Ekşisözlük'de Bir Motorcunun Haykırışı

Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Motosiklette benden daha iyi bildiğinizi düşünüyorumki yıllar değil kilometreler tecrübe katar insana. Bu konuda da benden tecrübeli olduğnuzu düşünüyorum. Ama aklımın ermediği tek şey nasıl oluyorda benim bu yorumlarıma istinaden benim kaza yaptırabilecek ve kazalara neden olabilecek bir sürücü olduğumu düşünmenizdir. Üzüldüğüm tek nokta budur. Defansif kullanımı savunan ve bu noktada gırtlak patladan adamlardan biri iken kazaya neden olabilecek biri olduğumu hangi sözümden aldınız?

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

Trafik kurallarını bu şekilde yorumlamandan,ileride seninde bu şekil kazalara sebebiyet verebileceğin için yazdım o cümleleri!!!!!
Sinyal verenin haklı,kafa gösterenin haklı olduğunu düşünmenden yazdım o cümleleri!!!!!
Defansif kullanımı bende sonuna kadar destekliyorum.Ancak herkesin bu düşünceye vakıf olabileceğini zannetme.Hele 20 yaşında gencecik bir fidanın!!!!!
Burada önemli olan kamyon sürücüsünün trafik kuralı ihlal etmesidir.Yani karşı yönden motosikleti görmezden gelip,benzinliğe girmeye kalkışmasıdır.
Senin söylediğin ve benimde katıldığım o defansif sürüşü,kamyon sürücüsündende beklememiz doğru olmazmı sence?????
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
Sinyal verenin haklı,kafa gösterenin haklı olduğunu düşünmenden yazdım o cümleleri!!!!!
Senin söylediğin ve benimde katıldığım o defansif sürüşü,kamyon sürücüsündende beklememiz doğru olmazmı sence?????

Ben sinyal veren herkesi haklı görümüyorum, ben sadece bıraktığında tek başına ayakta kalma yeteneği olmayan bir alet kullanıyoruz, diğer insanlardan çok daha fazla dikkatli olmalıyız. Ayşe Şule Bilgiçin bir yazısında okumuştum ve çok beğenmiştim. Tam sözcük olmayabilir ama anlattığı şey şuydu. Motosikletçi yaptığı kazadan % 100 sorumludur, diğerlerinden farklı olmalıyız her kötü olasılığı öngörmeliyiz diye bir yazıydı.

Forumda bu ayarda bir topik daha var bir arkadaşta gazetedeki yazıya sinirlenip mail atmış çok güzel davranış, burada motorcumu suçlu kamyoncumu suçludan öte geçmiş diğer konu medyann bizi kötü çocuk gibi gösterdiği duruma isyan etmiş.

Ben 4 tekerlek kullanırkende, 2 tekerlek kullanırkende çok dikketli olmaya ve önceliği genellikle karşımdaki sürücülere özellikle yayalara ve motosikletlilere vermeye çalışıyorum. Ama beni anlayamadığım tek nokta. Kabullenmemiş olmamız.

Keşke olmasaydı, keşke yaşanmasaydı ama..... İşin birde karşı tarafından bakılabilmeli, taksici, minibüsçü ve otobüslerden nefret ediyoruz genellikle ama bana geçenlerde yol veren üsteik bir halk otobüsü olmasına rağmen kollayan şoförü gördükten sonra bu ön yargım kısmende olsa kırıldı.

Doğa sporlarını sevmem nedeniyle İstanbula yakın olan izmitte çok fazla anternmanlık alan var ve mecburen otobandan gidip gelirim. Otobanlara beni kamyoncular kadar koruyan görmedim. En çok onlar dikkat ediyorlar, ama bu iş karşılıklı. Ben sağdan gitmeme rağmen aynamda onları gördüğümde hızımı azaltın iyice sağa yanaşyorum hatta emniyet şeridine geçip onların hızlarını değiştirmeden beni geçmelrine yardımcı oluyorum. Ama maalesef çoğunluk ne yapıyor? Banane kardeşim bassın frene beklesin veya sol şeride geçip ordan geçsin diyor....

O cüssedeki araçların vites geçişleri bizler gibi değil, durup kalkmaları o kadar kolay değil. Geçiş için şerit değiştirmeleri bile sıkıntılı oluyor zaman zaman. Ama onların arasında da kasaplık yapanlar yok mu var ama mesele karşı tarafı anlamak ve buna göre hareket etmek.

Bu genç arkadaş, öyle yada böyle kendi hayatını riske atmıştır ve aslında olmasaydı kşke diyeceğimiz bir olayın içerisine dahil olmuştur. Trafik kurallarına göre 8/8 kamyoncu suçu bile olsa bizim kardeşimizdeki suç kendi dışındaki insanların ona zarar vermek üzere yolda olduğunu düşünmeden, kasksız, koruma ekipmansız bir şekilde o yola çıkmasıdır.

Bu konuda motorcu arkadaşa yükleniyor gibi görünsemde, sizlerle aynı duyguları paylaşıyor ve aynı acıyı yaşıyoruz, ama eğer bizler bu motorcu arkadaşaın arkasında bu kadar durursak kusursuz görürsek ve herşeyi kamyoncuya yüklersek, herkes kamyoncuya bakacağı için bu çocuun eksikleri ile kimse ilgilenmez. Birileride onları göstermek zorunda bu topicin kılıda ben oldum artık ne yapalım. Canlar sağolsun.

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Ben sinyal veren herkesi haklı görümüyorum, ben sadece bıraktığında tek başına ayakta kalma yeteneği olmayan bir alet kullanıyoruz, diğer insanlardan çok daha fazla dikkatli olmalıyız. Ayşe Şule Bilgiçin bir yazısında okumuştum ve çok beğenmiştim. Tam sözcük olmayabilir ama anlattığı şey şuydu. Motosikletçi yaptığı kazadan % 100 sorumludur, diğerlerinden farklı olmalıyız her kötü olasılığı öngörmeliyiz diye bir yazıydı.

Forumda bu ayarda bir topik daha var bir arkadaşta gazetedeki yazıya sinirlenip mail atmış çok güzel davranış, burada motorcumu suçlu kamyoncumu suçludan öte geçmiş diğer konu medyann bizi kötü çocuk gibi gösterdiği duruma isyan etmiş.

Ben 4 tekerlek kullanırkende, 2 tekerlek kullanırkende çok dikketli olmaya ve önceliği genellikle karşımdaki sürücülere özellikle yayalara ve motosikletlilere vermeye çalışıyorum. Ama beni anlayamadığım tek nokta. Kabullenmemiş olmamız.

Keşke olmasaydı, keşke yaşanmasaydı ama..... İşin birde karşı tarafından bakılabilmeli, taksici, minibüsçü ve otobüslerden nefret ediyoruz genellikle ama bana geçenlerde yol veren üsteik bir halk otobüsü olmasına rağmen kollayan şoförü gördükten sonra bu ön yargım kısmende olsa kırıldı.

Doğa sporlarını sevmem nedeniyle İstanbula yakın olan izmitte çok fazla anternmanlık alan var ve mecburen otobandan gidip gelirim. Otobanlara beni kamyoncular kadar koruyan görmedim. En çok onlar dikkat ediyorlar, ama bu iş karşılıklı. Ben sağdan gitmeme rağmen aynamda onları gördüğümde hızımı azaltın iyice sağa yanaşyorum hatta emniyet şeridine geçip onların hızlarını değiştirmeden beni geçmelrine yardımcı oluyorum. Ama maalesef çoğunluk ne yapıyor? Banane kardeşim bassın frene beklesin veya sol şeride geçip ordan geçsin diyor....

O cüssedeki araçların vites geçişleri bizler gibi değil, durup kalkmaları o kadar kolay değil. Geçiş için şerit değiştirmeleri bile sıkıntılı oluyor zaman zaman. Ama onların arasında da kasaplık yapanlar yok mu var ama mesele karşı tarafı anlamak ve buna göre hareket etmek.

Bu genç arkadaş, öyle yada böyle kendi hayatını riske atmıştır ve aslında olmasaydı kşke diyeceğimiz bir olayın içerisine dahil olmuştur. Trafik kurallarına göre 8/8 kamyoncu suçu bile olsa bizim kardeşimizdeki suç kendi dışındaki insanların ona zarar vermek üzere yolda olduğunu düşünmeden, kasksız, koruma ekipmansız bir şekilde o yola çıkmasıdır.

Bu konuda motorcu arkadaşa yükleniyor gibi görünsemde, sizlerle aynı duyguları paylaşıyor ve aynı acıyı yaşıyoruz, ama eğer bizler bu motorcu arkadaşaın arkasında bu kadar durursak kusursuz görürsek ve herşeyi kamyoncuya yüklersek, herkes kamyoncuya bakacağı için bu çocuun eksikleri ile kimse ilgilenmez. Birileride onları göstermek zorunda bu topicin kılıda ben oldum artık ne yapalım. Canlar sağolsun.

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

arkadaşım sana tavsiye edebileceğim tek adres:)
http://www.kamyoncu.net/
 
Katılım
23 Haz 2009
Mesajlar
383
@Sadık1453, sizi anlamakta zorluk çekiyorum cidden. Yazdıklarınızı 2'şer kere okudum. Kasksız/korumasız olması üzücü evet fakat burada kamyoncunun yaptığı bariz bir trafik ihlali, hatta insanlık ihlali varken nasıl oluyor da % 10 suçu oluyor? Bunu trafik kural ve adaplarına göre nasıl açıklıyorsunuz çok merak ediyorum.
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
Ben gördüğümü, yorumladım ve yazdım arkadaşlar.
Çoğunluk karşı görüş yazıyor diye gördüklerim hakkındaki fikirlerim değişmeyecek.
Ben anlatmaya çalıştıklarımı anlatamadığımı düşünmeye başladım. Tek söyleyeceğim şudur, sizler daha dikkatli olun kim suçlu kim suçsuz tartışmalarına mahal vermeyin.

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
 
Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
1,231
Racing sürücülerinide çileden çıkartıyorlar , şayet bende 150 cc motor varken adam yerine konulmazken kawa olunca az gaz verdinmi kenara çekilmeye başlıyorlar bu ülkede aracı büyük olanlar birşey sanıyor kendini ; kamyon otobüsü tanımaz > otobüs dolmuşu tanımaz > dolmuş araba ve motorlara ana avrat sövdürür , arabalar motoru tanımaz ..
Allah'tan biz bisikletlere saygısız davranmıyoruz.
 
Katılım
12 Tem 2010
Mesajlar
295
Eğer arabalar azınlıkta motorlar çoğunlukta olsaydı yanlı medya yine paranın ve gücün yanında olacaktı.
şunu yapabilmeliyiz biz motor sevdalıları.
Eylemci ,tepkili ve birlik olabilmeliyiz.

şimdi bu kamyona çarpan motor haberi ve diğerlerini yapan medyanın önünde 300 400 motorlu ara gaz versek,bi slogan atsak bakın kimler nasıl haber yapıyor..bi kaza yerine yine toplu sürüş yapsak bakın nasıl haber oluyor.tıpkı zafer bayramı sürüşleri gibi...tepkimizi ortaya koyalım milleeeet.
 
Katılım
23 May 2010
Mesajlar
505
http://video.haberturk.com/video/index/45147

Kazayı şimdi izleme şansım oldu.. Burda kamyoncunun haklı hiç bir tarafı yoktur. Motor kendi şeridinde ilerliyo.. Ve bu şerit kamyonun aksine karşı şerit, nasıl olurda kamyonu haklı görürler anlamış değilim. Bu zihniyeti biri bana açıklamaya kalkmasın anlamam çünkü. Bi arkadaşımızında dediği gibi Karşıdan gelen tır olsa kafasını öle sokabilicekmiydi kamyon şöförü? it herif!! :pr:
 
Katılım
19 Eki 2006
Mesajlar
396
Ya arkadaşlar bir şey sorucam hepiniz dün akşamki kazadan bahsediyorsunuz dimi?
Kamyona çarpan motosikletten karadenizde?
Eğer aynı kazadan bahsediyorsak, neden sadece ben burada yazılanların hepisne katılamıyorum?
Tarafsız bakmaya çalışıyorum olmuyor, çünkü ben bibr motosiklet kullanıcısıyım. Taraflıyım motorcudan tarafayım. Hatasını da görmek zorundayım, iyi yaptığını da görmek zorundayım. Defalarca tekrar tekrar seyrettim o görüntüleri ama benim gördüğüm şey, sinyalini vermiş ve kafayı uzatmış bir kamyon, ve aşırı hızlı gelen ve şerit çizgisine bir karış mesafede giden bir motorcu maalesef. Benim şahsi gfikrim maalesef motorcunun %90 hatalı olduğu yönündedir.

Biz hep demiyormuyuz kendimiz dışında herkes manyak, herkes katil gibi daranıp bu aletlerin üzerine öyle çıkacağız diye. Öyle bir yolda bu kadar hızlı ve kontrolsüz gitmek kazaya ve hatta ölümedavetiye çıkartmaktır. Kamyoncu melek demiyorum ama adam o kadarda günah keçisi değil.

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

valla hayretler içerisinde okuyorum yazdıklarınızı, sizin gibi trafik kurallarını bilmeyen,öğrenmeye çabalamayan insanlar yüzünden trafik kazası olmuyo çünkü bu olanlara kaza denmez bunlar bilinçli olarak çarpma olarak adlandırılabilir ancak.
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
711
kamyon sürücüsü hatalımıdır...evet hatalıdır...
Motorsiklet sürücüsü hatalımıdır ...Evet bence oda hatalıdır..
Neden?
O yolda böyle birşeyin olma olasılığı okadar yüksektir ki ..
Gidişli gelişli daracık bir yol..O yolda o kadar hız yapılmaz...şerit ihlali ihtimali çok yüksek..

Bunu anlamak için sadece motor sürücüsü öngörüsüne sahip olmak gerekmez..
Canı kıymetli herhangi bir kişi bunu öngörebilir...Ki bu arkadaşın ki fazla kıymetli değilmiş sanırım..
O sürati birde kasksız yapmış..Bere çok işe yaramış olmalı..
Bu ara kasksızlar gitti bereliler geldi zaten..

Bize sobanın sıcak olduğunu "yakar..!" diyenleri dinlemedik...kulak asmadık..
Bizim elimiz yandı öyle öğrendik..Bir daha yaklaştık mı sobaya ..?
Kendi adıma hayır..
Bazı arkadaşlar sobanın sıcak olduğunu söylüyor size...Eliniz yanması diye...
Ama görüyorum ki kulak asmıyor..Kendi bildiğinizi okuyorsunuz..
Bide bunu söyleyeni yerden yere vuruyorsunuz...
"Sizin gibiler yüzünden oluyor bu kazalar.."
"hadi kamyoncular.nete"..
"Trafik kurallarından bi habersin"

Üzücü..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst