Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
79
arkadaşlar cbf 150 yle 97 oktan benzin koyulduğunda faydaları ve zararları nelerdir acaba ?
hep 95 koyuyorum ama 97 yi denedim bu seferde performansı biraz arttı gibi ama faydası ve zararını, kullanılması uygun olur mu olmaz mı bilen biri varsa bizimle paylaşırsa güzel olur...
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
Hayırlı olsun Murat, apache'de güzel motor, iyi denk gelmiş, kazasız belasız sürüşler dilerim dostum :rendeer:

çok sağol ismailim teşekkür ediyorum bu işler harbiden nasip kısmet işi dylan alıcakken istediğim motor satılınca bi anda oldu belkide hayırlısı böyledir ancak apachede fena gidiyor bee aga :):)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:00 ----------

yeni bir makina tabiki vardı ufukta honda dylan 150 alıcaktım ama bı anda anı bı karar ve görus degısıklıgıyle tvs apache 150 aldım 320 kmde olan :):cherry:

Hayırlı uğrlu olsun...:cat: Tvs ile ilgili fikirlerini de bizimle paylaşırmısın ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:33 ----------



Selamlar cbf camiası
Kardeşler bu foto gümbürtüye mi geldi acaba hiçkimse ilgilenmemiş ?exile dahi hiç bir bilgi vermemiş...yoksa benmi görmedim...?
exile bu kendi motorunmu ? devir saatli paneli nasıl edindin ? vs. vs. vs.


teşekkürler üstad iyi dileklerin için valla aldığımda 320 kmde idi 5 günde 530 km ye filan geldi şu anda rodajda olduğu için öyle ahım şahım gazlamıyorum ancak cbf ile arasında hem güç hemde tork farkını hissettiriyor oldukça güzel kunlanması keyifli bi motor yapmış tvs şu andaki rodajdaki yakıtı bile cbften az yakıyor ileride dahada az yakıp keyiflendirecek beni:)
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
arkadaşlar cbf 150 yle 97 oktan benzin koyulduğunda faydaları ve zararları nelerdir acaba ?
hep 95 koyuyorum ama 97 yi denedim bu seferde performansı biraz arttı gibi ama faydası ve zararını, kullanılması uygun olur mu olmaz mı bilen biri varsa bizimle paylaşırsa güzel olur...

97 oktan yüksek teknolojili motorlar içindir.Mesela Bmw,Mitsubishi Evo gibi..Bizim cbf ler karbüratörlü olduguna göre 97 oktan kullanmanın bir faydası olmaz.Ben de denemiştim hiç bir farkı olmadı.GÜncel enjeksiyonlu arabalarda bile henüz 97 oktanı yakacak sistem oldugu sanmıyorum.Ancak spor otomobillerdedir...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:18 ----------

çok sağol ismailim teşekkür ediyorum bu işler harbiden nasip kısmet işi dylan alıcakken istediğim motor satılınca bi anda oldu belkide hayırlısı böyledir ancak apachede fena gidiyor bee aga :):)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:00 ----------

teşekkürler üstad iyi dileklerin için valla aldığımda 320 kmde idi 5 günde 530 km ye filan geldi şu anda rodajda olduğu için öyle ahım şahım gazlamıyorum ancak cbf ile arasında hem güç hemde tork farkını hissettiriyor oldukça güzel kunlanması keyifli bi motor yapmış tvs şu andaki rodajdaki yakıtı bile cbften az yakıyor ileride dahada az yakıp keyiflendirecek beni:)

Yahu kıskandırma bizi tvs nin negatif yanı yok mu hiç? :cherry:
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
Çoşkun abi ;

Sanırım ampuller bizim duy a uygun kesip biçme gerekmedi?

Uzun kısamı xenonlar?

Nerden temin edebiliriz? :)

Çok mu? soru sordum :)

evet ampül uygun olduğundan kesme biçme yapmadım,geriye dönüş yapılabilir.

uzun kısa olayı var,uzun yaktığında ampül yer değiştiriyor ve odak noktası değişiyor.

dudullu aktaş motordan aldım 85 tl

sorular gayet kısaydı:mrgreen:

montajın püf noktası olan uzun ve selektör için gerekli kablo renklerini belirttim.

gece deneme yaptım,aydınlatma şahane fakat bazen uzun yapmıyor takılıyor gibi sonradan normal çalışıyor.Orada bir espri var ama ben çözemedim:silent:
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
evet ampül uygun olduğundan kesme biçme yapmadım,geriye dönüş yapılabilir.

uzun kısa olayı var,uzun yaktığında ampül yer değiştiriyor ve odak noktası değişiyor.

dudullu aktaş motordan aldım 85 tl

sorular gayet kısaydı:mrgreen:

montajın püf noktası olan uzun ve selektör için gerekli kablo renklerini belirttim.

gece deneme yaptım,aydınlatma şahane fakat bazen uzun yapmıyor takılıyor gibi sonradan normal çalışıyor.Orada bir espri var ama ben çözemedim:silent:

İnş. renklerle ilgili bir problem değildir :queen:
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
@babaçi ; abi niye aç kapa anahtarı koydun çok merak ettim , he ilk marşta yük binmesin diyosan ben motorumda 2 tip balast kullandımi biri normal tesisattan ( balast kendinden uzun kısa roleli) birde ayrı roleli takılı şuan aynı senin gibi kutup başındnaalıyor + yı marşta hiç bir sorun çıkarmıyor bana sanırım içinde bir kondanstor var, kontagı kapatıncada 1 sn sonra sönüyor bence sırf bunun için yapmışlar philps alpha diye bir ürün bendeki

bu arada @aydoganx kendine takmadıgı xenon'u senin motoramı bagladı :)

@ethemm76 : abi dediğin gibi bende çok memnun kaldım motorumu ilk aldıgımda yagını değiştirirken çok şüphedeydim klasik eksiltme sorunu benimde başıma gelirmi diye ama, castrol 15 50 tam sentetikte defalarca kontrol etmeme ragmen 2000km de hiç eksiltmemiş debriyaj kaçırma gibi bir sorunumda olmadı kaldıki sen daha kalın bir yag diyorsun.
@mmucit : üstad heralde miami ye göre yapmışlar düz yol için sanırım ama şehir içinde 1-2-3 rahat olarak ekonimide gidebiliyor
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
Arkadaşlar bizim motorların jantlarında bir yamulma olduğunda düzeltilebiliyor mu?
Sanki olmazmış gibi geliyor bana ama şansımı denemek istedim. Çünkü ön teker gidonu biraz gevşetinde kendi bağımsızlığını ilan etmek ister gibi çırpınıp duruyor. Lastiklerim çok iyi bir marka değil ama son bir kaç haftadır bu şikayetim var daha önce yoktu.

Bir ustaya sorduğum jantın yamulmuş demişti eliyle bakıp milimetrik yamulmayı tespit etmişti ama :)

Birde gidonun yanlarında denge topuzları piyasada çok pahalı (40-45 Tl) daha uygun fiyata bulabileceğim bir yer var mı?

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar bizim motorların jantlarında bir yamulma olduğunda düzeltilebiliyor mu?
Sanki olmazmış gibi geliyor bana ama şansımı denemek istedim. Çünkü ön teker gidonu biraz gevşetinde kendi bağımsızlığını ilan etmek ister gibi çırpınıp duruyor. Lastiklerim çok iyi bir marka değil ama son bir kaç haftadır bu şikayetim var daha önce yoktu.

Bir ustaya sorduğum jantın yamulmuş demişti eliyle bakıp milimetrik yamulmayı tespit etmişti ama :)

Birde gidonun yanlarında denge topuzları piyasada çok pahalı (40-45 Tl) daha uygun fiyata bulabileceğim bir yer var mı?

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

Jant yamukluğunu Ankara'da bir firma yapıyor. Bir arkadaşım Cbr600F modelinin jantındaki yamukluğu düzelttirmişti ve memnundu.

Bahsettiğin milimetrik yamukluk bende de var, lastiklerimi bu aralar değiştirmeyi düşünüyorum ve lastiği sökünce yamukluğunda icabına baktıracağım.

Fakat işi bilmeyen birinin eline düşersen jantını çatlatır eline verir benden söylemesi, daha önce yaşadım çünkü, adam aldı eline bir kılavuz parça ve çekiçle hafiften vurmaya başladı.

Ben hoop birader çatlamazmı o öyle vurunca demeye kalmadan adam çatlattı arka jantımı.

Sonuç, gittim yeni arka jant aldım :pale:

Bu yüzden işi bilen ve daha önce jant yamukluğu düzelttiğini bildiğin bir yere gidersen sorun çözülür.

Ama piyasadaki cahillere de çok dikkat et, bulaşma.
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
jantı en iyi tornada düzeltiyorlar sanırım kenarlarından alıyorlar.ama yine de tam bilmiyorum.yaptıranlar var öyle

bir de benim jantlar hep yamuluyor anlamıyorum. ama genelde arka yamuluyor.acaba lastiği sökerken mi yamuluyor sonuçta aluminyum. narin

çok süratli çukurlara da girdim fakat genelde lastiğimin havası fazladır. az olsa jantı vurduk diyeceğim ama lastikte hava varken ansıl yamuluyor tamemin değilim. bir de hep arka yamuluyor önde bir şey yok. eski motorumda da öyleydi.:silent:

motor alırken jantına bakıp alın

hep te arka lastik patlıyor
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
jantı en iyi tornada düzeltiyorlar sanırım kenarlarından alıyorlar.ama yine de tam bilmiyorum.yaptıranlar var öyle

bir de benim jantlar hep yamuluyor anlamıyorum. ama genelde arka yamuluyor.acaba lastiği sökerken mi yamuluyor sonuçta aluminyum. narin

çok süratli çukurlara da girdim fakat genelde lastiğimin havası fazladır. az olsa jantı vurduk diyeceğim ama lastikte hava varken ansıl yamuluyor tamemin değilim. bir de hep arka yamuluyor önde bir şey yok. eski motorumda da öyleydi.:silent:

motor alırken jantına bakıp alın

hep te arka lastik patlıyor

Ön ve arka lastiğin üzerine binen yükü kıyaslarsak doğal olarak arka lastik ve janta çok daha fazla yük biniyor.
Sert bir kasis ve çukura girincede olan arka janta oluyor :)

Jant yamukluğu hakkındaki konunun linki :
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/62731-jant-dogrultulurmu-balans-olurmu.html

30-07-2009'daki mesajım :
Arkadaşlar
bugün ne yazıkki farketmeyerek sert bir çukura girdim,
hızım ise yaklaşık 90-100 km-h civarıydı. Sonuçta jantımı bu hale getirdim.
Düzeltme şansımız varmıdır?
Ankara'da bu işi yapan bildiğiniz yer varmı ?

Sol taraftan jantlara bakılınca neredeyse hiç anlaşılmıyor yamukluklar.
Sağ taraftan bakınca ise arka jant bariz belli.

Ön jant sağ tarafta ise , arkaya nazaran az ama dikkat edilince yine yamukluk belli oluyor.

Ön ve arka içinde tam sibopların orada kalan kısım yamulmuş.
Orada dikkat ederseniz belli oluyor

arka jant sağ taraf
IMG_1601.jpg




arka jant sol taraf
IMG_1602.jpg




ön jant sağ taraf
IMG_1600.jpg


ön jant sol taraf
IMG_1603.jpg
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Pek mesaj yazamıyorum bu aralar işlerim çok yoğun. Bir gün belki ben de xenon takarım güzel olmuş ama ben hiç gece kullanmıyorum. Bir de motoru satarsam diye çok da aksesuar işine girmek istemedim. Önümüz de kış, herhalde motor garajda yatar, elim kaşınırsa bir gün takıveririm belki. Bu duyu uygun xenon far nerden bulacağız.
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
Bu lastik havalarının az olması mevuzusa çok sakat moro birden bir tarafa yatıveriyor. Birde ben genellikle artçılı sürüyorum daha fazla yükle sürünce daha fena.

Benim gibi ağzı tamirclierden yanmış birininde jantını düzeltmek için bulacağım adamada nasıl güvenicem onu bilmiyorum.

Bu tamirci mevsunudan çok usandım ben. Bir havalar, bir edalar, sanarsın tüm motorların ustası bu. Her motordan anlar her şeyi en iyi kendi bilir. Hepsimi böyle arkadaşa, ama kendinden önce yapılan işi beğenmezler mutlaka kulp takarlar.

İstanbulda jantımı düzelttirebileceğim güvendiğiniz bir varmıdır?

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
IMG_1601.jpg


demekki ben de böyle çakmışım bir yere.
zaten .çok çukurlara giriyorum.50-60arası bir şey olmuyor diyordum.az daha güçlü vurunca oluyormuş
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Selam beyler, benim motor 10.000 e geldi ve benim motor blogunda sanki terleme yaş gibi birsey fark ettim. Birde şırıltı gibi bir ses var neden olabilir.

Bu gün yarın servise gidecem bujiye değiştiririm öneriniz ne olabilir?
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
25
Selam beyler, benim motor 10.000 e geldi ve benim motor blogunda sanki terleme yaş gibi birsey fark ettim. Birde şırıltı gibi bir ses var neden olabilir.

Bu gün yarın servise gidecem bujiye değiştiririm öneriniz ne olabilir?

azizim kanımca senin motorun yağ seviyesi fazla. servise gitmeden bir kontrol et bakalım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:29 ----------

jant düzelttirmeye gelince:
bunu tornada yaptırmak imkansız. tornaya bağlayıp eğriliğin boyutunu yerini tespit edebilir, ancak tornada elmasla talaş kaldırmak suretiyle jant düzelmez. ağırlık merkezi bozulur çünkü. bu da daha fazla balans anlamına geliyor.
jantı bu işin uzmanı olan lastikci jantcı vs. ler yapar onu da jant çatlamasın için ısıtıp presle yapabilir. tabi ısıtılan jantın boyasının da yanma durumu söz konusu. bunlar benim tahminlerim az çok bildiğim kadarıyla. kesin böyle olacak diyemem tabi. teknoloji her geçen gün ilerliyor, belki çok daha profesyonelce halledilebilir.

ha geçen başıma geleni de anlatayım: sabah bir baktım arka lastik hafif inik. patlamış herhalde dedim gittim lastikçiye. baktı baktı yok bunda patlak dedi. eeee dedim. sabunladı lastiği komple ve dedi ki jant aralarından kaçırıyor. hakkaten de öyleydi. lastiği takarken sürülen ilaç iyisi değildi galiba. vakit de yoktu ki lastiği söktürüp güzelce temizleyip iyi bir ilaç kullanarak takalım. artık lastik yanaklarına silikon sıkmak suretiyle sakallı yaşlı lastikçi amca yaptı. ama silikonlar pis pis çıktıjantla lastik arasından. artık uygun bir gün ve zamanda söktürüp güzelce temizleyeceğim. hayırlısı...
hepinize selamlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
149
Elbette 2000 de bir değiştir. 4000 km aynı yağ ile kullanılabileceğini idea edenler olabilir. Sakın aldırma.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:51 ----------



600-700 km demişsiniz, ve bu özellikle de uzun yolsa yağınız bozulmuş olamaz. Eksik görürseniz tamamlamanız gayet güzel ama 600-700 km gibi erken km lerde yağ değişimine bence hiç gerek yok. Şehir içi kullanım yağın ömrünü daha erken tüketir. Çünki genelde düşük viteslerle o km yapılmıştır. Ve motor o km de zaman olarak daha çok çalışmıştır. Uzun yolda en fazla 600-700 km yol yaptıktan sonra, motoru devirli, sıkıştırarak kullanıyorsanız belki bir miktar yağ yakmış olabilir ama bu km içersinde yağı değiştirmeniz değil, eksiğini tamamlamanız yeterli olacaktır. Piyasada bilinen Castrol, mobil, shell vb motosiklet yağlarından hiç biri 600-700 km de bozulma göstermez. Hangi yağı kullandığınızı bilmiyorum ama her hangi bir yağ için bile bu km lerde bozulma veya değişim gereği oluşsun, hiç sanmıyorum.

Ayrıca karter tapasının bu sıklıkla devamlı açılıp sıkılması, yakın gelecekte tapa yuvasının deforme olması, yalama olması riski ile sizi karşılaştırabilir.



2 kere uzun yol yaptım 10.000 ara değişimden sonra ist-kdz ereğli 270 gidiş 270 dönüş ordada 100 km yaptım 640 km- iste geldım 1 hafta sonra Yenikapı bandırma km armasın hesabı bandırmadan bozcadaya 220km gidiş adada 120 km dönüş bozcada bandırma-220 alsana 600 km oldumu hala değişemdim yağı zamanım yok motorun ortasından terlmem yapmış bide dönerken farkettim şuan 11900 oldu cumtresi 12.000 bakıma gidicem inş bu arada hesap yaptım
10.000 km de motora harcadığımız para arabanın aynısına denk gelıo belkide geçio arabalr 10.000 de bir kıyak 2.000km hemen oluyo can sıkıcı bişi
büyük motor bile olsa 4.000 5.000km debir yağ değişiyo diye bılıorm. işe gidip gelme 1 ayda 2.000 km illaki yapıorm 6 ayda 12.000 oldu.. 1.200 TL Benzin parası demek

Bana enduro lazım Varadero transalp f800gs anca o keser uzun yolda onalrla bile beliniz ağrıyo uzun yoldan sonra imkanınız varsa direk denize atlamanızı öneririm terliyseniz ilaç gibi gelio
 
Son düzenleme:
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
3
herkese selamlar arkadaşlar bende 5,aydır cbf 150 sahibiyim.
sizleri 1yıl gibi uzun zamandır takip ediyorum.
tanışmak bugüne nasipmiş adım sami yaş 38 çocuklugumdan bu yana motorsiklet kullanıcısıyım ve sevdalısıyım 8yıl ara verdigim motorsiklete kavuşmamda sizinde payınız
büyüktür herkese kazasız belasız günler dilerim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst