Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
243
hayırlı olsun beyazıda güzelmiş burda bir arkadaşımda mavi renkte olanı var
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
hayırlı olsun beyazıda güzelmiş burda bir arkadaşımda mavi renkte olanı var

esasında mavi veya siyah aradım ama bulamadım maalesef.
5tl benzinle 40km yol yaptı üstelik rodajda halen :)
bugün 15tl koydum neredeyse tama yakın olacak ibre herhalde depo 20 25e tam doluyor :)
çok konforlu bir motor mctden sonra sıfır rüzgar sessiz iyi geldi tek eksiği atak değil motor zayıf kalıyor maalesefki 130-140kg kasası var 150cc motoru var neredeyse kg başına cc :queen:
yide kaptırınca uzuyor.
en kötü tarafı ibresi yanlış gösteriyor hızlı görünüyor motor hiç hoş bir durum değil:farao::silent:
120ye kadar uçtu ibresi bugün ama tahminime göre 80 en fazla 85di hızım:pale::queen:
bu km sorununu halletmeliyim bence çok riskli bişey kaçla gittiğini bilememek çok kötü

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:23 ----------

Güle güle Kullan kardeşim,kazasız belasız inş...
regal raptorda çin malıdır kanka..

sağol kankim inşallah kazasız belasız atlatırız kışı ankara buz gibi oldu resmen zamanında sattım motoru. bazen yolda giderken dalıyorum arabadayım sanıyorum kaloriferi açma isteği oluyor içimde çok enteresan:queen:
vayy demek oda çayna haa sanırım st kanuni m-3 250cc scooter alabilirim 24 beygir.
chooper alırsam ki vitesli kesin alacağım regal dd350 veya 300 olacak motorlara bayıldımm resmenn
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
213
sağol abi hayır mctnin eline bile su sökemez tek farkı aşırı konforlu olması sessiz olması rüzgar denen şeyin olmaması sudan geçince paçalarımın ıslanmaması kışın güvenle binilesi olması kasasının gerçek maxi scooter olması buna rağmen çok kıvrak olması sürüşünün çok kolay olması bütün olarak artıları en büyük artısı sıfır km olması :)

eksileri ise kayış aktarma sisteminin olması çinli olduğundan yetersiz etkisiz kalıyor mct 18 beygir bu 10 beygir 8 beygirlik fark kendini hemen gösteriyor gerçi rodajı bitsinde sonra bakıcam neler değişecek.

bu scooterı artık satmam yazada kısmetse regal raptor dd250 veya dd300 veya 350 alıcam motorlara baktım harikalar özellikle 300 serisi ön çift arka tek disk olması uzun maşa olması çok güzel gösteriyor motoru. ee birde kaliteli su soğutmalı bütün uzun yolları çeker rahatça fiyatıda sıfırı 350 olanın 7000tl 250 ise 5000 tl gayet uygun bence

Merhabalar. Görüntü olarak süper olan regal serisine bindiğinde pişman olabilirsin. 350cc olan spyder serisi motorlar aşırı vibrasyonludur ki bizim MCT'ler onun yanında yağda kayıyormuş hissi verir tecrübe ile sabittir. dd250 9B modeli hakkında fikrim yok. Ama 350 spyder kesinlikle tavsiye etmiyorum. 100km gittikten sonra öntakımların (motorun değil....) sağlığı hakkında hiç bir doktor garanti veremez )))))

MaxiScooter hayırlı olsun. Benimde önceki motorum buna benziyordu. çok kıvrak, rahat, ıslatmayan, kış için süper.... Ama lastikler UFAK... Dikkat. Yoldaki olumsuzluklardan MCT de etkilendiğinden çok daha fazla etkilenirsin. Süspansiyonlar da aynı derece.... Bizim İzmir kordon boyunda scooter ile dolaşıyordum resmen böbrek taşı düşürtmeye yarar yani. MCT ile aynı yerde sallanmıyordu bile.... Ama yinede bi scooter kapıda olmalı....
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
sağol kankim inşallah kazasız belasız atlatırız kışı ankara buz gibi oldu resmen zamanında sattım motoru. bazen yolda giderken dalıyorum arabadayım sanıyorum kaloriferi açma isteği oluyor içimde çok enteresan:queen:
vayy demek oda çayna haa sanırım st kanuni m-3 250cc scooter alabilirim 24 beygir.
chooper alırsam ki vitesli kesin alacağım regal dd350 veya 300 olacak motorlara bayıldımm resmenn

heheh doğrudur kış buraya da gelmeye başlıyor ufaktan ankarayı bilirim 12 ayım geçti buzz gibi gecesi var adamı donduruyor..

aynen kanka regalde çin sen bu regalden vazgeç sana tavsiyem motora binmedim ama araştırdım biraz bende görünüşüne hastaydım ama gel görki araştırma sonucu almamaya karar vermiştim.. ne servisi var, ne doğru düzgün yedek parçası..istediğin zaman servise gidemediğin ve parça bulamadıktan sonra 750 cc bile çıkarsa nafile ben almam hayatta..

st kanuninin scooterini gördüm güzel, o da çin değil illaki fark eder :) scooter alırsam ben eğer sym, kymco yada 400 burgmandan şaşmam açıkçası..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:25 ----------

MaxiScooter hayırlı olsun. Benimde önceki motorum buna benziyordu. çok kıvrak, rahat, ıslatmayan, kış için süper.... Ama lastikler UFAK... Dikkat. Yoldaki olumsuzluklardan MCT de etkilendiğinden çok daha fazla etkilenirsin. Süspansiyonlar da aynı derece.... Bizim İzmir kordon boyunda scooter ile dolaşıyordum resmen böbrek taşı düşürtmeye yarar yani. MCT ile aynı yerde sallanmıyordu bile.... Ama yinede bi scooter kapıda olmalı....

hocam merhaba; nerelerdesin yaw özlettin kendini motoru sattın bıraktın bizleri he :)..Sağlıcakla Abicim,saygılar...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
4 Eki 2010
Mesajlar
21
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
selam arkadaşlar aranıza yeni katılıyorum. Bende maciti alalı 1 ay falan oldu ikinci el. Sizlerin bilgilerine ihtiyacım mutlaka olacaktır. Saygılar
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
selam arkadaşlar aranıza yeni katılıyorum. Bende maciti alalı 1 ay falan oldu ikinci el. Sizlerin bilgilerine ihtiyacım mutlaka olacaktır. Saygılar

hoşgeldin,motorun hayırlı olsun diyelim o zaman..

eski sayfalarda paha biçilmez yorumlar ve bilgi aktarımları mevcut okumanı tavsiye ederim.. kazasız sürüşler..:cat:
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
Merhabalar. Görüntü olarak süper olan regal serisine bindiğinde pişman olabilirsin. 350cc olan spyder serisi motorlar aşırı vibrasyonludur ki bizim MCT'ler onun yanında yağda kayıyormuş hissi verir tecrübe ile sabittir. dd250 9B modeli hakkında fikrim yok. Ama 350 spyder kesinlikle tavsiye etmiyorum. 100km gittikten sonra öntakımların (motorun değil....) sağlığı hakkında hiç bir doktor garanti veremez )))))

MaxiScooter hayırlı olsun. Benimde önceki motorum buna benziyordu. çok kıvrak, rahat, ıslatmayan, kış için süper.... Ama lastikler UFAK... Dikkat. Yoldaki olumsuzluklardan MCT de etkilendiğinden çok daha fazla etkilenirsin. Süspansiyonlar da aynı derece.... Bizim İzmir kordon boyunda scooter ile dolaşıyordum resmen böbrek taşı düşürtmeye yarar yani. MCT ile aynı yerde sallanmıyordu bile.... Ama yinede bi scooter kapıda olmalı....

tecrübesi olana kesinlikle saygım vardır ve uyarım çok teşekkür ederimm.
o zaman kankimin dediği gibi gv250 devam :) kısmetse inşallah

çok teşekkürler. eksi ve artılarını belirteyim ben

eksileri
1: dediğin gibi süspansiyonlar çalışmıyor tak tuk gidiyor yolda arkaya takabilirsem mct süspansiyonu takamazsam sağlam gazlı yada hidrolik takıcam kademe ayarlı rahat giderim ön kısmende olsa esniyor.
2: lastik motorun üretiminden bu yana beklediği için sertleşmiş bugün 80le giderken ki -10km düşersek 70le giderken yani ufak bi sudan geçtim neredeyse altımdan gidecketi motor lastik araştırması sonrasında hemen değişeceğişm

artıları

1: çok konforlu
2: kasası japon olduğundan farklı ve aerodinamiği mükemmele yakın
3: motoru diğer çinlilere göre gerçekten güçlü çıktı beni şaşırttı rodajda olmasına rağmen hafif eğimde ibre 140a dayandı 15km düşersek 125km hız yapar bu ve bunu hissettirmedi ssol şeritte olmasam yavaş gidiyorum derdim:)
4: çok sessiz yüksek devirlerde bile sesi neredeyse az çıkıyor.

bu motorun orjinali yamaha 96*98 majestydir 250 cc su soğutmalıdır harikadır buda yarı harika :)

saygılarımla yakın zamanda bady modifiyesi daha sonra aktarma organları en son motor modifiyesi ile motorun ömrünü uzatacak işlemler yapıcam.
ben bu motora motor ömrü 40.000km biçtim şimdiden kaporta aksamınada kaza maza olmazsa 10.000 rahat orjinali olarak dayanır ama kuvvetlendirme işleminden sonra oda 20.000i görecektir.

herkese sevgilerimle mct tutkudur titreşimide olsa onun gidişi başkadır herkese iyi geceler

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:26 ----------

selam arkadaşlar aranıza yeni katılıyorum. Bende maciti alalı 1 ay falan oldu ikinci el. Sizlerin bilgilerine ihtiyacım mutlaka olacaktır. Saygılar

hoşgeldin ve motorun hayırlı olsun bende ankarada oturuyorum denk gelirse yardımcı olmak isterim sorunun olduğunda [email protected] adresim buradanda ulaşabilirsin.

tuzluçayırda oturuyorum bu arada

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:05 ----------

heheh doğrudur kış buraya da gelmeye başlıyor ufaktan ankarayı bilirim 12 ayım geçti buzz gibi gecesi var adamı donduruyor..

aynen kanka regalde çin sen bu regalden vazgeç sana tavsiyem motora binmedim ama araştırdım biraz bende görünüşüne hastaydım ama gel görki araştırma sonucu almamaya karar vermiştim.. ne servisi var, ne doğru düzgün yedek parçası..istediğin zaman servise gidemediğin ve parça bulamadıktan sonra 750 cc bile çıkarsa nafile ben almam hayatta..

st kanuninin scooterini gördüm güzel, o da çin değil illaki fark eder :) scooter alırsam ben eğer sym, kymco yada 400 burgmandan şaşmam açıkçası..


valla kanki viteslide cruiser veya chooper alacağım artık kesin ama böyle ibresi 180km olan ve 90-120 arasında rahat gidebilecek bir motor olacak bu kesin.
scooterda ise beni al diyen motorlar kymco downtown 300i abs sıfırı 8900 burgman an650 triptonik kayış aktarma olmayacağından çok güçlü olacaktır ama yakıtı çok diye duydum burgman 400 cvt bunlar 2. el tabiki
ve son olarak yamaha majesty 400 veya 250 eğer 250 olursa 98 model 400 olursa 2006 ve sonrası abs ve ebs varmış motorda çok ilgin birde birinde hava yastığı ve koltuk ısıtma vardı ama unuttum.

tabi bunlar şimdilik halay:queen: para olunca artık paraya göre çekicez alta bişey.
en azından senatör artık kendini garantileyen motor oldu özellikle bugünden sonra heeheheh
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
valla kanki viteslide cruiser veya chooper alacağım artık kesin ama böyle ibresi 180km olan ve 90-120 arasında rahat gidebilecek bir motor olacak bu kesin.
scooterda ise beni al diyen motorlar kymco downtown 300i abs sıfırı 8900 burgman an650 triptonik kayış aktarma olmayacağından çok güçlü olacaktır ama yakıtı çok diye duydum burgman 400 cvt bunlar 2. el tabiki
ve son olarak yamaha majesty 400 veya 250 eğer 250 olursa 98 model 400 olursa 2006 ve sonrası abs ve ebs varmış motorda çok ilgin birde birinde hava yastığı ve koltuk ısıtma vardı ama unuttum.

tabi bunlar şimdilik halay:queen: para olunca artık paraya göre çekicez alta bişey.
en azından senatör artık kendini garantileyen motor oldu özellikle bugünden sonra heeheheh

öyle ibreli cruiser arıyorsan 250 cc den yukarısını alman gerekir, yamaha 650 dragstar, honda shadow, suzuki intruder, kawasaki en 500 var.. içlerinden forumlarda okuduğum kadarıyla yamaha ağır basıyor.. ama honda v-twin olduğundan harley sesine yamaha dan daha yakın olması insanın kafasını karıştırıyor.. burada gene hondanın servis ağıyla 1 adım önde olması da başka bir mevzu :) hee birde gv650 var ama onda gt650 motoru olduğundan cruiserden farklı olarak naked performansı var..naked'in cruiser versiyonu yani :D

scooterda dediğin gibi seçenek çok ama kymco görünüm olarak en çok hoşuma gidenlerden..Neyse bakalım bir bakmışsın enduro almışsın bu işler hiç belli olmuyor kanka :)
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
bu arada arkadaşlar arka için önerebileceğiniz süspansiyon varmıdır özellikle hidrolik olanından
 
Katılım
5 Eki 2010
Mesajlar
1
Siteye yeni üye oldum herkese selamlar.bende 250 mct kullanıyorum tam anlamıyla benim sayılmaz.bu aralar bir sorun yaşıyorum,giderken gazı köklediğimde bağırıyor aynen boşa atınca bağırırya öyle oluyor.bnun sorunu nedir ben debriyaj balatası sıyırıyor diye tahmin ediyorum.aslında fazla tecrübem yok motorda.ne gibi sorunlar yaratır büyürmü yada gittiği yere kdr binip komple değişilecekse yolda kalana kdr bineyimmi ne yapayım?ama motor yokuşlarda falan hiç zorlanmadan çıkıyor.yoksa bunlarda normal bir şeymidir bu.çünkü ilk sürdüğümde korkardım basmaya çok hızlı gelirdi şimdi ise oyuncak gibi geliyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:42 ----------

bu arada bu modellerde ben böyle tatlı bir ses duymadım.sanırım susturucuyu sökmüşler ama gerçekten sesi yüzünden biniyorum diyebilirim :)herkesede kazasız belasız sürüşler inş..
 
Katılım
18 Ağu 2010
Mesajlar
2
Beyler bir süredir forumunuzu takip ediyorum. Aslen motosikletleri cok sevmekle birlikte şimdilik sadece bakmakla yetiniyorum. Aletin ustunde ruzgarı bir kere yiyince bir daha 4 tekerli birşeye binmem diye korkuyorum diyelim... :D E haliyle bura Turkiye ve ben yılda 35.000km yol yapan bir adamım. Türkiye'de görgünün artmasını bekliyorum diyelim... :D

Sadede geleyim, ben ve 2 arkadaşım bir go-kart projesine başladık. Motorumuzu da aldık! MCT 250 motoru! Elektrik tesisatı, beyni, benzin deposu, egzozu... Bize lazım olan herşeyi aldık... Merak ettiklerim:
1) bu araçlarda maksimum hız nedir? Motorcu biri 140 basar demişti, ben pek inanmamıştım ama biz go kartımızı lastik çapı ve dişli oranı ile 70km/h'ye çıkabilecek hale getirmeye niyetliyiz. Gerçekten 140 basabiliyor olsaydı aşırı atak bir aracımız olacaktı. Ama sanırım 100-110 yapıyor bu alet?
2) 0-50km hızlanmaları nasıldır?
3) yoğun trafikte soğutmanın yetersiz gelmesi, şişme gibi problemler yaşanır mı?
4) egzozu ile oynayan, uzatan kısaltan oldu mu? Bizim go-kartta yer olmadığı için o egzozlar ya 90 derece donup yana verilecek ya da kıslatılacak. Bu durum performansı çok etkiler mi?

Eğer sorularıma cevap verebilirseniz çok memnun olurum. Bu aleti yapmam biraz uzun surecek ama yaptığımda videolarını buraya koyarım :D
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
öyle ibreli cruiser arıyorsan 250 cc den yukarısını alman gerekir, yamaha 650 dragstar, honda shadow, suzuki intruder, kawasaki en 500 var.. içlerinden forumlarda okuduğum kadarıyla yamaha ağır basıyor.. ama honda v-twin olduğundan harley sesine yamaha dan daha yakın olması insanın kafasını karıştırıyor.. burada gene hondanın servis ağıyla 1 adım önde olması da başka bir mevzu :) hee birde gv650 var ama onda gt650 motoru olduğundan cruiserden farklı olarak naked performansı var..naked'in cruiser versiyonu yani :D

scooterda dediğin gibi seçenek çok ama kymco görünüm olarak en çok hoşuma gidenlerden..Neyse bakalım bir bakmışsın enduro almışsın bu işler hiç belli olmuyor kanka :)

bak orası çooook doğru kankim yaa 650 pegaso bin bana diyen ve oldukça ucuz olan bmw motoru kullanan taş gibi bir motor.
ama hiçbişey chooper veya cruiserın yerini alamaz o sesleri bitiriyor beni heheheh

bakalım artık kısmet hele kış bitsinde :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:09 ----------

Beyler bir süredir forumunuzu takip ediyorum. Aslen motosikletleri cok sevmekle birlikte şimdilik sadece bakmakla yetiniyorum. Aletin ustunde ruzgarı bir kere yiyince bir daha 4 tekerli birşeye binmem diye korkuyorum diyelim... :D E haliyle bura Turkiye ve ben yılda 35.000km yol yapan bir adamım. Türkiye'de görgünün artmasını bekliyorum diyelim... :D

Sadede geleyim, ben ve 2 arkadaşım bir go-kart projesine başladık. Motorumuzu da aldık! MCT 250 motoru! Elektrik tesisatı, beyni, benzin deposu, egzozu... Bize lazım olan herşeyi aldık... Merak ettiklerim:
1) bu araçlarda maksimum hız nedir? Motorcu biri 140 basar demişti, ben pek inanmamıştım ama biz go kartımızı lastik çapı ve dişli oranı ile 70km/h'ye çıkabilecek hale getirmeye niyetliyiz. Gerçekten 140 basabiliyor olsaydı aşırı atak bir aracımız olacaktı. Ama sanırım 100-110 yapıyor bu alet?
2) 0-50km hızlanmaları nasıldır?
3) yoğun trafikte soğutmanın yetersiz gelmesi, şişme gibi problemler yaşanır mı?
4) egzozu ile oynayan, uzatan kısaltan oldu mu? Bizim go-kartta yer olmadığı için o egzozlar ya 90 derece donup yana verilecek ya da kıslatılacak. Bu durum performansı çok etkiler mi?

Eğer sorularıma cevap verebilirseniz çok memnun olurum. Bu aleti yapmam biraz uzun surecek ama yaptığımda videolarını buraya koyarım :D


1: maksimum hızları motorun rodaj sürecine bağlı olarak ibreleri 130 rahat görebilir. ama bu hız 2 teker ve ince iki teker için geçerli haliyle gokart için olay nasıl olur hesaplamak lazım artı mct şasisi 149kg+yolcu ortalama 70kg bunu eklerseniz hesaplara go-kart aracının maksimum hızını bulursunuz tahminen.
2: motorsiklet olarak çok çook hızlı hele debriyajı sert kullanıyorsanız ön bile kaldırabilirsiniz 0-50km çok hızlı ben kullanırken ışıklarda hiçbir araç kalkışta geçemedi
3: 230km hiç kontak kapatmadım yol adım şehirler arası artçı ve yüklerle birlikte herhangi bir şişme olmadı trafiktede olmadı sadece bir kez hava 45 dereceydi bütün arabalar hararet yapmıştı benimkide eve gelince biraz hararet yaptı başkada olay olmadı.
4: egzosla ilgili benim bildiğim bir modifiye yok fakat bu aletlerinki biraz uzun ve bence uzun olması idealdir özellikle ilk çıkış borusu ince ve uzun olursa gazın akışganlığı hızlı olacaktır. bu konuda tavsiyem salyangoz ince egzos yapıp sonra son çıkışı ses isterseniz geniiş tutun istemezseniz genişletip daraltın.

merakla bekliyoruz kolay gelsin ve bşarılar.

benimde motosiklet motoruyla tek kişilik helikopter projem var aklımda kağıt üzerinde kesinlikle oluyor uygulamada göreceğiz bakalım 1-2 yıla göklerde motor sürüyor olabilirm :queen::queen::queen:
 
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
3
iyi günler arkadaşlar bir soeum olacak ben 2 ay önce mondial 250 mct aaldım buna açık hava filitrsi taktım ancak motor öncesindede sonrasındada 81 km hızı geçmiyor.iki kişide aynı tek kişide aynı neden böle bilen varsa yardımcı olurlarsa sevinirim. birde motor giderken sanki yük çeker gibi arkaya dogru kerkiniyor
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
4 Eki 2010
Mesajlar
21
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
KORSAN arkadaşım msn adresini ekledim. Bu arada bende tuzluçayır da oturuyorum anıl spor merkezinin arkasında, dereboyu caddesinde, müsait olduğun 1 gün görüşelim istersen

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:57 ----------

Hoşbulduk StyLeOscaR arkadaşım. evet dediğin gibi yaptım 375 sayfanın hepsini tek tek okudum. gayet güzel paylaşımlarınız var. Lazım olabilecek kısımlarında kopyalarını aldım. Ben motor meslek lisesi mezunuyum 3 sene tofaş servisinde çalıştıktan sonra motorculuk mesleğini bıraktım, Tamir işlemlerini kendim yapmak istiyorum fakat motosiklet motoru hakkında hiç bilgim ve tecrübem yok. sizce kendim tamir etme işlemine girmelimiyim yoksa hiçmi bulaşmayayım ( Servis veya tamircilere güvenim kalmadı artık adamların aklı fikri para )Teşekkürler
 
Katılım
16 Eyl 2010
Mesajlar
120
KORSAN arkadaşım msn adresini ekledim. Bu arada bende tuzluçayır da oturuyorum anıl spor merkezinin arkasında, dereboyu caddesinde, müsait olduğun 1 gün görüşelim istersen

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:57 ----------

Hoşbulduk StyLeOscaR arkadaşım. evet dediğin gibi yaptım 375 sayfanın hepsini tek tek okudum. gayet güzel paylaşımlarınız var. Lazım olabilecek kısımlarında kopyalarını aldım. Ben motor meslek lisesi mezunuyum 3 sene tofaş servisinde çalıştıktan sonra motorculuk mesleğini bıraktım, Tamir işlemlerini kendim yapmak istiyorum fakat motosiklet motoru hakkında hiç bilgim ve tecrübem yok. sizce kendim tamir etme işlemine girmelimiyim yoksa hiçmi bulaşmayayım ( Servis veya tamircilere güvenim kalmadı artık adamların aklı fikri para )Teşekkürler
Merhaba arkadasım eğer ankarada sağlam bir usta arıyorsan ki mct konusunda bence uzman olan çayıroğlu motorda emrah ı tavsiye ederim beni çok dertten kurtarmıştır
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
[/COLOR]Hoşbulduk StyLeOscaR arkadaşım. evet dediğin gibi yaptım 375 sayfanın hepsini tek tek okudum. gayet güzel paylaşımlarınız var. Lazım olabilecek kısımlarında kopyalarını aldım. Ben motor meslek lisesi mezunuyum 3 sene tofaş servisinde çalıştıktan sonra motorculuk mesleğini bıraktım, Tamir işlemlerini kendim yapmak istiyorum fakat motosiklet motoru hakkında hiç bilgim ve tecrübem yok. sizce kendim tamir etme işlemine girmelimiyim yoksa hiçmi bulaşmayayım ( Servis veya tamircilere güvenim kalmadı artık adamların aklı fikri para )Teşekkürler


motora ben belirli şeyleri yapıyorum buradan öğrendiklerimle.. standart şeyleri yapabilirsin (buji, yağ, hava filtresi değiştirme, hava ayarı gibi ) ama onun dışında tecrübe edinmek isterim dersen motoru çok iyi tanıman lazım, ama o da riskli biraz boza boza öğrenirsin anca :) bazı şeyler bilgiyle olmuyor çünkü..Mesela ben ustalarla aramı iyi tuttum müşteri gibi davranmıyorum..aklıma gelenleri soruyorum ve cevaplarımı alıyorum ayrıca bakımlara gittiğimde de ne yaptığını iyicene süzüyorum, bu şekilde birşeyler öğrenmeye çalışıyorum.geçen günlerde karbüratörü söktük iyicene baktım valla en çok merak ettiğim şeydi,ama takması ve çıkarması baya uğraştırıyormuş onu anladım :) bence en zor kısım elektrik aksamı ve tesisat olayı..karman çurman birşey anlamıyorum :( ama onu da çözeriz zamanla heheh..:mrgreen:
 
Katılım
29 Kas 2009
Mesajlar
134
motora ben belirli şeyleri yapıyorum buradan öğrendiklerimle.. standart şeyleri yapabilirsin (buji, yağ, hava filtresi değiştirme, hava ayarı gibi ) ama onun dışında tecrübe edinmek isterim dersen motoru çok iyi tanıman lazım, ama o da riskli biraz boza boza öğrenirsin anca :) bazı şeyler bilgiyle olmuyor çünkü..Mesela ben ustalarla aramı iyi tuttum müşteri gibi davranmıyorum..aklıma gelenleri soruyorum ve cevaplarımı alıyorum ayrıca bakımlara gittiğimde de ne yaptığını iyicene süzüyorum, bu şekilde birşeyler öğrenmeye çalışıyorum.geçen günlerde karbüratörü söktük iyicene baktım valla en çok merak ettiğim şeydi,ama takması ve çıkarması baya uğraştırıyormuş onu anladım :) bence en zor kısım elektrik aksamı ve tesisat olayı..karman çurman birşey anlamıyorum :( ama onu da çözeriz zamanla heheh..:mrgreen:

Gün gelir karman çorman elektrik tesisatını da öğretirler insana :cherry:

zamanında sağ arka sınyalden dolayı flaşör yakıyordum sureklı tamırcı arkadaslar bakıyordu flasor degısıtırıp gonderıyorlardı yarım saat sonra zırt diye patlıyordu söyledım olmadı

Sonuç ne oldu ?
Sinyal semasını tesisatını Çözdüm Büyük konusmayayım ama Gözüm kapalı yaparım.


Stopta arıza vardı gösterdim yok beyın dedıler arızalı yok su yok bu dedıler

Sonuc ne oldu ?

Stop sıstemını yalayıp yutmak zorunda kaldım hatta begenmedım kablo kalıtesını Yenı kablo ve yenı hat cektım Stop farınıda begenmedım ınce led Stop taktım

Kısacası Usta fobisi ve İmkansızlıklar insana herseyı ogretır :queen:
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
Gün gelir karman çorman elektrik tesisatını da öğretirler insana :cherry:

zamanında sağ arka sınyalden dolayı flaşör yakıyordum sureklı tamırcı arkadaslar bakıyordu flasor degısıtırıp gonderıyorlardı yarım saat sonra zırt diye patlıyordu söyledım olmadı

Sonuç ne oldu ?
Sinyal semasını tesisatını Çözdüm Büyük konusmayayım ama Gözüm kapalı yaparım.


Stopta arıza vardı gösterdim yok beyın dedıler arızalı yok su yok bu dedıler

Sonuc ne oldu ?

Stop sıstemını yalayıp yutmak zorunda kaldım hatta begenmedım kablo kalıtesını Yenı kablo ve yenı hat cektım Stop farınıda begenmedım ınce led Stop taktım

Kısacası Usta fobisi ve İmkansızlıklar insana herseyı ogretır :queen:

doğru diyorsun öğrenmemiz gerekir zatende.. ama bir anda olmuyor işte :) bu arada avcılar neresindesin sen ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst