- Konu Yazar
- #1
Az önce sözlükte dolanırken fark ettim, güzel tespitler yapmış ve buraya da konulması gerektiğini düşündüm.
bazı yerlerde argo içeriyor ama alıntı olduğu için bozmak istemedim eğer bir hata varsa modların ikazı üzerine düzeltirim.
başlık: suçlunun hep motosikletli olması
başlığı görüp ağzından tükürük saçarak motorculara laf edecek etraf-ı bi idraklar! hele az sükut eyleyin ve sözlerime kulak verin
ülkemin anadamar medya sahiplerinin hiçbirinin motosiklet imalat ya da ithalat işiyle uğraşmamasının, aksine dört tekerlekli araç ticaretiyle uğraşmasının yegane sonucudur, bu ülkede motosikletlinin her kazada suçlu itham edilmesi. amaç ise kuşkusuz halkı motosikletten soğutmak ve araba satışlarını arttırarak ceplerini doldurmaktır.
elbette motorcuların özellikle hız motoru kullananların büyük kısmı cahil ve trafikte diğer insanları ve kendi canlarını tehlikeye atan tiplerdir ancak işin bir de keyif ve ulaşım için motosiklet kullanan akl-ı selim sürücüler grubu var.
az önce bir tv kanalında gördüm:
çift yönlü, iki şeritli bir yol düşünün, kamyon sürücüsü yolun solunda bulunan benzinliğe girmek için kendi şeridinde, nizami bir biçimde seyreden motosiklet sürücüsünü hiçe sayıp benzinliğe doğru hamleye kalkışıyor ve motorcuya çarpıyor.
şimdi para için şuurunu kaybetmiş ve sadece kendi çıkarları uğruna haber yapan tv kanalının haberi sunuş biçimine geçiyorum:
"...hız denemesi yapan motosikletli genç"
bre vicdansız, halkı salak yerine mi koyuyorsun? kaza görüntüsünü yayınlıyorsun, kaza anında kamyonun ile motosikletin hızı arasında ne fark var?
"motorcunun yardımına önce kamyon sürücüsü koştu"
bunu vurgulamanın anlamı ne? kamyoncuyu aklamak onu anladık da neden aklıyorsun kamyoncuyu? zaten müdahele yapmazsa tck'ye göre suç işlemiş olacak.
eğer bu kazada motorcuda bir suç aramaya kalkarsak bu abesle iştigal olacaktır ama motorcunun bir ihmali vardır ki o da bu ülke için kabahat değerindedir. o da karşı taraftaki cahil herifin bir cinayete sebebiyet verecek olmasını öngörememesidir.
işte motosiklet bu yüzden tehlikelidir zira bu ülkede motosiklet kullanıyorsan kendi hatanı bırak başkalarının hatalarını da telafi edeceksin.
yoksa ölürsün.
bu kadar açık ve net!
şimdi de bir arkadaşımın yaşadığı diyaloğu aktarıyım size de ülkemde ne kadar cahil ve terbiyesiz insanların bulunduğunu görün.
başkent ankara'nın merkez semtlerinden birisinden motosikletiyle -ki kendisi scooter ya da commuter (kurye) tarzı değil bilhakis büyük ve chopper/cruiser olarak adlandırılan modellerdendir- ilerlerken pek de rasyonel davranışlar sergilemeyen bir taksici arkasından yaklaşır ve sıkışık trafikte acı acı korna çalar, bizim arkadaş da sanar ki hastası falan var onu yetiştirecek; sol şeritte olmasına rağmen iyice sola yanaşarak ve yol verir akabinde taksici yanına gelir ve hepimizi şok eden cümleleri sıçıverir ağzından:
"motorlar sağ şeritten gider, senin ne işin var sol şeritte çekil ordan"
elim ayağım titredi sinirden ama şunu da biliyorum ki ülkemin cahili ve terbiyesizi bitmez o yüzden kavgaya da tartışmaya da girmeyeceksin ve yoluna bakacaksın. işte bahsettiğim kazada da talihsiz sürücü böyle bir cühela ile karşılaşmıştır. zira söz konusu cühelalar motorcunun üzerine sürmeyi marifet, "...ama o motor isterse kaçabilir" şeklinde mantıksız bir savunmayı da zekilik sanarlar.
motosiklet kültür, entelektüelite ve zevk işidir, bu ülkede maalesef bu mefhumu kavrayabilen insan sayısı çok az haliyle de halkı salak yerine koyan, motosikletleri hedef gösteren yayınlar yapılıyor. yazık ki ne yazık...
(ilgi ekmeye calisan insan, 17.11.2010 19:55 ~ 19:56)
bazı yerlerde argo içeriyor ama alıntı olduğu için bozmak istemedim eğer bir hata varsa modların ikazı üzerine düzeltirim.
başlık: suçlunun hep motosikletli olması
başlığı görüp ağzından tükürük saçarak motorculara laf edecek etraf-ı bi idraklar! hele az sükut eyleyin ve sözlerime kulak verin
ülkemin anadamar medya sahiplerinin hiçbirinin motosiklet imalat ya da ithalat işiyle uğraşmamasının, aksine dört tekerlekli araç ticaretiyle uğraşmasının yegane sonucudur, bu ülkede motosikletlinin her kazada suçlu itham edilmesi. amaç ise kuşkusuz halkı motosikletten soğutmak ve araba satışlarını arttırarak ceplerini doldurmaktır.
elbette motorcuların özellikle hız motoru kullananların büyük kısmı cahil ve trafikte diğer insanları ve kendi canlarını tehlikeye atan tiplerdir ancak işin bir de keyif ve ulaşım için motosiklet kullanan akl-ı selim sürücüler grubu var.
az önce bir tv kanalında gördüm:
çift yönlü, iki şeritli bir yol düşünün, kamyon sürücüsü yolun solunda bulunan benzinliğe girmek için kendi şeridinde, nizami bir biçimde seyreden motosiklet sürücüsünü hiçe sayıp benzinliğe doğru hamleye kalkışıyor ve motorcuya çarpıyor.
şimdi para için şuurunu kaybetmiş ve sadece kendi çıkarları uğruna haber yapan tv kanalının haberi sunuş biçimine geçiyorum:
"...hız denemesi yapan motosikletli genç"
bre vicdansız, halkı salak yerine mi koyuyorsun? kaza görüntüsünü yayınlıyorsun, kaza anında kamyonun ile motosikletin hızı arasında ne fark var?
"motorcunun yardımına önce kamyon sürücüsü koştu"
bunu vurgulamanın anlamı ne? kamyoncuyu aklamak onu anladık da neden aklıyorsun kamyoncuyu? zaten müdahele yapmazsa tck'ye göre suç işlemiş olacak.
eğer bu kazada motorcuda bir suç aramaya kalkarsak bu abesle iştigal olacaktır ama motorcunun bir ihmali vardır ki o da bu ülke için kabahat değerindedir. o da karşı taraftaki cahil herifin bir cinayete sebebiyet verecek olmasını öngörememesidir.
işte motosiklet bu yüzden tehlikelidir zira bu ülkede motosiklet kullanıyorsan kendi hatanı bırak başkalarının hatalarını da telafi edeceksin.
yoksa ölürsün.
bu kadar açık ve net!
şimdi de bir arkadaşımın yaşadığı diyaloğu aktarıyım size de ülkemde ne kadar cahil ve terbiyesiz insanların bulunduğunu görün.
başkent ankara'nın merkez semtlerinden birisinden motosikletiyle -ki kendisi scooter ya da commuter (kurye) tarzı değil bilhakis büyük ve chopper/cruiser olarak adlandırılan modellerdendir- ilerlerken pek de rasyonel davranışlar sergilemeyen bir taksici arkasından yaklaşır ve sıkışık trafikte acı acı korna çalar, bizim arkadaş da sanar ki hastası falan var onu yetiştirecek; sol şeritte olmasına rağmen iyice sola yanaşarak ve yol verir akabinde taksici yanına gelir ve hepimizi şok eden cümleleri sıçıverir ağzından:
"motorlar sağ şeritten gider, senin ne işin var sol şeritte çekil ordan"
elim ayağım titredi sinirden ama şunu da biliyorum ki ülkemin cahili ve terbiyesizi bitmez o yüzden kavgaya da tartışmaya da girmeyeceksin ve yoluna bakacaksın. işte bahsettiğim kazada da talihsiz sürücü böyle bir cühela ile karşılaşmıştır. zira söz konusu cühelalar motorcunun üzerine sürmeyi marifet, "...ama o motor isterse kaçabilir" şeklinde mantıksız bir savunmayı da zekilik sanarlar.
motosiklet kültür, entelektüelite ve zevk işidir, bu ülkede maalesef bu mefhumu kavrayabilen insan sayısı çok az haliyle de halkı salak yerine koyan, motosikletleri hedef gösteren yayınlar yapılıyor. yazık ki ne yazık...
(ilgi ekmeye calisan insan, 17.11.2010 19:55 ~ 19:56)
Moderatör tarafında düzenlendi: