- Katılım
- 26 Haz 2009
- Mesajlar
- 133
arabanın bide yağ ile çalışanını duymuştum o nasıl oluyor bilen varmı ? Birde discovery channel'da mythbusters yapmıştı ama izleyememiştim 
arabanın bide yağ ile çalışanını duymuştum o nasıl oluyor bilen varmı ? Birde discovery channel'da mythbusters yapmıştı ama izleyememiştim![]()
kullanılmış yemek yağlarını filtreleyip doğrudan dizel araçlara koyuyorlar :mrgreen:
eski bir mercedese koymuşlardı mythbusters da
aynı miktarda koyulduğunda dizel ile 100 km yapıyorsa kızartma yağıylada 70 km filan yapıyordu :mrgreen:
yıllar önce patenti alınmış, üretimi yıllardır devam eden bir ürünü "ben icat ettim" diye ortaya çıkıyor, biraz geç kalmış.
www.ekomax.com.tr
bu ancak şu şekilde kullanıla bilir oda yakarak değil analatayım... bor hidrojen pillerine hidroliz sonucu elde edilen hidrojen emdirilir bu piller bir mekanizma yardımıyla araca bağlanır ve kullanılacağı zaman tepkimeye sokularak oksijenle birlşeitilir.. moleküler bağ oluşurken çıkan erji elektirk enerjisidir aynı hidroliz esnasında verdiğimiz enerji gibi sonru bu enerji motora gönderilir hareket sağlanır.. ama unutmayın artık içten yanmalı motor değil elektirkli motor kullanıyorsunuz tabiki.. bu teknoloji bor pilleriyle olmasada zaten şuanda satıta olan arajlar var bişey yapılması gerekiyorsa bor pillerini kuulanılabilir bir duruma getirmektir...