Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
2 kere uzun yol yaptım 10.000 ara değişimden sonra ist-kdz ereğli 270 gidiş 270 dönüş ordada 100 km yaptım 640 km- iste geldım 1 hafta sonra Yenikapı bandırma km armasın hesabı bandırmadan bozcadaya 220km gidiş adada 120 km dönüş bozcada bandırma-220 alsana 600 km oldumu hala değişemdim yağı zamanım yok motorun ortasından terlmem yapmış bide dönerken farkettim şuan 11900 oldu cumtresi 12.000 bakıma gidicem inş bu arada hesap yaptım
10.000 km de motora harcadığımız para arabanın aynısına denk gelıo belkide geçio arabalr 10.000 de bir kıyak 2.000km hemen oluyo can sıkıcı bişi
büyük motor bile olsa 4.000 5.000km debir yağ değişiyo diye bılıorm. işe gidip gelme 1 ayda 2.000 km illaki yapıorm 6 ayda 12.000 oldu.. 1.200 TL Benzin parası demek

Bana enduro lazım Varadero transalp f800gs anca o keser uzun yolda onalrla bile beliniz ağrıyo uzun yoldan sonra imkanınız varsa direk denize atlamanızı öneririm terliyseniz ilaç gibi gelio

Seninle aynı kafada aynı km deymişiz ama senikide acık yaraya tuz basmak gibi oldu... Ofiste calışıyorum... ve denizde soz ediyorsun ya :)
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
herkese selamlar arkadaşlar bende 5,aydır cbf 150 sahibiyim.
sizleri 1yıl gibi uzun zamandır takip ediyorum.
tanışmak bugüne nasipmiş adım sami yaş 38 çocuklugumdan bu yana motorsiklet kullanıcısıyım ve sevdalısıyım 8yıl ara verdigim motorsiklete kavuşmamda sizinde payınız
büyüktür herkese kazasız belasız günler dilerim

Hayırlı olsun, hoş geldiniz. Bu motosiklet işi böyle işte, hastalık.
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Felaket tellalı olmak istemem ama o gittiğin servis hakkında şüphelerim oluşmaya başladı. Başına iş açmazlar inş.

Valla bilmiyorum 20w-50 yağ koyuyorlar ve buna normaldir diyorlar. Bilmiyorum Bakımlarını aksatmıyorum bakalım ne olcak. Nereye kadar ne gidecek.
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Evet arkadaşlar, sis farlarının içindeki 35 watlık ampülleri çıkarıp dandik ledlerden birşeyler yapmıştım.

Onlar ömrünü tamamladığı için bu seferde power led işine sardım. Aslında iyi ışıtıyor ama merceksiz önünüzü aydınlatacağını sanmıyorum.



Uploaded with ImageShack.us

Bu power ledler, led ile aynı mantıkla çalışıyor ama ısındıkça çektiği akım artıyor. Eğer akımı sınırlamazsanız lediniz uçuşa geçiyor. Bunu önlemek için ise bu tarz devrelerden lazım.



Uploaded with ImageShack.us

Vee mutlu son:p



Uploaded with ImageShack.us

Bacak arkadaşın bacağı far lambası da güzel çıksın diye hafiften gaz veriyor.
Bu sisleri de kısaya bağladım röle ile. Yani kısayı yakınca bunlar da yanıyor.

Bunlar ise göstergeyi led yapmıştım, onun fotoları. Boşu kasten güçlü yaptım.
Muratcan adlı arkadaşımız hazır led almıştı. Ben ise ledleri, dirençleri, diyotları ve petinaksı ayrı ayrı alarak uzun bir işlem sonucu ledlerimi hazırladım. Bu iş bayağı bir yorucu oluyor ayrıca tecrübe de fazlasıyla lazım. Bu işe heveslenenler öncelikle plaka aydınlatıcı lambayı led yapmayı denesinler, o daha kolay. Yoksa gösterge işi hem zor hem de hata yaparsanız komple krenajı sökme işi var. Bana bu ledleri nasıl ve neye göre hazırladığımı sorarsanız seve seve bilgi veririm ama hazır çözümler(bz muratcan) daha kolay.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Bu ise plakalığın gece görünüşü



Uploaded with ImageShack.us

Rölantide farımız:)



Uploaded with ImageShack.us

Yaklaşık 2 saatlik pasta cila olayı sonrasında motorun hali:



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Motosiklette çizikler mevcut. Havalar güneşli olsa çizik kalemi ile rötuş atacağım ama bilmiyorum daha pastırma sıcakları olur mu? Yoksa bu şekilde devam.

Vaktim olursa power ledlerin önüne mercek düşünüyorum ama öncelikle denemek lazım, belki 3 ay sonra bozulur. :p

Ledin - sisi şaseye bağlantılı idi ve led bozuldu. Bu sebepten ledlere ayrı hat çektim ve şasi ile izoleli. Ledler 3 wattlık bu ara ve far tası aynı zamanda soğutucu görevi görüyor, sanırım. Hala çalışıyor, bakacağız.

Millet xenonla uğraşıyor, sen ne yapıyorsun diyebilirsiniz. Haklısınız ama xenon olayında mercek olayını çözemezsek sorun olur gibi geliyor bana.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
@mmucit
Eline sağlık sisler çok güzel olmuş.
Gösterge panelinin ledleride gayet hoş.

Ön camın biraz mat geldi bana özelliklemi matlaştırdın? Ya da camda folyo vs. mi var?

Gösterge panelindeki ledleri bende değiştireceğim.
Kullanma kılavuzuna göre "12volt 1,7 watt" değeri verilmiş.
Bu değerlerdeki dipsiz ledlerden alsam direk arada direnç vs. ile uğraşmadan değiştirebilirim değil mi?
 
Katılım
16 Nis 2010
Mesajlar
303
Arkadaşlar bu akşam ufak bi kaza geçirdim taksinin önüme atlamasıyla frene asıldım ama taksiye çarpmamak için yana yatırdım motoru hızım çok düşüktü o yüzden sürüklenmedim motorda aynı şekilde bende hiç bişey yok kurbağ gibi kaltım ayağa :) ama motorun gidonu çok hafif sağ taraftan içeri doğru yamuldu bide sağ grenaj azıcık çizildi başka hiç bişey olmadı allahtan. Arkamda arkadaşım vardı ayağı biraz şişti sağolsunlar etraftaki insanlar çok ilgilendi ama klasik taksi uzadı gitti esnafta arkasında küfür basıyodu :) çok şükür oda iyi şimdi. Gelelim sorularıma gidon düzelir ama ben değiştirmek istiyorum daha sağlıklı olsun diye grenajda boyanır ama onuda değiştirmek istiyorum bu iki parçanın fiyatını bilen var mı ? Birde grenaj ve gidonu serviste mi değiştiriyim yoksa eminönünden bi yerden alsam daha mı ucuza gelir ?
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar bu akşam ufak bi kaza geçirdim taksinin önüme atlamasıyla frene asıldım ama taksiye çarpmamak için yana yatırdım motoru hızım çok düşüktü o yüzden sürüklenmedim motorda aynı şekilde bende hiç bişey yok kurbağ gibi kaltım ayağa :) ama motorun gidonu çok hafif sağ taraftan içeri doğru yamuldu bide sağ grenaj azıcık çizildi başka hiç bişey olmadı allahtan. Arkamda arkadaşım vardı ayağı biraz şişti sağolsunlar etraftaki insanlar çok ilgilendi ama klasik taksi uzadı gitti esnafta arkasında küfür basıyodu :) çok şükür oda iyi şimdi. Gelelim sorularıma gidon düzelir ama ben değiştirmek istiyorum daha sağlıklı olsun diye grenajda boyanır ama onuda değiştirmek istiyorum bu iki parçanın fiyatını bilen var mı ? Birde grenaj ve gidonu serviste mi değiştiriyim yoksa eminönünden bi yerden alsam daha mı ucuza gelir ?

Geçmiş olsun, sizlerde daha ciddi bir şey olmaması sevindirici.

Gidon borusu 20 TL. http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-150-gidon-direksiyon-cbf-150-31499512/detay?
Tek karenaj fiyatı ise 55 TL http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...osiklet-honda-cbf-150-kafa-grenaji-sol/detay?
 
Katılım
16 Nis 2010
Mesajlar
303
Teşekkürler aydoğanx (ismayil miydi abi isim) çok şükür bişey yok ama arkamda kız arkadaşım vardı gerçekten korktum sorumluluk alamak çok zor motorda heralde uzun bi süre arkama kimseyi almam biz motora bağlandık artık ama artçı işi bugün düşündürdü beni. fiyatlar için sağol tekrar gidon orjinal ayarında diyor her hangi bi sıkıntı olur mu ? bide maneti değiştirmek istiyorum oda çizilmiş heralde oda 20 tl falandır.
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
@mmucit
Eline sağlık sisler çok güzel olmuş.
Gösterge panelinin ledleride gayet hoş.

Ön camın biraz mat geldi bana özelliklemi matlaştırdın? Ya da camda folyo vs. mi var?

Gösterge panelindeki ledleri bende değiştireceğim.
Kullanma kılavuzuna göre "12volt 1,7 watt" değeri verilmiş.
Bu değerlerdeki dipsiz ledlerden alsam direk arada direnç vs. ile uğraşmadan değiştirebilirim değil mi?

Evet folyo var. Buraya boyayı tavsiye etmiyorlarmış:silent:

Bu led işinde önemli olan led 12 v ile mi çalışıyor? Eğer öyle ise zaten içine direnç vs. konmuştur, yoksa olmaz. Birde bizim gösterge aydınlatması da dinamodan bu sebeple 12 v luk led iyi ışıtmayabilir hatta çabucak bozulabilir. Bu sebeple ben buralara 330 ohm direnç ve 1n4007 diyot kullandım. Direnç değeri daha da düşürülürse daha iyi ışık alınabilir ama ledin bozulma riski de var. 12 v dc gelen yere ise 1 kohm luk direnç yeterli ama ben göz almasın diye viteslere 1.2 kohm ve diyot kullandım. Aslında sinyallere ve vites göstergeçlere diyot lazım değildi ama ben yine garanti olsun diye böyle yaptım.

Niye diyot kullandığıma gelirsek, dinamo elektriği ledleri bozuyor. - alternansta ledlerden ters yönde akım geçirmeye çalışıyor motor ve ledlerin ömrü dramatik(ingilizlerin bu laflarına hastayım :) ) bir şekilde azalıyor. Bunu bizzat plakalıkta yaşadım ve sorunu bu şekilde çözdüm. Önceden beyaz ledler vardı ve öldüler diyot takmadığım için. Ayrıca bu diyot sayesinde pır pır yanma da azalıyor çünki yarım regüle yapmış oluyoruz. Bu konuyu biraz daha deşsek ledlerin ucuna köprü diyot bile takın diyebilirim.:p (Köprü diyot takmayın.)

12 v dc ledlerin de aynı sorunu yaşayacaklarını sanıyorum:pale: Çünki adamlar dc 12 v için yapmışlar ledleri, nerden bilsinler hondanın böyle yapacağını?:queen:

Arkadaşlar bu akşam ufak bi kaza geçirdim taksinin önüme atlamasıyla frene asıldım ama taksiye çarpmamak için yana yatırdım motoru hızım çok düşüktü o yüzden sürüklenmedim motorda aynı şekilde bende hiç bişey yok kurbağ gibi kaltım ayağa :) ama motorun gidonu çok hafif sağ taraftan içeri doğru yamuldu bide sağ grenaj azıcık çizildi başka hiç bişey olmadı allahtan. Arkamda arkadaşım vardı ayağı biraz şişti sağolsunlar etraftaki insanlar çok ilgilendi ama klasik taksi uzadı gitti esnafta arkasında küfür basıyodu :) çok şükür oda iyi şimdi. Gelelim sorularıma gidon düzelir ama ben değiştirmek istiyorum daha sağlıklı olsun diye grenajda boyanır ama onuda değiştirmek istiyorum bu iki parçanın fiyatını bilen var mı ? Birde grenaj ve gidonu serviste mi değiştiriyim yoksa eminönünden bi yerden alsam daha mı ucuza gelir ?

Kesinlikle yan sanayi al derim, daha ucuz olur ama iyi araştır kimi arkadaşlar yan sanayi krenajın sağ ya da solunun tam oturmadığını söylüyorlardı.

Ama çok da hasar yoksa boşver gitsin, ufak tefek çiziği stickerla filan kapat, gidonda çook hafiften yamuksa düzlet devam. Bidahaki düşmende(inş. olmaz) daha iyi yamulur o zaman değiştirirsin.
 
Katılım
16 Nis 2010
Mesajlar
303
MT Honda Orjina Yedek Parça Servisi (Anes Motor - Beşiktaş Şube)

Yukarıdaki topiğe de sordum. Yarın Hakan Bey cevap yazacaktır.

Sağol abi aklıma gelmedi benim hakan beye sormak iyi oldu.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:26 ----------

Kesinlikle yan sanayi al derim, daha ucuz olur ama iyi araştır kimi arkadaşlar yan sanayi krenajın sağ ya da solunun tam oturmadığını söylüyorlardı.

Ama çok da hasar yoksa boşver gitsin, ufak tefek çiziği stickerla filan kapat, gidonda çook hafiften yamuksa düzlet devam. Bidahaki düşmende(inş. olmaz) daha iyi yamulur o zaman değiştirirsin.[/QUOTE]

Evet düzeltme güzel olursa kafayı takmam ama o çizikler beni illet ediyor kesin değişim :)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Teşekkürler aydoğanx (ismayil miydi abi isim) çok şükür bişey yok ama arkamda kız arkadaşım vardı gerçekten korktum sorumluluk alamak çok zor motorda heralde uzun bi süre arkama kimseyi almam biz motora bağlandık artık ama artçı işi bugün düşündürdü beni. fiyatlar için sağol tekrar gidon orjinal ayarında diyor her hangi bi sıkıntı olur mu ? bide maneti değiştirmek istiyorum oda çizilmiş heralde oda 20 tl falandır.


CBF 150 Orjinal Yedek Parça Anes Motor Beşiktaş Mağazada

Daha önce de yukarıdaki konuda sormuştum.
Debriyaj ve fren manetlerinin 8 ile 10 TL olduğunu yazılmış.

Gerçekten artçı ile kaza yapmak benide en çok korkutan olay.
İyiki ciddi birşey olmamış. Bununla geçmiş olsun.
 
Katılım
16 Nis 2010
Mesajlar
303
Fiyatı ucuzmuş değiştiriyim o zaman onuda.

Evet abi artçı ile kaza gerçekten kötü o kaza anında kendimi falan unuttum arkadaşıma odaklandım ve 2-3 saniye acaba noldu diye düşünürken aklım gitti allahtan bişey olmadı. Birde arkadaki tahminimce genelde fazla hasar alıyor sürücü bi nebze kendini , motoru , düşüşünü ayarlıyor ister istemez.
 
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
345
@ brs3417
Arkadaşına ve sana geçmiş olsun, inşallah birdaha böyle şeyler yaşamazsınız.
---

Arkadaşlar 2-3 yıl önce aldığım A2 ehliyetimi, gidip karakola işletmeye üşendiğimden bugüne kadar geciktirdim. Dün gittim evrakları verdim ve bu sabah ehliyetimi aldım ::comico:: B+A2
Şuan kurallara uyan, ekipmanlarını almış birisiyim ( bazı eksikler var ekipmanlarda) tek eksiğim motorum. İnşallah oda kısa sürede olacak :)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Evet folyo var. Buraya boyayı tavsiye etmiyorlarmış:silent:

Bu led işinde önemli olan led 12 v ile mi çalışıyor? Eğer öyle ise zaten içine direnç vs. konmuştur, yoksa olmaz. Birde bizim gösterge aydınlatması da dinamodan bu sebeple 12 v luk led iyi ışıtmayabilir hatta çabucak bozulabilir. Bu sebeple ben buralara 330 ohm direnç ve 1n4007 diyot kullandım. Direnç değeri daha da düşürülürse daha iyi ışık alınabilir ama ledin bozulma riski de var. 12 v dc gelen yere ise 1 kohm luk direnç yeterli ama ben göz almasın diye viteslere 1.2 kohm ve diyot kullandım. Aslında sinyallere ve vites göstergeçlere diyot lazım değildi ama ben yine garanti olsun diye böyle yaptım.

Niye diyot kullandığıma gelirsek, dinamo elektriği ledleri bozuyor. - alternansta ledlerden ters yönde akım geçirmeye çalışıyor motor ve ledlerin ömrü dramatik(ingilizlerin bu laflarına hastayım :) ) bir şekilde azalıyor. Bunu bizzat plakalıkta yaşadım ve sorunu bu şekilde çözdüm. Önceden beyaz ledler vardı ve öldüler diyot takmadığım için. Ayrıca bu diyot sayesinde pır pır yanma da azalıyor çünki yarım regüle yapmış oluyoruz. Bu konuyu biraz daha deşsek ledlerin ucuna köprü diyot bile takın diyebilirim.:p (Köprü diyot takmayın.)

12 v dc ledlerin de aynı sorunu yaşayacaklarını sanıyorum:pale: Çünki adamlar dc 12 v için yapmışlar ledleri, nerden bilsinler hondanın böyle yapacağını?:queen:

Eyvallah mucit usta iyi güzel anlatmışsında, teknik lise mezunu olmama rağmen şu terimlerden doğru düzgün birşey anlamıyorum yahu :)

Bu elektronik konusuna dalış yapmam lazım detaylıca :)


Fiyatı ucuzmuş değiştiriyim o zaman onuda.

İşte bu yüzden CBF150'yi seviyorum. Parça fiyatları muhteşem :mrgreen:
Büyük bir motor olsaydı 200-300 liradan daha ucuza atlatamazdın.

Arkadaşlar 2-3 yıl önce aldığım A2 ehliyetimi, gidip karakola işletmeye üşendiğimden bugüne kadar geciktirdim. Dün gittim evrakları verdim ve bu sabah ehliyetimi aldım ::comico:: B+A2
Şuan kurallara uyan, ekipmanlarını almış birisiyim ( bazı eksikler var ekipmanlarda) tek eksiğim motorum. İnşallah oda kısa sürede olacak :)

Hayırlı olsun :rendeer: Kazasız belasız inşallah.
 
Katılım
25 Eyl 2010
Mesajlar
3
kardeşim çok sağol stopa siyah tül çorap geçirdim gerek kalmadı zaten hepsi tek parçaymış söküne farkettim tşk.
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
kaza yapan arkadaşa geçmiş olsun,

ben göstegeyi takmadan önce cyclone marka dipsiz led kullandım bi apulde 3 led var. gayet iyi biraz pahalı ama olsun
hatta motor sıcakken hemen hemen nerdeyse kısık kısık kesmiyor diyebilirim.
ama accukun pahalı
ama benim viteslerim hala sarı? onlara uygun olanını nasıl bulabiliriz normal dipsizlere göre daha küçükte?
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
149
Seninle aynı kafada aynı km deymişiz ama senikide acık yaraya tuz basmak gibi oldu... Ofiste calışıyorum... ve denizde soz ediyorsun ya :)

En yakın deniz çanakkale biizm motorlarla gitmek dert çok yoruluyosun belliksiz çıkılmaz deniz sezonunu kapattım hocam bende ofiste çalışıyorum ruhum daralıyor psikolojim bolzuyor egeye gidince rahatlıyorum hocam...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst