Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Ben 3bin lira verip sıfır aldım bugün diyorum ki ucuz etin yahnisi bukadar olur. İkinci el aldığımı hemde bin liralarda aldığımı düşünemiyorum bile. 12000 km bizim motorlar için çok 4bini geçmesin bence. Bide aradaki fiyat farkını kimse babasının hatrına koymaz ya kronik bir arızası vardır yada çalıntıdır. Bence hiç bulaşma keyif alamazsın. Motordan anlıyorsan sökerim takarım diyorsan al. Ben hala bezmedim çünkü bunu verirsem yada iade edebilirsem yerine bu parayla alacağım motorlar bundan iyi olmayacak ne şekil olarak ne performans olarak. O yüzden iyi düşün o motoru zaten alma yakınından bile geçme riske değmez. Bu motoru sıfır alacak arkadaşlarada tavsiyem (ki yeni üretilmeyecek artk stokta ha bitti ha bitecek) Bu motorun çıkardığı arızalardan ziyade zırıltısı bitmez depo kapağına sünger çekersin yan kapaklardan gelir oraya çekersin çantadan gelir oraya çekersin zincirden gelir yağlamak gerekir. Benzini yakmaz çünkü öyle bir anlayışı yok benzini içer yer artık aklına ne gelirse 5 litre (20lira) benzinle 150kmden fazla git hayattan almadığın hazzı alırsın :) aynası kayar yenisiyle deiştirirsin bujisi gider sürekli temizlemek gerekir vitesleri geçmez kırmızı ışıkta duracağın zaman küçük 2. vitesteyken boşa geçmek için o ayağının ucuyla vuracağın tekmeyi(tekme diyorum dikkat edin itiklemek değil) okadar iyi ayarlaman gerekir ki amatör kümede top koşturabilecek kıvama gelirsin. 80den sonra hertarafın uyuşur titreşimden motor rahatlasın diye 5e atarsın bide bakarsınki 5.vitesi haybeye koymuşlar hiçbir işlevi yok. Tabi avantajlarıda var bi kere çok konforlu bir sürüş yaşarsın düşeceğini kendini zorlamazsan hssetmezsin bile çok dengeli motordur. Frenlemesi fena değil. Çekişi iyi 3 saat kontak kapatma sen yorulursun o yorulmaz ama çok iyi düşünmek lazım değermi?? Ben şimdi çok açık söylüyorum ilk aldığımdaki kafam olsaydı biraz daha para koyar kenara honda yamaha alırdım. Şimdi herkes diyecekki e param olsa zaten onları alırım macitle işim ne. Bende buna peşinen cevabı veriyorum değmez güzel kardeşim 3 lirayı bulan 5lirayıda bulur. O iki lirayı biriktirme sürecinde çekeceğin sıkıntı ile macitte yaşayacağın sıkıntılar fitmidir buna karar vermek gerek. Benim fikrimde değildir kesinlikle daha çok biriktirmek daha kolaydır. Tezcanlı olmamak lazım pişman olursunuz. Tabi herkesin bahsettiğim fitlemesi aynı değildir karar size kalmış ama sonuç olarak ben pişmanım.

yorumunuz için çok teşekkür ederim.:rendeer:kafamda biraz şekillenmeye başladı. sanırım bu motorla benim hayal ettiğim uzunlukta bir geziyi bitirmek pek sağlıklı olmaz:)
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Mct 250 motoru için hep yazdım bir kez daha yazsam sanırım elim yorulmaz. Arkadaşlar bu motorun motoru 1980-1985 senesinde piyasad aolan suzuki gn motorunun kalıp olrak birebir kopyası. Yani motorun motorun aksamından bahsediyorum ama iç mekanik kalite çin menşeili. Yani görünüşe eyvallah ama malzeme kalitesi satıldığı parayı ancak edecek bi rmotor. Eğer titiz itinalı ve har vurup motoru üzmez iseniz motor size motorluk yapar ama racing gibi binerseniz 10 bin km yi zor görürsünüz. Yan kapakları çarşı camisinin avlusunda arka çantaları 4 yolda toplarsınız. Bir kardeşimiz sahibinden sitesinde 1250 tl ye 2006 model sanırım mct görümüş almak niyetinde o motoru iyice incelemek lazım temzi gbi gözüküyor ancak piston sekman yada krank keçeleri sorunlu olursa 500 tl den aşağıya motoru toplatamazsınız. 500 fazla verin km si düşük ve ilk sahibinden alın. Elden ele gezen motorlar piyasada çok var aldanmayın. Motorun daima 2 nci vitese debriyajı sıkıcaksınız kontak açık olucak ayak frende hazır bulunucak öyle vurdurulur ama motor soğuk olduğundan bayırın baya bri uzun olması gerekecektir bir kaç defa denemeniz gerekicek. İyi akşamlar.
haklısınız hocam kullanım tarzıda etkili olur:rendeer: tabiki benim ilk motosikletim olacağından ve çevremde motorla ilgilenen olmadıgından bi motor ustasıyla konuşup almaya karar verdiğim motora onunla birlikte gitmeyi düşünüyorum.
umarım bir kaç aya kadar bütçemi ayarlayabilirim bu zamana kadarda yapabildiğim inceleyebildiğim kadar inceliyorum chopper mososikletleri :pale:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:00 ----------

arkadaş bu motor önden girmiş bir yere ön çamurluk orjinal değil

bulanık fotoğraflar koyması dikkatimi çekti aslında büyük ihtimalle öyle olabilir.sahibinden.com daki ilanlarda kimse samimi deği ne yazıkki keyif için bile ilan açan var

@StyLeOscaR
bu arada bende avcılardayım hocam:rendeer:
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
@StyLeOscaR
bu arada bende avcılardayım hocam:rendeer:

merhaba kardeşim ben avcılar merkezdeyim..bana yakınsan görüşüp tanışırız motor hakkında daha detaylı bilgiler verebilirim müsait olursak..

ayrıca bazı arkadaşlarımızda da şans olmuyor sanırım..ben mayıs ayından bu yana 6400 km devirdim, 2 vitesten atma sorunuyla, motorun çalışmaması gibi sorunuyla, aşırı titreşim olayıyla da hiç karşılaşmadım açıkçası..hatta benim motorun üstünde h4 sistem 60w lık ampul olmasına rağmen akümde bir problem dahi olmadı..rodajını gayet düzgün tamamlamıştım, yağını hiçbir zaman 2000 km den fazla kullanmadım, bujisini kaliteli kullandım ve hala kullanıyorum, hava filtresini her daim haftalık izinimde temizlerim, civataları vidaları tek tek kontrol eder gevşemiş olanları bir güzel sıkarım..kendi fikrimce bu motor bu parayı hak ediyor..

cokkotuadam arkadaşım sende baya bir şanssızlık denk gelmiş , ayrıca beycivan abimin dediği gibi sendeki sorun için gideceğin en iyi yer oto elektrikçi ustası..ama öyle baştan salma ustaya değilde çevrende tanıdık vasıtasıyla gidebileceğin bir usta bulman gerek..

sağlıcakla..
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
arkadaslar sag kapakta debrıyaj kolunda kucuk bır yay var
debrıyaj manetının takılmasına manı oluyor
bu yay kırılmıs nereden bulabılırım
yardımcı olabılecek varmı?

08 nolu parca
debrıyaj sık sık sertlesıyor bazende bos'a gecmıyor
balata,sac'larla yay degısımı yapacagım
yanlız baktıgımda o kucuk yayın kırık oldugunu gordum

en1101x11130.jpg


06krankkutususagkapak12.jpg
 
Katılım
31 Eki 2010
Mesajlar
14
beyler benım motosıkletımde akü problemı vardı cokkotuadam da ki sorunla aynı 10 kere falan vurdurmam sonunda calıstı ve motoru servısıne goturdum.şu an geyet duzgun calısıyo sabahları tek marsta calıstırabılıyorum.

benım motosıkletın bujılerde bı sorun varmış sanırım bujı degıstı sorun halloldu.

ayrıca ben motosıkletıme modıfıye yapmak ıstıyorum.motoruyla alakalı bunu yaptırabılıcegım bı sey bılıyomusunuz:)
 
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
141
Ben 3bin lira verip sıfır aldım bugün diyorum ki ucuz etin yahnisi bukadar olur. İkinci el aldığımı hemde bin liralarda aldığımı düşünemiyorum bile. 12000 km bizim motorlar için çok 4bini geçmesin bence. Bide aradaki fiyat farkını kimse babasının hatrına koymaz ya kronik bir arızası vardır yada çalıntıdır. Bence hiç bulaşma keyif alamazsın. Motordan anlıyorsan sökerim takarım diyorsan al. Ben hala bezmedim çünkü bunu verirsem yada iade edebilirsem yerine bu parayla alacağım motorlar bundan iyi olmayacak ne şekil olarak ne performans olarak. O yüzden iyi düşün o motoru zaten alma yakınından bile geçme riske değmez. Bu motoru sıfır alacak arkadaşlarada tavsiyem (ki yeni üretilmeyecek artk stokta ha bitti ha bitecek) Bu motorun çıkardığı arızalardan ziyade zırıltısı bitmez depo kapağına sünger çekersin yan kapaklardan gelir oraya çekersin çantadan gelir oraya çekersin zincirden gelir yağlamak gerekir. Benzini yakmaz çünkü öyle bir anlayışı yok benzini içer yer artık aklına ne gelirse 5 litre (20lira) benzinle 150kmden fazla git hayattan almadığın hazzı alırsın :) aynası kayar yenisiyle deiştirirsin bujisi gider sürekli temizlemek gerekir vitesleri geçmez kırmızı ışıkta duracağın zaman küçük 2. vitesteyken boşa geçmek için o ayağının ucuyla vuracağın tekmeyi(tekme diyorum dikkat edin itiklemek değil) okadar iyi ayarlaman gerekir ki amatör kümede top koşturabilecek kıvama gelirsin. 80den sonra hertarafın uyuşur titreşimden motor rahatlasın diye 5e atarsın bide bakarsınki 5.vitesi haybeye koymuşlar hiçbir işlevi yok. Tabi avantajlarıda var bi kere çok konforlu bir sürüş yaşarsın düşeceğini kendini zorlamazsan hssetmezsin bile çok dengeli motordur. Frenlemesi fena değil. Çekişi iyi 3 saat kontak kapatma sen yorulursun o yorulmaz ama çok iyi düşünmek lazım değermi?? Ben şimdi çok açık söylüyorum ilk aldığımdaki kafam olsaydı biraz daha para koyar kenara honda yamaha alırdım. Şimdi herkes diyecekki e param olsa zaten onları alırım macitle işim ne. Bende buna peşinen cevabı veriyorum değmez güzel kardeşim 3 lirayı bulan 5lirayıda bulur. O iki lirayı biriktirme sürecinde çekeceğin sıkıntı ile macitte yaşayacağın sıkıntılar fitmidir buna karar vermek gerek. Benim fikrimde değildir kesinlikle daha çok biriktirmek daha kolaydır. Tezcanlı olmamak lazım pişman olursunuz. Tabi herkesin bahsettiğim fitlemesi aynı değildir karar size kalmış ama sonuç olarak ben pişmanım.

Hacı ne yaptın sen yav bileklerimi kesecektim valla :)
Valla kardeş ben senin şanssız olduğunu idda edeceğim.
Çünkü ben de sıfır aldım "Allah'a bin şükür" gerek çalışmama, gerek akü,gerek buji sorunlarından hiç birini yaşamadım.
Ha motorum sadece 2 kere çalışmadı biri 20. kmde iken bindim üstüne marşa bastım çalışmıyo biraz düşününce marşın üstündeki düğmenin kapalıyken çalışmadığını hatırladım, ikincisi geçen gün bindim motora basıyorum marşa tık yok, bu sefer de düşününce motorun anahtarının hala cebimde olduğunu farkettim:queen: takmayı unutmuştum :)

Ha dersin sen daha 500 kmdesin gel 1000 1500 e öyle görürüm ona diyecek lafım yok, ama inşallah yaşamam.
Senin derdinide inşallah 2 haftaya çözeceğiz. :) inanıyorum.
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
Ha motorum sadece 2 kere çalışmadı biri 20. kmde iken bindim üstüne marşa bastım çalışmıyo biraz düşününce marşın üstündeki düğmenin kapalıyken çalışmadığını hatırladım, ikincisi geçen gün bindim motora basıyorum marşa tık yok, bu sefer de düşününce motorun anahtarının hala cebimde olduğunu farkettim:queen: takmayı unutmuştum :)

:queen::queen::queen: alemsin valla gülmekten yıkıldım..:mrgreen:
 
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
141
Valla abi ben de çok güldüm, basıyorum basıyorum tık yok, kafayı yedim, tecrübeliyim ya düğmeyi ayaklığı falan kontrol ediyorum v.s yok yok yok 1, 1.5 dakika sebep aradım. En son buldum geldi direksiyon kilidini açtıktan sonra cebime koymuştum geri anahtarı. :pr:
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Mct 250 motoru için hep yazdım bir kez daha yazsam sanırım elim yorulmaz. Arkadaşlar bu motorun motoru 1980-1985 senesinde piyasad aolan suzuki gn motorunun kalıp olrak birebir kopyası. Yani motorun motorun aksamından bahsediyorum ama iç mekanik kalite çin menşeili. Yani görünüşe eyvallah ama malzeme kalitesi satıldığı parayı ancak edecek bi rmotor. Eğer titiz itinalı ve har vurup motoru üzmez iseniz motor size motorluk yapar ama racing gibi binerseniz 10 bin km yi zor görürsünüz. Yan kapakları çarşı camisinin avlusunda arka çantaları 4 yolda toplarsınız. Bir kardeşimiz sahibinden sitesinde 1250 tl ye 2006 model sanırım mct görümüş almak niyetinde o motoru iyice incelemek lazım temzi gbi gözüküyor ancak piston sekman yada krank keçeleri sorunlu olursa 500 tl den aşağıya motoru toplatamazsınız. 500 fazla verin km si düşük ve ilk sahibinden alın. Elden ele gezen motorlar piyasada çok var aldanmayın. Motorun daima 2 nci vitese debriyajı sıkıcaksınız kontak açık olucak ayak frende hazır bulunucak öyle vurdurulur ama motor soğuk olduğundan bayırın baya bri uzun olması gerekecektir bir kaç defa denemeniz gerekicek. İyi akşamlar.

beycivan dolstum bende ısrarla şunu söylüyorum. MCT ve benzerlerinin motoru Suzuki GN den değil HONDA REBEl den klondur. GN serisini KANUNİ TİGER da kullandılar.
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
arbetus haklısın kardeşim yaw honda rebel doğrusu nerden gitti aklın bu gn 250 ye o saatte araştırma yapıyordum arkadaşlarla muhabbeti vardı ordan düşünmeden yazdım oraya. eVET doğru hondanın rebel versiyonunun kopyası.mr_hkn kardeşim eğer motoruna modifiye yapmayı düşünüyorsan ilk modifiyen ön ve arka dişlilerle oynamak olsun. İki seçimin var. Motorun ya hıza yönelik olucak yada güce yönelik. Önce burda bir tercih yap. Ön dişli ve arka dişli ile oynayarak motorunu güçlendirebilir yada hzılandırabilirsin tabi hız dediğim saatte 150 km falan değil. Arka dişliyi küçülttüğünde hız ön büyüttüğünde güç alırsın. Eğer ateşlemeyi yükseltirsen bu sana fazladan aynı yakıtı kullanarak hız kazandıracaktır. Ve benzinin yanmasından oluşan mekanik itme gücünü daha fazla almanı sağlayacaktır. Örneğin eski motorcular bilir yamaha rd 350 diye bir motor vardı eskiden bu motor gibi yüksek devirlere çıkan motorların ateşleme bobinlerini alıp takabilirsiniz. Mondial zat motorun cdı beyni bu motorda fazladan 12- 15 km bir fark attırıyor. Arka tekerler milini ön tarafa yakşatırmak için motorun mafsal denilen arka çatalını öne doğru tornacıda yardırmak suretiyle tekerleği motora yaklaştırıp (dolayısıyla zincirden yaklaşık 20-25 cm kısalıcak) ön dişlinin gücünü arka tekere daha çabuk iletmesini sağlayarak kafadan 5 beygir ve 10-15 km hız farkı alabilirsiniz. Yüksek kademeli ampul takarak motorunuz elektriğini fazla kullandığınızda alternetör bobini ve rotor bundan zarar görecektir. Bu nedenle role kullanmanızı öneririm. Birde bujilerinizin ucuna bakarak motorunuzu sağlığı hakkında da bilgi edinebilirsiniz. Motor az hava çok yakıtla gidiyorsa buji kurumlu olucaktır. Hava ve yakıt oranı dengeli olmalıdır. motorun hava filtresini geçen yaz çok iyi inceleyip ihtiyacı olan havayı burdan temin edemediğini tespit ettik. Hava filtre kutusunun kesinlikle daha büyük olması gerekiyor. Bu durumda akla açık hava filtresi takarak bu sorunu çözmek geliyor. Aslında defalarca yazmıştım fakat hava filtresini takmak ramzey 250 lerde kolay bu mct lerde biraz sorunlu çıktı. Kıvırılabilen lavabo hortumu ile bu sorunuda çözmüştük. Motordan çıkan kawasaki eskoz sesi ve hızda gördüğümüz 15 20 km lik bir fark bizi bu yaz şaşırtmıştı. Bunlar aklıma gelenler. Bakın bir de şu var. Motorun yapımında tasarım ve mekanik parçaların uyum yerleşim soğukta ve sıcaktaki çalışma varyansları şişme payları bütün mühendislik hesapları bir takım uzman kişilerce aylarca çalışılarak yapılmıştır. Siz ne yaparsanız yapın aslında motorunuz en üyü ve verimli orjinal haliyle size daha güzel hizmet edecektir. Yapılan ilaveler motorunuzun sistematik durumundaki teraziyi bozan bir unsur olarak sürekli yıpranma aşınma zorlanma gibi eksi etkenlerle motorun ekonomik ömürünü kısaltacaktır. Modifiye genelde motorun dış süsünden ibaret kalmadıkça eksi yönleri daha çoktur. Örneğin motorun pistonları 52 mm iken 56 mm bir piston takabilirsiniz direk uyuyor ancak bu kranka krank bilyelerine şanzıman parçalarına ve diğer mekanik dişlilere fazladan baskı ve yük demektir oysaki bunlar bir uyum içinde hesaplaranak takılmıştır. Burdaki modifiye ile 20 30 km hız 10 cc güç alırsınız ancak bunun bir çıktısı olması gerekicektir o da motorun içten içe yenmesi zorlanmayla müteakip ömrünün azalması olucaktır. Eksoz borusuna matkap salarak 3 ncü yanma odasını serbest bırakarak tatlı bir ses ve çekiş alabilirsiniz ama bu sübapları yaylarını ve piyanolarınızı aşındırıcak yakıtınızı arttıracaktır. Orjinal haliyle itinali bir şekilde binmenin keyfini çıkartın. sahibinden.com sitesinden motor alıcak kardeşilerime de şunu söylemek istiyorum bu sitede çalıntı motor plakasız kazalı toplanmış elden ele gezmiş motor dolu. Çok dikkalti olun sabırlı olup çevrenizden birisinden bulmaya gayret edin. Bir motor almayada eğer bir motor tamircisiyle giderseniz motorcu bana iş çıksın ekmek gelsin para kazanayım diye sizin anlamadığınız motoru size aldırıp arkasından her hafta oınun dükanına abone olursunuz kardeşim. Bn bu kazığı eskiden çok yedim. Motorcuların hepsi değil ancak çoğunluğu bunu yapıyor. Size al iş yapar 3 5 masrafı var ama hallederiz der alırsın her hafta tamirden çıkartamazsın sana sıfır parasını geçer anlamazsınız. Alıcak arkadaşlar için ben yine 507 349 61 93 veriyorum arasınlar motor alırken neresine iyi bakmanız lazım ne yapmak lazım satıcıya nasıl zarf atılır ağzından laf alınır 15 seneden beri kitabını yazdık artık sakın aldanmayın arkadaşlar motorun içi kapalı zarf gibidir ne çıkacağı belli olmaz. Bugün bir krank kolu bilyesi işçilik takma sökme derken 500-600 tl. hepinize şimdiden iyi hafta sonu dilerim. Kısmetse pazar günü bandırma biga gelibolu çanakkale burhaniye ayvalık balıkesir susurluk ve bandırma gezimiz var. Hepinizi bekleriz.
 
Katılım
7 May 2007
Mesajlar
1
Arkadaşlar ben makinamı 2. el 2005 model olarak almıştım.şu anda 18000'de.Allaha çok şükür şu ana kadar hiç bir problem çıkarmadı.Düzenli olarak yağını civatalarını kontrol ediyorum.Sürekli makinanın üzerindeyim.Bilecik - İzmir yaptım keza dönüşü.Yaklaşık 1200 km yol yaptım.Bu arada yakıtıda söyleyeyim 520 km ortalama 40 TL yaktı.Bilecikte koydum İzmirde daha ışık yanmamıştı.Tabi efendi gibi kullanımda.Bana Bir sorun çıkarmadı.2. el piyasası 1500-2000 arası geçiyor.Başlangıç motoru olabilir.Bahsi geçen titreşim fazla yok.Debriyajı yumuşak.Tavsiye ederim.Güzel bir alışma makinesi
 
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
281
Valla abi ben de çok güldüm, basıyorum basıyorum tık yok, kafayı yedim, tecrübeliyim ya düğmeyi ayaklığı falan kontrol ediyorum v.s yok yok yok 1, 1.5 dakika sebep aradım. En son buldum geldi direksiyon kilidini açtıktan sonra cebime koymuştum geri anahtarı. :pr:

direksiyon kilidi mi var ya mct'de :))

nerde peki?
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
on dıslı ıle oynamak pek mumkun degıl.malum yer sıkıntısı denedım bır muddet sonra zıncır surtmeye basladı.ozel dıslı yaptırmanız gerekebılır
en kolayı arka dıslı degısımı ramzey'ın orjınal 32'tır mct 34 remzınınkı takılabılır
hatta forumda 30-31 dıslı takanlarda vardı

bır modıfıyede bujı kafasını,bujı kablosunu ngk marka ıle degıstırmek
hepsındende onemlısı bobın fakat bızım motorlara hangı bobın uyar?

CDI degısımını deneyecegım.150 zat dısında baska motorun yuksek devırlere cıkmaya yarayan cdı'ı?
 
Katılım
29 Kas 2009
Mesajlar
134
on dıslı ıle oynamak pek mumkun degıl.malum yer sıkıntısı denedım bır muddet sonra zıncır surtmeye basladı.ozel dıslı yaptırmanız gerekebılır
en kolayı arka dıslı degısımı ramzey'ın orjınal 32'tır mct 34 remzınınkı takılabılır
hatta forumda 30-31 dıslı takanlarda vardı

bır modıfıyede bujı kafasını,bujı kablosunu ngk marka ıle degıstırmek
hepsındende onemlısı bobın fakat bızım motorlara hangı bobın uyar?

CDI degısımını deneyecegım.150 zat dısında baska motorun yuksek devırlere cıkmaya yarayan cdı'ı?

atesleme bobını olarak cg 125 tıtan vs motorlarınkı uyumlu gecende cgl nın bobınını taktım
 
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
266
merhaba kardeşim ben avcılar merkezdeyim..bana yakınsan görüşüp tanışırız motor hakkında daha detaylı bilgiler verebilirim müsait olursak..

ayrıca bazı arkadaşlarımızda da şans olmuyor sanırım..ben mayıs ayından bu yana 6400 km devirdim, 2 vitesten atma sorunuyla, motorun çalışmaması gibi sorunuyla, aşırı titreşim olayıyla da hiç karşılaşmadım açıkçası..hatta benim motorun üstünde h4 sistem 60w lık ampul olmasına rağmen akümde bir problem dahi olmadı..rodajını gayet düzgün tamamlamıştım, yağını hiçbir zaman 2000 km den fazla kullanmadım, bujisini kaliteli kullandım ve hala kullanıyorum, hava filtresini her daim haftalık izinimde temizlerim, civataları vidaları tek tek kontrol eder gevşemiş olanları bir güzel sıkarım..kendi fikrimce bu motor bu parayı hak ediyor..

cokkotuadam arkadaşım sende baya bir şanssızlık denk gelmiş , ayrıca beycivan abimin dediği gibi sendeki sorun için gideceğin en iyi yer oto elektrikçi ustası..ama öyle baştan salma ustaya değilde çevrende tanıdık vasıtasıyla gidebileceğin bir usta bulman gerek..

sağlıcakla..

ben de avcılardayım, özel mesaj attım, müsait olduğumuz bir zamanda görüşmek istiyorum :)
 
Katılım
6 Kas 2010
Mesajlar
28
Selam Herkese,
Forumda yeniyim. İlk motorumu almak için araştırma yapıyorum. Elimdeki para sıfır Mondial 250 MCT almak için uygun. Başlangıç motoru olarak önerilen bir motor olduğunu okudum. Gerçi burada pek çok fikir ayrılığı oluyor, olması da normal. Ben ilk motorumun, beni daha iyi motorlara hazırlayacak, beni uğraştıracak , parçasını söküp takabileceğim, motor bilgimi arttırabileceğim bir motor olmasını istiyorum. Hızı yapmayı sevmem, arabamla bile 100 kilometreyi geçmemişimdir. Çanakkale'de yaşıyorum, şehir içerisinde hergün kullanabileceğim, evden-okula, okuldan-eve gidip gelebileceğim bir motorum olsun istiyorum. Arabam var demiştim ancak babamla ortak kullandığımız için (arabayı hergün kullanması gerekiyor) benim ikinci, bir araca ihtiyacım var.
Motora merak saldığım ilk zamanlarda, yamaha 125 ybr ile honda cbf 150 arasında gidip geliyordum. Sonra Mondial MCT 250'yi gördüm. Dış görünüşü çok hoşuma gitti. Biraz araştırma yapınca forumlarda yazılanları okuyunca açıkçası daha da ısındım.Haftaya motor ehliyeti için sürüş eğitimime başlayacağım, daha önce hiç motor kullanmadım. Daha ehliyeti almadan kaskımı, eldivenimi, dizliklerimi, koruyucu giysilerimi satın aldım. Motor tutkusunun ne demek olduğunu yavaş yavaş anlıyorum.
Çanakkale'de Mondail bayiisi ve servisi var. Bunun öneminin büyük olduğunu düşünüyorum.
Size danıuşmak istediğim motorun fiyatıyla ilgili önerileriniz? ve nnasıl pazarlık yapmalıyım?
Mondialin kendi sitesinde motora 3.050 tl fiyat çekmişler, peşinde indirim yaptırmamızın imkanı var mı? yoksa nasıl ödeme seçenekleri önerirsiniz?
Bu arada Beycivan, pazar günü bizim buradan geçiyorsunuz, fırsatımız olursa görüşelim size bir çay ısmarlayayım.
 
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
281
Sol tarafta kontak var onun paralelinde, sağda direksiyon kilidi var. Keşke ikisi aynı yuvada olsaymış böyle madara olmazdık :)

kac aydir kullaniyorum daha yeni gordum :)

hatta gecen hafta muayene'ye goturmustum motoru, orda muayene eden adam sordu, direksiyon kilidi nerde bunun diye, 'bunlarda direksiyon kilidi olmuyor' dedim ukala bi sekilde :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst