 km dönüş toplam 40 km yapıyorum. Yol inişli çıkışlı değil ve çift yön. giderken rüzgar arkamda ve şu ana kadar en fazla 110.. dönüşte rüzgar karşımda ve en fazla 95...
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Arkadaşlar bende bu haftaki turu bitirip geri geldim:)
Toplamda 2000 km'ye yakın yol yapmışım..
Mişlenlere verdiğim para sonuna kadar helal olsun..
Motorunu yeni alan arkadaşlara veya olmıyanlara önerebilirim..

cbf-_-150;Hızı seviyorsan bence cbf alma..Motorun canını çıkarırsın benim gibi..
Keşke banada deseydi biride cbf'e bunları çektirmeseydim:mrgreen:
Ama taş gibi motordur..Beni hala şaşırtmakta..

Benim en son gördüğüm hız 120..Yüksek devir kullanmam ama çok çoğunlukla dip gaz kullanırım..Bu şartlar altında kullanıma göre 340 km'de yedeğe geçiyorum..

Teker filan deniyiceksen..Hiç tavsiye etmem:p Ben hala uğraşıyorum..Yakında Aykan abi gibi fotoğrafta atıcam..:cherry: Vites aralıkları çok kısa..
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
280 ile 415 arasında ciddi bir fark var.. bu farkın 80'i geçmemekle, kalkışlarda sert olunmamasıyla doğmasına imkan yok. Ya benim motorda önemli bir arıza var -ki yok, bakımı, yağı, filtresi tam, zaten oldukça yeni- ya da içimizden birileri kontrollerini yanlış yapıyor...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:04 ----------



En fazla 110... Her gün 20km gidiş 20 km dönüş toplam 40 km yapıyorum. Yol inişli çıkışlı değil ve çift yön. giderken rüzgar arkamda ve şu ana kadar en fazla 110.. dönüşte rüzgar karşımda ve en fazla 95...

Ben bu yaz denedim, daha önce de yazmıştım 460km de yedeğe geçtim. Uzun yol çok nadir 100 üstüne çıktım tekirdağ istanbul arası iki kerede(hiç mola vermemiştim) 250+250 km ile dönüş yolunda yeni çiftliğe gelirken benzinim bitip stop etmişti. Yedeğe geçip ileride 5tl lik benzin daha alarak (1.5lt) :) geri dönmüştüm. 2007 model ve 20000 civarındaydı o zamanlar..
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
47
Ben bu yaz denedim, daha önce de yazmıştım 460km de yedeğe geçtim. Uzun yol çok nadir 100 üstüne çıktım tekirdağ istanbul arası iki kerede(hiç mola vermemiştim) 250+250 km ile dönüş yolunda yeni çiftliğe gelirken benzinim bitip stop etmişti. Yedeğe geçip ileride 5tl lik benzin daha alarak (1.5lt) :) geri dönmüştüm. 2007 model ve 20000 civarındaydı o zamanlar..
415, 460... benim motorda ciddi bir sorun var :(
 
Katılım
21 Kas 2010
Mesajlar
9
bana net 125 130 arası gitmesi lazım ya var mı bildiğiniz öle her bastığında o hıza ulaşan bi motor arkadaşlar ama bi yandan da dayanıklı olması lazım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst