Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Ben kipa Bodrum dan bir örtü aldım, kırmızı siyah gri renk 10 tl de fiyatı vardı çantası falan da var, gayet güzel tavsiye ederim.
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
slm arkadaşlar uzun zamandır araştırıyordum temiz 2, el cbf ve sonunda aradığımı bursada buldum kendim manisalıyım diş dişe bir pazarlıktan sonra 3300 tl ye aldım 2010 model 6800 km de satış işlemlerini bitirir bitirmez hemen çıktım yola bursa manisa 290 km hiç durmaksızın sürekli 90 100 km civarı hızla 3 saat 15 dk da memlekete vardım ve kesinlikle yorulmadım motorun performansındada herhangibir düşüş olmadı gerçekten cbf 150 yolda çok zevkli ve konforlu niyeti olan arkadaşlara şiddetle tavsiye ederim

Hayırlı olsun, arada dinlenseydin.:p


Servis xenon un garantiyi bozduğunu söyledi.

Elk. aksamının garantisi biter.

Aydınlatma ile ilgili bir şey dikkatimi çekti. Motor rölantide iken farlar ve gösterge paneli iyice kararıyor. Gazı verince kendini topluyor. Akü daha tam şarj olmadığındanmı yapar acaba.

Evet aydınlatma maalesef böyle. Sebebi elektriğin direkt dinamaodan far lambasına ve gösterge aydınlatma lambalarına gitmesi. İyi bir elektrikçi bu durumu çözer ama bence elletme.

Gece yolculuğu gündüze göre her zaman daha risklidir.

Bu ara arkadaşlar dediğim cilayı bugun alıyorum.

Geçenlerde yan krenajları (ön-arka) komple boyattım. Güzel oldu. Ferhata ve Kerim ustaya buradan teşekkürler. Bu sefer boya yıpranmadan cila işine gireyim diyorum, inş. batırmam:)

Hazır motosiklet krenajları sökükken gösterge lambalarını led yaptık. Çok uğraştırıcı oldu ama değdi, eğerki hemen bozulmazsa.:p

Bu işe girecek olan arkadaşlara ilk önerim, plaka aydınlatma ve park lamblarını ledle değiştirmeleri. Burada çok sorun yaşamadan halledebilirlerse gösterge işine girsinler derim, çünkü vites lambaları hariç aynı ebatta lamba kullanılmakta göstergede. Foto koyacağım ama malesef gösterge içi için foto çekemedim. Zaman kısıtlı, oda dağınık, annem kızgın ve cebin de sarjı az idi galiba. Ama ilerleyen günlerde birkaç foto koyacağım inş.

Bu led işine girmek isteyenlere yardımcı olabilirim ama dediğim gibi kolay değil, uğraştırıcı. Birazda elk. bilgisi lazım ona göre.:cat:
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
ismail benim kullandığım normalde bunun mavi kutusuydu ama büyük ihtimal ambalaj değişti en büyük özelliiği uzun süre boyayı koruması.motoru her yıkadığımızda kurulasak bile kireç kaporda da kalıyor o yüzden bu cila en iyi şekilde çıkarıyor
http://www.doubleup.com.tr/01kurumsal/aktiviteler/pop.asp?res=cila.jpg
uygulama bezi de hediyeymiş gördünüzmü :mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:23 ----------

O zaman ben bir ara pastacila atayım. Cilayı da hemen akabinde mi atmak lazım?[/QUOT


murat abi yukarıda mesaja yazdım dün yazacaktım unuttum kusura bakma cila budur:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Kas 2005
Mesajlar
1,910
Motorda taşıyanını hiç görmedim zaten ben sen gittiğin her yerde üzerini mi örtmek istiyosun ? zaten held değilde başka bi branda da olsa motorda taşınması aynı zorlukta olur.

21 litrelik yan çantalardan birine sığar mı acaba, motoru otoparka bırakmam gerekecek. Daha sonra aldığımda motoru brandayı orada bırakmak istemiyorum aslında.
 
Katılım
14 Haz 2010
Mesajlar
29
Arkadaşlar bir kaç sorum olacak..

Yağ tapasında Bulunan pulu her yağ değişiminde değiştirmek gerekiyor mu?

Geçenlerde 2 yağ değişimi yaptım tapayı değiştirmemiştim tapadan ufak ufak yağ kaçırmıştı...

Zira o ufacık pula 2 lira vermek biraz zoruma gidiyo...:cyclopsan
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar bir kaç sorum olacak..

Yağ tapasında Bulunan tapayı her yağ değişiminde değiştirmek gerekiyor mu?

Geçenlerde 2 yağ değişimi yaptım tapayı değiştirmemiştim tapadan ufak ufak yağ kaçırmıştı...

Zira o ufacık pula 2 lira vermek biraz zoruma gidiyo...:cyclopsan

Tapayı değil ama alüminyum olan pulu her yağ değişiminde yenilersen güzel olur.

Gerçi ben şu ana kadar hep aynı pulu kullanıyorum bir sıkıntı olmadı. Önemli olan o pulun görevini tam yapabilmesi.

Sen yağ tapasını çok fazla sıkarsan o pulda git gide incelecek ve görevini yapamayacaktır. Sonuçta her tapayı sıktığında milimetrikte olsa az az inceliyor o pul.

Bu yüzden eğer yağ kaçağı varsa pulu yenilemelisin.

Yeri gelmişken belirtelim, yağ tapasını çok fazla sıkmamalıyız.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:44 ----------

Birde tam emin değilim ama illaki vardır.
Nalburlardan daha uygun fiyat ile bu tip uygun ebatlarda alüminyum pullardan alabilirsin. Tabi alüminyum olması ve sıcaklığa dayanıklı olması lazım.
 
Katılım
14 Haz 2010
Mesajlar
29
Tapayı değil ama alüminyum olan pulu her yağ değişiminde yenilersen güzel olur.

Gerçi ben şu ana kadar hep aynı pulu kullanıyorum bir sıkıntı olmadı. Önemli olan o pulun görevini tam yapabilmesi.

Sen yağ tapasını çok fazla sıkarsan o pulda git gide incelecek ve görevini yapamayacaktır. Sonuçta her tapayı sıktığında milimetrikte olsa az az inceliyor o pul.

Bu yüzden eğer yağ kaçağı varsa pulu yenilemelisin.

Yeri gelmişken belirtelim, yağ tapasını çok fazla sıkmamalıyız.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:44 ----------

Birde tam emin değilim ama illaki vardır.
Nalburlardan daha uygun fiyat ile bu tip uygun ebatlarda alüminyum pullardan alabilirsin. Tabi alüminyum olması ve sıcaklığa dayanıklı olması lazım.

İsmail abi Oruçlu kafa pul yazacağıma tapa yazmışım..Şimdi değiştirdim..

En sağlıklısı her değişimde pulu da yenilemek gerekiyor..

Tapayı çok ta fazla sıkmıyorum..Kullanma kılavuzunda 29 niwton tork değerinde sıkın diyor ve yakın bir değerde sıkıyorum.

Yinede dediğin gibi pul deforme oluyor.

Bu arada 2000 km de yağı değiştirdim tam 1 litre yağ boşaldı..Kullandığım yağ castrol 10/50 ..Yani hiç yağ yakmadı..2009 model benim motor..
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Tapayı değil ama alüminyum olan pulu her yağ değişiminde yenilersen güzel olur.

Gerçi ben şu ana kadar hep aynı pulu kullanıyorum bir sıkıntı olmadı. Önemli olan o pulun görevini tam yapabilmesi.

Sen yağ tapasını çok fazla sıkarsan o pulda git gide incelecek ve görevini yapamayacaktır. Sonuçta her tapayı sıktığında milimetrikte olsa az az inceliyor o pul.

Bu yüzden eğer yağ kaçağı varsa pulu yenilemelisin.

Yeri gelmişken belirtelim, yağ tapasını çok fazla sıkmamalıyız.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:44 ----------

Birde tam emin değilim ama illaki vardır.
Nalburlardan daha uygun fiyat ile bu tip uygun ebatlarda alüminyum pullardan alabilirsin. Tabi alüminyum olması ve sıcaklığa dayanıklı olması lazım.

Niye çok sıkmamalıyız? Çünki tapanın girdiği yer döküm, bir diş atarsa ya da yalama olursa ayvayı yedik demektir. Böyle bir durumun başımıza gelmesini istemeyiz ama olduki geldi. O zaman ilk yapmamız gereken sanayide yeni diş açtırmak olacaktır. Bu sebeple tapamızı yağ kaçırmasın diye çok sıkmamalıyız. Pulunu ise her değişimde olmasa bile ara ara değiştirmeliyiz.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Niye çok sıkmamalıyız? Çünki tapanın girdiği yer döküm, bir diş atarsa ya da yalama olursa ayvayı yedik demektir. Böyle bir durumun başımıza gelmesini istemeyiz ama olduki geldi. O zaman ilk yapmamız gereken sanayide yeni diş açtırmak olacaktır. Bu sebeple tapamızı yağ kaçırmasın diye çok sıkmamalıyız. Pulunu ise her değişimde olmasa bile ara ara değiştirmeliyiz.

:cat::cat::cat: Katılıyorum. Gerçekten basit ama dikkat gerektiren bir işlem.
Ondan sonra aşağıdaki gibi konu açmak zorunda kalırız ki hiç istemediğimiz bir şey :)

Yalama Yağ Tıpasına Heil Coil Yaptıran Var mı??
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Arkadaşlar merhaba,

Benim motosikletimde dün yağ kontrolü yapayım dedim. O yağ kontrol cubuğunun ucundaki tırtıklı kısım yoktu, içeri de düşmüş olabilir. Cocuklar da kırıp çaktırmadan yerine koymuş olabilirler. Sorum eğer o bir cm lik plastik parçası içeride kaldıysa motosikletin motoruna zarar verir mi, :silent: gerçi o günden sonra toplasanız 2 km anca yapmışımdır. :pale:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:31 ----------

95730462.jpg


Tam olarak bu parça
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar merhaba,

Benim motosikletimde dün yağ kontrolü yapayım dedim. O yağ kontrol cubuğunun ucundaki tırtıklı kısım yoktu, içeri de düşmüş olabilir. Cocuklar da kırıp çaktırmadan yerine koymuş olabilirler. Sorum eğer o bir cm lik plastik parçası içeride kaldıysa motosikletin motoruna zarar verir mi, :silent: gerçi o günden sonra toplasanız 2 km anca yapmışımdır. :pale:

İnşallah içeriye düşmemiştir. Bahsettiğin parça motor çalışır vaziyetteyken içeriye düşmüşse şimdiye kadar zaten paramparça olmuştur azda olsa zarar verebilir diğer parçalara.

Debriyaj değişimi yapacağın zaman yağ süzgecinin oralarda biryerde bu plastiğin kalıntılarını görebilirsin. Tabi un ufak olup sücgeçten geçip sonraki yağ değişimlerinde kirli yağla atılmazsa.

(Fotolar Birol usta'ya aittir. Kendisine fotolar için teşekkürler.)
yag_filtre.jpg


cimg0933ey6.jpg
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Arkadaşlar merhaba,

Benim motosikletimde dün yağ kontrolü yapayım dedim. O yağ kontrol cubuğunun ucundaki tırtıklı kısım yoktu, içeri de düşmüş olabilir. Cocuklar da kırıp çaktırmadan yerine koymuş olabilirler. Sorum eğer o bir cm lik plastik parçası içeride kaldıysa motosikletin motoruna zarar verir mi, :silent: gerçi o günden sonra toplasanız 2 km anca yapmışımdır. :pale:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:31 ----------

95730462.jpg


Tam olarak bu parça


Çocuklara bir sor istersen,eğerki onlar kırmamışsa,:cyclopsan parça içerde kırıldıysa illaki kötü sonuçlar doğura bilir,doğurmayada bilir...

Sonuç olarak riskli bir iş...yani 2 ucu pis bir sopa gibi olmuş:pr:


Parça içerdeyse onu ordan çıkartman gerekicek
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Bu arada 2000 km de yağı değiştirdim tam 1 litre yağ boşaldı..Kullandığım yağ castrol 10/50 ..Yani hiç yağ yakmadı..2009 model benim motor..

Şu anda benim motorda da motul yarı sentetik 5100 15w50 var.
Bu yağ değişiminden sonra kontrol edeceğim motulda eksiltme varsa birde Castrol 10/50 deneyeceğim.
Castrol 10w50 bizim motorun standartlarını karşılıyor.

PERFORMANS SEVİYELERİ
* API SJ * JASO MA


---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:42 ----------

Çocuklara bir sor istersen,eğerki onlar kırmamışsa,:cyclopsan parça içerde kırıldıysa illaki kötü sonuçlar doğura bilir,doğurmayada bilir...

Sonuç olarak riskli bir iş...yani 2 ucu pis bir sopa gibi olmuş:pr:


Parça içerdeyse onu ordan çıkartman gerekicek

Bence o çubuk durduk yere içerde kırılmaz, illa ki birileri oynamış o çubukla.
O çocuklara bencede bir sor;
"Tamam yavrum dövmeyeceğim söyle bakayım senmi kırdın" :mrgreen:
diyerek ağızlarından laf almaya çalış.

@m.şanveren
"iki ucu pis sopa" tabiride çok kibar olmuş yahu :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
onun aslı "iki ucu ***lu deynek" diye değilmiydi :p
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Şu anda benim motorda da motul yarı sentetik 5100 15w50 var.
Bu yağ değişiminden sonra kontrol edeceğim motulda eksiltme varsa birde Castrol 10/50 deneyeceğim.
Castrol 10w50 bizim motorun standartlarını karşılıyor.



---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:42 ----------



Bence o çubuk durduk yere içerde kırılmaz, illa ki birileri oynamış o çubukla.
O çocuklara bencede bir sor;
"Tamam yavrum dövmeyeceğim söyle bakayım senmi kırdın" :mrgreen:
diyerek ağızlarından laf almaya çalış.

@m.şanveren
"iki ucu pis sopa" tabiride çok kibar olmuş yahu :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
onun aslı "iki ucu ***lu deynek" diye değilmiydi :p



Aman İsmail dur,küfürlü mesaj yazmanktan 3 gün diskoya atılınca ve 10 ceza alınca odediğin...iki ucu***lu deynek... ''iki ucu pis sopa olu veriyor'':mrgreen:
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
AydoganX cevap için teşekkür ederim. Az önce motoru teslim aldım. 6 yıldır Cruser kullanan biri için cbf 150 çok değişik geliyor. Pantalon paçaları pedlere falan dolaşıyor, oturma pozisyonu bir tuhaf geliyor. Motordan ses çıkmadığı için devir saati olmadığından vites yükseltmelerini tam ayarlayamadım. Zamanla alışırız herhalde. Sonuç; makineyi tipsiz bulsamda kalite olarak 10 numara.

abi sende de ne paça varmış dizler kırılmış otuturken PeG(ped çok başka birşey) lere dolaşıyor ispanyol paçacanın duble dublesi heralde..
:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:46 ----------

Tapayı değil ama alüminyum olan pulu her yağ değişiminde yenilersen güzel olur.

Gerçi ben şu ana kadar hep aynı pulu kullanıyorum bir sıkıntı olmadı. Önemli olan o pulun görevini tam yapabilmesi.

Sen yağ tapasını çok fazla sıkarsan o pulda git gide incelecek ve görevini yapamayacaktır. Sonuçta her tapayı sıktığında milimetrikte olsa az az inceliyor o pul.

Bu yüzden eğer yağ kaçağı varsa pulu yenilemelisin.

Yeri gelmişken belirtelim, yağ tapasını çok fazla sıkmamalıyız.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:44 ----------

Birde tam emin değilim ama illaki vardır.
Nalburlardan daha uygun fiyat ile bu tip uygun ebatlarda alüminyum pullardan alabilirsin. Tabi alüminyum olması ve sıcaklığa dayanıklı olması lazım.

ben biraz fazla sıkmıştım . makina 2000 km de çalışınca daha da sıkılmış gibi oluyor. sonra açmak ölüm oldu neler çektim neler :(
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Cevaplar için teşekkürler @Aydoğanx , @m.şanveren Çocuklara sorsam da kimse ben yaptım demez. Hatta yapan kimse sinmiş nezaman soracaklar acaba diye bekliyodur :mrgreen: ,o 2 kmde herhangi farklı birşey hissetmedim. Motor sesi yada sarsılma gibi bir şey olmadı. :pale:

Bakalım ne olacak. Bir süre daha kullanayım :pale:
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Cevaplar için teşekkürler @Aydoğanx , @m.şanveren Çocuklara sorsam da kimse ben yaptım demez. Hatta yapan kimse sinmiş nezaman soracaklar acaba diye bekliyodur :mrgreen: ,o 2 kmde herhangi farklı birşey hissetmedim. Motor sesi yada sarsılma gibi bir şey olmadı. :pale:

Bakalım ne olacak. Bir süre daha kullanayım :pale:

İçine sinmiyorsa en azından bir yağ değişimi gerçekleştir ama çokda sorun olmaz inş. Yoksa sıfır motorların ilk kullanımından sonra yağın içinden neler çıkıyor?:silent:
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
Cevaplar için teşekkürler @Aydoğanx , @m.şanveren Çocuklara sorsam da kimse ben yaptım demez. Hatta yapan kimse sinmiş nezaman soracaklar acaba diye bekliyodur :mrgreen: ,o 2 kmde herhangi farklı birşey hissetmedim. Motor sesi yada sarsılma gibi bir şey olmadı. :pale:

Bakalım ne olacak. Bir süre daha kullanayım :pale:[/QUOT

çubuğun içinde olup olmadığı belli değil belkide içinde değildir öyle bir ihtimal de vardeğilmi, ama eğer ki öyle ise ikinci bir olumsuz vaka için önlem al bak bu sefer gider çivi taş toprak atar mazallah al başına sıkıntıyı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst